Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Kan Jij Makkelijk 'Nee' Zeggen?

Pagina's : [1] 2

Cina
14-06-2002, 21:11

Salaam, Iedereen bevindt zich soms in een situatie waarin iets gevraagd wordt, wat je eigenlijk niet wil, maar waar je het niet over je hart kan verkrijgen 'nee' te zeggen. Ik zal een voorbeeld geven: Je komt net thuis van school/werk en je bent doodop. Je hebt zin om lekker languit op de bank te liggen en een film te kijken die avond. Opeens hoor je de telefoon, je zus die vraagt of je die avond op kan passen, omdat zij plotseling weg moet...Zeg jij ja, of nee........? Kan jij makkelijk 'nee' zeggen in vergelijkbare situaties, of juist helemaal niet.....?

EsteeLauder01
14-06-2002, 21:15
Ik heb er echt problemen mee...ik durf namelijk niet gemakkelijk neen te zeggen. Tenzij ik een hele goede reden heb. ;)

Chaimae
14-06-2002, 21:17
ik moet ook altijd van mijn zus oppassen (maar ik krijg betaald) en als ik geen zin heb kan ik geen nee zeggen

lala_hamoesh
14-06-2002, 21:17
ik ook kan nooit nee zeggen alleen als het echt belangrijk is. :zwaai:

zinalady
14-06-2002, 21:18

wahahah jehh appie meskien heeft vandaag ontdekt dat er iets bestaat zoals afwassen!!!! en jah ligt eraan ik doe nooit iets wat ik niet wil.....maar zoals jij zegt oppassen voor mijn zus omdat zij ergens naartoe moet doe ik graag ook al ben ik heel erg moe dat soort dingen heb ik er wel over!!!!! bye bye

EsteeLauder01
14-06-2002, 21:19
Origineel gepost door AppieNour Moeder helpen met afwassen is het beste Appie?? Wat heb je toch met afwassen? Heb je een trauma ofzo opgelopen? Vergeet de afwas...amuseer je wat en heb wat plezier jongen. ;)

chica
14-06-2002, 21:22
Mij lukt het wel makkelijk. :D

Cina
14-06-2002, 21:24
Stel dat een Collega een dagje wil ruilen, dus jij werken, hij/zij vrij....en een andere keer jij vrij, hij/zij werken. Is het dan gemakkelijker om 'nee' te zeggen dan tegen bijvoorbeeld je zus?

senhajiaa
14-06-2002, 21:26
Dat ligt aan de persoon die het vraagt en hetgeen wat die persoon vraagt. Als iemand iets vraagt wat gewoon niet kan of slecht is of zo dan is het gewoon nee, en ook als iemand het vraagt die ook nooit iets voor mij doet dan zeg ik ook nee, maar voor de rest ben ik wel makkelijk.

GoudenGids
14-06-2002, 21:29
Ja Cina ik denk dat het dan makkelijker is...ik heb dan wel een soort plichtsbesef (of hoe noem je t :confused: ) jegens mijn familie: ik moet klaar staan voor ma familia en zij inshalla ook voor mij. Dit gevoel heb ik niet naar mn collega toe.....als ik Kan werken en het voor mij geen moeite is om van dag te switchen dan zal ik het natuurlijk doen, maar Kan ik niet dan is t anwoord nee. Voor een lid van ma famila zou ik mn uiterste best doen om een oplossing te vinden (zover mogelijk dan) ;) :zwaai:

Cina
14-06-2002, 21:32
Origineel gepost door GoudenGids Ja Cina ik denk dat het dan makkelijker is...ik heb dan wel een soort plichtsbesef (of hoe noem je t :confused: ) jegens mijn familie: ik moet klaar staan voor ma familia en zij inshalla ook voor mij. Dit gevoel heb ik niet naar mn collega toe.....als ik Kan werken en het voor mij geen moeite is om van dag te switchen dan zal ik het natuurlijk doen, maar Kan ik niet dan is t anwoord nee. Voor een lid van ma famila zou ik mn uiterste best doen om een oplossing te vinden (zover mogelijk dan) ;) :zwaai: Ja...ik denk dat dat bij veel mensen het geval is...plichtsbesef jegens je familie. Je hebt het gevoel altijd klaar te moeten staan voor je familie, bij een collega is dat veel minder (o jee, ik herhaal je woorden geloof ik...).

GoudenGids
14-06-2002, 22:57
Origineel gepost door cina (o jee, ik herhaal je woorden geloof ik...). Ja maar wel in een andere volgorde.. ;)

Widad
14-06-2002, 23:18
Ik kan heel makkelijk nee zeggen en ook heel makkelijk ja zeggen.....

Camilla27
14-06-2002, 23:25
Ik kan heel makkelijk nee zeggen...........misschien zeg ik juist te vaak nee :rolleyes: of het moet een aantrekkelijke aanbod zijn :D

tetouania_zina
14-06-2002, 23:26

als me zus me heel erg nodig hebt, ja dan natuurlijk wel maar als het een dooie reden is, dan waarom? en ik heb geen zin om te gaan, dan zeg ik gewoon nee ik weet niet hoe het is om nee tegen je zus te zeggen, want ik heb ook geen zussen tegen me broers kan ik wel gewoon nee zeggen :D :D

Pagina's : [1] 2