Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : deze vraag is alleen voor de profs.....HELP!!!

Pagina's : 1 [2]

Bit_king
08-08-2006, 08:55

Hmm heb je en windows install cd? Als je die hebt is het niet zo moeilijk. Dus bij het opstarten van je pc moet je pc via de cd laten booten zodat hij de windows install cd kan laten starten. http://www.zdnet.nl/help.cfm?id=52898 Hoe je moet booten via cd kun je hier lezen: http://www.windowsnetworking.com/j_helmig/bootcd.htm (Ik hoop dat je een beetje engels kunt lezen)

2344
08-08-2006, 09:31
ik heb een windows xp prof. engels versie hier... ik heb een probleempje... ik kan niet meer in mijn windows komen... en het grootste probleem is.. dat mijn schijf is beveiligd... als ik m wil formateren zegt ie dus dat er geen schijf aanwezig is... ik kan ook niet meer via safe mode erin komen ( veilige mode..) HOE KAN IK M ALSNOG FORMATEREN EN opnieuw instaleren?!! ik ben degene dankbaar die dit kan fixxe!! met de iso die ik je gaf moest je gewoon erin kunnen komen mischien is de hardeschijf gewoon beschadigd

Rezpect
10-08-2006, 02:36
Als je goed leest geeft de topicer aan dat de hdd beveiligd is in de zin van encryptie en of kan je de bootini of MBR gedeelte van de hdd niet bijkomen in welke vorm dan ook en nu vraag ik jouw het volgende: Die case die jij bedoelt is leuk en aardig maar geef mij een aan hoe jij dan de hdd daar gaat paritioneren laat staan daarna te formatteren. Al helemaal niet gesproken over het feit dat je windows opnieuw kan gaan installeren. Ook met partition magic zal je de geencrypteerde stukje op de hdd benaderen om gebruik te maken van al het moois dat PQ bied. Er zijn wel degelijk programmas die encryptie kunnen verwijderen en of ontsleutelen en daarna als nog de partitie benaderen om hem te partitioneren en of formatteren maar het nadeel van deze programmas is vaak de moeilijkheidsgraad en de programma te kunnen achterhalen of downloaden ergens mits je het wil kopen wat de prijs je vaak laat schrikken. Als laatste optie kan je wel de hdd lowformat formatteren ! Tevens is het zo je ook de encryptie kan kraken ENCRYPTIE!!! Als je zelf terug leest zal je erachter komen dat de windows niet meer opgestart krijgt. ik zie nergens aangegeven dat door encryptie komt, dat is iets volgens mij dat je er zelf van maakt. maar om even terug te komen op het probleem. Wat het ook kan zijn is zoals er eerder gezegd werd is dat de partitie gecrashed is. en dat er een nieuwe gemaakt moet worden. en zoals jij al zei LLF. om een nieuwe partitie aan te maken. Een hardeschijf kan nooit geencrypt worden door een programma fout. Wat ik zou zeggen is: - zoek uit wat voor hardeschijf je hebt(merk+type): - ga naar de website van de fabrikant en download een tooltje die ze meestal hebben staan om je hardeschijf op errors te controlleren. als het prog. een positieve score weergeeft dan is je hd nog goed en is het een negatieve uitslag dan is je partitie 100% gecashed. dan kan je niks anders doen dan Low level formateren. (dan ben je wel alles kwijt, echt alles!!!) ReZpect

Abderahim
10-08-2006, 18:49
ik heb een windows xp prof. engels versie hier... ik heb een probleempje... ik kan niet meer in mijn windows komen... en het grootste probleem is.. dat mijn schijf is beveiligd... als ik m wil formateren zegt ie dus dat er geen schijf aanwezig is... ik kan ook niet meer via safe mode erin komen ( veilige mode..) HOE KAN IK M ALSNOG FORMATEREN EN opnieuw instaleren?!! ik ben degene dankbaar die dit kan fixxe!! Je hebt een BIOS probleem. Je BIOS herkent je harddisk niet, dus kent windows xp je harddisk niet. Controleer de kabels van je harddisk in je pc, misschien zitten ze niet goed vast. Als je harddisk wordt herkent, kun je dit doen. In je BIOS aangeven dat je cd-romspeler als eerste start en ten tweede je harddisk. Dan kun je pc opstarten via windows xp CD of met windows 98 CD. Vervolgens je harddisk met MS-DOS commando's formatteren. Je moet wel in de goede directory zitten.

