Bekijk originele versie : 1 HONGERdode per 4 seconden
Salaam..
Triest en tegelijk afschuw-wekkend wat hier op deze wereld nog mogelijk is.. een dagelijkse realiteit..
één mens per vier seconden sterft van de honger..
800 miljoen mensen zijn met de hongersDOOD bedreigd..
Wat doet de VN, de rijke landen, jij en ik..
Salaam
Wat we doen. Nou niet veel huilen om de kleinste dingetje. Deden we maar wat.
Origineel gepost door doudia
Salaam
Wat we doen. Nou niet veel huilen om de kleinste dingetje. Deden we maar wat.
Inderdaad..
Maar zijn wij akkoord dat wij medeschuldig zijn..en dus ook rascisten zijn..wij zien deze mensen op tv , skeletmager, onbeschrijfelijke beelden van kinderen, vrouwen, mannen...het laat ons koud, want we zijn meer gewend..we eten verder en schenken geen gram aandacht verder..
Doudia..kun je alstublieft je ondertekening even vertalen naar het Nederlands..ik vind het goed..maar versta er niet alles van
inderdaad jammer.. en triest maar waar...
wat doen wij niet veel... we vinden het steeds normaler worden... en het boeit ons niet meer.. want inderdaad wij weten beter......
we zijn mischien voor een minuut of maximaal een kwartier.. stil erbij.. maar daarna gaat het leven voor ons weer verder....
wij denken andere sturen wel geld.. anderen sturen wel kleren etc... en vergeten onzelf dan.. terwijl dat niet altijd zo is...
iwaa wat je kunt doen is af en toe.. wat geld sturen.. off geld voor voedselpaketten.... maar ja niemand staar er jammer genoeg niet meer stil bij...
inchallah komt er een tijd.. waar de knop bij ons wordt omgezet.... en wij anders gaan denken.....
ik zelf geef niet iedereen de schuld.. tuurlijk geef ik wel heel af en toe geld ofzoo... maar het vervaagt meer en steeds..... want er zijn ook nog andere ergere dingen zeggen wij.. terwijl al die dingen bij elkaar voor steeds grotere problemen zorgen......
feiza
In de eerste instantie zag ik de beelden voor me en ik dacht: Mohammed, je hebt gelijk, het is afschuwelijk, 1 mens per 4 seconden?!.......het is niet te bevatten!!!!!
Maar "het laat ons koud"? Nee, daar ben ik het niet met je eens. Het laat ons zeker niet koud, waarom open jij anders deze topic.
En eerst de beelden zien en dan vervolgens verder eten, nee, het enige wat dan koud word is mijn eten.
Tja, we zijn wel zeker meer gewend, gewend om het op TV te zien, om er over te horen op de radio, om erover te lezen in de kranten, om erover te discusseren aan de koffietafel. Maar dat is dan ook alles waar we aan gewend zijn.
muhammad
13-06-2002, 23:44
EN DAN MOET JE ZIEN HOEVEEL ETEN ER WEGGEGOOID WORDT HIER IN HET WESTEN.
OP MIJN WERK OOK ZE GOOIEN BROOD GEWOON IN DE ASBAK.
ONBESCHRIJFELIJK ZOIETS DOET ECHT PIJN IN JE HART (als je een hart hebt)
Ik dank jullie allemaal voor de reacties..
TRIEST..WIJ ZIJN ALLEMAAL SCHULDIG
WAAROM DOET MEN NIETS
1 DODE PER 4 SECONDEN...AFSCHUWELIJK
WIE VAN JULLIE HEEFT OF DENKT EEN MANIER TE HEBBEN OM DE HONGER GEEN KANS TE GEVEN
Waarom we niets doen?
Omdat we het veel te druk hebben met leukere dingen..........
En dat maakt ons schuldig...........
igzeneej
15-06-2002, 19:13
Je kan kiezen !!! ...een broek of eten voor een dorpje !!!
En ik zeg eerlijk ik kies voor die broek !!!
igzeneej
15-06-2002, 19:15
Klinkt egoistisch !!! ...Maar het is de realiteit !!!
En ik hoop dat ik ooit verander !!!
Origineel gepost door igzeneej
Je kan kiezen !!! ...een broek of eten voor een dorpje !!!
En ik zeg eerlijk ik kies voor die broek !!!
Yep, en wij zijn niet de enigen, sterker nog; doe er ook maar een shirt, schoenen en een kettinkie bij............en dat is dus de reden waarom er dus 1 hongerdode per 4 seconde is.
Ja ik wou er ook wat over zeggen.
Ik was net tv aan het kijken naar het nieuws.
En er was dus zo een supermarkt.Of zoiets en daar gingen ze dus verschillende etenswaren gratis laten proeven door klanten..brood kaas worst enz.En mensen maar lekker proeven proeven proeven.En dan heb je nog zo een marketingdeskundige die duz een onderzoek doet of de producten wel aanslaan bij de mensen en of ze het wel lekker vinden.En zo gaan ze nog een hele lange tijd door met die onderzoek.
Maar dat vind ik dus niet kunnen in Nederland.JA Nederland is een welvarend land maar dat gaat toch wel een beetje te ver.En die man zei dat dit hun nog wel miljoenen kost om al die gratis producten te laten proeven.Dat kan toch niet dat vind ik belachelijk.
Deze geld kan je toch beter gebruiken bij iets anders.Maar Nederland wilt natuurlijk ook laten zien dat hun ook rekening houden met andere landen die minder hebben..of dieren uit andere landen.Dan gaan ze natuurlijk van die verschillende belachelijke staatsloterijen presenteren en dan lijkt het ook alsof Nederland een heel groot steentje bijdraagt aan de wereld.
Maar dat vind ik dus niet kunnen !
Ciao Baby ;)
Origineel gepost door Crazy_Baby
Ja ik wou er ook wat over zeggen.
Ik was net tv aan het kijken naar het nieuws.
En er was dus zo een supermarkt.Of zoiets en daar gingen ze dus verschillende etenswaren gratis laten proeven door klanten..brood kaas worst enz.En mensen maar lekker proeven proeven proeven.En dan heb je nog zo een marketingdeskundige die duz een onderzoek doet of de producten wel aanslaan bij de mensen en of ze het wel lekker vinden.En zo gaan ze nog een hele lange tijd door met die onderzoek.
Maar dat vind ik dus niet kunnen in Nederland.JA Nederland is een welvarend land maar dat gaat toch wel een beetje te ver.En die man zei dat dit hun nog wel miljoenen kost om al die gratis producten te laten proeven.Dat kan toch niet dat vind ik belachelijk.
Deze geld kan je toch beter gebruiken bij iets anders.Maar Nederland wilt natuurlijk ook laten zien dat hun ook rekening houden met andere landen die minder hebben..of dieren uit andere landen.Dan gaan ze natuurlijk van die verschillende belachelijke staatsloterijen presenteren en dan lijkt het ook alsof Nederland een heel groot steentje bijdraagt aan de wereld.
Maar dat vind ik dus niet kunnen !
Ciao Baby ;)
Slechts deels me je eens.
Het presenteren van de betreffende etenswaren heeft niets te maken met "nederland" echter wel met een commercieel bedrijf/man die geld aan het maken is (dit noemt men reclame bedacht en gefinancieerd door een bedrijf/man dus niet door de overheid). Net zoals jij en ik ons zakgeld niet aan de minder bedeelden willen overstaan, zo geldt dat ook voor de mensen die wat meer boel centjes hebben.
Dat deze mensen in nederland wonen betekend dus niet dat zijn voor heel nederland in staan.
De vraag is; wat doet de overheid? Die vraag heb je al beantwoord, dat is dus een "staatsloterij" organiseren. Hierop onstaat een volgende vraag "is dit wel voldoende?" Uit het feit wat onze Mohammed Justice heeft gegeven blijkt dus dat dat niet zo is.
Origineel gepost door Pebbles
Slechts deels me je eens.
Het presenteren van de betreffende etenswaren heeft niets te maken met "nederland" echter wel met een commercieel bedrijf/man die geld aan het maken is (dit noemt men reclame bedacht en gefinancieerd door een bedrijf/man dus niet door de overheid). Net zoals jij en ik ons zakgeld niet aan de minder bedeelden willen overstaan, zo geldt dat ook voor de mensen die wat meer boel centjes hebben.
Dat deze mensen in nederland wonen betekend dus niet dat zijn voor heel nederland in staan.
De vraag is; wat doet de overheid? Die vraag heb je al beantwoord, dat is dus een "staatsloterij" organiseren. Hierop onstaat een volgende vraag "is dit wel voldoende?" Uit het feit wat onze Mohammed Justice heeft gegeven blijkt dus dat dat niet zo is.
Ja ik bedoel het natuurlijk niet als heel Nederland.MAar meer om het feit dat ze (commerciele bedrijven enz.) zoveel geld besteden aan reclame´s.Het gaat bijna geneens meer om de produkt het is gewoon te commercieel.En dat vind ik niet kunnen.
Ciao Baby
Origineel gepost door Crazy_Baby
Ja ik bedoel het natuurlijk niet als heel Nederland.MAar meer om het feit dat ze (commerciele bedrijven enz.) zoveel geld besteden aan reclame´s.Het gaat bijna geneens meer om de produkt het is gewoon te commercieel.En dat vind ik niet kunnen.
Ciao Baby
Aha, ik begrijp 't....
Alleen het gaat nog wel steeds om het produkt. Namelijk het produkt waar geld mee te verdienen is. Ja, ze besteden een hoop geld aan reclame, maar ze verdienen er ook een hoop geld mee terug. En daar is waar het om gaat "to make money".
Maar ik begrijp je bedoeling en die is goed bedoeld.... :D :)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.