Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wijsheden..om te onthouden..voor iedereen.

Pagina's : [1] 2 3

camjo
15-06-2003, 22:03

Dag Allemaal.. Wijze woorden zijn mooi om te horen, alleen is het probleem dat wij niet genoeg wijsheid in ons hebben om die woorden daadwerkelijk in ons leven te verwerken, dan pas geven we die woorden hun werkelijke recht die zij eisen, en zullen we veel wijzer handelen en behandelen in ons leven. Ik wil graag wijsheden die ons meer duidelijkheid in ons leven geven hier posten (waarschijnlijk 99% van internet :D ) Iedereen mag meedoen.. Maar..please, geen geschild of ruzie aub. Wie niet accoord gaat moet maar zijn eigen topic openen. Ik reken op jullie wijsheid, pas op onderschat niemand.. Ik dank jullie wel. Ik begin nu te zoeken op internet..

K_Prone
15-06-2003, 22:09
http://www.geocities.com/wijsheden/

camjo
15-06-2003, 22:17
Origineel gepost door misantazaghin http://www.geocities.com/wijsheden/ Thank you verry much.. Dit is de eerste..Afrikaanse wijsheid.. Niet waar ik geboren ben is mijn thuis, maar daar waar het goed met me gaat.

camjo
15-06-2003, 22:26
Origineel gepost door Corrie Wijsheden, je maakt me blij!!!!!!!!!!! Eindelijk weereens een goede smoes om met wat van mijn verzamelde wijsheden te doen!!!!! Tnxxx love!!! Ok hier komen er wat.... Als de angst oprukt, trekt de logica zich terug. Als er één waarheid is die opgaat voor de politiek is het wel dat er altijd genoeg redenen zijn om niets te doen. Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan! Als je de angst niet laat varen, kun je niet eerlijk zijn. En als je niet eerlijk bent, kun je de angst niet laten varen Als je de regenboog wilt, krijg je de regen erbij. Als u wilt dat uw dromen werkelijkheid worden; Wordt dan wakker. Als we ons blindstaren op het verleden, lopen we het risico te worden ingehaald door de toekomst. (Michael Cibenko) Beledigingen moeten in zand worden geschreven en complimenten in steen gegraveerd. (Arabisch spreekwoord) Beoordeel wat gezegd is en niet wie het gezegd heeft. (Arabisch spreekwoord) Bij de dood hou je enkel vast wat je gegeven hebt. De geest verrijkt zich met wat hij krijgt, het hart verrijkt zich met wat het geeft. De helft van het leed dat wij in onze harten bewaren is leed omdat wij het bewaren. De meeste mensen houden er alleen principes op na om zich de moeite van het denken te kunnen besparen. De mensen zouden zich heel wat minder zorgen maken over wat anderen van hen denken als ze zich zouden realiseren hoe weinig er over hun gedacht wordt. De mens heeft het web des levens niet geweven, hij is niet meer dan een draadje ervan. Alles wat hij het web aandoet, doet hij zichzelf aan. (Amerikaans opperhoofd Seattle) De openbare mening lijkt op een spook in een kasteel, niemand heeft het gezien, maar iedereen laat er zich door terroriseren De schutter zij bedacht, eer hem de pijl ontschiet. Die spreekt zij het ook, want pijl of woorden keren niet. Elke sneeuwvlok in een lawine beroept zich op zijn onschuld. Gelijkheid nastreven is nutteloos, gelijke kansen nastreven is nobel. Geluk is houden van wat je doet en doen waar je van houdt Goede gedachten brengen goede vruchten voort, slechte gedachten brengen slechte vruchten voort, en de mens is zijn eigen kweker. Het roosje met haar doornen vormen een geheel; ook van 't goede en 't kwade heeft ieder zijn deel. Het verschil tussen een overtuiging en een vooroordeel is dat je een overtuiging uit kunt leggen zonder kwaad te worden Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken. Niemand is verantwoordelijk voor het hoofd dat hij kreeg, maar wel voor het gezicht dat hij trekt. Ook al bevind je je op de goede weg. als je stilstaat wordt je overreden. Pas nadat de laatste boom is omgehakt. Pas nadat de laatste rivier is vergiftigd. Pas nadat de laatste vis is gevangen. Pas dan zul je erachter komen dat je geld niet kunt eten (Wijsheid van de Cree-Indianen) Sommigen geloven dat ze geloven, anderen geloven dat ze niet geloven. Hier zit veel wijsheid in..dank je wel

