Bekijk originele versie : hebben jullie dat ook????
moslimmagirl
20-07-2006, 18:18
als ik achter de pc ben of aan het schoonmaken ben of wat dan ook dan denk ik aan niets wel aan wat......maar zodra ik begin te bidden komen alle die gedachten naar boven....van ik moet dat doen..wat aante trekken....allemaal onbenullige dingen.....hebben jullie dat ook of als jullie aan het bidden zijn of denken jullie aan niets....:goedzo:
sallywoman
20-07-2006, 18:21
als ik achter de pc ben of aan het schoonmaken ben of wat dan ook dan denk ik aan niets wel aan wat......maar zodra ik begin te bidden komen alle die gedachten naar boven....van ik moet dat doen..wat aante trekken....allemaal onbenullige dingen.....hebben jullie dat ook of als jullie aan het bidden zijn of denken jullie aan niets....:goedzo:Meis you can shake my hand ik heb het namelijk ook .Alsof je afgeleid word in je gebed :( niet lauk.
moslimmagirl
20-07-2006, 18:32
echt niet leuk....soms citeer ik de koran een beetje hard net of ik aan het fluisteren ben.....maar als ik klaar ben dan zegt mijn man een vrouw mag de koran tijdens het gebed niet hard opzeggen......
als ik achter de pc ben of aan het schoonmaken ben of wat dan ook dan denk ik aan niets wel aan wat......maar zodra ik begin te bidden komen alle die gedachten naar boven....van ik moet dat doen..wat aante trekken....allemaal onbenullige dingen.....hebben jullie dat ook of als jullie aan het bidden zijn of denken jullie aan niets....:goedzo:
Ja, gedachten gaan dan pas lijkt het wel door me hoofd van wat er gebeurd is die dag, wat ik nog moet doen en ga zo maar door :moe:
ladie_perfect
20-07-2006, 18:46
Dat hebben weallemaal wel denk ik, en dat heeft met de vervloekte schaitaan en zijn influisteringen te maken..
Moge allah swt ons leiden en beschermen tegen de vervloekte schaitaan inschallah, ameen.
_FATIHA_
20-07-2006, 18:51
echt niet leuk....soms citeer ik de koran een beetje hard net of ik aan het fluisteren ben.....maar als ik klaar ben dan zegt mijn man een vrouw mag de koran tijdens het gebed niet hard opzeggen......
ze hebben me ooit verteld dat een vrouw haar gebed wel hardop mag doen als er enkel vrouwen zijn of mah'ram mannen die dat kunnen horen, zodra er andere mannen aanwezig zijn moet de vrouw in stilte bidden.
Weet iemand of dit klopt?
Ik heb tijdens het bidden soms ook problemen om me te concentreren, de vervloekte shaytaan fluistert me vanalles in zodat mijn gedachten soms naar andere zaken afdwalen.
heb ik ook.:kwaad:
als ik achter de pc ben of aan het schoonmaken ben of wat dan ook dan denk ik aan niets wel aan wat......maar zodra ik begin te bidden komen alle die gedachten naar boven....van ik moet dat doen..wat aante trekken....allemaal onbenullige dingen.....hebben jullie dat ook of als jullie aan het bidden zijn of denken jullie aan niets....:goedzo:soubhannallah ik dacht dat ik de enige was ben ik begonnen met het gebed gaan mijn gedachtes naar iets anders soms wel naar bepaalde personen die heel erg ver van je staan:maf:
Juist jah dat had ik gisteren nog....ik zat heel erg geconcentreerd te bidden en ineens dacht ik aan iets wat was gebeurd die dag en zei ik de woorden zonder enige concentratie of besef van bidden....na 2 seconden had ik het wel door gelukkig maar dit overkomt mij vaak en ik haat het:moe:
KoezKoez
20-07-2006, 21:34
Soms denk je aan dingen waar je normaliter nooit aan denkt.. :jammer:
Independence
20-07-2006, 21:36
soubhannallah ik dacht dat ik de enige was ben ik begonnen met het gebed gaan mijn gedachtes naar iets anders soms wel naar bepaalde personen die heel erg ver van je staan:maf:
Ik dacht ook dat ik de enige was. Gelukkig maar, ik dacht dat ik een psychisch persoon was. Als ik bid, denk ik aan alles, behalve aan bidden:(
moslimmagirl
20-07-2006, 21:37
echt wel....maar als je een foutje maakt moet je het gebed opnieuw doen...of niet
ik weet wel dat je een gebed nooit moet onderbreken als iets fout heb gedaan gewoon doorgaan...
echt wel....maar als je een foutje maakt moet je het gebed opnieuw doen...of niet
ik weet wel dat je een gebed nooit moet onderbreken als iets fout heb gedaan gewoon doorgaan...
Je moet doorgaan en als je niet meer zeker weet of je alles heb gebeden of je bent iets vergeten moet je gewoon doorgaan en daarna moet je Soehjoed as-Sahwi verrichten.
glittertje
20-07-2006, 21:58
salam dames,
Sjaitaan probeert je altijd in te fluisteren en vooral als jij met aanbidding bezig bent, daar moeten we inchallah tegen vechten en proberen om steeds meer khoesoo te ontwikkelen tijdens de salaat.
Een vrouw mag trouwens de gebeden fajr, maghreb en isha gewoon hardop bidden, wel oppassen dat er geen niet ma7ram mannen in de buurt zijn of je kunnen horen, dan mag het niet.
Als je een fout in het gebed maakt moet je niet je gebed overdoen maar daar zijn een hele boel regels voor, soedjoed na de salaat etc en nog veel meer , best in gewikkeld mischien kan iemand daar meer info over plaatsen.
wa salam
moslimmagirl
20-07-2006, 21:59
Soehjoed as-Sahwi
wil je mij uitleggen hoe dat moet!!!! klinkt een raar vraag maar ik weet het echt niet....rabie geliek :kus:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.