Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Waarom Hazelhoef?

Pagina's : [1] 2

LZN
14-06-2003, 19:02

Wat ik niet begrijp is waarom de topics van populariteitbeluste hazelhoef als Toppers staan op dit forum. Zouden de moderators er niet goed aan doen om eerder een marokaan die goede topics schrijft als toppre te plaatsen (ik doel niet op mezelf). Wat vinden de rest van de prikkers ervan dat alleen hazelhoef’s topics als toppers komen. Vinden jullie hem ook niet zo’n bounty die er alles voor doet om maar op TV te komen? Vinden jullie ook niet dat iemand die zo ongeloofwaardig is als Hazelhoef (hij noemde zich in de pers imam wat hij niet was) beter voor de surinamers (hij is een surinamer) dan over de marokanen kan spreken?.

camjo
14-06-2003, 21:41
Origineel gepost door Atlasmedia Waarom sarcastisch? Ik zeg alleen wat mijn mening is. Of mag dat nu weer niet? En het voorstel kan ik mee leven maar dat ligt in de handen van de webmaster. Yehejaa..zegt ook zijn mening. Kijk, als iemand een topper wilt, hoeft hij of zij alleen maar dat vriendelijk aan de moderator te vragen..misschien als de topic goed gekeurd wordt, dan heb je een topper. Topper of niet..het heeft allemaal met INHOUD te maken en niet met de verpakking. Wat lust je van de sinaasappel..zijn schil (verpakking) of zijn vlees (inhoud) :D

Abdulkareem
14-06-2003, 22:01
Origineel gepost door yehiyaayyash Nope , ik wil niet de voortouw nemen. Maar zoveel marokaanse jongeren schrijven hier leuke topics en dan komt men met een niet-marokaan en volstrekt ongeloofwaardige persoon als topper... As-salaamoe alaikoem De reden die je onder andere opgeeft is het feit dat hij geen marokkaan is, dat vind ik geen goede opmerking. Iedereen kan hier zijn mening geven, marokkaan of geen marokkaan. Ook is Dhr.Haselhoef erop vooruit gegaan door zich geen Imam meer te noemen. En ook zijn bewering dat hij voor de moslims in nederland spreekt, heeft hij gelukkig laten varen! Wat blijft er dan nog over? Een mening van een persoon. Op niks gebasseerd, slechts op zijn denken. Net als zovelen die een beroep doen aan hun gedachtes zonder kennis, rare conclusies hebben zij en gevaarlijke oordelen. Natuurlijk is het raar dat beheer extra aandacht geeft aan zo'n figuur. Aangezien hij ook maar slechts zijn mening geeft, zonder dat hij wat voorstelt of bepaalde kennis heeft van een bepaalde kwestie. Ik ben er ook voor dat beheer met een gelijke behandeling komt. Mocht hij werkelijk iets te vertellen hebben, dan wordt het vanzelf wel een populaire topic. Zo niet, dan vervalt het in 'no time' net als alle andere rotzooi hier op het prikbord naar de achtergrond........ Wa salaam Abdelkarim

an3sdej
14-06-2003, 23:49
Ja hoor, daar is ie weer. De nationaliteit deugt niet, en de religieuse identiteit klopt niet. Weer allemaal de kift, wat zielig. Er is hier geen één die kan tippen aan de wijze waarop Haselhoef zaken voor iedereen begrijpelijk onder woorden kan brengen. Haselhoef is gematigd, dus moet hij geloosd worden.

an3sdej
15-06-2003, 01:02

Gal spuwen? Wat een groot vermogen tot interpreteren heb jij :-)

A_Haselhoef
15-06-2003, 17:28
1) Jaloersheid is een allesverterend vuur wat alle goede daden van iemand opeet en de weg voorbereid naar een nog groter vuur. 2) Tweedracht zaaien tussen mensen (Fitna) is soms erger dan moord. 3) Roddelen en lasteren over iemand, ook al is het over een bekende Nederlander, is als het eten van het vlees van je overleden broeder. 4) Onderscheid maken tussen mensen op grond van hun ras, kleur of nationaliteit is onrechtvaardigheid. Naar mij bescheiden mening zijn deze alle vier in de Islam verboden zaken aan de orde in deze volledig nutteloze discussie.

