Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : "Tienduizenden Ethiopische kinderen omgekomen"

Pagina's : [1] 2

LZN
15-06-2003, 08:48

14/06 "Tienduizenden Ethiopische kinderen omgekomen" Het afgelopen jaar zijn tienduizenden kinderen in Ethiopië overleden aan de gevolgen van door droogte en armoede veroorzaakte ondervoeding. De waarnemend VN-coördinator voor noodhulp, Carolyn McAskie, heeft dat vrijdag gezegd bij afronding van een vijfdaags bezoek aan Ethiopië en Eritrea. Beide landen in de Hoorn van Afrika kampen met enorme voedseltekorten. Een op de vijf Ethiopiërs heeft te weinig te eten als gevolg van de inmiddels vier jaar durende droogte, zei McAskie. In Eritrea ondervinden zeven van de tien mensen de gevolgen van het chronische gebrek aan neerslag. Behalve de droogte speelt ook de armoede een grote rol in de voedselcrisis. De meeste gezinnen moeten zien rond te komen van minder dan één dollar per dag. Van de ruim 130 miljoen euro die nodig is om de hoogste nood te lenigen, is nog niet de helft toegezegd, zei McAskie. De anderhalf miljoen ton noodvoedsel waarom de Verenigde Naties voor dit jaar hadden gevraagd voor de regio, is al wel binnen..

Zelfkritiek
15-06-2003, 11:05
Ech heel erg vreselijk dit. Moeders die hun kinderen zien sterven omdat ze hun kroost niet genoeg te eten kunnen geven.... Maar goed, wij hebben natuurlijk uitsluitend aandacht voor de kinderen in de door Israel bezette gebieden...

wolvowitz
15-06-2003, 11:23
ethiopiers zijn toch geen moslims, wah? dus kunnen de moslims hier weinig aan doen, want "zoek geen vriendschap bij niet-moslims en ongelovigen" Bovendien is dit een straf van Allah, en je gaat toch niet strafmaatregelen van allah ondermijnen en tegenwerken! Dan krijg JIJ misschien wel straf in de hel, extra branden of zo! Mocht je dit allemaal onzin vinden, dan kun je het volgende doen; Steun financieel de stichting "Mensen in nood", "artsen zonder grenzen", "memisa"( medische zorg voor kinderen in derde wereld) om maar wat te noemen. gironummers zijn te verkrijgen via internet. Met 10 euro eenmalig of maandelijks kun jij als individue toch al wat bereiken, en vele druppels maken een rivier.

Lady_moi
15-06-2003, 11:47
Alé zo erg :( Ik bedoel het zijn ook toch maar mensen en vooral dan nog kinderen. Geen woorden voor mja tis el mektoeb al zijn het geen moslims

Rajaa
15-06-2003, 17:46

Origineel gepost door Zelfkritiek Maar goed, wij hebben natuurlijk uitsluitend aandacht voor de kinderen in de door Israel bezette gebieden... :rolleyes:

ElHaqqa
15-06-2003, 17:50
In ethiopie wonen ook moslims maar daar gaat het hier niet om. Het zijn onschuldige kinderen die sterven en dat is heel triest...en inderdaad als iedereen een steentje zou bijdragen was het eigenlijk helemaal niet nodig. Helaas houdt de wereldbevolking zich met heel andere zaken bezig. Ma'a Salama ElHaqqa

Mocro4eva
15-06-2003, 18:42
Origineel gepost door vikker 14/06 "Tienduizenden Ethiopische kinderen omgekomen" Het afgelopen jaar zijn tienduizenden kinderen in Ethiopië overleden aan de gevolgen van door droogte en armoede veroorzaakte ondervoeding. De waarnemend VN-coördinator voor noodhulp, Carolyn McAskie, heeft dat vrijdag gezegd bij afronding van een vijfdaags bezoek aan Ethiopië en Eritrea. Beide landen in de Hoorn van Afrika kampen met enorme voedseltekorten. Een op de vijf Ethiopiërs heeft te weinig te eten als gevolg van de inmiddels vier jaar durende droogte, zei McAskie. In Eritrea ondervinden zeven van de tien mensen de gevolgen van het chronische gebrek aan neerslag. Behalve de droogte speelt ook de armoede een grote rol in de voedselcrisis. De meeste gezinnen moeten zien rond te komen van minder dan één dollar per dag. Van de ruim 130 miljoen euro die nodig is om de hoogste nood te lenigen, is nog niet de helft toegezegd, zei McAskie. De anderhalf miljoen ton noodvoedsel waarom de Verenigde Naties voor dit jaar hadden gevraagd voor de regio, is al wel binnen. :verdriet:

hhtWillem
15-06-2003, 22:03
Origineel gepost door Amazoeloe Heb je jezelf teveel verdiept in de middeleeuwse kerkgeschiedenis ? Blijkbaar wel. Voel je vooral verheven zoals het een Kaaskop(pin) betaamt. Heel ontroerend is je laatste alinea vooral als je bedenkt dat wat er qua geld van Kaaskoppenland naar Israel stroomt meer is dan naar heel Afrika en wat er van Kaaskoppenland naar de derde wereld stroomt een schijntje is van de omgekeerde stroom. Qua schijnheiligheid ben je een volwaardig lid van de Kaaskoppopulatie. Wat Ethiopie (Habbasja) betreft een deel is christelijk (de oudste kerk ter wereld), een deel moslim (Amharen). De joodse bevolking is door de zionisten een tiental jaar geleden gekidknapt (evacuatie werd dat in de Kaaskopmedia genoemd). Onderscheidingsvermogen is blijkbaar niet jouw sterkste eigenschap. Kaaskop = kop met meer kaas als hersens. AMAZOELOE DE MAN DIE ZIJN VOLK LEERT VECHTEN Dit 'kaaskoppenland' geeft anders van zijn bruto nationaal inkomen in verhouding het meest aan ontwikkelinggeld van alle landen! En Israel ontvangt van ons geen 'ontwikkelingshulp'!! De palestijnen daarintegen o.a. wel ! Het probleem is dat de leiders van Ethiopie liever wapens kopen dan voedsel, voor hun bevolking! En..als je het toch over de "kaaskoppen" en ontwikkelingshulp hebt...hoe groot is het bedrag dat de 'soepjurken' aan de 3de wereld hebben overmaakt dan van al hun oliedollars?? :rolleyes:

nadiaaa
15-06-2003, 22:58
Origineel gepost door PUNJABI ethiopiers nemen te veel kinderen 8 per gezin is een normale zaak logisch dat er velen zullen sterven door ondervoeding etc Nemen?? Naar mijn weten 'krijgt' men kinderen.

hhtWillem
15-06-2003, 23:14
Origineel gepost door Amazoeloe Voel je je aangevallen Kaaskop ? Kaaskoppenland pompt meer geld in Israel dan in heel het Afrikaanse continent hoewel het van Israel geen bal terugkrijgt en het van Afrika zeer goedkope grondstoffen krijgt (smeergeld aan de mobutus). Bevalt het je niet Kaaskop ? Kaaskoppenland is toch een democratie ? Of heb ik het mis ? Als ik het niet mis interpelleer jouw Kaaskopregering dan. Ik ben benieuwd wat voor antwoord Droogkloot Balker jou gaat geven. Wat de soepjurken betreft die hebben niet eens een nationale bank. Hun cash zit veilig in de VS zoals het hoort bij schoothondjes. AMAZOELOE DE MAN DIE ZIJN VOLK LEERT VECHTEN Jaja..simpel antwoord ... Had meer van je verwacht.. maar..ik zie al..de pot verwijt de ketel. Het is makkelijk roepen he?..als je eigen broeders er zelf geen piek voor uitgeven. En maar kankeren op het westen, maar als zij niet deden werd er dus helemaal niets gedaan dus. Dat blijkt wel uit je eigen antwoord.

hhtWillem
15-06-2003, 23:33
Origineel gepost door Amazoeloe Wat een eer dat je zoveel kunt opmaken uit mijn antwoord en het tegelijkertijd simpel vind. Wentel je maar verder in jouw Kaaskopvooroordelen. Aan de Kaaskopmedia heb je immers genoeg. AMAZOELOE DE MAN DIE ZIJN VOLK LEERT VECHTEN Jij weet elk onderwerp op jou belangen te betrekken, maar het ging hier om Ethiopie...en de ernts ervan. Maar dat ben je nu al weer vergeten of wilde je nu over JOU bijdrage aan de 3de wereld gaan schrijven? Dan ben je wel snel klaar he?? jou bijdrage = nakko....nada....ja..scheldwoorden...maar of ze daar hun honger mee kunnen stillen?? :rolleyes:

