Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : mooie hadith's

Pagina's : [1] 2 3

miriammetje
16-06-2003, 11:32

salaam alikoem... ik ben op zoek na mooie hadith's plaats ze hier ik schrijf er zelf een paar op die ik zelf al ken..ik kwil hier mee bereiken meer hadith's te kenne hopelijk willen jullie ze plaatse dankjewel beselmma miriam '' allah is meer tevreden over het berouw van een dienaar van hem dan al seen van jullie zou zijn als hij zijn kameel en een dorre woestijn zou kwijtraken en hem dan plotseling zou vinden" "de vergelijkenis tussen iemand die zijn heer gedenkt en zijn diegene di ezijn heer niet gedenkt,is als vergelijking tussen de levende en de doden'' '' de beste gelovigen in geloofszaken zijn degene met het beste gedrag;en het beste van hen zijn degene die zich het beste gedragen tegen over zijn vrouwen"' ik hoop er ook een paar van jullie te krijgen dan post ik er nog meer heb er nog een paar die ik ken.

miriammetje
16-06-2003, 11:41
niemand????

miriammetje
16-06-2003, 11:45
j alieverd dat weet ik maar ik wilde weten hoeveel juli eer konde!!! hehe nu heb je ze een site gegevn waar ze hem af kunen halen,,,

Chaimae
16-06-2003, 12:02
Oh sorry, ik heb het verkeerd gelezen, ik dacht dat je zo een site zocht, sorry ik haal het weg. Sorry. :)

Oem_Lena
16-06-2003, 12:36

Aboe Hoerairah verhaalt dat de boodschapper van Allah zei: ''Voorwaar, Allah wilde een leproos, een kale en een blinde van de kinderen van Israël beproeven, dus stuurde Hij een engel (in menselijke gedaante). De engel kwam bij de leproos en zei: ''van wat voor iets houd jij het meest?'' Hij zei: "Een mooie (huid-)kleur en een mooie huid. En dat van mij weggaat wat de mensen haten." Hij raakte hem aan en de ziekte ging van hem weg en hij kreeg een mooie kleur. Toen vroeg hij: "Van wat voor eigendommen houd jij het meest?" Hij zei: "Kamelen." daarop werden er tien zwanger vrouwtjeskamelen gegeven en werd hem gezegd: "Moge Allaher voor je zegeningen in brengen." Toen ging hij (de engel) naar de kale en zei: ''van wat voor iets houd jij het meest?'' Hij zei: "Mooi haar en dat van mij weggaat wat de mensen haten." Hij raakte hem aan en zijn ziekte ging van hem weg en hij kreeg mooi haar. Hij vroeg: "Van wat voor eigendommen houd jij het meest?" Hij zei: "Koeien." Toen kreeg hij drachtige koeien en de engel zei: "Moge Allah er voor je zegeningen in brengen." Daarop ging hij naar de blinde en zei: ''van wat voor iets houd jij het meest?'' "Dat Allah mijn gezichtsvermogen herstelde." Toen raakte hij hem aan, waarop Allah zijn gezichtsvermogen herstelde. Daarop vroeg hij: "Van wat voor eigendommen houd jij het meest?" Hij zei: "Geiten." Toen kreeg hij een zwangere geit. De dieren vermenigvuldigden zich snel, zodat er één een vallei vol kamelen had, er één een vallei vol koeien had en er één een vallei vol geiten had. Na verloop van tijd bezocht de engel de (voormalige) leproos in zijn gedaante als mens en zei: "Ik ben een arm en behoeftig mens en heb al mijn middelen tot onderhoud tijdens mijn reis uitgeput en ik heb buiten Allah geen middelen om mijn reis te voltooien. Ik vraag jou, in naam van degene die jou een mooie kleur en mooie huid heeft gegeven, mij een kameel te geven om mijn reis te voltooien." Hij zei: "Ik heb veel verplichtingen." Hij (de engel) zei: "Het is of ik jou eerder heb gezien, was jij geen leproos die door de mensen gemeden werd, die daarop door Allah rijk werd gemaakt?" Hij zei: "Ik heb deze eigendommen van mijn voorvaderen geërfd." Hij (de engel) zei: "Als je liegt, moge Allah je dan terugbrengen in de toestand waarin je was." Toen kwam hij in zijn gedaante als mens bij de (voormalige) kale man en herhaalde zijn verzoek aan hem. Hij kreeg een soortgelijk antwoord als hij van de leproos gekregen had. Tegen hem zei hij: "Als je liegt, moge Allah je dan terugbrengen in de toestand waarin je was." Toen bezocht de engel de (voormalige) blinde man in zijn vroegere gedaante en zei: "Ik ben een arm en behoeftig mens en heb al mijn middelen tot onderhoud tijdens mijn reis uitgeput en ik heb buiten Allah geen middelen om mijn reis te voltooien. Ik vraag jou in naam van degene die jou jouw gezichtsvermogen heeft teruggegeven, geef mij een geit die mij van nut kan zijn bij het bereiken van mijn bestemming." Hij zei: "Ik was inderdaad blind, en Allah heeft mij mijn gezichtsvermogen teruggegeven. Jij mag nemen wat je wilt en je mag achterlaten wat je wilt. Bij Allah, ik zal jou niets weigeren dat jij in de naam van Allah, de Heer van eer en glorie, wilt nemen." Hij (de engel) zei: "Houd alles wat je hebt. Jullie zijn beproefd. Allah is zeker met jou behaagd en Hij is vertoornd op jouw metgezellen." Overgeleverd door: Al-Boechari, Moslim

miriammetje
16-06-2003, 12:37
mashalalh!! ik kende hem al maar hij blijft mooi!!!