A_Haselhoef
15-06-2003, 17:34
Origineel gepost door achmad hazelhoef hoeft niet alleen topics te plaatsen, hij mag ook wel eens op andere reageren die ook goeie topics hebben geplaatst Op zich zelf heb je hierin gelijk. Ik heb het voornemen om niet meer dan 1 uur per dag te surfen op het internet. Binnen dit uur wat vaak meer wordt vind ik het prioriteit om nieuws te zoeken en deze te checken. Te reageren op reacties n.a.v. van mijn topics. Als er dan nog tijd zou overblijven, dan zou ik inderdaad af en toe kunnen reageren op anderen hun topics. Helaas is dit in verband met mijn tijdsplanning vaak niet het geval. Abdullah Haselhoef

Abdulkareem
15-06-2003, 21:11
Origineel gepost door A_Haselhoef 1) Jaloersheid is een allesverterend vuur wat alle goede daden van iemand opeet en de weg voorbereid naar een nog groter vuur. 2) Tweedracht zaaien tussen mensen (Fitna) is soms erger dan moord. 3) Roddelen en lasteren over iemand, ook al is het over een bekende Nederlander, is als het eten van het vlees van je overleden broeder. 4) Onderscheid maken tussen mensen op grond van hun ras, kleur of nationaliteit is onrechtvaardigheid. Naar mij bescheiden mening zijn deze alle vier in de Islam verboden zaken aan de orde in deze volledig nutteloze discussie. Geachte heer Haselhoef, As-salaamoe alaikoem! Ik weet niet precies op wie je gereageert hebt, maar ik wil hoe dan ook toch mijn mening kwijt over hetgeen je schreef. Wat betreft punt 1, jaloersheid. De gedachte alleen al dat iemand jaloers is op jou, is bespottelijk! Dat is teveel eer voor jou! Wat betreft punt 3, tweedracht zaaien. Welk tweedracht wordt hier gezaaid? De enige die ik zie die daarmee bezig is ben jij! Je doet alsof je zo'n geintegreerd moslimmeke bent. Je doet alles om geaccepteerd te worden, je doet alles. Zelfs je geloof verkoop je daarvoor! (homofilie/LPF/etc.) Degenen die de ware Islam vertegenwoordigen, die niet wijken voor druk van de ongelovige, die lijken dan extreme figuren. Wie zaait er tweedracht tussen de moslims? Wat betreft punt 3, roddel & laster. Dit is geen roddel noch laster! We vertellen je dingen in het openbaar. Recht in je gezicht of rechtstreeks op het forum zodat ook jij het kan lezen. Kritiek moet je kunnen hebben, helemaal als het gaat om iemand die gek op media is. Je probeert stug vol te houden iemand te zijn die voor de moslims en Islam wilt opkomen. Je komt niet voor ons op, je komt voor de vijanden op! Je probeert met SPAM iedereen jouw vissie op te leggen. (Moet me nog steeds afmelden voor die SPAM-mailtjes van jou!) Het is al helemáál geen roddel als het gaat om het corrigeren en bekritiseren van sommige fouten en dwaasheden in jouw verhalen. Het is al helemáál geen roddel als het gaat om mensen te waarschuwen voor iemand die het niet zo nauw heeft met de wetten en vissie van de Islam. Wat betreft punt 4, onderscheid maken tussen mensen op grond van hun ras, kleur of nationaliteit is onrechtvaardigheid. Ik ben het met deze punt eens, inderdaad mag er geen onderscheid worden gemaakt. Dat was ook mijn kritiek weer op broeder Yehya. Er is geen verschil tussen mensen, behalve wat betreft kennis! Kennis van de Islam! Dat waren jouw punten die ik even snel behandelde. Alhoewel ik wat verbetering zie in jou aanpak, je bent er nog lang niet! Ook op een andere 'concurerende' forum heb ik je ooit geadviseerd. En ik blijf je adviseren én bekritiseren tot je een juiste houding aanneemt voor een persoon die zegt voor de moslims te spreken, of tot je daarmee ophoudt. Dat tweede lijkt het geval..... Wa salaam Abdelkarim P.S.: Ik hoop dat het goed gaat met je kindje.....

Abdulkareem
15-06-2003, 21:40
As-salaamoe alaikoem Ik wil nog één ding toevoegen en dat is een fatwa van sheikh Bin Baaz (rahimahoellah). Eén van de grootste geleerden van deze tijd. De fatwa spreekt voor zich..... De mensen waarschuwen voor afgedwaalden Vraag: Is het toegestaan om namen van mensen en figuren te noemen wanneer iemand hen wilt bekritiseren en hun gedachtes? Antwoord: Als iemand iets schrijft wat de pure Sharie'ah contradicteert, en die materiaal distribueert, of wanneer hij die mening propageert in de media, dan wordt het verplicht om hem te weerleggen en zijn valsheid bloot te leggen van wat hij zegt. Er is niets verkeerds in het opnoemen van de naam van deze persoon of in het waarschuwen van de mensen voor hem wanneer hij uitnodigt naar innovatie, shirk, of wanneer hij de mensen uitnodigt naar wat Allaah verboden heeft of naar ongehoorzaamheid. Tot aan deze dag zijn er bekwame en gelovige mensen van de uitnodigers naar de Waarheid en dragers van de Sharie'ah die deze verplichting vervullen, oprecht voor Allaah (Subhaanahu wa Ta'aala) en voor het profijt voor Zijn dienaren, door het verkeerde te berispen, uitnodigen naar de Waarheid, anderen waarschuwen voor degenen die valsheid propageren en vernietigende retoriek. En Allaah is de Uiteenlegger van (alle) succes. Sheikh Ibn Baaz Fataawa Islaamiyyah - Volume 4, Blz. 279

A_Haselhoef
15-06-2003, 23:15
Origineel gepost door Abdulkareem Geachte heer Haselhoef, As-salaamoe alaikoem! Ik weet niet precies op wie je gereageert hebt, maar ik wil hoe dan ook toch mijn mening kwijt over hetgeen je schreef. Wie de schoen past trekt hem aan, zegt men. Wat betreft punt 1, jaloersheid. De gedachte alleen al dat iemand jaloers is op jou, is bespottelijk! Dat is teveel eer voor jou! Ben ik mee eens dat het bespottelijk is en teveel eer voor mij. Des te bespottelijker is het dan iemand hier op reageert. Wat betreft punt 3, tweedracht zaaien. Welk tweedracht wordt hier gezaaid? De enige die ik zie die daarmee bezig is ben jij! Je doet alsof je zo'n geintegreerd moslimmeke bent. Je doet alles om geaccepteerd te worden, je doet alles. Zelfs je geloof verkoop je daarvoor! (homofilie/LPF/etc.) Degenen die de ware Islam vertegenwoordigen, die niet wijken voor druk van de ongelovige, die lijken dan extreme figuren. Wie zaait er tweedracht tussen de moslims? Don't shoot the messenger. Omdat iemand over de misstoestanden schrijft, kritisch zowel naar de Nederlandse samenleving als naar de eigen Islamitische gemeenschap, dan zaait het fitna? Zaken die verkeerd zijn moet je niet onder het tapijt willen schuiven maar met oplossingen komen. Ben je het niet eens met de oplossing of met het bespreekbaar maken, niemand dwing je tot lezen. Je probeert stug vol te houden iemand te zijn die voor de moslims en Islam wilt opkomen. Je komt niet voor ons op, je komt voor de vijanden op! Je probeert met SPAM iedereen jouw vissie op te leggen. (Moet me nog steeds afmelden voor die SPAM-mailtjes van jou!) Afmelden of aanmelden van mijn nieuwsbrief kun je via: nieuwslicht@zeelandnet.nl Het CIDI, de Homobeweging en tal van andere maatschappelijke organisaties vinden mij maar een gevaarlijk man. Als je leest wat het CIDI of de Homobeweging over mij schrijven, dan kun je je afvragen of zij het over dezelfde Haselhoef hebben, waarover jij het hebt. Sommige moslims, homo's, joden worden boos over hetgeen wat ik schrijf omdat het de waarheid is! De waarheid met salonfähige argumenten. Mensen zoals jij en homo's en joden openen dan geen 'aanval' of kritiek op de boodschap maar op de persoon. Als je de persoon 'beschadigt' dan hoef je niet meer inhoudelijk te reageren op hetgeen wat hij schrijft. Ik schrijf mijn visies niet als imam of namens de moslims, maar slechts als Abdullah een publicist. Zoals zo vele hier op het prikbord schrijven naar hetgeen wat zij denken. Waarom zouden anderen dit wel mogen en ik niet? Het is al helemáál geen roddel als het gaat om het corrigeren en bekritiseren van sommige fouten en dwaasheden in jouw verhalen. Graag, maar speel dan de bal en niet op de man zoals je tot nu toe altijd heb gedaan. P.S.: Ik hoop dat het goed gaat met je kindje..... Ik denk dat je je vraag meent. Maar het is een beetje raar als je een 'broeder' uit 'oprechte naastenliefde' aanvalt en vervolgens vraagt naar zijn familieomstandigheden alsof er niets aan de hand is. Bekritiseer hetgeen WAT ik zeg en niet WIE ik ben. Abdullah Haselhoef

an3sdej
15-06-2003, 23:44
Blind faith, holy shit

A_Haselhoef
15-06-2003, 23:44
Origineel gepost door Couscousje Meneer Haselhoef, just say the magic word...;)" :gniffel:

