Bekijk originele versie : Jullie mening please...
Miss_Honey
14-06-2003, 20:08
Hallo iedereen... ik ben geen Marokkaanse en ook geen moslima (ik ben half nl en half brits). Ik heb nu bijna 5,5 maanden een Marokkaanse vriend....waar ik veel van houd. Mijn beste vriendin is Marokkaans en ze vertelde mij dat ik voor mijn vragen over mijn relatie met mijn vriend misschien hier naartoe kon gaan. Aangezien ik eigenlijk nergens anders naartoe kan gaan (er zijn hier geen nl sites voor ofzo), dacht ik: laat ik het hier maar proberen. Ik hoop overigens niet dat jullie het erg vinden dat een nl meisje naar deze site komt.
Ik ben met mijn beste vriendin opgegroeid. Haar huis is mijn 2e huis en andersom ook. Haar familie accepteerd en respecteerd mij en andersom ook. Een paar jaar geleden heb ik mij erg verdiept in jullie cultuur en geloof...ik was namelijk erg geinteresseerd. Ik deed mee met ramadan en hield mij aan de regels. Ik was van plan de Koran te lezen, maar aangezien mijn ouders er niet erg blij mee waren heb ik het (tot mijn spijt) gestaakt.
Ik heb nu dus een Marokkaanse vriend...ik ken hem van school en we waren eerst echt goeie vrienden. Onze relatie gaat nog steeds goed...we hebben ook nog nooit echt ruzie gehad ofzo. De cultuursverschillen zijn ook eigenlijk geen probleem voor ons geweest. Hij is een hele westerse jongen...hij is ook niet echt streng gelovig opgevoed. Hij komt bij mij thuis en mijn ouders mogen hem graag.
Helaas zie ik toch veel mensen die problemen hebben met onze relatie aangezien we niet van hetzelfde ras zijn en niet hetzelfde geloof hebben. Deze mensen zijn zowel Nederlands als Marokkaans. Vele mensen om mij heen zeggen mij dat ik uit moet kijken...dat hij me alleen maar gebruikt...dat hij later toch wel met een Marokkaanse trouwt (dit zijn vooral nl mensen). Ik zie en hoor dat veel Marokkaanse mensen denken dat ik makkelijk ben en dat hij me alleen maar gebruikt voor de sex (wat we overigens niet hebben gehad...ik wil er mee wachten en dat respecteerd hij...als hij dat niet zou doen zou hij niet meer bij me zijn denk je niet?!) In het begin trok ik me daar best wel veel van aan. Ik heb het er toen met mijn vriend over gehad en hij vertelde mij dat dat absoluut niet het geval is...dat hij van MIJ houdt hoe en ongeacht wat ik ben. We hebben het ook over de toekomst gehad...of hij met een nl (met mij bijv.) zou trouwen en wat zijn ouders daarover zouden denken (zouden ze het erg vinden en/of toelaten?...zouden ze hem onterven/verstoten?...zouden ze mij accepteren?...hoe zou hij zijn kinderen opvoeden?...enzovoorts). Zijn antwoord was dat zijn ouders het er waarschijnlijk eerst niet mee eens zouden zijn, maar dat ze er wel overheen zouden komen...ze zouden hem zeker niet verstoten ofzo...zijn ouders zouden mij uiteindelijk leren te accepteren.
Ik wil graag van jullie weten wat jullie hiervan vinden...vinden jullie dat het kan: een nl met een Marokkaan?...heeft het een toekomst?...hoe vinden jullie het dat een Marokkaanse jongen met een Nl meisje een relatie heeft?....accepteren jullie het?
Alvast bedankt voor de reacties...
-xxx- K
Miss_Honey
14-06-2003, 20:11
P.S. Ik (Miss_Honey) ben "de beste vriendin". Ik heb haar haar verhaal op mijn naam laten schrijven.
Wees aub een beetje normaal met jullie reacties...ze is hier heel serieus over en is heel benieuwd naar en ook tegelijkertijd heel bang voor jullie reacties.
Thalla...X Layla
italiaanse
14-06-2003, 20:11
OOh je bent hier op het verkeerde adres.
Veel vinden ras bij ras, maar dat is onzin, want in de Koran staat dat afkomst er niet toedoet. Maar geloof...dat is een ander verhaal.
