Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Gestolen Dochters

Pagina's : [1] 2

Miss_Banana
14-06-2002, 13:52

Als we het nu toch over boeken hebben: wie kent het boek van Malika Kaddour (en Doris Elzinga)? Dat is ook een super goed boek. Ik zal even overschrijven wat er op de achterkant staat: "Wanneer het Algerijnse gezin Kaddour zich in Nederland verstigt, is Malika 6 jaar oud. Malika groeit op met islamitische normen en waarden, maar voelt zich sterk aangetrokken door de westerse cultuur. Haar ouders zijnn dan ook blij wanneer ze met de islamitische Hamid thuiskomt. Na een moeizame relatie van ruim 7 jaar - waarin hun dochters Dunja en Shirin worden geboren - gaan Malika en Hamid uit elkaar. Hamid kan het slecht verkroppen dat Malika en en kinderen een eigen leven opbouwen. Als hij na een tijdje vraagt of Dunja en Shirin een weekend bij hem mogen logeren, lijkt de situatie geaccepteerd. Malik ais blij met die gedachte, maar het blijkt het begin van een nachtmerrie te zijn: de volgende avond komen haar dochters neit thuis, en de dag daarna ook niet... Zo begint Malika's zoektocht naar haar kinderen, die ruim een half jaar zal duren. Wanneer zij hen uiteindelijk heeft getraceerd in Syrië, begint haar strijd pas echt. Ze moet maandenlang vechten om als westerse vrouw in Syrië het recht aan haar kant te krijgen. Uiteindelijk vlucht zij anderhalf jaar na de ontvoering illegaal met haar dochters het land uit." Ik ben benieuwd wie van jullie het boek kent! Groetjes, Banana

zinalady
14-06-2002, 13:53
hey ik ken het niet....maar ik ga er zeker naar opzoek want het lijkt me een heel interessant boek dus thanxxx voor de tip!!!! bye bye :zwaai:

MissTetouania1
14-06-2002, 13:59
Hai Dit boek ken ik niet. Ik heb wel de film Not Without My Daughter gezien. Met Sally Field in de hoofdrol. Dat ging ook over een vrouw waarvan haar dochter werd gekidnapt door haar ex-man. Haar ex-man nam hun dochter mee naar het buitenland. Volgens mij naar Iran of Irak. De moeder heeft haar dochter weer met moeite en ook stiekum mee teruggenomen naar de States. Was echt een mooie film. Groetjes :zwaai:

zinalady
14-06-2002, 14:31
hey mis ik heb die film ook gezien.....soooo ik vond het ook mooi maar hij was ook zielig hoor!!!! :( bye bye :zwaai:

OUIDAD1
14-06-2002, 14:36

heb de film ook gezien...prachtig hartverscheurend........maar dat boek moet ik zeker ff onthouden de volgende keer als ik naar de bieb ga

doha
14-06-2002, 14:45
Salaam, Is die boek overal te koop... zoals bij bruna e.d. ma3a salama

Sarahsalima
14-06-2002, 14:54
nee man, hoe konden jullie die film goed vinden, terwijl ze tegen onze islamitische waarden en normen zijn. dat is een westerse vrouw die niet wilt dat haar dochter opgroeit in een islamitischre land, en haar kan je niet vergelijken met Malika Kadour, want Malika kan misschien wel in het westen opgegroeid zijn, maar een islamitische achtergrond heeft ze wel. Wat triets dat jullie voor die westerlingen partij kiezen. Ze hadden de kinderen niet moeten ontvoeren, dat is waar, daarom gun ik het die malika niet, maar die sally field in de film gun ik het wel, kafir !!