Abdulkareem
17-06-2003, 15:38
Origineel gepost door A_Haselhoef Wie de schoen past trekt hem aan, zegt men. >> Nee, wees gewoon duidelijk aan wie je de kritiek uit! Niet schijnheilig doen, maar het 'mensje' bij de naam noemen. Ben ik mee eens dat het bespottelijk is en teveel eer voor mij. Des te bespottelijker is het dan iemand hier op reageert. >> Mooi dat we het over het eerste eens zijn! Wat betreft bespottelijk dat iemand erop reageert........, hmm, daar zou wat in kunnen zitten....... Don't shoot the messenger. Omdat iemand over de misstoestanden schrijft, kritisch zowel naar de Nederlandse samenleving als naar de eigen Islamitische gemeenschap, dan zaait het fitna? >> Ik vind dat dit geen antwoord is op hetgeen ik schreef, wie had het over fitna? Mijn reaktie was weer een reaktie op jouw schrijven. Nu doe je alsof ik zomaar dingen heb gezegd..... En hier hadden we het niet over, je verbloemt het voor jezelf. Zaken die verkeerd zijn moet je niet onder het tapijt willen schuiven maar met oplossingen komen. Ben je het niet eens met de oplossing of met het bespreekbaar maken, niemand dwing je tot lezen. >> Nee, niemand dwingt me. Daarom gaan jouw meeste mailtjes na het lezen van de eerste alinea rechtstreeks naar de prullenbak. Wat betreft problemen oplossen, daar ben ik 100% voor, dat we de problemen bespreekbaar moeten maken ook! Waar haal je het toch vandaan dat ik alles onder het tapijt wil schuiven? Zeker last van stemmetjes in je hoofd.... Waar het mij om gaat is het volgende: Alles is bespreekbaar, overal kan een oplossing voor gevonden worden. MAAR dat moet niet ten koste gaan van de ISLAM! (Je weet wel, datgene waarin je gelooft...) Zo kun je zeggen dat geweld t.o. homofielen niet kan en mag! Diegenen moeten aangepakt worden! Alleen kun je dan niet zeggen dat homofilie kan, of dat je dat als moslim kunt accepteren. Hoe kun je een zonde accepteren welke onomstotelijk in de Koran en Ahadith staan? Je wenst voor een ander niet, wat je voor jezelf niet wenst! Eén van de basis regels van ons geloof! Natuurlijk is dit geen verklaring om geweld tegen ze te gaan gebruiken en/of ze zomaar te gaan uitschelden! Nee! We moeten ze eigenlijk uitnodigen naar de Islam en ze ervan overtuigen dat dit niet kan en mag! En natuurlijk ben je voor de wetten van de shari'a, welke de straffen uitlegt voor ELKE zonde! Dus kom niet met jouw zogenaamde verwijt dat ik niks bespreekbaar wil maken, bij mij is alles bespreekbaar, tenzij het de Islam tegenspreekt! Hier moet jij een voorbeeld aan nemen! Afmelden of aanmelden van mijn nieuwsbrief kun je via: nieuwslicht@zeelandnet.nl >> Oké, zullen we inshaAllah doen....... Het CIDI, de Homobeweging en tal van andere maatschappelijke organisaties vinden mij maar een gevaarlijk man. Als je leest wat het CIDI of de Homobeweging over mij schrijven, dan kun je je afvragen of zij het over dezelfde Haselhoef hebben, waarover jij het hebt. Sommige moslims, homo's, joden worden boos over hetgeen wat ik schrijf omdat het de waarheid is! De waarheid met salonfähige argumenten. >> Moet je nagaan! Zelfs zij zien jou niet zitten....... Hoe erg je je best ook hebt gedaan om je aan hen aan te passen, jouw geloof aan te passen! Dat zegt veel...... Mensen zoals jij en homo's en joden openen dan geen 'aanval' of kritiek op de boodschap maar op de persoon. Als je de persoon 'beschadigt' dan hoef je niet meer inhoudelijk te reageren op hetgeen wat hij schrijft. >> Flauwekul! Ik heb het over hetgeen jij schrijft, ik heb het niet over jouw neus of kleine pink. Of wat je in je dagelijks leven doet! Ik schrijf mijn visies niet als imam of namens de moslims, maar slechts als Abdullah een publicist. Zoals zo vele hier op het prikbord schrijven naar hetgeen wat zij denken. Waarom zouden anderen dit wel mogen en ik niet? >> Je mag schrijven wat je wilt ouwe, maar wanneer het de Islam contradicteert, dan zal ik ook op jouw artikel reageren. En daar heb ik weer recht op. Sterker nog, het is mijn plicht als moslim.... Graag, maar speel dan de bal en niet op de man zoals je tot nu toe altijd heb gedaan. >> Het spijt me als je het zo hebt opgevat, naar mijn mening heb ik dat niet gedaan, ik zal mezelf even nagaan. Ik denk dat je je vraag meent. Maar het is een beetje raar als je een 'broeder' uit 'oprechte naastenliefde' aanvalt en vervolgens vraagt naar zijn familieomstandigheden alsof er niets aan de hand is. >> Ik snap dat je het een beetje raar vindt, maar mijn vraag was oprecht en ik hoop ook echt dat het goed met hem gaat. En alles wat ik zeg of zei was echt niet om jou persoonlijk aan te vallen, gewoon om het feit dat je Abdullah heet. Nee het heeft een reden, het is om hetgeen jij zegt of schrijft dat ons geloof tegengaat. En dat doe ik bij iedereen en iedereen heeft ook het recht mij te bekritiseren. Alleen ben jij wel een publicist en ik of anderen op het forum, slechts forum-bezoekers. Bekritiseer hetgeen WAT ik zeg en niet WIE ik ben. >> Dat DEED ik en zal ik inshaAllah BLIJVEN doen! Abdullah Haselhoef >> Abdelkarim

