Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Tegenaanval Aayan Hirschi Ali

Pagina's : [1] 2 3

angeleyes
14-06-2003, 17:45

Tegenaanval Aayan Hirschi ali Offline Vandaag 17:33 Zoals jullie wellicht is opgevallen is VVD kamerlid, aayan Hirschi ali, de laatste tijd veelvuldig in het nieuws. Ze maakt in allerlei tv programma's de Islam belachelijk en suggereert te pas en te onpas, dat de Islamitische vrouw, een zielige, ongeschoolde, besneden en onderdrukte vrouw is. Wij, een aantal NIET zielige en WEL degelijk goed geschoolde en zeker NIET besneden, zelfstandige islamitische vrouwen, willen een organisatie opzetten die een tegen aaval gaat inzetten op Aayan Hirschi Ali. WIJ HEBBEN ER GENOEG VAN, om op deze manier door haar in het daglicht gezet te worden. Daarom wil ik alle meiden vragen om een reactie te geven. Volgende week hebben wij namelijk een bijeenkomst met de minister van buitenlandse zaken uit marokko en met een aantal leden van de VVD. En wij willen natuurlijk zoveel mogelijk reacties van jullie waardoor wij ons pleidooi kunnen onderbouwen met jullie voorbeelden van zelfstandige Islamitische meiden. Ook de jongens kunnen natuurlijk ook reageren want jullie hebben ongetwijfeld ook een succesvolle zus, moeder, nicht tante enz Wij willen dan jullie reacties overleggen, zodat wij een iedergeval kunnen laten zien dat het beeld wat men heeft een verkeerd beeld is. Alvast bedankt voor jullie reacties

GangstaLovin
14-06-2003, 17:50
Ook al ben ik geen moslima ..even een opmerking. Ayaan die moet een onderscheid maken tussen cultuur en religie. Want dat doet ze niet. Ze mengt de Somalische cultuur (die ook weer heel anders is als de marokkaanse cultuur) met Islam.

angeleyes
14-06-2003, 17:54
Origineel gepost door GangstaLovin Ook al ben ik geen moslima ..even een opmerking. Ayaan die moet een onderscheid maken tussen cultuur en religie. Want dat doet ze niet. Ze mengt de Somalische cultuur (die ook weer heel anders is als de marokkaanse cultuur) met Islam. bedankt voor je reactie en inderdaad cultuur en geloof zijn twee verschillende dingen

camjo
14-06-2003, 18:05
Origineel gepost door angeleyes Tegenaanval Aayan Hirschi ali Offline Vandaag 17:33 Zoals jullie wellicht is opgevallen is VVD kamerlid, aayan Hirschi ali, de laatste tijd veelvuldig in het nieuws. Ze maakt in allerlei tv programma's de Islam belachelijk en suggereert te pas en te onpas, dat de Islamitische vrouw, een zielige, ongeschoolde, besneden en onderdrukte vrouw is. Wij, een aantal NIET zielige en WEL degelijk goed geschoolde en zeker NIET besneden, zelfstandige islamitische vrouwen, willen een organisatie opzetten die een tegen aaval gaat inzetten op Aayan Hirschi Ali. WIJ HEBBEN ER GENOEG VAN, om op deze manier door haar in het daglicht gezet te worden. Daarom wil ik alle meiden vragen om een reactie te geven. Volgende week hebben wij namelijk een bijeenkomst met de minister van buitenlandse zaken uit marokko en met een aantal leden van de VVD. En wij willen natuurlijk zoveel mogelijk reacties van jullie waardoor wij ons pleidooi kunnen onderbouwen met jullie voorbeelden van zelfstandige Islamitische meiden. Ook de jongens kunnen natuurlijk ook reageren want jullie hebben ongetwijfeld ook een succesvolle zus, moeder, nicht tante enz Wij willen dan jullie reacties overleggen, zodat wij een iedergeval kunnen laten zien dat het beeld wat men heeft een verkeerd beeld is. Alvast bedankt voor jullie reacties Mooi initiatief.. :goedzo: Kijk, mijn mening is dat die Hirschi en ook de meerderheid van de bevolking verdomd goed weten dat wat ze verteld over de Islam en vrouwen totaal onzin is.. Waarom..simpel, zij zien, horen, werken en spreken met vele Marokkaanse vrouwen die goed en gezond hun leven leiden. Waarom laten ze Hirschi dan zo spreken..dat is de vraag. Hirschi is gefrustreerd en verward vele zaken met elkaar..of.. is zeer bewust bezig met een doel voor ogen. Hoe dan ook..ik steun jullie..en veel succes.

angeleyes
14-06-2003, 18:18

bedankt voor je reactie en ik denk inderdaad ook dat ze dit alles doet met een bepaald doel voor ogen. Alleen het doel is nog heel erg moeilijk voor ons te achterhalen.

an3sdej
14-06-2003, 18:31
En ik geloof niet dat het allemaal onzin is wat ze vertelt. De blijf van mijn lijf huizen zitten vol met moslimvrouwen, vaan Marokkaanse. En er zijn veel vrouwen in de Marokkaanse gemeenschap die tegen hun wil trouwen met mannen die ze eigenlijk niet willen, en er zijn veel vrouwen die, omdat hun familie het wil, besluiten nemen die ze als ze hun eigen zin deden niet zouden doen! Maar al die zaken komen vanzelf boven water. Al het vuil dat onder de mat geveegd wordt, zal toch een keer echt opgeruimd moeten worden!!

camjo
14-06-2003, 18:47
Origineel gepost door an3sdej En ik geloog niet dat het allemaal onzin is wat ze vertelt. De blijf van mijn lijf huizen zitten vol met moslimvrouwen, vaan Marokkaanse. En er zijn veel vrouwen in de Marokkaanse gemeenschap die tegen hun wil trouwen met mannen die ze eigenlijk niet willen, en er zijn veel vrouwen die, omdat hun familie het wil, besluiten nemen die ze als ze hun eigen zin deden niet zouden doen! Maar al die zaken komen vanzelf boven water. Al het vuil dat onder de mat geveegd wordt, zal toch een keer echt opgeruimd moeten worden!! Kijk..dit heb je overal..maar om te zeggen dat het alleen bij de moslimvrouwen is..DAT is onzin. Het vuil dat jij noemt..is heel verkeerd.

angeleyes
14-06-2003, 19:28
Origineel gepost door jacko Ze laten haar spreken zoals je het zo mooi stelt omdat dit een democratie is (wie zijn ze eigenlijk?) Iedereen mag hier zijn/haar zegje doen. In jouw opmerking klinkt door alsof je het normaal zou vinden om censuur op haar toe te passen. Zo werkt het hier niet. Als je het er niet mee eens bent moet je je organiseren en zorgen dat jouw mening ook gehoord wordt. Vrijheid van meningsuiting. Ga met haar in debat, overtuig mij en de rest van Nederland. Maar ga er niet van uit dat de ander niet zou mogen spreken. Prima het initiatief van Angeleyes. Zo hoort het. geluid en tegengeluid, alle invalshoeken belicht zodat iedereen zelf zn mening kan vormen. We leven hier inderdaad in een democratisch land, en onze basisrechten staan vermeld in artikel 1 van de grondwet. Vrijheid van meningsuiting is 1 van die dingen die genoemd worden in artikel 1 van de grondwet. Dus Hirschi ali mag natuurlijk altijd zeggen wat ze wilt. Maar ook wij marokkaanse vrouwen hebben dat recht. Dus vandaar het initiatief om ons zelf ook te laten horen.

angeleyes
14-06-2003, 20:13
Origineel gepost door Nawera ....Ze zal het nie eens in dr hoofd halen om dr man te verlaten.....En meiden die worden uitgehuwelijkt en weglopen die vind ik triest, omdat ze de "makkelijkste weg" kiezen....Ze moeten hun ouders er juist van zien te overtuigen dat uithuwelijken verboden is binnen de islam!!..... Wie zijn wij om hier over te oordelen, maar het is jouw mening en je bent vrij om een mening te hebben in Nederland. Ik oordeel liever niet, want iedere situatie is uniek.

Adillio
14-06-2003, 20:36
Het had allemaal zo mooi kunnen zijn nu moet het helaas anders . De Islam is zoiets krachtigs en zo duidelijk dat het mensen zo sterk maakt en niets ze kapot kan krijgen . Wat die Hirsi allemaal zegt moet je niet serieus nemen . Uiteindelijk zal ook zij erachter komen en ik hoop niet te laat voor haar. Is wel leuk die mensen die net hier komen kijken in Nederland en hun rotzooi wat ze hebben meegemaakt in hun eigen land hier komen vertellen . Ga lekker naar je eigen land en je eigen land helpen. Gaan ze met die accentje van hun van die leuke dure woordjes gebruiken hahaha. Hirsi Ali is bang voor de Islam en zij is niet de enige. Zij word in de nederlandse politiek gebruikt om moslims boos te maken maar ik zeg jullie niet met haar in discussie gaan laat haar maar kletsen . Er komt een dag dat het voor haar afgelopen is met al die aandacht die ze krijgt .

Rajaa
14-06-2003, 21:00
Top initiatief!! Ik kan alleen maar mijn steun betuigen en veel succes wensen. Ben blij dat eindelijk een organisatie van marokkaanse vrouwen zo'n initiatief ontplooit.

camjo
14-06-2003, 21:26
Origineel gepost door jacko Ze laten haar spreken zoals je het zo mooi stelt omdat dit een democratie is (wie zijn ze eigenlijk?) Iedereen mag hier zijn/haar zegje doen. In jouw opmerking klinkt door alsof je het normaal zou vinden om censuur op haar toe te passen. Zo werkt het hier niet. Als je het er niet mee eens bent moet je je organiseren en zorgen dat jouw mening ook gehoord wordt. Vrijheid van meningsuiting. Ga met haar in debat, overtuig mij en de rest van Nederland. Maar ga er niet van uit dat de ander niet zou mogen spreken. Prima het initiatief van Angeleyes. Zo hoort het. geluid en tegengeluid, alle invalshoeken belicht zodat iedereen zelf zn mening kan vormen. Vrijheid van meningsuiting ?? jacko toch..dat meen je niet.. Vrijheid van meningsuiting is niet oneindig. Je kan een andere mening hebben over iets, maar dat wil toch niet zeggen dat je het ook uit de daken moet schreeuwen..stel voor dat iedereen nu zijn eigen mening maar blijft herhalen, en zeker als die mening over zeer gevoelige materie gaat . Je moet de ander zijn geloofsuiting respecteren, ook al ben je het er niet mee eens. Vrijheid, democratie, vrije meningsuiting..is alleen goed als je je grenzen kent..anders kun je deze zaken bewust of onbewust misbruiken.

Moezhint
14-06-2003, 21:53
Origineel gepost door angeleyes Tegenaanval Aayan Hirschi ali Offline Vandaag 17:33 Zoals jullie wellicht is opgevallen is VVD kamerlid, aayan Hirschi ali, de laatste tijd veelvuldig in het nieuws. Ze maakt in allerlei tv programma's de Islam belachelijk en suggereert te pas en te onpas, dat de Islamitische vrouw, een zielige, ongeschoolde, besneden en onderdrukte vrouw is. Wij, een aantal NIET zielige en WEL degelijk goed geschoolde en zeker NIET besneden, zelfstandige islamitische vrouwen, willen een organisatie opzetten die een tegen aaval gaat inzetten op Aayan Hirschi Ali. WIJ HEBBEN ER GENOEG VAN, om op deze manier door haar in het daglicht gezet te worden. Daarom wil ik alle meiden vragen om een reactie te geven. Volgende week hebben wij namelijk een bijeenkomst met de minister van buitenlandse zaken uit marokko en met een aantal leden van de VVD. En wij willen natuurlijk zoveel mogelijk reacties van jullie waardoor wij ons pleidooi kunnen onderbouwen met jullie voorbeelden van zelfstandige Islamitische meiden. Ook de jongens kunnen natuurlijk ook reageren want jullie hebben ongetwijfeld ook een succesvolle zus, moeder, nicht tante enz Wij willen dan jullie reacties overleggen, zodat wij een iedergeval kunnen laten zien dat het beeld wat men heeft een verkeerd beeld is. Alvast bedankt voor jullie reacties Hirshi zonder clitoris moet eens beseffen dat een moslima geen emancipatiestrijd nodig heeft. De islam heeft haar rechten toegekent reeds 15 eeuwen geleden! ze zit niet vastgeketent aan het geloof en moet zich daarom ook niet aan ontrekken. een moslima kent een heel andere geschiedenis dan de westerse vrouw die nog tot voor kort als mens wordt beschouwt en erkent. Wanneer een moslima te kampen heeft met problemen dan ligt vooral aan het feit dat ze haar rechten als moslima niet kent. onze moslima's met problemen hebben een tekort aan kennis die God hen als een plicht heeft gesteld. en wanneer ze onderdrukt wordt dan komt het ook niet door de islam maar door de ondedrukker(die op zijn beurt ook kennis over de islam mist) waarmee ze te maken heeft en waarvan ze zich moet losrukken. ook een slecht sociaal-economische toestand waar een vrouw en man in kunnen zitten kunnen tot misdaden leiden jegens elkaar. dat is trouwens eigen aan elke gemeenschap. kijk eens naar belgische en nederlandes vrouwen wat zij moeten ondergaan door de slechte sociaal-econ. situatie waarin ze zitten. zij pakken het weliswaar anders aan maar gebukt onder ellende gaan ze ook en uitgebuit worden ze zeker . dus wat de moslima nodig heeft is kennis over allerhande zaken die rondom haar afspelen en vooral kennis rond de islam want zo alleen zal ze een rustig leven leiden. ze heeft geen clitorisloze heldinnen nodig die haar weer een illusie gaan bezorgen!