Emotion
14-06-2002, 14:59
Origineel gepost door Miss_Banana Als we het nu toch over boeken hebben: wie kent het boek van Malika Kaddour (en Doris Elzinga)? Dat is ook een super goed boek. Ik zal even overschrijven wat er op de achterkant staat: "Wanneer het Algerijnse gezin Kaddour zich in Nederland verstigt, is Malika 6 jaar oud. Malika groeit op met islamitische normen en waarden, maar voelt zich sterk aangetrokken door de westerse cultuur. Haar ouders zijnn dan ook blij wanneer ze met de islamitische Hamid thuiskomt. Na een moeizame relatie van ruim 7 jaar - waarin hun dochters Dunja en Shirin worden geboren - gaan Malika en Hamid uit elkaar. Hamid kan het slecht verkroppen dat Malika en en kinderen een eigen leven opbouwen. Als hij na een tijdje vraagt of Dunja en Shirin een weekend bij hem mogen logeren, lijkt de situatie geaccepteerd. Malik ais blij met die gedachte, maar het blijkt het begin van een nachtmerrie te zijn: de volgende avond komen haar dochters neit thuis, en de dag daarna ook niet... Zo begint Malika's zoektocht naar haar kinderen, die ruim een half jaar zal duren. Wanneer zij hen uiteindelijk heeft getraceerd in Syrië, begint haar strijd pas echt. Ze moet maandenlang vechten om als westerse vrouw in Syrië het recht aan haar kant te krijgen. Uiteindelijk vlucht zij anderhalf jaar na de ontvoering illegaal met haar dochters het land uit." Ik ben benieuwd wie van jullie het boek kent! Groetjes, Banana Ik ken het verhaal wel, het boek niet. Ik heb ooit samengewerkt met de zus van Malika. Ook was zij volgens mij bij Ivo Niehe....maar zeker weten doe ik 't niet. Er was in ieder geval een documentaire over haar en haar kids. Vreselijk om zoiets als moeder mee te maken.....

Ajourino
14-06-2002, 15:32
Sorry SarahSalima maar overdrijf je niet een beetje! Dus als je medelijden hebt met een moeder die niet moslim is, waar haar kind van wordt afgenomen door iemand die moslim is (in dit geval het vader van het kind) dan ben je een Kafir! Doe normaal joh! Zou je in die situatie willen leven die ze lieten zien? Ik denk het niet! Allah heeft ook de kristenen geschapen, het zijn ook mensen met een hart. We moeten ze niet haten, dat is niet goed! We leven nog wel met hun samen in hun land! Sorry dat ik het zeg maar soms krijg je meer steun van ze dan van je mede volk! Dit was mijn mening! Groetjes Ajourino

baqorban
14-06-2002, 15:53
SARAHSALIMA WAT PRAAT JIJ ACHTERLIJK ZEG. DAT WAT DIE MAN DEED WAS NIET GOED UIT NOT WHITHOUT MY DOUGHTER OMDAT HIJ ZE TOT ALLES DWINGDE EN HIJ LIET ZICHZELF VAN DE SLECHTESTE KANT ZIEN. EN DAN NOG WAT TOEN HIJ IN AMERIKA WAS ZWEERDE HIJ MET ZIJN HAND OP DE KORAN DAT HUN NIKS ZOU OVERKOMEN EN DAT ZE ALLEEN MAAR VOOR 3 WEKEN NAAR IRAN GINGEN, EN WAT DEED HIJ??? DUS DIE VROUW STOND IN HAAR GOED RECHT, ER ZOU HUN NIKS OVERKOMEN EN UITEINDELIJK HIELD HIJ HAAR VAST IN IRAN. HIJ HEEFT GEZWOREN OP HET HEILIGSTE BOEK WAT ER BESTAAT EN HIJ HIELD ZICH ER NIET AAN, DAT IS PAS HARAM!!!!!

MissTetouania1
14-06-2002, 16:01
Origineel gepost door baqorban SARAHSALIMA WAT PRAAT JIJ ACHTERLIJK ZEG. DAT WAT DIE MAN DEED WAS NIET GOED UIT NOT WHITHOUT MY DOUGHTER OMDAT HIJ ZE TOT ALLES DWINGDE EN HIJ LIET ZICHZELF VAN DE SLECHTESTE KANT ZIEN. EN DAN NOG WAT TOEN HIJ IN AMERIKA WAS ZWEERDE HIJ MET ZIJN HAND OP DE KORAN DAT HUN NIKS ZOU OVERKOMEN EN DAT ZE ALLEEN MAAR VOOR 3 WEKEN NAAR IRAN GINGEN, EN WAT DEED HIJ??? DUS DIE VROUW STOND IN HAAR GOED RECHT, ER ZOU HUN NIKS OVERKOMEN EN UITEINDELIJK HIELD HIJ HAAR VAST IN IRAN. HIJ HEEFT GEZWOREN OP HET HEILIGSTE BOEK WAT ER BESTAAT EN HIJ HIELD ZICH ER NIET AAN, DAT IS PAS HARAM!!!!! Ben het met jou eens!!

