Bekijk originele versie : *Helpen jullie mannen jullie met de opvoeding v/d kinderen?*
SweetRose
20-07-2006, 15:19
En helpen ze best veel of echter te weinig?
Wie staat er 's nachts het meeste op om naar de kleine te gaan?
Moet jij weer opstaan of kan hij het niet over z'n hart krijgen en staat hij toch op in jouw plaats?
En vind je man het niet erg als je de kleine een paar uurtjes bij hem achterlaat om te gaan shoppen met zussen, moeder en/of vriendinnen?
Geef hij de kleine ook wel eens te eten?
Stopt hij hem of haar ook eens in bad? (wat ik dus superschattig vind :love: )
Miss_Magrebia
20-07-2006, 15:23
En helpen ze best veel of echter te weinig?
Wie staat er 's nachts het meeste op om naar de kleine te gaan?
Moet jij weer opstaan of kan hij het niet over z'n hart krijgen en staat hij toch op in jouw plaats?
En vind je man het niet erg als je de kleine een paar uurtjes bij hem achterlaat om te gaan shoppen met zussen, moeder en/of vriendinnen?
Geef hij de kleine ook wel eens te eten?
Stopt hij hem of haar ook eens in bad? (wat ik dus superschattig vind :love: )
Kan nog niet meepraten ... maar staat zeker vast dat de papa van mijn kinderen zeker een groot deel van de opvoeding opzich zal nemen .... zoals het ook hoort....
Samen een kindje.. samen de opvoeding .. Alleen borstvoeding zal ik hem vergeven en als een eigen taak zien ..... :D
Mijn Man helpt heel erg goed mee met de Kinderen..
We hoeven s'nachts niet op te staan aangezien de kleine al weet wat doorslapen is, maar als het gebeurd dan staan we samen op.. hij maakt het flesje.. legt Chaimae bij mij... ik geef het dan... hij pakt haar dan weer op om te laten boeren... intussen ben ik een beetje wakker geworden en verschoon ik haar... en leg haar weer terug in bed
Meestal maakt m'n Man het ontbijt van Safae (2) klaar ( ben zelf niet zo'n ochtendmens)
Dan gaat ie werken en zorg ik voor de kindjes
Zodra hij thuis is helpr hij waar hij helpen kan ( koken of afwas)
en geeft hij de flesjes van Chaimae
Hij doet Safae in Bad en Samen brengen we haar naar Bed..
Ben er heel tevreden over... Niet zozeer dat ie me werk uit handen neemt, Maar hij bouwt een Prachtige band met de Meiden!
SweetRose
20-07-2006, 15:26
Kan nog niet meepraten ... maar staat zeker vast dat de papa van mijn kinderen zeker een groot deel van de opvoeding opzich zal nemen .... zoals het ook hoort....
Samen een kindje.. samen de opvoeding .. Alleen borstvoeding zal ik hem vergeven en als een eigen taak zien ..... :D
:haha:
daar heb je gelijk in.
OemSoufian
20-07-2006, 15:27
Die knakker van mij doet erg zijn best maar doet niet veel puur omdat hij de hele dag weg is aan het werk. k sta altijd op met de kleine omdat ik ook als de kleine weer gaat slapen in de ochtend lekker kan uitslapen..... HIj doet hem niet alleen in bad maar helpt bij wel met in bad doen. Ik hou soufiane dan vast en hij wast hem :D Flesje geven doet hij wel en in bed leggen enzzzzz.... oja en oppassen doet ie ook maar niet te lang want als soufiane teveel huilt raakt ie beetje in paniek
Ik kan er ook nog niet over meepraten maar mijn aanstaande zegt dat hij het wel gaat doen....we zullen wel zien...ik vind dat wel een taak van een man ze hebebn zowel rechten als plichten ;)
Hij kan alles wel en doet het ook soms, maar jah, hij werkt veel en dus doe ik het meeste. Qua opvoedzaken heb ik duidelijk het laatste woord en ik bepaal dus eigenlijk wat Omar wel/niet mag en wat er moet gebeuren (in bad, eten etc).
