Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ik ga binnenkort trouwen en mijn feest zal heeeeeel saaai zijn.

Pagina's : [1] 2 3 4

Imenrotterdam
16-06-2003, 16:25

Insahallah ga ik binnenkort trouwen, maar dan zonder alle onnodige onzin eromheen zoals je vandaag de dag overal ziet. Gewoon thuis, een beetje mensen uitnodigen en lekker eten samen. Ik wil geen neggafa, geen overdreven taart en het liefst ook geen muziek, maar ik weet niet of ik dat mijn familie kan aandoen. Kan dat???? Het is haram, maar iedereen staat al te wachten op mijn bruiloft Iedereen vraagt welke neggafa ik ga nemen, Maar ik neem geen neggafa, dus ik denk dat ik iedereen zal verrassen met (denk ik) het saaiste feest van rotterdam. Omdat ik het op de islamitische manier wil doen insahallah. waarom hebben veel mensen wel 10 duizend euro voor een feest, maar geen geld voor andere dingen die nog veel belangrijker zijn, zoals de familie in het vaderland. zijn er meer mensen die er ook zo over denken, want ik heb zo het gevoel dat ik de enige ben.

moumna
16-06-2003, 16:38
Sorry hoor maar in de tijd van onze ouders werd er al gefeest met een bruiloft. En om 10 duizend euro weg te geven aan familie die denken dan ook dat je gek ben en die blijven dan op je zak teren in marokko is het zo dat als je iemand maar een keer blij maakt blijft ie afhankelijk van je en blijft ie keer op keer naar je handen kijk of je hem wat geeft. En Allah heeft gezegd dat ieder afhankelijk is van z'n eigen leven en dus zelf het beste er van moet maken . sorry ik denk dat je het mooiste van je leven je zelf ontneemt door geen trouwfeest te geven en te genieten met de mensen die van je houden en van wie jij houd.

alhoceima
16-06-2003, 17:34
Salaam Alaikoem zuster MasjaAllah, ik vind de manier waarop je het wil doen prachtig!! het gaat hierom tenslotte om iets wat je maar 1 keer in je leven doet(insjaAllah) dus doe het dan goed denk ik dan bij mezelf, zuster ik sta er 100% achter, en heb respect voor je, en iedereen die het saai vind of het raar vind, die heeft denk ik niet veel van de Islam begrepen, zuster insjaAllah zal Allah SWAT je bijstaan deze mooi dag.. Masalaam een zuster

nour2003
16-06-2003, 20:48
hoi ik zal je een advies geven denk aan jezelf en denk niet aan anderen. als jij je bruiloft op die manier wilt doen dan moet je dat doen!! en als de anderen dat niet leuk vinden dan komen ze maar niet, dan weet je dat je echte famillie is of vrienden zijn. zij moeten juist blij zijn voor je dat je iemand hebt gevonden waarvan je houdt en wie van jouw houdt. en dat moeten ze met je vieren op de manier waarop jij dat wilt!! ik wens je een heel gelukkig huwelijk!!! Allah ai kemel beghir!! groetjes

laila17
16-06-2003, 22:00

salaam alaikom zuster fe dien, ik vind het juist heel mooi zo'n bruilofd en je hebt zekers lef. wat ik je wel kan aanraden is doe gewoon anasheed muiek het is halal en dan is het toch wat minder saai. en wat dan nog eigenlijk je moet doen waar JIJ zin in hebt meid. ik hoop dat je een gezegend en goed huwelijk zult krijgen samen met je man inscha allah. ma'salama liefs laila

elmoemien
16-06-2003, 22:56
Dus verstandige dames bestaan nog steeds? Aha, ik vind dat jullie gelijk hebben: het gaat immers om je huwelijk en niet om dat stomme feest!!!!!!!!!

suus
17-06-2003, 12:00
Ik ben vorig jaar getrouwd met een groot feest (nou ja, 200 mensen),een Nederlandse bruiloft. Ik heb toe moeten kijken hoe iedereen zich zo snel mogelijk dronken wilden gieten. Tot mijn verbazing begon dit tafereeltje ´s middags al. Verder hebben we ´s avonds een onvergetelijke feest gehad. Maar goed, de volgende dag realiseer je dat je een kapitaal armer bent en waarom? We hadden niet eens geld voor een huwelijksreis en dat vond ik wel erg jammer. Toen we thuis kwamen was alles "versierd". Overal lag piepschuim, beschuit in bed enz. Het kostte ons dagen om het op te ruimen. Mijn advies? Wel of geen feest...zorg in ieder geval dat je met je man op vakantie gaat. Er samen even lekker tussenuit en nagenieten! Even geen gezeur over jouw trouwdag, even weg van alles. Ik wens je een hele fijne trouwdag en maak je niet druk hoe anderen erover denken. Zo verpesten zij jouw trouwdag. Zij denken alleen aan zichzelf als zij zeggen dat ze dit saai vinden. Ik ken (helaas) niet de Islamistische manier, maar ik neem aan dat jullie geluk voorop staat! Suus

