Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : schoonmoeder naar nl halen

Pagina's : [1] 2 3 4 5

OumYAssine
26-07-2006, 16:23

salaam aleikoum, Wij willen inshallah voor 2 maanden mijn schoonmoeder naar NL om een tijdej bij ons te verblijven . Nu hebben wij een uitnodigingsbrief gehaald , maar zit nu te twijfelen of we niet beter een garantverklaring hadden moeten halen. Heeft iemand er ervaring mee om familie van marokko nar Nl te halen voor vakantie en hoelang duurt het ongeveer voor een oudere vrouw een toeristenvisum krijgt. Ik hoop dat iemand recente info en advies heeft Heb al op de site gekeken van de Nl ambassade en ind maar werd er niet veel wijzer van wat mijn schoonma nu persies nodig heeft. alvast bedankt wa salaam OumYAssine

powerfull
26-07-2006, 16:49
salaam aleikoum, Wij willen inshallah voor 2 maanden mijn schoonmoeder naar NL om een tijdej bij ons te verblijven . Nu hebben wij een uitnodigingsbrief gehaald , maar zit nu te twijfelen of we niet beter een garantverklaring hadden moeten halen. Heeft iemand er ervaring mee om familie van marokko nar Nl te halen voor vakantie en hoelang duurt het ongeveer voor een oudere vrouw een toeristenvisum krijgt. Ik hoop dat iemand recente info en advies heeft Heb al op de site gekeken van de Nl ambassade en ind maar werd er niet veel wijzer van wat mijn schoonma nu persies nodig heeft. alvast bedankt wa salaam OumYAssine bel de ind op. dan heb je de juiste informatie.

OumYAssine
26-07-2006, 16:55
mijn ervaring is dat je bij de ind verschillende info krijgt en ik zou graag ervaringen van andere horen hoe het bij hun ongeveer is gegaan . Maar bedankt meid

powerfull
26-07-2006, 16:59
mijn ervaring is dat je bij de ind verschillende info krijgt en ik zou graag ervaringen van andere horen hoe het bij hun ongeveer is gegaan . Maar bedankt meid vraag om informatie pakketten.

Leila1982
26-07-2006, 17:02

Mijn schoonvader is ook gekomen. Wat je moet doen? Haal bij de gemeente een garantverklaring voor 10 euro, daar vertellen ze je verder wat je moet doen. Je moet een huurcontract meesturen, een loonstrook, een werkcontract en dat was het volgens mij wel, allemaal kopietjes natuurlijk. Dit alles stuur je naar je schoonmoeder.... Je schoonmoeder moet in marokko het consulaat van NL bellen en vragen wat zei mee moet nemen, samen met de papieren die je hebt opgestuurd. als het de eerste keer is dan kan het wel ff duren. Ze moet in ieder geval een paspoort hebben en soms vragen ze ook naar papieren van haar kinderen (zodat ze kan garanderen dat ze teruggaat) Aangekomen in NL moet je je gelijk melden bij de vreemdelingenpolitie, anders krijg je 50 euro boete. Hoop je hiermee een beetje geholpen te hebben.

OumYAssine
26-07-2006, 17:06
Mijn schoonvader is ook gekomen. Wat je moet doen? Haal bij de gemeente een garantverklaring voor 10 euro, daar vertellen ze je verder wat je moet doen. Je moet een huurcontract meesturen, een loonstrook, een werkcontract en dat was het volgens mij wel, allemaal kopietjes natuurlijk. Dit alles stuur je naar je schoonmoeder.... Je schoonmoeder moet in marokko het consulaat van NL bellen en vragen wat zei mee moet nemen, samen met de papieren die je hebt opgestuurd. als het de eerste keer is dan kan het wel ff duren. Ze moet in ieder geval een paspoort hebben en soms vragen ze ook naar papieren van haar kinderen (zodat ze kan garanderen dat ze teruggaat) Aangekomen in NL moet je je gelijk melden bij de vreemdelingenpolitie, anders krijg je 50 euro boete. Hoop je hiermee een beetje geholpen te hebben. bedankt oegti dus het beste is dus een garantverklaring en geen uitnodiging . Want daar twijfelde ik effe aan. Je schoonvader hoefde in marokko dus geen eigen bankafschriften te laten zien want die heeft mijn schoonma niet wel eigen eigendom . hoelang heeft het bij je schoonvader ongeveer geduurd voor hij een visum kreeg nogmaals bedankt oegti

Leila1982
26-07-2006, 17:15
Graag gedaan, Je moet zowel een garantverklaring als een uitnodigingsbrief sturen. En nee, als je zelf 3 loonstroken (ik zei net 1) en een vast contract opstuurt dan hoeft het niet. Bij mijn schoonvader duurde het ongeveer 2.5 week nadat hij de papieren had ontvangen, maar dat komt waarschijnlijk omdat hij wel vaker is gekomen, dus staat hij daar ook bekend als iemand die altijd op tijd weer terugkeert. Bij je schoonmoeder zal het misschien wat langer duren.

