Bekijk originele versie : Iedereen Pleaz Reageren Met Oprecht Advies!!!!!
zo, hallo mensen!!!!
ik ga nu even mijn verhaal doen dus ga er maar voor zitten, want ik heb jullie eerlijke mening en advies nodig.
Sinds 7 maanden heb ik een marokkaanse vriend, ik ben zelf nederlandse. Hij is heel erg lief voor me, maar we hebben nou nog nooit is wat leuks gedaan, maaaaaaaar dat komt omdat hij altijd -of van 1 smiddags tot 7 en dan weer van 10 tot 1 s avonds moet werken, - of van 9 uur sochtends tot 1, dan de middag vrij (en dan ben ik zelf aan t werk) en dan weer van 7 tot 1 savonds moet werken. dat is zoooooooooo vervelend, en als tie dan komt dan gaan we met de auto op een plek waar we tegenwoordig altijd gaan, daar gaan we staan en gaan we een beetje praten en zo.
soms is dat een beetje saai maar ik kan dat begrijpen (omdat ie zo vaak moet werken.
Hij werkt in een coffeeshop , en ik vind t vervelend dat t ik m blindeloos moet vertrouwen; toen ik m leerde kennen gingen we ook gewoon daar weg terwijl dat niet mocht, dus hoe weet ik dat ie dat niet met andere meisjes doet dan, want er komen zoveeeel meisjes daar en hij is niet bepaald lelijk, dus ze slijmen allemaal bij hem..........
in het weekend gaan we altijd naar een hotel, want mijn moeder heeft wat tegen marokkanen en zijn vader wat tegen nederlanders. we hoeven niet per se wat te doen meestal zitten we daar maar gewoon te praten op die kamer.
hij maakt altijd grapjes die hij leuk vind maar ze zijn heel serieus en hij zegt t gewoon alsof tie t meent en dat houd ie dan gewoon vol ( dingen als donder op joh zegt ie en dat ik gestoord ben en zo, gewoon allemaal dingen die 1x leuk zijn maar elke dag een paar keer niet meer)
hij zegt dat t automatisch gaat en dat ie er echt nixxxx aan kan doen.......
toen ik een rotperiode had heb ik af en toe wat geblowd, toen kwam ik in zijn zaak.....daarom kan ik heel goed begrijpen dat zijn vader wil dat ie me niet meer ziet, maar ik ben al heel lang gestopt en ik wil zo graag dat zijn vader me leert kennen en dat ie me accepteert, en realiseert dat ik eigenlijk gewoon een heel leuk meisje ben.
zijn vader is tegen ons, maar ook mijn moeder loopt me steeds weer te zeggen dat het toch nooit wat word, dat is echt niet leuk, als iedereen er tegen is (zelfs een vriendin van me)
Voordat ik hem kende wou ik al moslim worden en ik ben daar nu heel erg mee bezig en bij alles wat ik doe denk ik aan allah. Ik wil graag een goede moslim worden en daarom vind ik het ook fijn dat hij me ook kan helpen daarbij, omdat hij zelf veel er vanaf weet.
Als ik moslim zou worden zou ik het eigenlijk uit moeten maken met hem, want; Hij werkt in een coffeeshop, hij bid niet, hij gaat al jaren niet naar de moskee, hij rookt, hij heeft in de gevangenis gezeten en hij heeft seks voor het huwelijk. en dat vind ik geen kleine dingen die hij dan fout doet. hij zegt me dat hij op een dag er alles aan gaat doen om een goede moslim te worden, maar ik vind dat dat zo niet werkt.
over sex zegt hij; sex hoort bij een relatie, als je een relatie met iemand hebt, hou je van diegene, maar als je er dan ook nog is sex mee hebt, dan hou je er nog meer van.
