Bekijk volle/desktop versie : Strijd Tegen Fundamentalisme



Pagina's : [1] 2

14-06-2002, 21:42
Ik schaam me kapot hoe sommigen van ons met de Islam omgaan!
Dat is geen islam meer, maar fundamentalisme!
Ze houden ervan om mensen haatgevoelens jegens andere geloven en bevolkingsgroepen optedringen, dit is zelfs verboden in de islam. Je dient elk mens te respecteren. Overal zitten goeie en kwaaie mensen tussen.
Maar dankzij deze fundamentalisten die zeggen: meisjes mogen niet meer werken, je mag een vrouw slaan, je mag een vrouw vermoorden als ze vreemdgaat en alles wat westers is moet verboden worden,
komen wij in het kwade daglicht te staan. Dankzij deze extremisten komt de echte islam iedere keer weer in de media.
Mensen, dit moet stoppen. WIJ moeten laten zien dat de islam een vredelievend en respectvolle religie is en dat de echte moslims zich schamen voor diegenen die er een opdringerige, oorlogs-lustige en een op waan-ideeen gerichte eigen islam van maken. De islam moet islam blijven! Wat kunnen we hier aan doen mensen?

14-06-2002, 21:59



Citaat:
Origineel gepost door Corrie
Draag de ware aard van de islam uit, wees een goede moslim en geef naar de buitenwereld aan dat je fundamentalisme afkeurd.
Spreek van de vrede en de liefde die de islam inhoud.

Heb geduld met ontwetende mensen en neem tekens weer de tijd om uit te leggen hoe dingen in elkaar steken, hoe vervelend het ook is om sommige dingen steeds te moeten herhalen.

Heel veel nederlanders zijn nieuwschierig naar de islam, alleen durven ze vaak niets te vragen omdat ze bang zijn dat ze boos aangekeken worden, dit vooral door vooroordelen niet door realitijd.
De kloof tussen onze culturen is erg groot er er zijn veel misverstanden ontstaan.

Misschien is het een idee om op scholen uit te gaan leggen wat de islam werkelijk inhoud, als onze kinderen leren dat de islam niet slecht is zal onze toekomst samen er goed uitzien.
Zo word een kloof gedicht en kunnen we meer begrip voor elkaar opbrengen.
Onbekend maakt onbemind.

De westerse wereld is bang voor de islam, dit door alle negatieve publiciteit, dat is wat de gewone mensen zien, het is voor hun heel moeilijk om aan de juiste informatie te komen, dit vooral door de enorme kloof tussen ons.
Het word hoog tijd dat de islam ook eens positief in de publiciteit komt te staan.
Inderdaad Corrie, maar wat kunnen we doen om de islam in een positief daglicht te stellen? Er zijn elke week wel weer incidenten die absoluut hier niet aan mee werken. Zelfs op deze site zie ik veel voorstanders van haat jegens joden, homo's en alles wat anders is!

14-06-2002, 22:56

Citaat:
Origineel gepost door Corrie
Het belangerijkste is natuurlijk dat je je geloof uitdraagt op een vriendelijke niet dwingende manier.

Verder kan je misschien met je imam en de groep van je moskee overleggen wat je nog meer kan doen om de goedheid van de islam uit te dragen.
Wat je kan doen om de kloof tussen de nederlanders en de moslims te dichten.

Misschien zijn projecten op (lagere) scholen, waar moslims praten over de islam en het verschil tussen de islam en fundalentamisme en extremisme wat.
Of er gesproken word over fundamentalisme en extremisme zou ik dan laten afhangen van de eventuele vragen die hierover komen, ik zou zelf niet dat als een onderwerp van het verhaal over de islam laten gelden, dat is een ander vlak namelijk.

Of dagen waarin voorgelezen word uit de (kinder)koran aan kleine kinderen in combinatie met wat leuke kinderspelletjes die gebaseerd zijn op de verhalen die ze gehoort hebben, misschien ook weer in combinatie met wat lekkernijen uit jullie cultuur voor de kinderen.
Dit kan misschien ook wel op scholen gedaan worden.

