Bekijk originele versie : Zelfmoord
Denken jullie wel eens aan zelfmoord… Ik heb dat de laatste tijd heel erg, gewoon dat het beter is om een einde aan mijn leven te maken, ik weet dat het haram is. Maar zo kan ik niet verder leven.
Nee. :)
Insha'allah ben je gauw van die gedachtes af, en komt alles goed met je. :)
Afrowoman
16-06-2003, 12:34
sjooooooo wat is er zoooo erg aan je leven dat je er een einde aan wilt maken?!??!
Wayama Inoe
waar gaat dit in hemelsnaam naar toen... !!!!!
Oem_Lena
16-06-2003, 12:47
De Profeet zei:
“Onder de volkeren voor jullie was een man die gewond raakte en ongeduldig werd (wegens zijn pijn), hij nam een mes en sneed daarmee in zijn hand en hij bloedde dood. Allah zei: “Mijn slaaf haastte zich om de dood voor zichzelf te krijgen dus heb Ik hem verboden het paradijs (binnen te treden).”
Overgeleverd door: Al-Boechari
Aboe Hoerairah (RA) zei: “De Profeet zei:
“Wie vergif drinkt en zichzelf daarmee doodt, zal zijn gif in zijn hand dragen en ervan drinken in het vuur, waar hij voor eeuwig in zal verblijven, en wie zichzelf met een ijzeren wapen doodt, zal dat wapen in zijn hand dragen en zijn ingewanden ermee steken in het vuur, waar hij voor altijd zal verblijven.”
Overgeleverd door: Al-Boechari, Moslim
mocro_souhaila
16-06-2003, 12:55
Ze weet al dat het haram is hoor...zeg liever iets dat haar van gedachte kan veranderen...........
hey meid je komt er wel overheen....iedereen heeft weleens van die momenten dat je je k*t voelt...maar denk nooit aan zelfmoord....zodra je daaraan begint te denken, zorg dan dat je iets gaat doen waardoor je alles effe een beetje vergeet...over een tijdje is het wel weer over...
maar mag ik misschien vragen waarom je je zo k*t voelt..
kus souhaila
Oem_Lena
16-06-2003, 12:56
Origineel gepost door mocro_souhaila
Ze weet al dat het haram is hoor...zeg liever iets dat haar van gedachte kan veranderen...........
hey meid je komt er wel overheen....iedereen heeft weleens van die momenten dat je je k*t voelt...maar denk nooit aan zelfmoord....zodra je daaraan begint te denken, zorg dan dat je iets gaat doen waardoor je alles effe een beetje vergeet...over een tijdje is het wel weer over...
maar mag ik misschien vragen waarom je je zo k*t voelt..
kus souhaila
iets zeggen?is mijn woord beter dan die van allah?
mocro_souhaila
16-06-2003, 12:58
Origineel gepost door lala_amira2
iets zeggen?is mijn woord beter dan die van allah?
zo bedoel ik het ook weer niet....maar dat het haram is enzo weet ze al....ik bedoel dat je haar gewoon beetje moet troosten enzo....je vat mijn reactie verkeerd op....sorry als ik zo overkwam
:zwaai: kus souhaila
Oem_Lena
16-06-2003, 13:00
Origineel gepost door mocro_souhaila
zo bedoel ik het ook weer niet....maar dat het haram is enzo weet ze al....ik bedoel dat je haar gewoon beetje moet troosten enzo....je vat mijn reactie verkeerd op....sorry als ik zo overkwam
:zwaai: kus souhaila
tis wel goed, :zwaai:
meid, zelfmoord is geen oplossing
hoe moelijk je het nu ook hebt
na regen komt zonneschijn
Hey meid,
Wat zeg je nu allemaal. Dat het Haram is, is niet belangrijk. Wat zorgt er voor dat je zo denkt en ..... wat kunnen we er aan doen.
Je moet echter ten eerste beseffen wat je de mensen aan doet die van je houden. Zeg nu ook niet dat er niemand is die van je houdt want ik kan je zeggen dat het er meer zijn dan je denkt.
De verdriet die je de anderen bezorgd, de levenslust van die persoon die je ontneemt, weegt niet op tegen de problemen die je hebt.
Ik kan je zeggen dat dat geen pretje is want ik heb zelf dit ook allemaal meegemaakt. Dat was 20 jaar geleden en ik ben er nu nog steeds niet overheen.
Zet die gedachtes uit je hoofd of doe er je voordeel mee (praat, zoek hulp en los op) Een eind aan maken is geen optie.
Newkid
Ik voel me zeker k.u.t. maar daar heb ik een reden voor.