powerfull
26-07-2006, 17:18
Mijn schoonvader is ook gekomen. Wat je moet doen? Haal bij de gemeente een garantverklaring voor 10 euro, daar vertellen ze je verder wat je moet doen. Je moet een huurcontract meesturen, een loonstrook, een werkcontract en dat was het volgens mij wel, allemaal kopietjes natuurlijk. Dit alles stuur je naar je schoonmoeder.... Je schoonmoeder moet in marokko het consulaat van NL bellen en vragen wat zei mee moet nemen, samen met de papieren die je hebt opgestuurd. als het de eerste keer is dan kan het wel ff duren. Ze moet in ieder geval een paspoort hebben en soms vragen ze ook naar papieren van haar kinderen (zodat ze kan garanderen dat ze teruggaat) Aangekomen in NL moet je je gelijk melden bij de vreemdelingenpolitie, anders krijg je 50 euro boete. Hoop je hiermee een beetje geholpen te hebben. waar is dat in marokko. in rabat??

Leila1982
26-07-2006, 17:22
Ja, consulaat van NL is in Rabat.

OumYAssine
26-07-2006, 17:23
Graag gedaan, Je moet zowel een garantverklaring als een uitnodigingsbrief sturen. En nee, als je zelf 3 loonstroken (ik zei net 1) en een vast contract opstuurt dan hoeft het niet. Bij mijn schoonvader duurde het ongeveer 2.5 week nadat hij de papieren had ontvangen, maar dat komt waarschijnlijk omdat hij wel vaker is gekomen, dus staat hij daar ook bekend als iemand die altijd op tijd weer terugkeert. Bij je schoonmoeder zal het misschien wat langer duren. nogmaals bedankt oegti nou dan zullen we zo snel mogelijk ook een garantverklaring opsturen en de rest van de mik mak zodat hun daar verder kunnen inshallah

Leila1982
26-07-2006, 17:43
nogmaals bedankt oegti nou dan zullen we zo snel mogelijk ook een garantverklaring opsturen en de rest van de mik mak zodat hun daar verder kunnen inshallah Graag gedaan, ik neem aan dat je een lieve schoonmoeder hebt, anders zou je het niet doen. Mijn schoonmoeder komt er voor geen goud in, nooooooooooooooit, ik zou het niet overleven........

powerfull
26-07-2006, 18:03
Graag gedaan, ik neem aan dat je een lieve schoonmoeder hebt, anders zou je het niet doen. Mijn schoonmoeder komt er voor geen goud in, nooooooooooooooit, ik zou het niet overleven........ :hihi: :hihi: :maf2:

mmu3
26-07-2006, 18:13
Graag gedaan, ik neem aan dat je een lieve schoonmoeder hebt, anders zou je het niet doen. Mijn schoonmoeder komt er voor geen goud in, nooooooooooooooit, ik zou het niet overleven........ Wollah illah!!! Maar gelukkig wou mijn man het niet, ze kreeg een hele grote ruzie met hem omdat ze niet mocht komen en omdat ze niet in ons huis mocht wonen van hem.... en voordat iedereen mij zwart gaat maken... ze is gewoon getrouwd, ze heeft een huis met 16 kamers, haar andere zoon heeft een villa, wat misschien de koning niet eens heeft :wow: En dan hebben wij 1 verdieping met 3 slaapkamers...en madame wil meteen intrekken om van een van de kamers een konijn a la kippenhok van te maken.. :maf:

powerfull
26-07-2006, 18:16
Wollah illah!!! Maar gelukkig wou mijn man het niet, ze kreeg een hele grote ruzie met hem omdat ze niet mocht komen en omdat ze niet in ons huis mocht wonen van hem.... en voordat iedereen mij zwart gaat maken... ze is gewoon getrouwd, ze heeft een huis met 16 kamers, haar andere zoon heeft een villa, wat misschien de koning niet eens heeft :wow: En dan hebben wij 1 verdieping met 3 slaapkamers...en madame wil meteen intrekken om van een van de kamers een konijn a la kippenhok van te maken.. :maf: :haha: :haha: :lol: :lol:

OumYAssine
26-07-2006, 18:28

Graag gedaan, ik neem aan dat je een lieve schoonmoeder hebt, anders zou je het niet doen. Mijn schoonmoeder komt er voor geen goud in, nooooooooooooooit, ik zou het niet overleven........ alhamdoeliah kan ik met haar door 1 deur tot op heden als ik tenminste in marokko ben op vakantie nooit geen problmen gehad alhamdulilah. Mijn motto is tikar en tot op heden is dat goed gegaan 1 keer op het begin een misverstand en toen ben ik gewoon erg duidelijk geweest en daarna is het tot opheden goed gegaan en hoop dat het inshallah ook zo blijft:)

Pagina's : [1] 2 3 4 5