Wat ik vaak hoor bij nederlanders is onvrede over hoe er gereageerd word op de problematiek rond het fundamentalisme door de moslim gemeenschap.
Het zou misschien een goed idee zijn om het voor de nederlanders duidelijk te maken dat jullie hier niet achter staan, want dat is helaas voor veel nederlanders niet duidelijk, hier ligt een hele belangerijke taak weggelegd voor de bekendere imams, die hebben de macht om de media te bereiken.
Geef signalen dat dit niet is wat de islam is, betrek de nederlanders hierbij.

Zodra er iets positiefs georganiseerd word door moslims haal dan de media erbij, zorg dat de plaatselijke krant en evt wat grotere kranten of bv hart van nederland hiervan af weten, vooral als er kinderen bij betrokken zijn, daar smult de media van.

Zo doen alle kleine organisatie's die zicht sterk maken tegen wat voor leed dan ook het ook, zo zijn al veel kleine organisatie's groot geworden en bekend geworden.
Het begint klein, je zal vaak tegen muren aanlopen en vaak bot vangen, maar als je volhoudt zal je zien dat het op ten duur begint te lopen.

Laat je stem horen op een vriendelijke manier, blijf vriendelijk hoe hard er ook tegen je aangeschopt word, bestrijd valse argumenten met goede argumenten op een open en eerlijke manier.
Blijf dit volhouden tot in treurens toe, hoe weinig kansen je ook krijgt.
Weet je Corrie, ik had meer reacties op dit onderwerp verwacht maar blijkbaar vinden ze elkaar uitschelden, beledigen en vernederen leuker terwijl ze het WEL altijd over de islam hebben ondertussen! Ik vraag me af waar dat naar toe moet!
Ik hoop op meer reacties en jij Corrie, volgens mij ben jij een heel goed mens want alle reacties die je geeft op deze site zijn eerlijk, vrede-lievend en daarbij het feit dat jij altijd beleefd en netjes kunt blijven ondanks alle hatelijke en onmenselijke antwoorden! Je bent top!

14-06-2002, 23:32

Citaat:
Origineel gepost door Corrie
Bloooooooooooooooooooooooos, je geeft me teveel eer.
Nee hoor, waren er maar meer mensen die denken zoals jou!
Beslama

15-06-2002, 13:01


Ik vindt juist dat we al heel erg ver geintegreerd zijn, alleen nog niet helemaal geaccepteerd! En daar zit het probleem juist! Dat komt dus door die media-aandacht en negativiteit omtrent de islam. men vergeet daarbij vaak de cultuur van een land. Bijv: Marokko en Afghanistan. De mensen uit Afghanistan leefden in een veel strenger regime dat opzich los staat van de islam. De burka's die vrouwen daar dragen zijn helemaal niet verplicht door de islam, de vrouwen daar zijn echt wel achtergesteld aan de man. Maar dat heeft toch nix met de islam te maken? Dat ligt aan de cultuur van dat land! En Nederlanders zien vaak het verschil niet tussen religie en cultuur.

15-06-2002, 15:37

Citaat:
Origineel gepost door Rizkki


Shaday Bedankt !!je hebt het precies beschrijven "we al heel erg ver geintegreerd zijn, alleen nog niet helemaal geaccepteerd!"
Dat is gewoon zo!

15-06-2002, 20:32
Als autochtoon zie ik elke moslim (van allochtone afkomst) gewoon als medemens en medeburger in Nederland.

Alleen figuren als Rizzki zijn echt de weg een beetje kwijt. Zulke fanaten zouden inplaats van hier te genieten van de westerse samenleving, moeten gaan wonen in een streng islamitisch land waar de shariah wordt geaccepteerd. Hij accepteerd mij als westerling met onze democratie niet, en is geobsedeert door een joods complot in deze wereld. ZIEKELIJK.

15-06-2002, 21:50
Arafat, je leeft in Nederland hoor!

Mag de vrouw ook terugslaan?

Die imam had ook nog een andere belachelijke opmerking. Als de vrouw de man haar seksuele gunsten weigert, dan zouden de engelen haar diezelfde nacht nog 'vervloeken' of zoiets. Eigenlijk zou de vrouw de man de seks dus niet mogen ontzeggen.

Vrouwen zijn hier in Nederland zelfstandige wezens gelijk aan de man, die alles zelf mogen beslissen. Zodra de man hier een vrouw dwingt tot seks tegen haar wil is dat verkrachting volgens de wet.

