Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : CDA nam te weinig afstand van 'moslimopmerkingen'

Pagina's : [1] 2

stip_nl
22-07-2006, 08:29

CDA nam te weinig afstand van 'moslimopmerkingen' Uitgegeven: 22 juli 2006 08:01 DEN HAAG - Het CDA heeft voorafgaand aan de gemeenteraadsverkiezingen in maart van dit jaar te weinig afstand genomen van kwetsende en onjuiste uitspraken van leidende politici over moslims. Dat zegt het CDA-Tweede Kamerlid Nihat Eski in een gesprek met dagblad Trouw zaterdag. Eski, zelf van Turkse komaf, doelt op opmerkingen van "vooraanstaande politici" als VVD-minister Rita Verdonk en het voormalig VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali. "Uitspraken dat moslims geen incasseringsvermogen zouden hebben, dat islam en democratie onverenigbaar zouden zijn en het islamitisch geloof achterlijk zou zijn," aldus Eski. "Uit de moslimgemeenschappen kreeg ik sterke signalen dat ze vonden dat het CDA stelling moest nemen tegen deze uitspraken. Dat is onvoldoende gebeurd en de rekening daarvan kregen we bij de gemeenteraadsverkiezingen." Het CDA kwam daarbij als verliezer uit de bus. http://www.nu.nl/news/784938/14/CDA_nam_te_weinig_afstand_van_%27moslimopmerkingen %27.html http://img469.imageshack.us/img469/3646/monkeyenak6.gif

Globi
22-07-2006, 09:00
"CDA nam te weinig afstand van 'moslimopmerkingen' Uitgegeven: 22 juli 2006 08:01 DEN HAAG - Het CDA heeft voorafgaand aan de gemeenteraadsverkiezingen in maart van dit jaar te weinig afstand genomen van kwetsende en onjuiste uitspraken van leidende politici over moslims. Dat zegt het CDA-Tweede Kamerlid Nihat Eski in een gesprek met dagblad Trouw zaterdag. Eski, zelf van Turkse komaf, doelt op opmerkingen van "vooraanstaande politici" als VVD-minister Rita Verdonk en het voormalig VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali. "Uitspraken dat moslims geen incasseringsvermogen zouden hebben, dat islam en democratie onverenigbaar zouden zijn en het islamitisch geloof achterlijk zou zijn," aldus Eski. "Uit de moslimgemeenschappen kreeg ik sterke signalen dat ze vonden dat het CDA stelling moest nemen tegen deze uitspraken. Dat is onvoldoende gebeurd en de rekening daarvan kregen we bij de gemeenteraadsverkiezingen." Het CDA kwam daarbij als verliezer uit de bus." Dat vind ik ook niet kunnen. De andere twee is wel iets voor te zeggen.

obl3
22-07-2006, 09:09
http://www.nu.nl/news/784938/14/CDA_nam_te_weinig_afstand_van_%27moslimopmerkingen %27.html http://img89.imageshack.us/img89/4442/monkeyenci2.gif Waar slaat dat plaatje op? Dit is gewoon te gek voor woorden! Mogen mensen niet eens meer zelf beslissen waar ze op stemmen? Einde van de vrijheid van meningsuiting? Vertel mij eens precies waar dat doorkomt? De reactie van moslims is zeer logisch, er wordt slecht over ze gesproken. Moeten ze dan ineens wel op ze gaan stemmen. :maf: Het is echt ook nooit goed.

Globi
22-07-2006, 09:12
Waar slaat dat plaatje op? Dit is gewoon te gek voor woorden! Mogen mensen niet eens meer zelf beslissen waar ze op stemmen? Einde van de vrijheid van meningsuiting? Vertel mij eens precies waar dat doorkomt? De reactie van moslims is zeer logisch, er wordt slecht over ze gesproken. Moeten ze dan ineens wel op ze gaan stemmen. :maf: Het is echt ook nooit goed. Waar lees je dat mensen die vrijheid niet meer hebben?

obl3
22-07-2006, 09:16

Waar lees je dat mensen die vrijheid niet meer hebben? Want als ze volgens stio_nl dus niet meer stemmen op iemand die 'anti-moslim' uitspraken doet, of er in ieder geval geen afstand van neemt. Dan is er volgens hem geen vrijheid van meningsuiting meer.

