Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : dit is mijn mening

almomina
14-06-2002, 20:38

salaam 3layykome : ik ben een meid van 18 jaar mashallah, en ben normaal al jaren op zoek naar een man. maar elke keer loopt het verkeerd heb net een lieve jongen gehad mashallah waar ik nog steeds zielsveel van houd. het is moeilijk als je graag in de islam zit en wilt praktiseren :( dan kun je niets doen dan je volgens de sunna houden nou we hebben het geprobeerd met de salaat elistigarat, maar ik wil gwon effe melden voor de mensen die salaat elistigarate doen. denk niet altijd aan de salaat istigarat ga ook je hart achterna je kunt niet altijd op de seintjes van allah wachten :Iluvu: :confused: :confused: soms komen ze uit soms niet. maar volg je hart dan vind je ook je ware en ook een ding laat niet altijd je ouders beslissen, als je bv niet op een marokaanse valt dan kun je er zelf niets aan doen. laat je niet altijd oordelen door je ouders het is tenslotte gij die met die man of vrouw moet gaan leven en ik vind moslim is moslim we zijn gelijk scheit aan de cultuur maar volg de islam en dan red je het wel. wa salaam

almomina
20-07-2002, 22:43
Origineel gepost door el_qaida je moet trouwens volgens de islamitische regels en niet kijk naar dat je verliefd bent. hoelang ben je nou verliefd het gaat een keer weg die verliefdheid en dan heb je een probleem want dan ben je getrouwd met iemand op wie je niet meer verliefd bent. haha ja broeder dat weet ik maar deze4 is al een maand of zo neergezet maar ik weet al middels hoe ik he moet doen volgens de sunna en islamitische wijze inshallah ta3la

Rules
20-07-2002, 22:59
he mag ik wat vragen almomina...ik begrijp niet wat je bedoelt met salaat elistigara, dus als je verliefd bent, bid je dat....ik d8 dat het voor wat anders bedoelt was....could you please explain it to me??????????? groetjes

almomina
20-07-2002, 23:04
broeder dat is een gebed een soort doua bij allah dat je vraagt dat hij je moet weghalen als iets niet goed is en moet bijhalen als iets goeds is je kunt het voor alles gebruiken

hij
20-07-2002, 23:15

beste mensjes om te beginnen almonia het is niet dat je Allah op iets vraagt dat je hetdan ook krijgt no, je moet het verdienen en als je het verdient dan noch kan Hij beslissen het niet onmiddelijk toe te laten en later op een andere tijdstip tot verwezenlijking brengen of zelfs in het hiernamaals om verder te gaan beste almomina als je ouders moslims zijn in hart en nieren en jij ook en je aanstaande ook, dan zou er geen enkel reden tot weigering zijn, tenzij om gegronde redenen, versta hieronder een slechte omgeving, reputatie,.... een mooie hadieth zegt "een sterke man is niet iemand die worstelt , maar iemand die veel heeft" begrijp het principe en aanbid Hem :hoedaf: :zwaai:

almomina
20-07-2002, 23:17
Origineel gepost door hij beste mensjes om te beginnen almonia het is niet dat je Allah op iets vraagt dat je hetdan ook krijgt no, je moet het verdienen en als je het verdient dan noch kan Hij beslissen het niet onmiddelijk toe te laten en later op een andere tijdstip tot verwezenlijking brengen of zelfs in het hiernamaals om verder te gaan beste almomina als je ouders moslims zijn in hart en nieren en jij ook en je aanstaande ook, dan zu er geen enkel reden tot weigering zijn, tenzij om gegronde redenen, versta hieronder een slechte omgeving, reputatie,.... een mooie hadieth zegt "een sterke man is net iemand die worstelt , maar iemand die veel heeft" begrijp het principe en aanbid Hem :hoedaf: :zwaai: ja ik weet wel wat istigharat is maar kan het moeilijk uitleggen omdat ik erg moe ben.. en te duf gheerinshalalh binnekort leg ik je excact uit wat he t inhoudt.. en ik wet zoals allah het zegt slechte voor de slechte goede voor de goede maar alhamdolilah heb ik al een goede persoon gevonden en het gaat goed sinds de salaat istigharat dus we zien wel.... :zwaai:

Rules
21-07-2002, 22:52
in ieder geval bedankt voor de moeite P.S. kijk naar mijn geslacht ben een vrouw, dus een zuster en geen broeder

almomina
21-07-2002, 23:26
Origineel gepost door Rules in ieder geval bedankt voor de moeite P.S. kijk naar mijn geslacht ben een vrouw, dus een zuster en geen broeder hahaha oooooooooooooooh sorry :o heb ik niet opgelet hahah soorry hahahaha smehnie

Najib26
21-07-2002, 23:32
Origineel gepost door almomina salaam 3layykome : ik ben een meid van 18 jaar mashallah, en ben normaal al jaren op zoek naar een man. maar elke keer loopt het verkeerd heb net een lieve jongen gehad mashallah waar ik nog steeds zielsveel van houd. het is moeilijk als je graag in de islam zit en wilt praktiseren :( dan kun je niets doen dan je volgens de sunna houden nou we hebben het geprobeerd met de salaat elistigarat, maar ik wil gwon effe melden voor de mensen die salaat elistigarate doen. denk niet altijd aan de salaat istigarat ga ook je hart achterna je kunt niet altijd op de seintjes van allah wachten :Iluvu: :confused: :confused: soms komen ze uit soms niet. maar volg je hart dan vind je ook je ware en ook een ding laat niet altijd je ouders beslissen, als je bv niet op een marokaanse valt dan kun je er zelf niets aan doen. laat je niet altijd oordelen door je ouders het is tenslotte gij die met die man of vrouw moet gaan leven en ik vind moslim is moslim we zijn gelijk scheit aan de cultuur maar volg de islam en dan red je het wel. wa salaam Wat bedoel je met een jongen gehad? Ik hoop niet dat je er een relatie mee hebt gehad. Salaat istughaar helpt je bij het maken van een beslissing.

Najib26
21-07-2002, 23:32
Smeekbede van de istikhaarah-gebed.(1) Djaabier Ibn Abdoellah (moge Allah tevreden met hem zijn) zei: "De Profeet was gewend ons te leren Allah's raad te vragen in alle zaken. Zoals hij gewend was ons een Soerah uit de Qor'aan te leren. Hij zei: "Als iemand van julllie een belangrijke beslissing moet nemen, laat hem twee Raka'aat (2) bidden buiten de verplichte gebed, en dan zeggen: 74. O Allah! Ik zoek leiding in Uw kennis en kracht van Uw macht. en ik vraag om Uw veelomvattende zegeningen, U beschikt over macht en ik niet , U bent alwetend en ik niet. U bent de kenner van het onwaarneembare, O Allah! Als U weet dat deze aangelegenheid gunstig is voor mijn religie en mijn (levens) onderhoud en voor mij in het Hiernamaals, (of zeg: Als het beter is voor mijn huidige en latere noodzaak) laat U het dan voor mij bepalen en maak het gemakkelijk voor mij om het te verkrijgen, en zegen mij hiermee. En als U weet dat deze aangelegenheid schadelijk is voor mij in mijn religie en mijn (levens) onderhoud en in het Hiernamaals (of zeg: Als het slecht is voor mijn huidige en latere noodzaak), Houdt het dan ver weg van mij en laat mij hiervan afstand nemen. En verorden datgene wat goed is voor mij en laat mij hier tevredenheid in vinden." (3) "ÇááøåõÜãøó ÅöäøöÜí ÃóÓúÊóÎíÜÑõßó ÈöÚöÇúÜãöß¡ æóÃÓúÊóÞúÜÏöÑõßó ÈöÞõÜÏúÑóÊöÜß¡ æóÃóÓúÜÃáõÜßó ãöäú ÝóÖúÜáößó ÇáÚóÙÜíã¡ ÝóÅöäøóÜßó ÊóÞúÜÏöÑõ æóáÇ ÃóÞúÜÏöÑ¡ æóÊóÜÚúáóÜãõ æóáÇ ÃóÚúáóÜã¡ æóÃóäúÜÊó ÚóáÇøãõ ÇáÛõÜíæÈ¡ ÇááøåõÜãøó Åöäú ßõäúÜÊó ÊóÚúÜáóãõ Ãóäøó åÜÐÇ ÇáÃãúÜÑó- æóíõÓóÜãøöí ÍÇÌóÊóÜå - ÎóÜíúÑñ áí Ýí ÏíäÜí æóãóÚÜÇÔí æóÚÇÞöÜÈóÉö ÃóãúÜÑí¡ ÝóÇÞúÜÏõÑúåõ áí æóíóÓøöÜÑúåõ áí ËÜãøó ÈÇÑößú áí ÝíÜå¡ æóÅöäú ßõäúÜÊó ÊóÚúÜáóãõ Ãóäøó åÜÐÇ ÇáÃãúÜÑó ÔóÜÑñ áí Ýí ÏíäÜí æóãóÚÜÇÔí æóÚÇÞöÜÈóÉö ÃóãúÜÑí¡ ÝóÇÕúÑöÝúÜåõ æóÇÕúÑöÝúäí ÚóäúÜåõ æóÇÞúÜÏõÑú áí ÇáÎóÜíúÑó ÍóíúÜËõ ßÇäó ËõÜãøó ÃóÑúÖöÜäí ÈöÜå." "Allaahoemma iennie astakhieroeka bi'ielmieka, wa astaqdieroeka bieqoedratieka, wa as-aloeka mien fadlieka l-'adhziem, fa-iennaka taqdieroe wa laa aqdier, wa ta'lamoe, wa laa a'lam, wa Anta allaamoe lghoeyoeb, Allaahoemma ien koenta ta'lamoe anna hadha l-amra - [zeg dan wat er moet worden besloten] - Khayroen lie fie dienie wa ma'aashie wa 'aaqiebatie amrie - [of zeg] - 'Aadjieliehie wa aadjielieh. Faqdhoerhoe lie wa yassierhoe lie thoemma baariek lie fieh, wa ien koenta ta'lamoe anna haadha l-amra sharroen lie fie dienie wa ma'aashie wa 'aaqiebatie amrie - [of zeg] - 'Aadjieliehie wa aadjielieh. Fasriefhoe 'annie wasriefnie 'anhoe waqdoer liey lkhayra h'aythoe kaana thoemma ardiennie bieh". Een ieder die de raad van de Schepper vraagt, zal er geen spijt van krijgen en degene die de raad van de gelovigen vraagt, zal zich zeker voelen over zijn beslissingen. Allah heeft in de Qor'aan gezegd: "… en raadpleeg hen bij de zaak. En wanneer je dan besloten hebt, vertrouw dan op Allah."(4) ________________________________________ 1. Allah om raad vragen. 2. Raka'aat is de meervoudsvorm van Rak'a. Rak'a is het neerbuigen tijdens het gebed. 3. Al-Boekhaarie 7/162. 4. 3:159 De Edele Qor'aan.