zinalady
14-06-2002, 16:15
hey sara weetje er is hier maar 1 persoon achterlijk en dat ben jij!!!!! sorry hoor maar so what ook al gebeurt het bij een chinees......turk of wat dan ook mijn medeleven zullen ze altijd hebben sorry maar ik walg echt van mensen zoals jou... hallo als jij al zo over een film praat hoe moet je dan wel niet zijn in real life!! voel jezelf niet als moslim zijnde beter dan een ander!!! en jah ook al bracht ie zijn kind naar een moslim land......dat wil dan toch niet meteen zeggen dat het ontvoeren van een kind goed en rechtvaardig is...sorry hoor maar ik heb hier echt geen enkel begrip voor :confused: doeidoei :zwaai:

Boyfriend
14-06-2002, 17:41
wilieee what a language, girliee pls common, je zegt zelf loveeee is all we neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeed

Selmaatje
14-06-2002, 18:08
Origineel gepost door Sarahsalima nee man, hoe konden jullie die film goed vinden, terwijl ze tegen onze islamitische waarden en normen zijn. dat is een westerse vrouw die niet wilt dat haar dochter opgroeit in een islamitischre land, en haar kan je niet vergelijken met Malika Kadour, want Malika kan misschien wel in het westen opgegroeid zijn, maar een islamitische achtergrond heeft ze wel. Wat triets dat jullie voor die westerlingen partij kiezen. Ze hadden de kinderen niet moeten ontvoeren, dat is waar, daarom gun ik het die malika niet, maar die sally field in de film gun ik het wel, kafir !! :confused: zoals Baqorkan heeft gezegdd hij had met zn hand op de Koran gezworen dat ze terug zouden komen, maar hij heeft zich niet aan zn woord gehouden..Noem jij dat Islamitische normen en waarden??Ten tweede hun werden gedwongen om daar te blijven en zich aan te passen.ISLAM KENT GEEN DWANG...Zoalng je niet zelf in die siyuatie zit ken jij niet oordelen...... Ciaaaaokes :zwaai:

Sarahsalima
14-06-2002, 18:53

Origineel gepost door zinalady hey sara weetje er is hier maar 1 persoon achterlijk en dat ben jij!!!!! sorry hoor maar so what ook al gebeurt het bij een chinees......turk of wat dan ook mijn medeleven zullen ze altijd hebben sorry maar ik walg echt van mensen zoals jou... hallo als jij al zo over een film praat hoe moet je dan wel niet zijn in real life!! voel jezelf niet als moslim zijnde beter dan een ander!!! en jah ook al bracht ie zijn kind naar een moslim land......dat wil dan toch niet meteen zeggen dat het ontvoeren van een kind goed en rechtvaardig is...sorry hoor maar ik heb hier echt geen enkel begrip voor :confused: doeidoei :zwaai: hey BONEHEAD wat praat jij bulshit? achterlijke anatolische boerin ben jij, kom je mij zogenaamd de les voorlezen, meelopertje, je volgt gewoon de andere met hun reacties. SILLY *****. nu even wat anders. Ik heb die film gezien, en dat meisje volgde gewoon koran lessen enzo, en dan komt ie moeder haar weghalen, stomme trut. en die vader heeft even veel recht op zijn kind, waarom mag alleen een moeder beslissen over een kind? omdat ze die gebaart heeft? this is PATHATIC Ik blijf gewoon bij mijn standpunten, jullie mogen mij van alles vinden, heb ik lak aan, want dit is MIJN mening>>> ja lees het goed MIJN mening

Pagina's : [1] 2