Globi
22-07-2006, 09:17
het is een aap op dat plaatje toch? welke achtelijke verzint zo een tekst met een aap op de afbeelding...................menings uiting, hebben apen meningen toevallig>? In nederland hebben ook apen vrijheid van meningsuiting. Natuurlijk hebben apen een mening. "deze dierentuin vind ik niets de vorige was leuker" bijv.

Globi
22-07-2006, 09:21
Want als ze volgens stio_nl dus niet meer stemmen op iemand die 'anti-moslim' uitspraken doet, of er in ieder geval geen afstand van neemt. Dan is er volgens hem geen vrijheid van meningsuiting meer. Wat je zo wel krijgt is dat politici inderdaad naar de mond van de allochtone kiezer gaan praten en niet zeggen wat men werkelijk vindt......niet echt nieuw. Dan is er nog steeds vrijheid van meningsuiting maar kiest de politicus er ZELF voor zich anders voor te doen.

stip_nl
22-07-2006, 09:21
Waar slaat dat plaatje op? Dit is gewoon te gek voor woorden! Mogen mensen niet eens meer zelf beslissen waar ze op stemmen? Einde van de vrijheid van meningsuiting? Vertel mij eens precies waar dat doorkomt? De reactie van moslims is zeer logisch, er wordt slecht over ze gesproken. Moeten ze dan ineens wel op ze gaan stemmen. :maf: Het is echt ook nooit goed. Geweldig is het niet, je vraagt iets aan mij "Waar slaat dat plaatje op?" vervolgens "weet je het" en vraagt waar dat door komt, je geeft een uitleg over de reactie en waarom ze zo reageren om vervolgens af te gaan geven op een antwoord die je zelf bedacht hebt :D Knap hoor, zullen we het nog eens doen maar mag ik dan antwoord geven i.p.v. dat jij het voor me invult ;)

stip_nl
22-07-2006, 09:28
Want als ze volgens stio_nl dus niet meer stemmen op iemand die 'anti-moslim' uitspraken doet, of er in ieder geval geen afstand van neemt. Dan is er volgens hem geen vrijheid van meningsuiting meer. Joh, wat goed dat je dat alles leest en opmaakt op een vraag die je mij stelde maar voordat ik kon reageren had je ook al antwoord voor me gegeven. Zeg, laat mij even zien waar ik je dat antwoord gegeven heb wat je net aangeeft ;)

Globi
22-07-2006, 10:21
''"Uitspraken dat moslims geen incasseringsvermogen zouden hebben, dat islam en democratie onverenigbaar zouden zijn en het islamitisch geloof achterlijk zou zijn,"'' ik kan hier geen onwaarheden in ontdekken De islam is geen achterlijk geloof. Dat bepaalde moslims dat er van maken is een andere zaak.

Hoogervorst
22-07-2006, 10:28
De islam is geen achterlijk geloof. Dat bepaalde moslims dat er van maken is een andere zaak. Ik mis vooral nuance in de Islam. Moslims hebben best wel zoals veel andere mensen een rechtvaardigheidsgevoel, maar ze trekken dat door in het extreme, waarin alles 'halal' of 'haram' is, zonder dat moslims zelf daar over kunnen discussieren. En soms vind ik dat moslims te snel druk maken over de leefstijl van andere mensen. Ze kijken soms te veel naar de buitenkant. De islam komt op mij vrij materialistisch over.

Maneater
22-07-2006, 10:33
Het zou beter zijn om te zeggen dat men te weinig afstand nam van de waarheid

Scottie
22-07-2006, 12:14
Nou, het CDA nam te weinig afstand? Dat zou kunnen maar ik vind van niet. Ik vind wel dat vele moslims te veel afstand nemen van Nederland. Sommigen willen helemaal niets met ons te maken hebben en sluiten zich op in hun huis of gemeenschap. Het is net als met autorijden. Hou je te weinig afstand dan ben je een bumperklever, hou je te veel afstand dan voegt iemand anders voor jou in ... Scottie.

rianne
22-07-2006, 12:20
De geboren moslims vallen vaak nog wel mee. Het zijn vooral de zwakzinnige meelopers die zichzelf uit eigen ongenoegens vrijwillig hebben laten hersenspoelen. De later bekeerden, sympathisanten, aangetrouwden of aangenaaiden zijn meestal veel fanatieker. aangetrouwd snap ik, maar die aangenaaide wat zijn dat. :o

Tayyib
22-07-2006, 12:53

Is toch onderhand wel duidelijk dat CDA in dit kabinet het schoothondje van de JOODSE VVD is geweest met alle rampzalige gevolgen van dien.

Pagina's : [1] 2