Rajaa
14-06-2003, 21:58
Origineel gepost door Moezhint Hirshi zonder clitoris moet eens beseffen dat een moslima geen emancipatiestrijd nodig heeft. De islam heeft haar rechten toegekent reeds 15 eeuwen geleden! ze zit niet vastgeketent aan het geloof en moet zich daarom ook niet aan ontrekken. een moslima kent een heel andere geschiedenis dan de westerse vrouw die nog tot voor kort als mens wordt beschouwt en erkent. Wanneer een moslima te kampen heeft met problemen dan ligt vooral aan het feit dat ze haar rechten als moslima niet kent. onze moslima's met problemen hebben een tekort aan kennis die God hen als een plicht heeft gesteld. en wanneer ze onderdrukt wordt dan komt het ook niet door de islam maar door de ondedrukker(die op zijn beurt ook kennis over de islam mist) waarmee ze te maken heeft en waarvan ze zich moet losrukken. ook een slecht sociaal-economische toestand waar een vrouw en man in kunnen zitten kunnen tot misdaden leiden jegens elkaar. dat is trouwens eigen aan elke gemeenschap. kijk eens naar belgische en nederlandes vrouwen wat zij moeten ondergaan door de slechte sociaal-econ. situatie waarin ze zitten. zij pakken het weliswaar anders aan maar gebukt onder ellende gaan ze ook en uitgebuit worden ze zeker . dus wat de moslima nodig heeft is kennis over allerhande zaken die rondom haar afspelen en vooral kennis rond de islam want zo alleen zal ze een rustig leven leiden. ze heeft geen clitorisloze heldinnen nodig die haar weer een illusie gaan bezorgen! :goedzo:

camjo
14-06-2003, 22:02

Origineel gepost door jacko Onzin.... ze is door de rechter vrijgesproken, Moumni is vrijgesproken... prima.. Ook al is het gevoelig... de rechter bepaalt wat wel en wat niet kan... de regels zijn duidelijk in Nederland. Het klinkt alsof jij voor censuur en inperking van de vrijheid van meningsuiting bent... Het gevaar van misbruik bestaat niet in een open samenleving. Het is juist deze openheid waardoor anderen de geboden informatie kunnen weerleggen, woord en weerwoord. Hierdoor onstaat meer kans op een afgewogen mening. Als mensen hun grenzen niet kennen is het beter dat dat kenbaar gemaakt kan worden. Jij bent voor inperking en censuur. Geen goede zaak. Het is goed dat er een tegenwoord komt zodat Hirsi tegengas geboden kan worden. Prima initiatief ... maar niet door Hirsi in te perken. Censuur...je weet niet wat je zegt :D Ik ben ook voor vrijheid van mening..maar je mag er niet in overdrijven..DAT is mijn punt. Respecteer ieder zijn mening..ma

Pagina's : [1] 2 3