normal_mounia
11-08-2006, 20:52

ENCRYPTIE!!! Als je zelf terug leest zal je erachter komen dat de windows niet meer opgestart krijgt. ik zie nergens aangegeven dat door encryptie komt, dat is iets volgens mij dat je er zelf van maakt. maar om even terug te komen op het probleem. Wat het ook kan zijn is zoals er eerder gezegd werd is dat de partitie gecrashed is. en dat er een nieuwe gemaakt moet worden. en zoals jij al zei LLF. om een nieuwe partitie aan te maken. Een hardeschijf kan nooit geencrypt worden door een programma fout. Wat ik zou zeggen is: - zoek uit wat voor hardeschijf je hebt(merk+type): - ga naar de website van de fabrikant en download een tooltje die ze meestal hebben staan om je hardeschijf op errors te controlleren. als het prog. een positieve score weergeeft dan is je hd nog goed en is het een negatieve uitslag dan is je partitie 100% gecashed. dan kan je niks anders doen dan Low level formateren. (dan ben je wel alles kwijt, echt alles!!!) ReZpect Het kan zo wel zijn dat de partotie gecrashed is maar verklaar jij me dan eens hoe de pc dan wel de windows opstart en tot de inlogscherm aan toe goed draait en vervolgens continue aangeeft dat de wachtwoord en of de gebruikersnaam niet kloppen. Waar op baseer jij dan dat de partitie gecrashed is en of niet goed meer functioneert. Daarnaast gaan we er nu vanuit althans zo lezen aan het probleem dat windows goed opstart en dus wel degelijk een encrypte probleem kan ontstaan die jouw geen toegang kan geven aan de kernel van windows. Zodoende kan hij aangeven dat hij niet de juiste authenticatie heeft gekregen om in te loggen. Tevens is het zo dat dit dan door andere programmas kan komen en of windows gedeelte is zodanig niet goed meer dat hij niet meer in kan loggen maar vreemd genoeg is het zo dat je hem zelfs in veilige modus opstart deze niet mag inloggen. Daarnaast is het ook zo dat de topicstarter aangeeft dat hij de partitie en of hdd al heeft geprobeerd te formatteren wat dus ook niet lukt en komt dan met een melding dat het beveiligd is ?? Je hebt een BIOS probleem. Je BIOS herkent je harddisk niet, dus kent windows xp je harddisk niet. Controleer de kabels van je harddisk in je pc, misschien zitten ze niet goed vast. Als je harddisk wordt herkent, kun je dit doen. In je BIOS aangeven dat je cd-romspeler als eerste start en ten tweede je harddisk. Dan kun je pc opstarten via windows xp CD of met windows 98 CD. Vervolgens je harddisk met MS-DOS commando's formatteren. Je moet wel in de goede directory zitten. Dit is absoluut geen BIOS probleem !!! Dit omdat windows namelijk al is opgestart en het aanlogscherm al aangeeft. Hoezo zou de hdd dan niet goed herkend zijn door de bios maar raar genoeg wel ervan opstarten en sterker nog de windows opstarten ??

Abderahim
11-08-2006, 21:39
Dit is absoluut geen BIOS probleem !!! Dit omdat windows namelijk al is opgestart en het aanlogscherm al aangeeft. Hoezo zou de hdd dan niet goed herkend zijn door de bios maar raar genoeg wel ervan opstarten en sterker nog de windows opstarten ?? Omdat ik geloof dat het geen windows software probleem is. Hij heeft gezegd dat bij formatteren geen schijf aanwezig is en hij kan niet bij windows komen. Misschien heeft hij een extra harddisk. Dus de beste zoekrichting is BIOS, zoniet opstarten en formatteren m.b.v een windows CD. Probleem opgelost. Je hebt een BIOS probleem. Je BIOS herkent je harddisk niet, dus kent windows xp je harddisk niet. Controleer de kabels van je harddisk in je pc, misschien zitten ze niet goed vast. Als je harddisk wordt herkent, kun je dit doen. In je BIOS aangeven dat je cd-romspeler als eerste start en ten tweede je harddisk. Dan kun je pc opstarten via windows xp CD of met windows 98 CD. Vervolgens je harddisk met MS-DOS commando's formatteren. Je moet wel in de goede directory zitten.

