Bekijk originele versie : Waarom Leven Wij
lala_fatima
14-06-2003, 11:33
ik vraag me af waarom ALLAH ons laat leven terwijl HIJ toch al weet wat we allemaal gaan doen.....
en dan ons daarna laat straffen of belonen :(
het lijkt net een poppenspel, van te voren weet je al wat je gaat doen met je poppen en daarna gooi je ze weg of bewaard ze :maf2:
hij heeft ons geschappen om hem aan te bidden.
hij is allemachtig
samira_el
15-06-2003, 20:48
Origineel gepost door etoadou
hij heeft ons geschappen om hem aan te bidden.
hij is allemachtig
Hij heeft ons geschapen, zodat wij niet tegen Allah zullen zeggen..
"U heeft ons niet eens de kans gegeven om op aarde te leven, U had meteen al geen vertrouwen in ons"
Dat denk ik, ofdat de goede reden is weet ik niet...
Misschien zijn onze hersenen te klein, om zoiets groots en machtigs te begrijpen ;)
Origineel gepost door Iznogoedh
De Almacht van God lijkt in tegenspraak met onze vrije wil. Hij weet van tevoren toch wie naar de hel gaat en wie niet want alles ligt vast. Je kunt dus doen wat je wil (en wat je gaat doen weet God al), dus uitkomst ligt vast.
Inderdaad: een poppenspel.
Het lijkt niet rechtvaardig en ook niet echt logisch. Maar sommigen zeggen dat de rechtvaardigheid en logica van God ons verstand te boven gaat. En zo kletst men over een punt aan.
Geloof? Ik moet er soms van braken.
Iznogoedh
Inderdaad weet Allah al wie er naar het paradijs en naar de Hel gaan. Hij is de Alwetende de Alziende maar is absoluut niet onrechtvaardig. Jij als mens wordt getest in het leven, om te zien hoe sterk jouw Imaan is. En welke keuzes jij maakt in jouw leven. Leef je goed en is jouw geloof in Allah sterk dan ga jij Incha Allah naar het paradijs. Dus je hebt je hele leven lang de tijd om het paradijs te verdienen. Ik vind het uiterst logisch!. Allah straft niet voor niks, behoor je tot de twijfelachtigen en zijn je daden slecht dan zou het heel goed kunnen dat Allah voor die persoon de hel in gedachten heeft Allahoe A3lem.
Beschuldig je Allah van een poppen spel? Astafirallah
Najat_the_Don
16-06-2003, 11:04
dat Allah (swt) weet wie dr naar aljannah (ya rabb, laat ons tot die groep behoren) of de hel gaat wil niet zeggen dat hij dat van tevoren heeft bepaald waardoor dit op een "poppenspel" lijkt.. JIJ bent degene die daarvoor zorgt met je daden in dit wereldse leven.. dus ga nou niet de schuld aan Allah (swt) geven of een ander excuus bedenken.. astagfirallah
want waarlijk, Allah is al3alim en rechtvaardig..
lala_fatima
16-06-2003, 14:36
Origineel gepost door Najat_the_Don
dat Allah (swt) weet wie dr naar aljannah (ya rabb, laat ons tot die groep behoren) of de hel gaat wil niet zeggen dat hij dat van tevoren heeft bepaald waardoor dit op een "poppenspel" lijkt.. JIJ bent degene die daarvoor zorgt met je daden in dit wereldse leven.. dus ga nou niet de schuld aan Allah (swt) geven of een ander excuus bedenken.. astagfirallah
want waarlijk, Allah is al3alim en rechtvaardig..
ik weet niet hoor, maar ik had ergens gelezen, dat als je nog in je baarmoeder zit er al alles wordt opgeschrven van wat je gaat doen.. :( ik dacht van dan kan Allah ons gewoon meteen van daar naar de hel of hemel sturen, zonder al die problemen hier op aarde
Origineel gepost door lala_fatima
ik weet niet hoor, maar ik had ergens gelezen, dat als je nog in je baarmoeder zit er al alles wordt opgeschrven van wat je gaat doen.. :( ik dacht van dan kan Allah ons gewoon meteen van daar naar de hel of hemel sturen, zonder al die problemen hier op aarde
Allah stopt niemand in de hel die niet van te voren gewaarschuuwd is.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.