En onze zoon is vaak bij paps in de avond of soms in het weekend, als het lukt qua werktijden.
Hij heeft altijd alles gedaan, luier verschonen, badje, omkleden (alleen die knoopjes he), alleen minder vaak dus.
islaamparel
20-07-2006, 15:37
hij was er ook bij toen ze "gemaakt "werden dus hand hebben in de opvoeding vind ik niet meer dan normaal :D
doet me denken aan de geboorte van mijn dochter,ik lag in het zkh een manlief deed onze dochter in bad,de zuster zat hem met open mond te bekijken omdat ze het zo raar vond dat een marokkaanse man met een baard zijn dochter in bad deed .... ze had dat in al die jaren dat ze in het ziekenhuis werkte niet gezien :maf:
OemSoufian
20-07-2006, 15:37
Hij kan alles wel en doet het ook soms, maar jah, hij werkt veel en dus doe ik het meeste. Qua opvoedzaken heb ik duidelijk het laatste woord en ik bepaal dus eigenlijk wat Omar wel/niet mag en wat er moet gebeuren (in bad, eten etc).
En onze zoon is vaak bij paps in de avond of soms in het weekend, als het lukt qua werktijden.
Hij heeft altijd alles gedaan, luier verschonen, badje, omkleden (alleen die knoopjes he), alleen minder vaak dus.
juist
Miss_Magrebia
20-07-2006, 15:39
Mariash:
Dat is iets wat ik wil ...... samen het laatste woord, niet 1....
Algemeen:
ze moeten weten dat ouders samen 1 lijn trekken .... de "ik vraag het anders wel aan pa omdat het van ma toch niet mag" komt bij mij het huis niet in .... 1 lijn die beide ouders moeten hebben ...
Mariash:
Dat is iets wat ik wil ...... samen het laatste woord, niet 1....
Algemeen:
ze moeten weten dat ouders samen 1 lijn trekken .... de "ik vraag het anders wel aan pa omdat het van ma toch niet mag" komt bij mij het huis niet in .... 1 lijn die beide ouders moeten hebben ... Daar ben ik het helemaal mee eens... Wat van mij niet mag, mag van mijn man ook niet
Je ziet ook bij gezinnen dat Moeder zegt : Nee je krijgt geen ijsje we gaan zo eten.... Kom je terug de kamer in... heeft het kind het al van Papa gekregen... en zegt ie... het kan wel eventjes... het kind begon te huilen :kwaad:
amber1980
20-07-2006, 15:57
als hij vrij is hoet hij best veel, maar op werkdagen wat minder. Ik was de kinderen in de ochtend en kleed ze aan en ga naar mijn werk. Ondertussen geeft hij ze het ontbijt, poetst tanden en brengt ze weg. Hij haalt ze op en wie het eerst thuis is begint met het maken van eten, daarna samen de kids in bad doen, verhaaltje, spelen en naar bed. Dan doen we vaak allebei nog wat dingen in het huishouden. Meestal ik de was/strijk en boven opruimen. Hij ruimt de spullen van het eten op, stofzuigt en dweilt en dan is het lekker tijd voor ons samen. In het weekend gaat hij vaak met de kids naar de speeltuin of iets dergelijks zodat ik de badkamer en keuken lekker met chloor onderhanden kan nemen zonder dat de kids er zijn. Ik ben ontzettend blij met mijn man en ik kan zeggen dat we een goede verdeling hebben.
Miss_Magrebia
20-07-2006, 16:23
Daar ben ik het helemaal mee eens... Wat van mij niet mag, mag van mijn man ook niet
Je ziet ook bij gezinnen dat Moeder zegt : Nee je krijgt geen ijsje we gaan zo eten.... Kom je terug de kamer in... heeft het kind het al van Papa gekregen... en zegt ie... het kan wel eventjes... het kind begon te huilen :kwaad:
:hihi:
Miss_Magrebia
20-07-2006, 16:25
:haha:
daar heb je gelijk in.
Soms kunnen we helaas niet alles delen :hihi:
zijn eigen opvoeding is incompleet laat staan dat ie mij moet helpen:moe:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.