ik ben van plan om een goede moslim te worden en dat betekent dus ook dat er geen sprake meer is van sex.....zo weet ik ook of hij echt van me houd, ik vind het zonde dat ik niet marokkaans geboren ben want nederlanders zijn zo vrij in dr doen en laten dat ze geen grenzen kennen.
het is al een paar keer bijna uit geweest omdat we geen toekomst zien met zijn vader en mijn moeder om ons heen, het feit dat hij een coffeeshop heeft (want stel je voor dat ik een kind krijg later, dan vind dat kind het normaal om te blowen want zn vader verkoopt het) , we hebben veel tegenslagen, maar een heel sterk gevoel in mij zegt me dat we het gaan halen, echt waar, ik heb echt zo´n gevoel dat dit t echt is, dat we echt lang bij elkaar blijven, een gezin stichtten en trouwen en samen oud worden, maar er zit zovéél tegen dat het niet te overzien is.........ik hou van hem en hij van mij dat is 100% zeker, maar hoe kunnen we ooit samen blijven? wat heeft het eigenlijk voor nut als we allebei het einde van de film al weten?
misschien kan ik een keer met zijn vader gaan praten en hem vertellen over mn gevoelens, maar lang geleden kwam ik daar met mn vriend zn sjaal om en die vader zag het (en ik wou met hem praten) maar hij keerde me gelijk de rug toe en bleef naar buiten kijken tot ik wegging........................................... ....
soooooo ik heb me verhaal geloof ik gedaan.
alvast bedankt voor jullie advies
kus lief meisje dat alleen maaar een ware toekomst ziet in een onmogelijke liefde............
he meid,
het is heel moeilijk om te zeggen wat je wel en niet moet doen.
Er zijn genoeg marokaanse jongens die nederlandse vriendinnetjes hebben en zodar ze uit gekeken zijn gaan ze een nichtje uit marokko halen om mee te trouwen aan de andere kant heb je r ook genoeg die wel een bewuste keuze maken en kiezen om bij hun nederlandse vriendin te blijven.
Mijn neef heeft een nederlandse vrouw,iedereen was er op tegen en al die bekende verhalen over dat je beter met je eigen cultuur kan trouwen en zo,hij heeft dat niet gedaan hij is met haar getrouwd en ze hebben nu 2 kinderen samen.dus het kan wel.
Hoe jij je vriend zo beschrijft komt hij over als een player,werken in een coffeeshop is zoiezo al niet echt een basis voor een goede rustige jongen,ik wil niet iedereen over een kam strijken maar dat is het algameen beeld.
Heb je wel eens met hem er over gepraat over wat hij wil,wil hij wel met je trouwen en is hij bereid om voor je te vechten,want jullie gaan het heel moeilijk krijgen.
Bij zij vader kan je maar beter uit de buurt blijven,sommige vaders zijn zo bot en koppig ook tegen marokaanse meiden als het niet de gene van hun keuze is.Je moet je richten op je vriend en goed met hem praten en bespreken wat jullie willen of hij gaat voor meer dan 1000% voor je als hij nog twijfel dan is het duidelijk,die strijd verlies alleen in je eentje tegen zijn familie en de gemeenschap,jullie moeten echt samen vechten voor jullie relatie,
nou ik hoop dat je er wat aan hebt maar het belangrijkste blijft natuurlijk je hart,volg je gevoel en het kotm allemaal goed
najiba05
16-06-2003, 11:17
tijdverspilling
Lieve Liset,
Je weet eigenlijk zelf wel hoe het zit want je eindigd je brief met:kus lief meisje dat alleen maaar een ware toekomst ziet in een onmogelijke liefde............
Ik kan me heel goed voorstellen dat verliefd bent maar je noemt zelf al alle nadelen op. Denk niet dat je een man kan veranderen wat dat lukt nooit. Dit kan alleen als hij zelf wil veranderen.
Je wilt moslim worden Incha Allah, maar je moet jezelf de volgende dingen afvragen: Is jouw vriend een steun voor jou in het geloof? Kan hij jou de goede dingen leren? Is hij een goed voorbeeld, om die dingen ook daadwerkelijk van hem aan te nemen? Zoals ik lees over hem merk ik dat niet, maar Allah weet het beste!.
Ik kan jou niet zeggen wat jij moet doen. Maar misschien mag ik jou een advies geven en dan is het aan jou om te kijken wat jij er mee doet.
Zet die jongen even aan de zijlijn. Ga met het geloof bezig, kennis opdoen etc. En probeer om in contact te komen met andere moslimvrouwen. Zo kan je je richten op het goede, en weghouden van slechte zaken. En kijk wat jouw Mekteb (lot )is. Misschien als hij jou zo goed bezig ziet, dat hij zich ook op de Islaam gaat richten en jullie toch weer samen komen. Maar het kan ook zijn dat hij niet de man voor jou is en dat het mekteb is dat jij een andere, een praktiserende man krijgt. als Allah dat wil. Als jij voor de zaak van Allah iets laat vallen wat jou kan schaden dan zal Allah jou er wat beters voor in de plaats geven Incha Allah.
groetjes Samira
Aan de manier hoe jij jezelf beschrijft te zijn en hoe je over islam denkt kaN Ik zeggen dat je een meid bent met een goed hart en dat je echt bereid bent een goede moslima te worden ..ik zou zeggen die jongenis het jou niet waardd. je verdient veel beter .. Ga goed over de situatie nadenken en bedenk of je een toekomst met je vriend kunt beginnen met kinderen erbIj...Neem echt de tijd om er goed over na te denken .... En ga een keer met je vriend praten .. kOMT Goed meid XxXxX
s_soumaya18
17-06-2003, 01:15
SHAHAFAAAN JE HEBT HET HELEMAAAL GOED GEZEGD JONGEN, DAT PROBEERRRR IK HAAR OOK DUIDELIJK TE MAKEN,,
LISET SCHAT HIJ IS JE NIET WAARDDDDD, EN SCHAT WAAROM WAS JE VANDAAG NIET ONLINEE??? IK JHOOP JE INCHA ALLAH NOG HEEEL SNEL TE SPREKEN
SHAHAFAAAN, KOM JIJ UIT AIN-ZOHRAAA??? ME TOOOOOO HEYY BUURJONGENNNNN
ENNNE TOT GAUW LISETTT, KUS KUS KUS KUS NADIAAA
ISMAHAN22
17-06-2003, 11:17
meisje zoals de meeste nederlandse meiden er al ingetrapt zijn vroeg of laat kiest hij toch zijn eigen soort dus een marokaanse meide waar hij mee trouwt want ik kijk ook naar mijn broer hij gaat op dit moment met een nederlandse meid om omdat hij nog aan het spelen is en wil hij de marokaanse meiden in hun waarde laten maar hij zegt nu al ik zal nooit met een nederlandse trouwen......!!!! en ik heb neven en ooms die zelfs jaren waren getrouwd met een nederlandse en zelfs alsnog zijn ze gescheiden en trouwden uiteindelijk met een marokaanse ....!!!! en geloof me ik heb alle soorten nationaliteiten in onze familie gehad italiaanse.amerikaanse, mexicaanse .finse...!!!! en uiteindelijk smakken ze naar een marokaanse dame ...!!!!! dus lieve meid zoek een leuke hollandse jongen die van je zal houden en met je zal trouwen want die relatie zal toch geen duur hebben kijk maar al hoe die je behandeld en heeft nooit tijd voor je dus laat staan dat ie zijn ouders verkiest voor jou ik denk dat het de laatste zal zijn wat een marokaanse jongen zal doen......!!!!!xxxxjes