hhtWillem
15-06-2003, 23:43
Origineel gepost door Amazoeloe Het ging inderdaad over Ethiopie maar een Kaaskoppin breidde het probleem uit en haalde er zelfs de islam bij. Begrijp je Kaaskop ? Of zijn je Kaaskophersentjes niet voldoende ontwikkeld ? AMAZOELOE DE MAN DIE ZIJN VOLK LEERT VECHTEN En dat doe jij nooooooit......un probleem uitbreiden...toch?? Maar nu komt jou dat niet goed uit he soepjurk?..,,want dan heb je , behalve schelden....nog betrekkelijk weinig te melden he?? ama...../ .... zoeloe...je naam zou zeggen dat je meer voor afrika moest doen... :cool:

nadiaaa
15-06-2003, 23:50
Origineel gepost door vikker En ondertussen blijven de rijke landen hun dikke pensen vullen. Als alle rijke landen hun steentje bijdragen en zoals wolvowitz zei, een schamele 10 euro zou storten, als men internationaal inspanningen hiervoor zou doen, zou een hele hoop ellende kunnen verholpen worden. :rolleyes: Ooit wel eens nagedacht dat Ethopie kwalitatief de beste koffie teelt, mensen daar hun best voor doen omdat het hun enige hoop is op een plekje op de wereld markt. Het is het enige export product waar men keigoed in is. Maar sinds het rijke Westen arme boeren in Azie een koffie plantage cadeau hebben gedaan onder het mom van z.g.n. ontwikkelingshulp beconcurerren ze een land als Ehtiopie dood op de wereldkoffiemarkt. Simpelweg omdat 'wij' koffieconsumenten het toch niet merken dat de koffie die we uit de supermarkt halen eigenlijk gewoon goedkoop afvalgruis is. Best vreemd dat je dan onder het genot van een bak gruis een donatie formulier invult van een tientje omdat een land als Ethiopie weer eens geplaagd word door droogtes. Misschien een tip voor jou om eens na te denken over de invloed van Westerse mutinationals als Nestle en dergelijke op het moment dat er geen plaag van droogtes zijn. 'Wij' in het Westen moeten gewoon nadenken over de achteruitgang van de kwaliteit van koffie de afgelopen 10 jaar ipv het storten van een tientje om een schuld gevoel af te kopen.

hhtWillem
16-06-2003, 00:05
Origineel gepost door Amazoeloe Een Kaaskop die mij erop wijst dat ik meer voor Afrika moet doen. Doet mij denken aan de kleuterklas waar de kleuterjuf ook zulke preken hield. Ik krijg tranen van ontroering in mijn ogen. Wat die probleemuitbreiding betreft ik heb niets tegen uitbreiding van welk probleem dan ook. Jij kwam af met de opmerking dat het over Ethiopie ging vandaar mijn uitleg over die Kaaskoppin. Is dat zo moeilijk te begrijpen Kaaskop ? Begin je dement te worden dat je zelfs niet meer weet wat je enkele minuten geleden geschreven hebt ? Zal het met die Kaaskophersentjes te maken hebben ? Ik heb geen idee. Leg mij het uit. Een eer om het van jouw Kaaskoppie te vernemen. AMAZOELOE DE MAN DIE ZIJN VOLK LEERT VECHTEN misschien nog eens terug keren naar die juf in die kleuterklas...want verder dan tranen in je ogen ben je sindsdien niet gekomen. je leest niet alleen slecht met je gehoor is blijkbaar ook wat mis. minder janken ..en meer Doen...daar hebben ze wat aan daar.

hhtWillem
16-06-2003, 00:20

Origineel gepost door Amazoeloe Deze tekst is totaal onbegrijpelijk. Is het een stukje poezie ? Of ben je over je kleutertijd bezig ? Deja-vu naar de kleuterklas ? Heeft het iets te maken met Ethiopie ? Kaaskop maak mij eens wijzer zoals alleen jij het kunt. AMAZOELOE DE MAN DIE ZIJN VOLK LEERT VECHTEN Als jou gevraagd word wat je zelf aan een probleem gedaan hebt dan is het plots onbegrijpelijk voor je he soepjurk? in al je reacties niet 1 x wat JIJ dan gedaan hebt. Alleen schelden.... nou.....ze zullen je dankbaar zijn daar ! NOT!

Pagina's : [1] 2