fouzia17
17-06-2003, 16:59
Bismie Allah ierrahman ierrahiem, Wasalaam alaikoem wa rahmat Allah wa barakatoeh, Beste zuster, mascha Allah, ik vind het heel erg leuk dat je een islamitisch feest gaat geven, moge Allah swt je feest inschaAllah zegenen!! maar ik vind het wel jammer dat je het een SAAI feest noemt.. ik bedoel, waarom moet het nu een saai feest worden? ik zelf heb misschien 5 islamitische feesten georganiseerd, en ik moetj e vertellen dat het alles behalve saai is!!! de meiden die komen, en die eigenlijk de harde muziek, en al dat wat haraam is gewend zijn, geven echte complimenten, en zeggen dat het een van de leukste dagen was.. dus ik zou het geen saai feest noemen, maar een leuk, gezellig en inschaAllah een gezegend feest!! oke, Baraka allahoe lakoema wa baraka 3alaikoema wa djam3a bainakoema fie khair

naouel
17-06-2003, 18:33
hoi er zijn ook negaffas die het op de islamitische manier doen hoor mijn vriendin had dat ook gedaan maar het ligt natuurlijk helemaal aan jezelf ik hoop toch dat het leuk word veel geluk met je aanstaande en moge allah swat je alle geluk van de wereld geven veel geluk kusjes naouel

noer22
17-06-2003, 18:55
Salaam Aleikum WR WB , Geloof me je bent echt niet de enige, ik wil later inchallah het ook op zo een manier doen.....ik hou niet van dat gepronk en noem maar op. Veel mensen vinden het wel saai, maat het gaat tenslotte om wat jezelf wil. Ik wens je verder een gezegend huwelijk..... Ma` Salaam

Nadia_Jlo
18-06-2003, 14:20
Lalala !!!!!!!!!!!!!!!! powerrrrrrrrrrrr hahhaa jehebt gelijk iedereen moet het gewoon op zijn eigen manier doen geen gezeur je trouwt tenslotte maar ene keer. (hoop ik)

bruidje
18-06-2003, 14:51
Het is jouw dag en vul die zo in zoals jou het mooiste lijkt! Dat anderen het saai vinden is hun probleem, jij staat in het middelpunt en niet hun op je bruiloft. Geniet, straal en heb een mooie dag, maar een nog mooier leven daarna met je man!

Danae
18-06-2003, 15:53
Origineel gepost door lalala Hallo Ik irriteer me een beetje aan de reacties hier Wat vele geld uitgeven voor een huwelijk Hoeveel koste een islamtische bruiloft Zaal , eten , bedankjes , neggafa, anasheed band , hoveel is dit 4000 eur bruiloft met muziek Zaal , eten , bedankjes , neggafa , band of dj, hoeveel is dit 5000 eur Dus wat nou sparen voor een bruiloft een Islamatische bruiloft kost dus bijna net zo veel als een muziek bruiloft , dus niet meer dat gezuer over sparen , schulden etc Wil je het op de islamitsche bruiloft doen , ga je gang het is je gegund wil je het met muziek doen , ga je gang , het is je gegund maar loop hier geen mensen af te kraken op hun belangrijkste dag van hun leven Als je goed leest dan zie je dat deze zuster gewoon zegt: Gewoon thuis, een beetje mensen uitnodigen en lekker eten samen. Geloof dat kost geen 4000 euro hoor. Als jij het anders wil prima. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde.

Danae
18-06-2003, 15:57
Imen, Mabrouk meid. Ik hoop dat Allah jouw huwlijk mag zegenen Incha Allah. Ik denk er net zo over als jij. Als men het niet kan accepteren dat het geen 5000euro feest wordt, dan komen ze maar niet. :zwaai: Samira

Danae
18-06-2003, 16:12

Origineel gepost door mandda maar meid 90 % van de islamitsche bruiloften wordt ook in een zaal gehouden want waar wil je die mensen kwijt dan , als je familie en kenissen uit nodig dus een islamische bruiloft scheelt heus niet veel van een muziek met bruiloft en als jij goed leest zie dat lalala , ieders zijn bruiloft accepteert En sinds wanneer is het islamitisch dat er zoveel geld over de balk wordt gesmeten? Dan hou je het toch wat kleiner? Wat heb ik eraan als er zoveel mensen komen die ik eens zelf niet ken, maar die door anderen worden meegenomen? Gewoon familie en dichts bijzijnde vriendinnen en van de man`s kant ook. Van mijn part de mannen in een huis en de vrouwen in een ander huis en iemand van de familie kookt. Saffie dus ik blijf erbij dat dat geen 4000 euro hoeft te kosten! Beslama

Pagina's : [1] 2 3 4