Origineel gepost door ISMAHAN22
meisje zoals de meeste nederlandse meiden er al ingetrapt zijn vroeg of laat kiest hij toch zijn eigen soort dus een marokaanse meide waar hij mee trouwt want ik kijk ook naar mijn broer hij gaat op dit moment met een nederlandse meid om omdat hij nog aan het spelen is en wil hij de marokaanse meiden in hun waarde laten maar hij zegt nu al ik zal nooit met een nederlandse trouwen......!!!! en ik heb neven en ooms die zelfs jaren waren getrouwd met een nederlandse en zelfs alsnog zijn ze gescheiden en trouwden uiteindelijk met een marokaanse ....!!!! en geloof me ik heb alle soorten nationaliteiten in onze familie gehad italiaanse.amerikaanse, mexicaanse .finse...!!!! en uiteindelijk smakken ze naar een marokaanse dame ...!!!!! dus lieve meid zoek een leuke hollandse jongen die van je zal houden en met je zal trouwen want die relatie zal toch geen duur hebben kijk maar al hoe die je behandeld en heeft nooit tijd voor je dus laat staan dat ie zijn ouders verkiest voor jou ik denk dat het de laatste zal zijn wat een marokaanse jongen zal doen......!!!!!xxxxjes
Ben ik niet volledig mee eens. Ze wil zich bekeren tot de Islam en je raad haar een relatie met een Hollander aan?????
1)Relatie is haram in Islam
2)Als moslimmeisje mag je met een man van eender welke nationaliteit trouwen zolang hij maar moslim is.
:zwaai:
Salamu 3lykoum,
meid ik kan je niet zeggen of jij je vriend kan vertrouwen
wie benik om te oordelen en al helemaalover iemand die ik niet ken.
maar heb begrepen dat je moslim wil worden (Insa Allah)
daarvoor heb je een goedvoorbeeld nodig.
en in mijn ogen niet iemand die over zichzelf al zegt dat het later komt..
maar juist iemand die je zal steunen en advies kan geven.. iemand die je in contact kan brengen.. met bijvoorbeeld een imam die jou informatie kan geven die jou kan steunen en uiteindleijk helpt bij het bekeren.
denk goed na over wat je doet en ook over de jongens.
en niet eens zozeer omdat jij niet maorkkaans bent en hij dan iemand anders zal kiezen.. maar meer om het idee of hij wel goed bezig is met zijn geloof en of hij jou wel zal kunnen steunen en kan bijleren.
Take Care en Moge Allah swt je bijstaan Insa Allah
ma3a salama,
fatima
ISMAHAN22
17-06-2003, 13:12
IMANE praat effe over de realiteit a.u.b. wie houd zich daaraan ....!!!!! je kan zeggen wat je wilt maar zo gaat het niet meer tegenwoordig ....!!!!!! YEAH RIGHT kom maar bij je pa aankakken met een hollandse jongen die moslim is en als nog zullen het erg vinden meisje .....!!!!!! praat al ma3koel en ga de imam niet uithangen want als iedereen daaraan hield dan was alles perfekt gegaan..!!!
IMANE praat effe over de realiteit a.u.b. wie houd zich daaraan ....!!!!! je kan zeggen wat je wilt maar zo gaat het niet meer tegenwoordig ....!!!!!! YEAH RIGHT kom maar bij je pa aankakken met een hollandse jongen die moslim is en als nog zullen het erg vinden meisje .....!!!!!! praat al ma3koel en ga de imam niet uithangen want als iedereen daaraan hield dan was alles perfekt gegaan..!!!
