Bekijk originele versie : Wat Vinden Die Nederlanders Echt Van Ons?
ze3maze3ma
14-06-2003, 18:15
wat ik me altijd afvraag..is wat vinden die nederlanders echt van ons..
ze zeggen wel dat ze ons begrijpen..en ze gaan met ons om
maar diep in mijn hart denk ik.. :(
ze3maze3ma
14-06-2003, 18:36
nou ja...
Wat denken nederlanders van marokanen....mmm...
ik denk dat nederlanders mensen pas marokanen noemen als ze last van ze hebben. ik weet zeker dat er een heleboel marokanen rond lopen waarvan de nederlanders even vergeten zijn dat het marokanen zijn. zij zijn de 'normale' marokaan.
Ik persoonlijk vind dat er op dit forum wel veel mensen zijn die zelf erg ontolerant zijn. die vinden dat nederlanders maar domme varkens zijn. Dan heb ik inderdaad echt iets van rot op naar je eigen land. wie geen respect heeft voor mij heb ik dat ook niet voor jou. simpel. right back at ya.
rkajed.ainzora
14-06-2003, 18:56
Wat nederlanders denken van marokanen??? Wat ken mij dat nou schelen , ik leef niet voor hun........
rkajed.ainzora
14-06-2003, 19:02
Origineel gepost door Jorginho
Maar wel met hun. het is dat Nl-ers zo tolerant zijn (waren), want in extreme gevallen kunnen er toch echt dingen gebeuren waar je niet vrolijk van wordt. Denk aan de Joden en 1940-45. Ik zeg niet dat dat gebeurt en hoop het helemaal niet, maar denk er niet te makkelijk over. Dingen kunnen snel en op een vervelende manier veranderen.
Ik leef niet met hun, ik woon in kanaleneiland, haha!! :D :D
wat ze denken is dat wij hun willen bestrijden, en hun land willen overnemen.
en dat wij voor alle problemen zorgen, en dat wij een soort wezens zijn.
but than again: het is onze eigen schuld dat ze dit denken
LQwaad4life
14-06-2003, 19:06
Origineel gepost door zegmazegma
dat je daar over zorgen om maakt.
mensen zijn nooit tevreden over jou, zelfs jou ouders, wat je ook doet, waarom rekening houden met wat ze van jou vinden als ze tog nooit tevreden over ju zullen zijn?
Je moet toch rekening met elkaar houden, anders wordt het echt nog eens een grote ruzie. Ik bedoel: als het ramadam is ga ik toch ook niet uitgebreid een ijsje voor een marokaans neus zitten eten!?!?
Lady_moi
14-06-2003, 19:23
:regie: check mijn topic "Ja het zijn weer de marokanen" mense!!
de harde waarheid wat ze van ons vinden
italiaanse
14-06-2003, 19:26
Ik ben half Nederlands,
waarom denk je dat Nederlanders Marokkanen maar niets vinden....niet elke Nederlander is hetzelfde toch ?
Het ligt aan hoe diegene is,. staat hij of zij open voor andere culturen etc. Maar dat ligt vaak aan de Marokkaan of Turkse of Spaanse en noem maar op. Als mensen voor elkaar niet open staan omdat de ander een andere afkomst heeft, zal niemand z'nm best doen iemand te leren kennen om hoe die is. Nu denken beide kanten de ander te kennen omdat hij/zij Nederlands is of Marokkaans.
Dat is het vaak.
Ikzelf ben opgevoed dat ik niet naar afkomst, kleur moet kijken omdat iedereen een individu is, en ieder anders is.
Dus als je mij zou vragen wat ik vind van Marokkanen, zou ikd aar geen antwoord op kunnen geven, want ik ken niet 'de Marokkanen'. Vraag mij naar, wat vind je van Hayat, en ik ken Hayat, dan zou ik je wel antwoord kunnen geven.
Kijk naar die persoon, en niet naar de sluier, of blauwe ogen, of afkomst, of krulhaar etc.
Maar ik zeg erbij, dat niet alleen Nederlanders negatief naar Marokkanen kijken, maar Marokkanen ook naar Nederlanders.
Mvg. Letizia.
Lady_moi
14-06-2003, 19:32
ooit gehoord van racisme?die heerst hier nu echt wel
italiaanse
14-06-2003, 19:35
Generaliserend trouwens....
DIE Nederlanders > alle dus.
Ik denk niet dat ze allemaal hetzelfde zijn, iedereen denkt anders en bezit een eigen ziel.
In mij omgeving zie ik sommigen Marokkanen met 'de Nederlanders' omgaan, zowel Marokkaanse meisjes met vooral Nederlandse meisjes en Marokkanse jongens met Nederlandse jongens. Soms ook relaties maar dat doet is een ander verhaal.
Ik denk dat het heel verschillend is, ik denk dat vooral in de steden er veel multuculturele groepen zijn en er daardoor veel gemengde vriendschappen en of relaties zijn.
Je leert elkaar echt kennen en ontdekt dan dat afkomst er niet toe doet hoe iemand is, maar een karakter.
dulce_lamia
14-06-2003, 19:36
Vreemde vraag..... Er word gevraagd wat de Nederlanders nou echt van de Marokkanen vinden...
Ten eerste word de vraag aan/over Nederlanders hier op het forum gesteld waar het meerendeel toch allogtoon is...
Ten 2e kun je niet spreken over "de Nederlanders" Er zijn zo veel nederlanders, kun je toch niks van zeggen?
Er worden hier nu wel een paar rare ideeen gegeven, die niet eens op feiten berusten.
Lady_moi
14-06-2003, 19:39
"Ze"
:jammer:
wie is ze?
Origineel gepost door zegmazegma
Hoe mijn moeder denkt over Marokkanen is heel verschillend!!! Mijn vader is een Marokkaan en die heeft streken bij mijn moeder gedaan en over hem heeft ze het liever niet!!! Ook al is het mijn vader...
Maar over marokkaanse buurvrouw en mijn vrienden sommige vind ze goed en sommige niet dat ligt er net aan... Ze heeft geen hekel aan ALLE Marokkanen alleen aan mensen die ze kent en niet zo netjes zijn...
Mijn stiefvader die is in die zin van Marokkanen niet zo heel positief, omdat hij niet echt met een Marokkaan heeft geleefd en scheert BIJNA alle marokkaanse jongens over een kam!!!
niet lullig bedoelt maar het verschilt per persoon en ten slotte ben ik ook een halve marokkaan met veel marokkaanse vrienden
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.