almomina
21-07-2002, 23:37
Origineel gepost door Najib26 Smeekbede van de istikhaarah-gebed.(1) Djaabier Ibn Abdoellah (moge Allah tevreden met hem zijn) zei: "De Profeet was gewend ons te leren Allah's raad te vragen in alle zaken. Zoals hij gewend was ons een Soerah uit de Qor'aan te leren. Hij zei: "Als iemand van julllie een belangrijke beslissing moet nemen, laat hem twee Raka'aat (2) bidden buiten de verplichte gebed, en dan zeggen: 74. O Allah! Ik zoek leiding in Uw kennis en kracht van Uw macht. en ik vraag om Uw veelomvattende zegeningen, U beschikt over macht en ik niet , U bent alwetend en ik niet. U bent de kenner van het onwaarneembare, O Allah! Als U weet dat deze aangelegenheid gunstig is voor mijn religie en mijn (levens) onderhoud en voor mij in het Hiernamaals, (of zeg: Als het beter is voor mijn huidige en latere noodzaak) laat U het dan voor mij bepalen en maak het gemakkelijk voor mij om het te verkrijgen, en zegen mij hiermee. En als U weet dat deze aangelegenheid schadelijk is voor mij in mijn religie en mijn (levens) onderhoud en in het Hiernamaals (of zeg: Als het slecht is voor mijn huidige en latere noodzaak), Houdt het dan ver weg van mij en laat mij hiervan afstand nemen. En verorden datgene wat goed is voor mij en laat mij hier tevredenheid in vinden." (3) "ÇááøåõÜãøó ÅöäøöÜí ÃóÓúÊóÎíÜÑõßó ÈöÚöÇúÜãöß¡ æóÃÓúÊóÞúÜÏöÑõßó ÈöÞõÜÏúÑóÊöÜß¡ æóÃóÓúÜÃáõÜßó ãöäú ÝóÖúÜáößó ÇáÚóÙÜíã¡ ÝóÅöäøóÜßó ÊóÞúÜÏöÑõ æóáÇ ÃóÞúÜÏöÑ¡ æóÊóÜÚúáóÜãõ æóáÇ ÃóÚúáóÜã¡ æóÃóäúÜÊó ÚóáÇøãõ ÇáÛõÜíæÈ¡ ÇááøåõÜãøó Åöäú ßõäúÜÊó ÊóÚúÜáóãõ Ãóäøó åÜÐÇ ÇáÃãúÜÑó- æóíõÓóÜãøöí ÍÇÌóÊóÜå - ÎóÜíúÑñ áí Ýí ÏíäÜí æóãóÚÜÇÔí æóÚÇÞöÜÈóÉö ÃóãúÜÑí¡ ÝóÇÞúÜÏõÑúåõ áí æóíóÓøöÜÑúåõ áí ËÜãøó ÈÇÑößú áí ÝíÜå¡ æóÅöäú ßõäúÜÊó ÊóÚúÜáóãõ Ãóäøó åÜÐÇ ÇáÃãúÜÑó ÔóÜÑñ áí Ýí ÏíäÜí æóãóÚÜÇÔí æóÚÇÞöÜÈóÉö ÃóãúÜÑí¡ ÝóÇÕúÑöÝúÜåõ æóÇÕúÑöÝúäí ÚóäúÜåõ æóÇÞúÜÏõÑú áí ÇáÎóÜíúÑó ÍóíúÜËõ ßÇäó ËõÜãøó ÃóÑúÖöÜäí ÈöÜå." "Allaahoemma iennie astakhieroeka bi'ielmieka, wa astaqdieroeka bieqoedratieka, wa as-aloeka mien fadlieka l-'adhziem, fa-iennaka taqdieroe wa laa aqdier, wa ta'lamoe, wa laa a'lam, wa Anta allaamoe lghoeyoeb, Allaahoemma ien koenta ta'lamoe anna hadha l-amra - [zeg dan wat er moet worden besloten] - Khayroen lie fie dienie wa ma'aashie wa 'aaqiebatie amrie - [of zeg] - 'Aadjieliehie wa aadjielieh. Faqdhoerhoe lie wa yassierhoe lie thoemma baariek lie fieh, wa ien koenta ta'lamoe anna haadha l-amra sharroen lie fie dienie wa ma'aashie wa 'aaqiebatie amrie - [of zeg] - 'Aadjieliehie wa aadjielieh. Fasriefhoe 'annie wasriefnie 'anhoe waqdoer liey lkhayra h'aythoe kaana thoemma ardiennie bieh". Een ieder die de raad van de Schepper vraagt, zal er geen spijt van krijgen en degene die de raad van de gelovigen vraagt, zal zich zeker voelen over zijn beslissingen. Allah heeft in de Qor'aan gezegd: "… en raadpleeg hen bij de zaak. En wanneer je dan besloten hebt, vertrouw dan op Allah."(4) ________________________________________ 1. Allah om raad vragen. 2. Raka'aat is de meervoudsvorm van Rak'a. Rak'a is het neerbuigen tijdens het gebed. 3. Al-Boekhaarie 7/162. 4. 3:159 De Edele Qor'aan. haha broeder ik was bezig met typen hahaha en jij komt me voor maar djazaak allah o geirin moge allah jou daarmee belonen :Iluvu:

Najib26
22-07-2002, 09:15
Geef eens een antwoord op deze vraag Almomina. Origineel gepost door Najib26 Wat bedoel je met een jongen gehad? Ik hoop niet dat je er een relatie mee hebt gehad.

almomina
22-07-2002, 13:43
haha nee broeder ik bedoel met de salaat istigharat.. dat ik met een broeder daarmee bezig was. een relatie :confused: la hawla kowatti billah nee harame 3llija.. ik vrees allah swt en zou dat nog niet eens durfen... :( maar ik ontken niet dat ik ze vroeger heb gehad. was een grote fout van me maar ik heb er wat van geleerd gheer inshallah ta3la... ik houd me aan de regels van allah swt. althans probeer ik en ik geloof dat iedereen dat probeert of daar naar streeft naar het goede inshallah ta3la moge allah mijn zondes vergeven... :rolleyes: