Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wie kent het boek van Malika Oufkir??

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

MissTetouania1
14-06-2002, 11:34

Hallo allemaal, Ik heb het boek gekocht van Malika Oufkir, De Gevangene. Het is een waargebeurd verhaal over Malika. Het gaat over Malika die geadopteerd wordt door Koning Hassan II. Ik zal even een korte samenvatting hierop zetten. Op vijfjarige leeftijd wordt Malika Oufkir geadopteerd door de Marokkaanse Koning Hassan II als speelkameraadje voor zijn dochtertje, het prinsesje Amina. Malika brengt elf jaar door in weelderige paleizen, zij het in volslagen isolement en gescheiden van haar eigen familie. Ze moet zich staande houden in een wereld vol hofintriges, haat en nijd binnen de harem. In 1972 pleegt Malika's vader generaal Mohammed Oufkir, een mislukte staatsgreep tegen Koning Hassan II en hij wordt geëxecuteerd. Aan het luxueuze leven van de familie Oufkir komt abrupt een einde. Samen met haar moeder, broertjes en zusjes wordt Malika gedeporteerd naar het zuiden van Marokko, waar ze uiteindelijk twintig jaar in gevangenschap zal doorbrengen op wisselende locaties. Malika Oufkir Beschrijft op aangrijpende wijze de geschiedenis van haar familie, het leven tussen de jetset van Marokko, de barbaarse gevangenschap en de moeizame weg terug in de maatschappij. Wie kent dit boek?? Groetjes :zwaai:

soussiasaida
14-06-2002, 11:36
Ik ken dit boek niet maar hij lijkt me wel intressant om te lezen!

doha
14-06-2002, 11:40
Salaam, Ik heb het gelezen... Meskiena wat zij en haar familie hebben meegemaakt vind ik echt erg en dat de vader zomaar is doodgeschoten.. is wel een goed boek!!!! De moeite waard om het te lezen. Zo zie je de ware aard van ons voormalige overleden Koning..... Ik begrijp niet dat ze eerder heeft laten publiceren, het kwam toch pas uit nadat de koning was overleden of niet... Ma3a salama

MissTetouania1
14-06-2002, 11:41
Origineel gepost door soussiasaida Ik ken dit boek niet maar hij lijkt me wel intressant om te lezen! Is het ook, ik ben er net aan begonnen, maar het is echt de moeite waard. Groetjes :zwaai:

SaraZena
14-06-2002, 11:47

ik heb toen iets gezien bij Oprah hierover. Malika en haar zusje waren toen bij Oprah. Ik ben er nog steeds niet aan toe gekomen om het boek te lezen, maar ga het binnenkort zeker doen. groetjes sabrin :zwaai:

chicka
14-06-2002, 11:52
:hoera: ik heb dat boek ook gelezen ,het is best een goed boek :zwaai:

MissTetouania1
14-06-2002, 11:53
Het is zeer zeker de moeite waard om het boek te lezen. De Gevangene is in meer dan 15 landen een bestseller. Groetjes:zwaai:

MissTetouania1
14-06-2002, 13:27
Origineel gepost door AppieNour Die boek heeft zij niet geschreven die heeft ze laten schrijfen door jean frederique matieu grootste anti-maroc lobbyst.Hij zegt dat marokko profiteert van franse belansting geld is ook zo maar wat gaat hem dat aan He Abdenour, waar haal jij de info vandaan dat zij het boek niet heeft geschreven?? Bij mij staat het erbij dat Malika Oufkir het heeft geschreven, samen met Michele Fitoussi. Het is HAAR levensverhaal. Groetjes :zwaai:

Miss_Banana
14-06-2002, 13:35
Origineel gepost door Miss Tetouania Hallo allemaal, Ik heb het boek gekocht van Malika Oufkir, De Gevangene. Het is een waargebeurd verhaal over Malika. Het gaat over Malika die geadopteerd wordt door Koning Hassan II. Ik zal even een korte samenvatting hierop zetten. Op vijfjarige leeftijd wordt Malika Oufkir geadopteerd door de Marokkaanse Koning Hassan II als speelkameraadje voor zijn dochtertje, het prinsesje Amina. Malika brengt elf jaar door in weelderige paleizen, zij het in volslagen isolement en gescheiden van haar eigen familie. Ze moet zich staande houden in een wereld vol hofintriges, haat en nijd binnen de harem. In 1972 pleegt Malika's vader generaal Mohammed Oufkir, een mislukte staatsgreep tegen Koning Hassan II en hij wordt geëxecuteerd. Aan het luxueuze leven van de familie Oufkir komt abrupt een einde. Samen met haar moeder, broertjes en zusjes wordt Malika gedeporteerd naar het zuiden van Marokko, waar ze uiteindelijk twintig jaar in gevangenschap zal doorbrengen op wisselende locaties. Malika Oufkir Beschrijft op aangrijpende wijze de geschiedenis van haar familie, het leven tussen de jetset van Marokko, de barbaarse gevangenschap en de moeizame weg terug in de maatschappij. Wie kent dit boek?? Groetjes :zwaai: Ik heb het boek 2 keer gelezen, omdat ik het zo'n goed boek vind. Wat ik van mensen heb vernomen, is dat niet alles waar is wat er in het boek staat, maar ja... het is allemaal geschreven vanuit de belevenis van Malika Oufkir. Het boek van Fatéma Oufkir heb ik nog niet gelezen, maar ik ben wel van plan omhet te gaan kopen, want het lijkt me een erg goed boek! Groetjes, Banana

Miss_Banana
14-06-2002, 13:35
Origineel gepost door AppieNour Die boek heeft zij niet geschreven die heeft ze laten schrijfen door jean frederique matieu grootste anti-maroc lobbyst.Hij zegt dat marokko profiteert van franse belansting geld is ook zo maar wat gaat hem dat aan Enne Appie... ze heeft het inderdaad geschreven met Michelle Fitoussi, een Tunesisch vrouwtje als ik me niet vergis!

MissTetouania1
14-06-2002, 13:40
Origineel gepost door Miss_Banana Enne Appie... ze heeft het inderdaad geschreven met Michelle Fitoussi, een Tunesisch vrouwtje als ik me niet vergis! Dat klopt Michele Fitoussi is inderdaad een Tunesische vrouw. Groetjes :zwaai:

Ajourino
14-06-2002, 14:02
Ik heb even een opmerking het is niet zijn dochter (Amina) maar het is het zusje van Koning HassanII. Voor de rest is het een heel mooi boek. Ik ben zelf met de laatste bladzijdes bezig (best jammer)! Het is voor iedereen aan te raden! Liefs Ajourino

Nounousa
14-06-2002, 14:04
Salaam iedereen, Ik heb dit boek lezen en ik kan je vertellen op een gegeven moment rolde de tranene over mijn wangen> Ik raad het iedereeen aaan en het is echt de moeite waard, het is wel een dik boek maar echt de moeite waard. Hind

MissTetouania1
14-06-2002, 14:07
Origineel gepost door Ajourino Ik heb even een opmerking het is niet zijn dochter (Amina) maar het is het zusje van Koning HassanII. Voor de rest is het een heel mooi boek. Ik ben zelf met de laatste bladzijdes bezig (best jammer)! Het is voor iedereen aan te raden! Liefs Ajourino Op de achterkant van het boek staat dat het wel voor zijn dochtertje was, Prinsesje Amina, staat er. En een foto erbij van Malika en Prinses Amina en Hassan II. Groetjes :zwaai:

Ajourino
14-06-2002, 14:09

Ik heb nog even een vraagje? Weet iemand misschien of het boek van Fatima Oufkir al te koop is hier in Nederland? Alvast bedankt! O ja, misschien zijn jullie het niet met me eens, maar ik vind dat die vader inderdaad gestraft moest worden! Wie geeft hem het recht om de koning of iemand anders te vermoorden! Denkt hij dat hij god is of zo! Ik vind niet dat die familie gestraft had moeten worden, het is niet hun schuld! Hun wisten nog wel van niets! Maar ja dit is mij mening. Liefs Ajourino

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9