Het gaat niet goed, en ik beland steeds verder in een diepere gat, steeds verder dat alleen dit de enigste oplossing lijkt te zijn.
Wegvluchten kan niet, dan blijft alles nog steeds in mijn hoofd en word ik nog gekker dan dat ik al ben.
Het is beter voor mij als mijn leven voorbij is. Beter voor mij en beter voor de omgeving.
Dan heeft niemand meer last van mij zelf en van mijn problemen, en al helemaal dat ik dan geen kast meer heb van me zelf.
Origineel gepost door newkid
Hey meid,
Wat zeg je nu allemaal. Dat het Haram is, is niet belangrijk. Wat zorgt er voor dat je zo denkt en ..... wat kunnen we er aan doen.
Je moet echter ten eerste beseffen wat je de mensen aan doet die van je houden. Zeg nu ook niet dat er niemand is die van je houdt want ik kan je zeggen dat het er meer zijn dan je denkt.
De verdriet die je de anderen bezorgd, de levenslust van die persoon die je ontneemt, weegt niet op tegen de problemen die je hebt.
Ik kan je zeggen dat dat geen pretje is want ik heb zelf dit ook allemaal meegemaakt. Dat was 20 jaar geleden en ik ben er nu nog steeds niet overheen.
Zet die gedachtes uit je hoofd of doe er je voordeel mee (praat, zoek hulp en los op) Een eind aan maken is geen optie.
Newkid
Alles gaat verkeerd... alles om me heen gaat verkeerd. En het maakt alleen erger hoe de mensen doen tegen over mij.
Ik weet het niet, alles is door de war. En mensen om me heen maken het erger... alleen maar erger.
Ik wil dit helemaal niet, alleen dit is de enigste oplossing.
Of ik maak er zelf een einde, of mensen om me heen zullen er een einde aan maken.
Origineel gepost door LAINA
Alles gaat verkeerd... alles om me heen gaat verkeerd. En het maakt alleen erger hoe de mensen doen tegen over mij.
Ik weet het niet, alles is door de war. En mensen om me heen maken het erger... alleen maar erger.
Ik wil dit helemaal niet, alleen dit is de enigste oplossing.
Of ik maak er zelf een einde, of mensen om me heen zullen er een einde aan maken.
Tja... maar toch je gaat je leven niet zomaar vergooien!
Origineel gepost door LAINA
Ik voel me zeker k.u.t. maar daar heb ik een reden voor.
Het gaat niet goed, en ik beland steeds verder in een diepere gat, steeds verder dat alleen dit de enigste oplossing lijkt te zijn.
Wegvluchten kan niet, dan blijft alles nog steeds in mijn hoofd en word ik nog gekker dan dat ik al ben.
Het is beter voor mij als mijn leven voorbij is. Beter voor mij en beter voor de omgeving.
Dan heeft niemand meer last van mij zelf en van mijn problemen, en al helemaal dat ik dan geen kast meer heb van me zelf.
Lieve Laina,
Bedenk dat zelfmoord nooit een oplossing kan zijn. Je staat er niet bij stil maar door zelfmoord maak je het alleen maar erger.. Jij hebt er dan geen last meer van maar wat denk je van de mensen om je heen die wel van je houden. Denk alleen maar aan je ouders, en vooral je moeder, zussen/zusjes... Als je zelfmoord pleegt zul je nooit een oplossing vinden en je hebt er alleen maar een hele grote zonde bij. Bedenk dat hoe klote het leven hier ook kan zijn, de straf die je te wachten staat in het hiernamaals ondragelijk is... Zolang je leeft kan er altijd naar oplossing gezocht worden. Je bent hier in Nederland en niet in Marokko dat het onmogelijk is... Ik ken ook mensen die daar aan hebben gedacht, 1 ervan was mijn ex maar gelukkig is ze van die gedachte afgestapt. Bedenk dat er al altijd mensen zijn die het nog slechter hebben dan jij. Ik weet dat dit geen geruststelling is, maar zolang je blijft hopen en zolang je blijft bidden is er nogmaals altijd hoop op een goede oplossing. En zelfmoord is geen oplossing geloof me maar... Ik weet zeker dat er mensen zijn die je kunt vetrouwen, ga daar mee praten... Je hoeft niet te vertellen wat je precies mee maakt maar door erover te praten kun je altijd verder...
Moge Allah je bijstaan en je de juiste keuze laten maken... Nogmaals denk aan je ouders en de ellende die zij voorgeschoteld krijgen als je toegeeft aan je gedachte....
Heel erg veel succes....
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.