miriammetje
16-06-2003, 12:38
'' de sterkste man is niet degene die worstelt,maar degen di econtrole over zichzelf heeft tijdens ene aanval van woede"'

Oem_Lena
16-06-2003, 12:42
Abdoellah ibn Abbaas verhaalt dat de Boodschapper van Allah de verklaring van zijn Gezegende en Verhevene Heer herhaalde: “Voorwaar, Allah heeft het goede en het kwade gedefinieerd en hun gradatie duidelijk uiteengezet’: ‘Hij die zich voorneemt een goede daad te verrichten en deze nog niet uitgevoerd heeft, wordt voor de volle maat daarvan beloond, en indien hij dan deze daad uitvoert, beloont Allah hem tien tot zevenhonderdvoudig of zelfs nog vele malen meer. Hij die naar een slechte daad neigt, maar deze niet uitvoert, wordt door Allah voor de volle maat van een goede daad beloond. Hij die naar een slechte daad neigt, en deze ook zou uitvoeren, wordt alleen maar één slechte daad aangerekend. 1) Dit is een Hadieth Qoedsie, een Heilige Overlevering; het is een uitspraak van Allah, weergegeven in de woorden van de Profeet. Hadieth Qoedsie neemt een positie in tussen de gewone Hadieth en Qoeranische openbaring. Overgeleverd door: Al-Boechari, Moslim :zwaai:

xberbersroosjex
16-06-2003, 12:52
Aboe Hoerairah verhaalt dat hij de boodschapper van Allah hoorde zeggen: "Bij Allah, ik zoek vergeving bij Allah, en ik wend mij meer dan zeventig maal (om vergeving vragend) per dag tot Hem." (Boekhaarie)

miriammetje
16-06-2003, 12:54
"ik zeg; niemand houd van mij...allah zegt:ik hou van jou"" '' god accepteerd je geloof niet als het zich niet vertaald in daden,en hij accepteerd je daden pas als ze comform j egeloof zijn''

xberbersroosjex
16-06-2003, 12:58
Aboe Hoerairah verhaalt: "Er werd gevraagd: 'O boodschapper van Allah, wie is de meest nobele van de mensen?' Hij zei : (Diegene die Allah) het meest vreest.' zij zeiden : Het is niet die waarover wij jouw vragen. Hij zei , Dan Yoessef , een profeet van Allah, zoon van een profeet, zoon van een vriend van Allah. Zei zeiden: het is niet die waarover wij jouw vragen. Hij zei: "Vragen jullie mij dan over sommige Arabische famillies? De beste van hen in de tijd der onwetendheid (voor de islam) zijn de beste in de islam, wanneer zij (erover) geleerd hebben" (boekhaarie en Moeslim?

Oem_Lena
16-06-2003, 12:58
De Bewaker (engel) van de rechterkant heeft gezag over de Bewaker van de linkerkant; wanneer een dienaar een goede daad verricht, dan tekent hij voor hem tien goede daden op, en als hij een slechte daad verricht en de Bewaker van de linkerkant wil die optekenen, dan zegt de Bewaker van de rechterkant: "Wacht nog zes uur met optekenen, als hij God om vergiffenis vraagt, teken dan niets op". En als hij God niet om vergiffenis vraagt, dan wordt één slechte daad opgetekend". Overgeleverd door: Thabrani, Baihaqi

xberbersroosjex
16-06-2003, 13:03
Aboe Barzah verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei: "Een dienaar van Allah zal tijdens de Dag des Oordeels blijven staan tot hij ondervraagd wordt over zijn leven en hoe hij dat besteed heeft; en over zijnn kennis en wat hij ermee gedaan heef't; en over zijn rijkdom, hoe hij die verkregen heeft en wat hij ermee gedaan heeft; en over zijn lichaam en hoe hij het opgebruikt heeft" (Tirmidzie)

xberbersroosjex
16-06-2003, 13:11
Aboe Oemaamah verhaalt dat hij de boodschapper van Allah hoorde zeggen: "Lees de Koran, want hij zal op de Laatste Dag verschijnen als een voorspraak voor degene die zijn metgezellen waren." (Moeslim)

miriammetje
16-06-2003, 13:11

masha allah!!!! "'geen moslim lijdt aan iets,een prik van een doorn of erger,of god wist daardoor zonden van hem uit,en zijn zonden vallen van hem af,zoals de bladeren van de bomen vallen""

Pagina's : [1] 2 3