Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Allochtonen minder werkloos

Pagina's : [1] 2

LZN
14-06-2003, 11:07

Artikel uit De Twentsche Courant Tubantia van 27-05-2003 Allochtonen minder werkloos ALMELO - De werkloosheid in de grote steden in Overijssel stijgt, maar onder de groep allochtonen is de toename minder groot dan bij de autochtonen. Dat blijkt uit cijfers van het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI.) In vergelijking met april 2001 is het aantal werklozen twee jaar later gestegen van 29.000 naar ruim 37.000. Bij de autochtonen wordt een toename van 30 procent genoteerd, terwijl het percentage allochtone werklozen maar met 27 procent is gestegen. Volgens het Steunpunt Minderheden Overijssel komt dat door de extra aandacht voor die groep van bemiddelende instanties op het gebied van onderwijs en scholing. Volgens het steunpunt is het opleidingsniveau van de tweede generatie allochtonen hoger dan het opleidingsniveau van de eerste generatie. Het aantal mensen met een mbo-, havo- en vwo-opleiding is gestegen van 16.7 naar 20.1 procent. Het percentage met een lagere beroepsopleiding, onder het vbo-niveau (voorbereidend beroeps onderwijs), is gedaald van 50.5 naar 46.9 procent..

saida_marokko
14-06-2003, 11:25
goed zo:) keep doing te good work:) zita;)

an3sdej
14-06-2003, 12:48
Gelukkig maar.

doc25
14-06-2003, 17:04
Origineel gepost door marjolijn status krijgen jullie toch nooit :) over welke status heb jij het Hans ?

GangstaLovin
14-06-2003, 17:47

he marjolijn wat wil je bereiken met die uitspraak? waarom ben je hier gekomen eigenlijk ...om te discussieren of om gewoon even wat racistische uitspraken te maken?

doc25
14-06-2003, 17:49
Origineel gepost door marjolijn status krijgen jullie toch nooit :) hans, ben je in je jeugd door marokkanen misbruikt ? waarom dan die haat ? Wil je over je trauma praten ?

GangstaLovin
14-06-2003, 17:51
Origineel gepost door ZITA Ze komt hier maar wat uit haar gat praten net als jij... he waarom ineens deze attitude? Ik gaf je alleen wat advies ja ... :kwaad:

doc25
14-06-2003, 17:51
Origineel gepost door GangstaLovin he marjolijn wat wil je bereiken met die uitspraak? waarom ben je hier gekomen eigenlijk ...om te discussieren of om gewoon even wat racistische uitspraken te maken? sta jij aan mijn kant ??? hee, dat is nieuw ! :D

saida_marokko
14-06-2003, 17:53
Ze soliciteert naar hulp bij zelfmoord:)

camjo
14-06-2003, 18:33
Origineel gepost door ZITA Artikel uit De Twentsche Courant Tubantia van 27-05-2003 Allochtonen minder werkloos ALMELO - De werkloosheid in de grote steden in Overijssel stijgt, maar onder de groep allochtonen is de toename minder groot dan bij de autochtonen. Dat blijkt uit cijfers van het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI.) In vergelijking met april 2001 is het aantal werklozen twee jaar later gestegen van 29.000 naar ruim 37.000. Bij de autochtonen wordt een toename van 30 procent genoteerd, terwijl het percentage allochtone werklozen maar met 27 procent is gestegen. Volgens het Steunpunt Minderheden Overijssel komt dat door de extra aandacht voor die groep van bemiddelende instanties op het gebied van onderwijs en scholing. Volgens het steunpunt is het opleidingsniveau van de tweede generatie allochtonen hoger dan het opleidingsniveau van de eerste generatie. Het aantal mensen met een mbo-, havo- en vwo-opleiding is gestegen van 16.7 naar 20.1 procent. Het percentage met een lagere beroepsopleiding, onder het vbo-niveau (voorbereidend beroeps onderwijs), is gedaald van 50.5 naar 46.9 procent. Bij de autochtonen wordt een toename van 30 procent genoteerd, terwijl het percentage allochtone werklozen maar met 27 procent is gestegen. MAAR 27 %...dit is nog altijd heel veel als je rekening houdt met hun aantal. Er moet een stijging van 50 % meer allochtonen op de arbeidsmarkt zijn..dan zal ik blij zijn :) Maar Ok..het zal waarschijnlijk nooit van komen..al weet je het nooit. Studeren, opleiden, school gaan..dat is de boodschap..voor iedereen.

GangstaLovin
14-06-2003, 18:38
Origineel gepost door marjolijn als ik de waarheid zeg is het racistisch? jullie doen net zo hard mee. Een paar maanden doe ik al niks. Ik lees alleen en het enige wat ik zie is kaaskoppen dit en kaaskoppen dat. Voor het geval jullie vergeten zijn jullie wonen in Nederland: dit betekend heb een beetje respect voor de mensen die er voor zorgen dat thuis alle monden gevult worden, dat je een onderdak hebt en dat je werk hebt. NIet elke keer weer schreeuwen dat wij kaaskoppen rasitisch zijn want dat is niet zo. Wij zeggen de waarheid. En een status krijgen jullie inderdaad niet. En als je het niet begrijpt doc2525235235 ik zou zeggen zoek op in het woordenboek of ga nederlandse lessen volgen. Het heet Marokko.NL dus ik praat hier gewoon Nederlands. Zita je bent wel heel zielig om zo verder te gaan. ps. bewijs maar dat jullie anders zijn, dan je voordoet dan wil ik er over nadenken om mijn mening te veranderen. Ik ben geen rasict ik zeg enkel de dingen die ik heb opgemerkt hier. Jullie ....wie is jullie? ik kan mij niet herinneren dat ik ooit racistische opmerkingen heb gemaakt over Nederlanders :rolleyes: En hoezo zullen wij nooit status kunnen verkrijgen ....leg me dat eens uit? ben benieuwd wat je nu weer te melden hebt... :)

Pagina's : [1] 2