Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Gezondheidsverlkaring nodig voor Marokkaanse trouwakte??

Pagina's : [1] 2

bruidje
16-06-2003, 11:54

Hoi lieve mensen, wie van jullie is onlangs getrouwd voor de Marokkaanse wet? Ik hoor namelijk verschillende dingen over een gezondheidsverklaring. De een zegt dat je een AIDS test moet doen en de ander zegt dat je door je huisarts een algemene verklaring moet laten opstellen. De consulaat is telfonisch nauwelijks bereikbaar dus wie o wie weet hoe het zit. Weet wel dat je in Marokko ook een maagdelijkheidsverklaring nodig hebt, vragen ze die hier ook en geeft de arts dat ook?????

MizzFez
16-06-2003, 13:26
Hoi bruidje! Ik had namelijk ook dezelfde probleem, ik hoor ook allerlei verschillende verhalen. Maar het hangt van een consulaat af, welke consulaat ben je van plan om voor de marokkaanse wet te trouwen? In Rotterdam vragen ze geen verklaring (oftewel non aids verklaring, maar in Amsterdam wel) As woensdag ga ik voor de marokkaanse wet trouwen, insallah.... mn vader heeft vaak gebeld, die is ook moeilijk te bereiken, toen is mn vader ernaartoe gegaan en kreeg een brief van een notaris wat we allemaal moeten meenemen en er staat geen eis van een non aids verklaring in.

mimi_tangaouia
16-06-2003, 14:30
Heey ik heb ook onlangs die akte getekend en mijn oom had alles voor mij geregeld in marokko dus ook die gezondsheidsverklaring

stylishgirl
16-06-2003, 14:34
he meid je moet bij de GGD een gezondheidsverklaring halen,zowel jij als je man worden getest voor enge overdraagbare ziektes,dat is de bedoeling van zo'n verklaring, en vroeger dacht men dat dat een maagdelijkheidsverklaring was,maar die zelf heb je niet nodig om te trouwen, je hebt wel een paar copies nodig van je paspoort,hala madania van je ouders,uitreksel halen, 4 foto's en die gezondheidsverklaring. je kan voor het zekerheid toch maar de consulaat bellen,die kunnen je met details alles vertellen. succes!!!en mabroek alvast.

bruidje
18-06-2003, 14:59

ik trouw in Den Bosch in het consulaat, wie heeft daar ervaringen mee? We hebben voor de zekerheid een HIV test laten doen en een verklaring gehaald bij onze huisartsen. wat voor een uitreksel heb ik nodig dan, we gaan morgen in ondertrouw en trouwen dan over twee weken eerst voor de nederlandse wet en dag daarna voor de Marokkaanse wet....

Atlas_Gebergte
18-06-2003, 16:31
Sorry Bruidje, meid ik kan hiermee niet helpen, ik ben alleen op zijn marokkaans getrouwd (trouwakte) in marokko en daar vragen ze niks, ik ga niet voor de nederlandse wet trouwen hoor, islamitische wet is genoeg voor mij. Maar veel succes meid. Wa Sallaam Alikoum

Bent_Fes
18-06-2003, 20:43
Origineel gepost door Atlas_Gebergte Sorry Bruidje, meid ik kan hiermee niet helpen, ik ben alleen op zijn marokkaans getrouwd (trouwakte) in marokko en daar vragen ze niks, ik ga niet voor de nederlandse wet trouwen hoor, islamitische wet is genoeg voor mij. Maar veel succes meid. Wa Sallaam Alikoum Ja islamitische wet is inderdaad genoeg, maar volgens mij moet je wel aan burgerzaken doorgeven dat je getrouwd bent...en stel dat je een kind krijgt? Een vriendin heeft daar problemen mee gehad, zij was alleen voor de marokkaasnse wet getrouwd, en toen ze een kind kreeg en dat door gaf, moest de vader het kind erkennen. En met de belastingdienst krijg je ook problemen.....