Salamu 3lykoum,
Iman heeft anders wel gelijk zolang hij moslim is mag je met hem trouwen.
en ja ''onze'' ouders zijn daar niet altijd blij mee.. maar waar moeten wen ou rekening mee houden?? onze toekomst als moslims.. of aan ons cultuur dat discrimineert???
en waarom zou ik een nederlandse moslim man afwijzen..waar kijk jij naar toe als je een man kiest?
naar zijn uiterlijk... rijkdom...afkomst of geloof?? :confused:
bij mijis het de laatste want we weten niet wie Allah swt heeft geschreven.. het zal danniet altijd makkelijk gaan..
maar je ouders hebben niet het recht een MOSLIM man aftewijzen om zijn afkomst.
ma3a salama,
fatima :D
Moeslimma87
17-06-2003, 14:25
Daar heb je wel gelijk in, ik denk niet dat ik moet afkomen met een belg en zeggen dat hij moslim is. Al mag het wel in de islam, maar dat kennen onze ouders niet. Zij kijken alleen naar de islam als het in hun voordeel gaat, maar jahhh, daar kunnen wij niet veel aan doen, alleen verandering in brengen in de toekomst voor onze kinderen inchallah..
s_soumaya18
17-06-2003, 19:01
KIJK HET SLAAT NERGENS OP DAT SOMMIGE VAN JULIE ZEGGEN, VAN HIJ KIEST UITEINDEIJK EEN MAROKKAANSE MEISJE,.
IK HEB IN MIJN FAMILIE NEDERLANDERS, TURKEN, DUITSERS, SPANJAARDEN EN ZELFS MN NICHT IS GETROUWD MET EEN PAKISTAANNN...
DUS DAAR GAAT HET HELEMAAL NIETOM
HET GAAT ER GWOON OM DAT HIJ EEN PLAYER IS, EN DAT ZE HEM MOET VERLATEN.
ALS ZIJ MOSLIMA WIL WORDEN MOET ZE HEM ZEKER VERLATEN, WANT IN DE ISLAM IS HET NIET TOEGESTAAN OM EEN VRIENDJE OF VRIENDINNETJE TE HEBBEN.
MAAAR UITEINDELIJK ZAL DAT TOCH HAAR EIGEN KEUZE ZIJN, ZIJ ZELF ZAL KIEZEN WAT ZIJ DENKT DAT HET BESTE VOOR HAAR ISSS..
MOGE ALLAH ALLE MOSLIMS OP HET RECHTE PAD LEIDEN INCHA ALLAH
NADIA
Oke ik ben verloofd met een marokaan dus het hoeft niet altijd zo te zijn .Ik kan goed op schieten met de hele familie en hun ook met mijn familie .Ik ga ook naar marokko toe en ken daar ook iedereen in het dorp dus het hoeft niet altijd zo te gaan .Draag ook hoofdoek en ben manschallah moslim.
ashadoe ella ilaha illallah wa ashadoe enna moehammedar rasoelallah.
groetje sausanna
He mensen
heel erg bedankt dat jullie me allemaal laten weten hoe jullie erover denken, ik heb er wel veel aan.
het meeste had ik aan de raad van nadia, mijn lieve schat, zij zei me als ie van je houd dan gaat ie je thuis om je hand vragen.
Vandaag heb ik er met hem over gepraat en hij zei dat hij met me wil trouwen maar pas over zo´n 5 jaar, omdat hij al getrouwd is geweest en t beviel m niet zo, en hij is nog niet eraan toe om te trouwen. hij wil wel, maar gewoon nu nog niet. ik heb hem ook gewezen op al zijn fouten en ik merkte dat hij dat niet fijn vond. Ook heb ik hem gezegd dat vanaf het moment dat ik een Echte moslima zal zijn, er ook geen seks meer zal zijn. Dus dan weet hij dat alvast. Oh en hij zei eigenlijk zijn we al getrouwd (????????????) maar ja, heel veel mensen hebben me al raad gegeven over onze relatie, maar ik denk gewoon dat het allemaal wel goed komt met ons en dat hij door mij ook weer zijn geloof zal gaan terugvinden. Ik weet t gewoon niet.
-----------------------> ---------------------> ---------------------------------> LIEFDE MAAKT BLIND, ZEGGEN ZE.... MAAR JA DAAR KOM JE ALTIJD PAS ACHTER ALS T OVER IS.................................
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.