camjo
15-06-2003, 22:45

Het duurt lang voordat je écht getrouwd bent, want binnen een huwelijk trouw je vele keren en op vele niveaus. Als je vaker trouwt dan scheidt, dan heb je mazzel en houdt je huwelijk stand. (Afrikaanse wijsheid)

Lady_moi
16-06-2003, 16:31
amai schoon mense

platje
16-06-2003, 16:39
Wijsheid betekent niets, als het niet met verantwoordelijkheid wordt uitgevoerd..

Lady_moi
16-06-2003, 16:55
platje da was nen goeie :D

camjo
16-06-2003, 22:29
Origineel gepost door Amazoeloe Wie het kleine niet eert is het grote niet weert. Wie een kuil graaft voor een ander valt er zelf in. Om het heden te begrijpen moet je het verleden kennen. Spreken is zilver en zwijgen is goud en stom zijn is diamant. Als twee honden vechten om een been gaat de derde ermee heen. Beter een vogel in de hand als tien in de lucht. Honderd zuipers zijn beter als één gokker. De morgenstond heeft goud in de mond. Wie anderen niet respecteert kan zichzelf niet respecteren. Een meisje is als een vrucht : ze groeit , bloeit , rijpt en uiteindelijk verwelkt ze. De enige zekerheid in het leven is dat alles onzeker is. Na regen komt zonneschijn. Wie het laatst lacht lacht het best. Spijt na de daad komt te laat. Haast en spoed is zelden goed. Wie niet horen wil moet voelen. Haat is als een mes dat aan twee kanten snijdt. Wie in het hiernamaals gelooft beschouwd de dood als een poort. Liefde bestaat uit drie-en-zestig varianten. Zoeloes lopen vijftig mijl voor ze een veldslag uitvechten. Arabisch is de moeder aller talen net zoals de Himalaya de moeder is van alle bergen. De gedachte is de moeder van alle ideeen net zoals een moeder de moeder is van haar kinderen. Wie zichzelf in de vingers snijdt moet het bloed zelf stelpen. Regel je zaken hier voor je Mars gaat bekijken. De kat is het schattigste aller dieren. ENZ. AMAZOELOE DE MAN DIE ZIJN VOLK LEERT VECHTEN Ik herken een heleboel gezgdes en wijsheden van deze lijst.. :goedzo: Zitten misschien niet een paar van jou tussen :D ..gewoon een voorgevoel.. Die van de zoeloes bv. ;) Maar heel mooi..thanks

camjo
16-06-2003, 22:34
De allergrootste dwazen en de allergrootste wijzen slagen gemakkelijk in het leven, degenen die daar tussenin staan hebben het echter moeilijk. (Oosterse wijsheid)

MaPrem
17-06-2003, 22:15
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.

camjo
17-06-2003, 22:45
Het is gemakkelijk om dapper te zijn op een veilige afstand. (Oosterse wijsheid)

MaPrem
17-06-2003, 22:55
Voor je iets zegt, draai eerst tien keer met je tong (Arab, volgens mia madre)

camjo
17-06-2003, 23:00
Origineel gepost door MaPrem Voor je iets zegt, draai eerst tien keer met je tong (Arab, volgens mia madre) Bedoelt men met het "tongdraaien" nadenken.

leipe_mocro
17-06-2003, 23:02

ja wat bedoel je er mee

Pagina's : [1] 2 3