Kaboutertje
18-08-2003, 12:16
Luister meid..weet je wat je moet doen ga naar je huisarts en zeg dat je een gezondheidsverklaring nodig hebt je aanstaande moet ook naar zijn huisarts gaan daarna worden jullie beiden naar de GG&GD gestuurd als je in amsterdam woont wordt je naar de weesperplein gestuurd daar kan je een verklaring gaan halen zij nemen contact op met je huisarts en die geeft je dossier af aan de GG&GD als je helemaal egzond bent kan je zo een verklaring halen mocht er iets zijn ofzo dan gaan ze je wel prikken maar ze kijken naar je dossier ben je gezond kan je het zo krijgen je moet er wel voor betalen ik had er 25 gulden voor betaalt ofzo...zo gaat het en daarmee moet je naar de consulaat gaan...ok?? veel succes

achie25
18-08-2003, 13:22
Origineel gepost door Atlas_Gebergte Sorry Bruidje, meid ik kan hiermee niet helpen, ik ben alleen op zijn marokkaans getrouwd (trouwakte) in marokko en daar vragen ze niks, ik ga niet voor de nederlandse wet trouwen hoor, islamitische wet is genoeg voor mij. Maar veel succes meid. Wa Sallaam Alikoum Nou dat zou ik maar wel doen als ik jou was. Je moet je trouwakte laten legaliseren. Doe je dat niet dan kom je later echt in de problemen. Oa met het inschrijven van je kinderen bij de gemeente... En als je werkt ben je belastingtechnisch ook in het nadeel. Jij bent in Marokko getrouwd dan heb je min of meer geluk gehad, maar als iemand hier wil trouwen is dat niet mogelijk als je niet voor de nederlandse wet bent getrouwd.

Atlas_Gebergte
18-08-2003, 15:19
Sallaam Achie25, broeder alles is al doorgegeven bij me gemeente hier in me woonplaats, ik heb me trouwakte vertaalt in marokko in het frans en er waren geen problemen, me getrouwde broer en zus hebben dat ook zo gedaan, en die hebben nooit nog problemen gehad met het inschrijven van kinderen ofzo?????????? het is niet nootzakelijk om voor de nederlandse wet te trouwen en om bepaalde redenen ga ik dat ook niet doen. Maar ik begrijp wat je allemaal bedoelt hoor broeder. Wa Sallaam Alikoum

Verpleegstertje
19-08-2003, 13:55
Hallo lieve mensen, Ik ben ook (deze zomer) getrouwd in Marokko, en heb daar een doktersverklaring gekregen zonder problemen, je hoeft je echt niet te laten onderzoeken, meid! Verder komt het allemaal wel goed mensen insha^allah. Ik wens alle a.s. bruidjes en die ook pas getrouwd/verloofd zijn, een hele fijne huwelijk toe.... :p en natuurlijk gezonde kindjes later... :rolleyes: insha^allah :verliefd: I love my sweet husband :verliefd:

achie25
19-08-2003, 17:08
Origineel gepost door Verpleegstertje Hallo lieve mensen, Ik ben ook (deze zomer) getrouwd in Marokko, en heb daar een doktersverklaring gekregen zonder problemen, je hoeft je echt niet te laten onderzoeken, meid! Verder komt het allemaal wel goed mensen insha^allah. Ik wens alle a.s. bruidjes en die ook pas getrouwd/verloofd zijn, een hele fijne huwelijk toe.... :p en natuurlijk gezonde kindjes later... :rolleyes: insha^allah :verliefd: I love my sweet husband :verliefd: Wat heeft zo'n verklaring voor zin dan als je niet onderzocht wordt.. Je zult maar iemand treffen die een ziekte heeft opgelopen en een verklaring heeft gekocht.. Hypocriete Marokkanen...

Verpleegstertje
20-08-2003, 11:58
Inderdaad, zo dacht ik ook :o ....Maar ja, zo gaat het eenmaal in Marokko. Maar mijn man is al eerder onderzocht, we zijn kerngezond. Maar ik vind ook dat je je moet testen, het zou vreselijk zijn als je later achterkomt dat je partner een :eek: eng ziekte :eek: heeft. Maar je moet altijd een doktersverklaring hebben, (heel vreemd, zonder onderzocht te worden!) maar dat hoort er eenmaal bij. Groetjes :zwaai:

Verpleegstertje
20-08-2003, 12:06
Achie, als je eens logisch nadacht, dan bespreek je het vantevoren met je partner, om je te laten testen. Maar de doktersverklaring die haal je gewoon bij je eigen huisarts! Je weet toch, je huisarts weet toch veel over je, of ben je zo dom!!! En iemand die in Marokko gaat trouwen, die gaat natuurlijk eerst zich onderzoeken voor dat hij de doktersverklaring haalt. Dat ligt gewoon aan jezelf of je het wilt of niet. Ik heb het zo met mijn man afgesproken, om eerst een test te laten doen. The nurse!

Atlas_Gebergte
20-08-2003, 12:06

Salaam ben dit jaar ook getrouwd, maar ik GEEN doktersverklaring gehaald, ze vroegen niet eens om toen we de trouwakte gingen tekenen. Hamdoulillah heeft geen 1 van ons een ziekte. Wa Sallaam Alikoum

Pagina's : [1] 2