15-06-2002, 23:18

Citaat:
Origineel gepost door achmad
we hoeven niks te laten zien, niks te bewijzen tegenover het westen, niks en nooit!
we moetten allah vrezen en niet de westerse samenleving...............
er is weer een media hype bijgekomen en zelfs moslims betreuren er wat er gezegd word. als er gezegd wordt dat vrouwen niet meer mogen werken, het zij zo, dit is een ieders eigen verantwoording maar wees eerlijk, hebben jullie alles gezien en gehoord? ooit met die imams gepraat? ooit zelf naar zo'n smeekgebed of preek geluisterd?

mensen er is een oorlog aan de gang, al zou je het niet zeggen maar de bevolking wordt doof, blind en stom gehouden en de media is daar 1 van de boosdoeners van!
Die onderste zin... daar zit wat in!

15-06-2002, 23:32
Arafat, ik begrijp jou best. Ik weet dat die imams tegen moslims spreken.

Denk jij er weleens aan dat sommige moslimmeisjes en vrouwen erg bang zijn zich los te weken van hun familie? Velen voelen zich afhankelijk van hun familie. Als ze op de één of andere manier in opstand komen, mondig worden, is het gevaar groot dat ze niet meer geaccepteert zullen worden.

Die meisjes en vrouwen zijn wel Nederlandse burgers en hebben dezelfde rechten als de Nederlandse vrouwen van autochtone afkomst.
En de imams die de radikale extreme opvatiingen van die politieke islam verkondigen, balanceren op het randje van de Nederlandse wet. En zoals jij ook weet staat in de qur'aan dat iedere moslim de wet van het land waar hij woont dient te eerbiedigen!

15-06-2002, 23:43

Citaat:
Origineel gepost door an3sdej
Arafat, ik begrijp jou best. Ik weet dat die imams tegen moslims spreken.

Denk jij er weleens aan dat sommige moslimmeisjes en vrouwen erg bang zijn zich los te weken van hun familie? Velen voelen zich afhankelijk van hun familie. Als ze op de één of andere manier in opstand komen, mondig worden, is het gevaar groot dat ze niet meer geaccepteert zullen worden.

Die meisjes en vrouwen zijn wel Nederlandse burgers en hebben dezelfde rechten als de Nederlandse vrouwen van autochtone afkomst.
En de imams die de radikale extreme opvatiingen van die politieke islam verkondigen, balanceren op het randje van de Nederlandse wet. En zoals jij ook weet staat in de qur'aan dat iedere moslim de wet van het land waar hij woont dient te eerbiedigen!
Nou voor zover ik het weet en het staat ECHT WEL in de koran: een vrouw is gelijk aan de man! Dus ook gelijk behandelen.

16-06-2002, 14:24
Rizki, als jij zou zeggen dat rechtse zionisten het Palestijnse volk groot onrecht aandoen, en misdaden begaan tegen de Palestijnen stem ik volledig met jouw mening in. Maar jij scheert alle joden in jouw uitlatingen over één kam. Zelfs westerse joden benader je onheus.

Als ik zeg dat Bin Laden een terrorist is en daardoor alle moslims terroristen zijn ben ik ook fout, het zelfde doe jij.

16-06-2002, 20:44


Arafat en Rizki, je hebt je te houden aan de "huisregels" van het forum, en daarin staat dat je niet mag discrimineren. En Rizki discrimineert mensen op basis van het geloof. Hij scheert alle joodse mensen over één kam. Niet alle joden zijn zionist, en bij lange na staan de meeste joodse mensen NIET achter de politiek van Sharon.

Hierbij eis ik van je dat jij (Rizki) je woorden t.a.v. joden intrekt.

16-06-2002, 23:26
Als jij alle joden vergelijkt met Sjaron, en andere zaken benoemd scheer jij de joden over één kam. Dan spreek je onware zaken, die zeer beledigend zijn. En ook dat "de joden" alles in handen hebben in de wereld, dat waren ook kreten van die gek Hitler om de grote massa's op te hitsen.

16-06-2002, 23:35
Vertel, je maakt me nieuwsgierig Arafat.

Pagina's : [1] 2