A_Haselhoef
17-06-2003, 23:45
Origineel gepost door Abdulkareem Nee, niemand dwingt me. Daarom gaan jouw meeste mailtjes na het lezen van de eerste alinea rechtstreeks naar de prullenbak. Bovenste alinea onthouden want even later zeg je... En alles wat ik zeg of zei was echt niet om jou persoonlijk aan te vallen, gewoon om het feit dat je Abdullah heet. Nee het heeft een reden, het is om hetgeen jij zegt of schrijft dat ons geloof tegengaat. Mensen zoals jij en homo's en joden openen dan geen 'aanval' of kritiek op de boodschap maar op de persoon. Als je de persoon 'beschadigt' dan hoef je niet meer inhoudelijk te reageren op hetgeen wat hij schrijft. Flauwekul! Ik heb het over hetgeen jij schrijft, ik heb het niet over jouw neus of kleine pink. Of wat je in je dagelijks leven doet! Jij zegt dat jij mijn stukken behalve de eerste alinea niet leest. De toppers van maroc.nl gaan over: AIVD meet met 2 maten Joden moeten wij doden? Liever een kerkgebouw als moskee. en diverse andere topics. Wanneer je werkelijk kritiek op de boodschap zou hebben dan zou je inhoudelijk reageren. Nee, het enige wat je doet is de eerste alinea lezen van elke topic en deze meteen weggooien maar vervolgens wel kritiek hebben over mijn persoon en het herkauwen van zaken die volgens jou interpretatie van de waarheid in 2001 gebeurd zijn. Wij zijn nu wel twee jaar verder. Hetgeen wat ik over homoseksualiteit heb gezegd of niet gezegd is niet zoals jij dat beleeft hebt of in je gedachten heb opgeslagen. Maar ik heb geen zin om deze discussie opnieuw te gaan voeren, behalve dat ik nooit heb gezegd dat homoseksualiteit toegestaan zou zijn volgens de Islam. Ik schaam mij eigenlijk om deze idiote discussie/laster met jou of Yehyi te voeren. Daarom opnieuw als je kritiek wilt hebben over mijn teksten prima, maar dan moet je ze wel eerst lezen. Bekritiseer hetgeen WAT ik zeg en niet WIE ik ben.

Abdulkareem
18-06-2003, 00:16

Origineel gepost door A_Haselhoef Jij zegt dat jij mijn stukken behalve de eerste alinea niet leest. De toppers van maroc.nl gaan over: AIVD meet met 2 maten Joden moeten wij doden? Liever een kerkgebouw als moskee. en diverse andere topics. Wanneer je werkelijk kritiek op de boodschap zou hebben dan zou je inhoudelijk reageren. Nee, het enige wat je doet is de eerste alinea lezen van elke topic en deze meteen weggooien maar vervolgens wel kritiek hebben over mijn persoon en het herkauwen van zaken die volgens jou interpretatie van de waarheid in 2001 gebeurd zijn. Wij zijn nu wel twee jaar verder. Ach, op het begin dacht ik nog: "laat ik het ff lezen, misschien zegt hij nog iets nuttigs......" Maar jah, na vele teleurstellingen dan weet je het wel....., dan lees je een beetje globaal en dan zie je dat het nog steeds dezelfde troep is! Wa salaam Abdelkarim

Pagina's : [1] 2