normal_mounia
11-08-2006, 23:30
Omdat ik geloof dat het geen windows software probleem is. Hij heeft gezegd dat bij formatteren geen schijf aanwezig is en hij kan niet bij windows komen. Misschien heeft hij een extra harddisk. Dus de beste zoekrichting is BIOS, zoniet opstarten en formatteren m.b.v een windows CD. Probleem opgelost. Ik heb hem al geprobeerd te helpen en geloof me maar het is geen bios probleem en als je heel goed alles terugleest van A naar B dan kom je er zelf achter dat windows wel degelijk opstart en daarnaast geeft de topic al aan dat hij al heeft geprobeerd om op te starten met windows cd om de boel te formatteren. Maar aangezien jij dit niet leest of overheen leest is het een logische redenering van jouw om als eerste te kijken naar de BIOS maar nee dat is het zeker niet !! Wat ik bijna 100% zeker weet wat het wel kan zijn is een driver probleem van de hdd zeker de laatste hdd's die SATA zijn en dus niet ten alle tijde worden herkend door de programmas van tegenwoordig waarmee je de partities kan partitioneren en of formatteren, dus aangezien hij wel windows kan starten maar niet door de autenthicatie komt en deze ook nog eens daarna wil formatteren kan het zo zijn dat de MBR stukje van de hdd niet goed meer aangestuurd kan worden en dit kan weer komen door het feit dat de driver (orginele) aangetast is en of corrupt is geraakt dan wel door windows zelf dan wel door derde programma. Download de nieuwste driver van je hdd (weet bijna 100% dat het een sata is) en installeerd deze over bestaande driver van je hdd. Dit doe je doormiddel van opstaren van cd van windws bijvoorbeeld en als deze dan vraagt om je aanvullende drivers wilt installeren dan installeer je de gedownloade of orginele op cd of diskette driver van de hdd en dan kijken wat hij doet daarna. Als je deze niet hebt kan je hem downloaden van internet en anders PM me maar dan doe ik dat wel voor je. Het liefst zet je deze driver op disketten of usb want aangezien windows dan nog niet in de GUI gedeelte is word de cddrom nog niet aangestuurd en dus vaak wijkt hij dan uit naar diskettestation. Ik hoor het wel Trouwens Abderahim als jij net zelf aangeeft dat hij heeft geprobeert te formatteren maar dus niet is gelukt dan kan het formatteren zijn in DOS/LINUX/WIN waarom zou het dan wel gaan lukken volgens jouw als je de pc opstart met cd-rom. Kan jij me dan een uitleggen wat het verschil is tussen formatteren via DOS/LINUX/WIN en formatteren behulp van opstart cd van windows en of andere programma's Dit zeg ik alleen omdat dit tegenstrijdig is en eigenlijk doe je 2 dingen dezelfde keer opnieuw. Tenzij jij het verschilt weet...let me know?

Abderahim
12-08-2006, 00:04
Er is wel degelijk verschil. Formatteren via Windows zelf werkt niet op een eigen windows schijf en opstarten met een windows cd en dan formatteren met MS-DOS lukt wel. Bij het opstarten via een windows cd, beschik je over MS-DOS commando's. Kun je gelijk gebruik van maken. En als A niet lukt, probeer je B en C. Harddisk wordt herkend door BIOS? Gebruik MS-DOS commando's voor formatteren, werkt altijd. of www.ddl2.com http://www.symantec.com/content/en/us/home_homeoffice/images/prodbox/large/hm-PartitionMagic-productShot_Large.gif

Pagina's : 1 [2]