Je trouwt iemand om vier redenen, en een van die is geloof.
Maar het is niet te laat je te verdiepen in De Waarheid.
Ik persoonlijk denk dat er meer toekomst is als jij Moslim bent, ook vanwege zijn ouders en familie. Het gaat ze er om, dat de partner van hun kind ook moslim is. En dat is op zich niet eens een rare reden, omdat je later ook kinderen krijgt.
Maar afkomst, dat zou geen rol moeten spelen,
succes in ieder geval, en blijf voor elkaar vechten.
Inshallah, zal er een toekomst zijn voor jullie.
Zo niet, is hij niet voor je bestemd.
Miss_Honey
14-06-2003, 20:12
Ja mijn vriend is moslim...
word jij ook moslim en dan hebben jullie zeker een toekomst.
elke niet-moslim die de islaam leer kennen weet dan dat de islaam de ware godsdienst is.
lat je niet misleiden door de media die de moslims haat :)
Miss_Honey
14-06-2003, 20:13
dankjewel voor je reactie italiaanse...en ik zal er zeker voor blijven vechten!!!
xxx
lala_fatima
14-06-2003, 20:17
dat je nederlands bent maakt niets uit, tegenwoordig zijn de nederlandse meiden beter dan de marokkaanse :rolleyes: je hebt geschreven dat je de islam wel interessant vindt, ik zou zeggen, probeer om zo veel mogelijk over de islam te lezen, want de islam is de enige ware godsdient..en dan komt alles goed....inshaalah :)
Miss_Honey
14-06-2003, 20:18
sweetboyy...ik zou zeker wel moslim worden als dat van mij gevraagd wordt...daar heb ik geen problemen mee en dat respecteer ik...ik zou het waarschijnlijk ook wel gedaan hebben als ik niet met een moslim zou trouwen. Maar de vraag is in hoeverre ik bereid ben om moslim te worden...ik heb ook familie en die zou het niet accepteren als ik met een hoofddoek om zou rondlopen...ik wil hen ook niet kwijt natuurlijk dus zal ik dat niet doen. Maarja dan moet dat geen probleem zijn aangezien niet alle moslima's een hoofddoek dragen. En mijn vriend bid niet, dus wie is hij om van mij om zijn/onze kinderen te verlangen dat ik/wij wel zouden bidden?!
xxx
ok dan, maar je moet je familie goed duidelijk maken waarom je een moslima wilt worden, en alles uitleggen, ik denk dat ze dan wel begrip heeb (ik spreek uit ervaring)
italiaanse
14-06-2003, 20:22
Origineel gepost door sweet_boyyy
word jij ook moslim en dan hebben jullie zeker een toekomst.
elke niet-moslim die de islaam leer kennen weet dan dat de islaam de ware godsdienst is.
lat je niet misleiden door de media die de moslims haat :)
Precies, als je moslim word heb je vast een toekomst. Eigenlijk zou je nu in principe ook met hem kunnen trouwen want een Islamitische jongen mag (maar in de praktijk gebeurd dit niet veel, de vrouw is vaak toch bekeerd naar de Islam) met een Christen of Joodse vrouw trouwen.
En zoals Sweet-boyy zegt, vaak beleefd de bekeerde persoon de Islam op een andere manier dan de meesten moslims die zo zijn geboren.
Ze verdiepen zich er zo goed in en zijn prachtzusters om te zien.
Laat je niet misleiden door de media inderdaad, maar ook niet door de mensen die zeggen dat er geen toekomst is, want dat weet alleen jij en je vriend.
Maar wees wel op je hoede, want zijn familie is zeer belangrijk, en beinvloed hem denk ik wel.
Wees jezelf, en verdiep je anders wat is de Marokkaanse cultuur.
Maar toch lieve meid, is de kans dat je gaat trouwen als niet-moslim met hem heel klein denk ik.
Doe alleen wat je zelf wilt, en doe geen dingen om maar met hem te kunnen blijven, zoals Moslim worden.
Mocht je je ooit bekeren, doe dat dan voor jezelf, want het is een grote stap.
Keep fighting for your man :D
Liefs van Letizia.
xberbersroosjex
14-06-2003, 20:22
Origineel gepost door Miss_Honey
sweetboyy...ik zou zeker wel moslim worden als dat van mij gevraagd wordt...daar heb ik geen problemen mee en dat respecteer ik...ik zou het waarschijnlijk ook wel gedaan hebben als ik niet met een moslim zou trouwen. Maar de vraag is in hoeverre ik bereid ben om moslim te worden...ik heb ook familie en die zou het niet accepteren als ik met een hoofddoek om zou rondlopen...ik wil hen ook niet kwijt natuurlijk dus zal ik dat niet doen. Maarja dan moet dat geen probleem zijn aangezien niet alle moslima's een hoofddoek dragen. En mijn vriend bid niet, dus wie is hij om van mij om zijn/onze kinderen te verlangen dat ik/wij wel zouden bidden?!
xxx
ewa wat is het probleem dan als jij ook moslim wordt je familie moet het accepteren want beide partners moeten moslim zijn
en je vriend bid niet :eek: en die laatste zin van jouw hoe kun je dan nog zeggen dat je moslima wilt worden
Miss_Honey
14-06-2003, 20:23
Ja tuurlijk zal mijn familie het begrijpen...maar dat ik een hoofddoek zal dragen zouden zij niet accepteren, zeker niet.
Hoezo spreek je uit eigen ervaring...please do tell?!
xxx
Beste K,
Het enige advies dat ik je kan geven is dat je hem goed aan een test moet onderwerpen... Ik weet niet hoe oud jullie zijn maar als hij echt zijn toekomst met jou wil delen dan moet hij daar nu al mee beginnen door het aan zijn ouders te vertellen. Ik denk zelf dat zijn ouders heel veel moeite zullen hebben daarmee. Cutlturele verschillen hoeven nu niet een probleem te zijn maar dat kan later altijd.... Maar ik hoop het niet voor jullie... Ik vind 5,5 maand nogal kort om echt te kunnen achetrhalen wat iemand precies wil.... Als je hem echt wil testen, moet je dat doen als het gaat om de sex. Je zegt dat jullie daar nog niet aan hebben gedaan, en ik zou zeggen hou dat maar zo.
Ik wens je in ieder geval heel veel succes....
ik ken een hollandse meisje die moslima is geworden, eerst schrokken haar ouders enzzz
ze gingen huilen,
maar doordat ze dat erg vond ging ze steeds contact nemen met haar ouders, en heeft ze alles stuk voor stuk uitgelegd, en nu gaat alles weer goed.
en een hoofdoek is kan je niet tegen houden, want elke meisje die een hoofddoek draagt zegt dan: is dit het, en als ik eerder wist dat het wel zou zitten zou ik eerder een hoofdoek dragen enz..
maar jou familie moet er ff aan wennen
zodra ze je een paar keer met hoofdoek zien, dan wennen ze eraan
maar als de hoofdoek het enigste is wat je tegenhoud, dan moet gewoon in ieder geval een moslima worden, en het bestaan van allah(swt) erkennen, en bidden
en dan komt de hoofdoek later wel :)
SweetButterfly
14-06-2003, 20:32
Salaam,
Jou verhaal komt best vaak voor moet ik zeggen (in mijn omgeving dan)
Mijn neef bijv. is met een Nederlandse getrouwd en zijn al 2jaar gelukkig getrouwd. Zij is moslim geworden en draagt een hoofddoek. (Haar ouders zijn er ook niet blij mee, maar houden van hun dochter en hebben nog steeds contact met haar)
Ik wil niet zeggen dat dit je enigste keus is.
Bij iedereen ligt het anders, als jij liever geen hoofddoek wilt dragen, dan is dat JOU keus.
Ik zelf ben Marokkaans en draag ook geen hoofddoek, maar ik ben wel moslim. Zoiets zit in je hart.
Dus jij moet kijken of jou liefde voor hem groter is dan jullie cultuur verschillen. Jullie hebben in iedergeval het geluk dat jou ouders hem mogen en dat zijn ouders jou mogen.
Praat er met je vriend over en volg je hart EN je verstand, want alleen die twee kunnen jou vertellen, wat jij zelf wilt.
Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar ik wens veel succes en sterkte!! Echte liefde overwint alles.........
Veel leifs Sweet B!!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.