Bekijk originele versie : soenah voor vrouwen
miriammetje
13-06-2003, 15:13
>Soenna voor de vrouwen
>1. Als een vrouw door noodzaak gedwongen is het huis te verlaten dan moet zij aan de kant lopen en niet in het midden van de straat of pad
>2. Het is beter als vrouwen tevreden zijn met zilver en geen gouden sieraden eisen
>3. Iedereen die (door trots of ijdelheid) gouden sieraden draagt zal in het hiernamaals gestraft worden
>4. Vrouwen moeten geen sieraden dragen die een rinkelend geluid maken
>5. Het is beter voor vrouwen als ze henna op hun handen gebruiken
>6. De profeet(saw) heeft gezegd dat de parfum die door vrouwen wordt gebruikt geen geur mag hebben
>7. Vrouwen (meisjes) mogen geen doorzichtige kleding dragen
>8. Als de hoofdband (orni) dun is dan moet er een dikke doek onder gedragen worden
>9. Vrouwen moeten niet die kleding dragen die hun omvang of vormen van hun lichaam weergeeft
>10.Een vrouw mag nooit in gezelschap van vreemde mannen verblijven, d.w.z. mannen waar ze in principe mee huwbaar is
esmaatjuuh
13-06-2003, 15:16
:goedzo:
Thx
:kusgrijs:
Atlas_Gebergte
13-06-2003, 15:38
Sallaam meriammetje, bedankt voor het zetten hier meid, maar dit wist ik allemaal hamdoulillah. Moge Allah je belonen.
Wa Sallaam Alikoum
miriammetje
13-06-2003, 15:40
mashallal goed zo!!!!
gelukkig zijn nog op deze forum nog goeie leerzaam topic's, waar iedereen iets van kan opsteken. :goedzo:
miriammetje
13-06-2003, 23:30
Origineel gepost door Faris
gelukkig zijn nog op deze forum nog goeie leerzaam topic's, waar iedereen iets van kan opsteken. :goedzo:
dankjewel mijn broer
najiba05
13-06-2003, 23:40
je hebt helemaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal gelijk!!!!!!!!!!!!! moge ALLAH je belonen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ferdous_
13-06-2003, 23:44
Masha Allah
Ik wist de meeste wel alhamdoelilah, alleen punt 1 niet, Shokran zuster...
Moge Allah Ta'ala ons leiden Amin
miriammetje
27-06-2003, 23:07
salaam alikoem..
henna i ssoenah...de profeet sas dee zijn baard altijd insmeren met henne...en vrouwen hun handen zodat di eniet aantrekkelijk waren voor manne....begrijp je het gaat voooral om het witte van je nagels...
parfum is aantrekkelijkheid....dus dat moet je vermijden je hebt ook neutrale parfum dus zonder geur maar die bv transperantie tegnwerkt dia is wel hellah of musk....maar dat weet niet zeker of musk ook toegestaan is voor vrouwen als ze na buiten gaan,,,,
ik hoop je vragen beantwoord te hebben sorry als ik dat niet heb,,,
beslemma mir
miriammetje
27-06-2003, 23:12
Origineel gepost door kofferbakmoord
ik denk niet dat vrouwen musk mogen gebruiken
ik denk j=het wel mijn zuster maar allen voor hun man of thuis....maar ik weet niet of het op staar ook mag...veel moslimse zusters van mij die ik ken doen wel musk op op strata maar geen parfum...mara ik ga het uitzoeken morgen in de moskee en dan laat ik je hetweten lieverd,,,,
belsemma mir
mocro_souhaila
27-06-2003, 23:13
Origineel gepost door miriammetje
>Soenna voor de vrouwen
>1. Als een vrouw door noodzaak gedwongen is het huis te verlaten dan moet zij aan de kant lopen en niet in het midden van de straat of pad
>2. Het is beter als vrouwen tevreden zijn met zilver en geen gouden sieraden eisen
>3. Iedereen die (door trots of ijdelheid) gouden sieraden draagt zal in het hiernamaals gestraft worden
>4. Vrouwen moeten geen sieraden dragen die een rinkelend geluid maken
>5. Het is beter voor vrouwen als ze henna op hun handen gebruiken
>6. De profeet(saw) heeft gezegd dat de parfum die door vrouwen wordt gebruikt geen geur mag hebben
>7. Vrouwen (meisjes) mogen geen doorzichtige kleding dragen
>8. Als de hoofdband (orni) dun is dan moet er een dikke doek onder gedragen worden
>9. Vrouwen moeten niet die kleding dragen die hun omvang of vormen van hun lichaam weergeeft
>10.Een vrouw mag nooit in gezelschap van vreemde mannen verblijven, d.w.z. mannen waar ze in principe mee huwbaar is
:goedzo: worden tenminste nog goede dingen op het forum gezet!!
maar wou nog effe iets kwijt:
waarom zetten mensen nooit leuke dingen op het forum....dus wat we wel mogen enzoo..wat er zoo mooi is aan de islam enzo....
is gewoon een suggestie
:zwaai:
miriammetje
27-06-2003, 23:15
Origineel gepost door mocro_souhaila
:goedzo: worden tenminste nog goede dingen op het forum gezet!!
maar wou nog effe iets kwijt:
waarom zetten mensen nooit leuke dingen op het forum....dus wat we wel mogen enzoo..wat er zoo mooi is aan de islam enzo....
is gewoon een suggestie
:zwaai:
nou lieverd alle dingen die goed voor ons zijn mag (ids hellal) alle dingen die slecht voor ons zijn harram of iets tudssen harram en hellal....wij moslims weten meestal wat mag en we doen zelfs dingen waarvan we denkeen dat het mag maar het mag niet....daarom is het belangrijker om te schrijvemnn wat j eniet mag...want wat wel mag weet je al...en wat niet mag kan je mee stoppen begrijp je lieverd...
beslemma mir
MariamaMslma
27-06-2003, 23:19
Origineel gepost door kofferbakmoord
nummer 5 en zes begrijp ik niet.
henna op je handen is ook een vorm van versiering, daarmee maak je jezelf toch aantrekkelijker.
Het is ook niet de bedoeling dat je het op je handen doet als versiering zoals wij gewend zijn, maar gewoon helemaal zonder versiersels.
Volgens mij moet dat ook voor de bruid, wij zijn gewend om de handen en voeten helemaal vol te zetten met zwaq, maar ik heb meerdere keren gehoord dat de bruid eigenlijk gewoon helemaal henna moet doen, wie weet hoe dat zit?
miriammetje
27-06-2003, 23:21
Origineel gepost door MariamaMslma
Het is ook niet de bedoeling dat je het op je handen doet als versiering zoals wij gewend zijn, maar gewoon helemaal zonder versiersels.
Volgens mij moet dat ook voor de bruid, wij zijn gewend om de handen en voeten helemaal vol te zetten met zwaq, maar ik heb meerdere keren gehoord dat de bruid eigenlijk gewoon helemaal henna moet doen, wie weet hoe dat zit?
ik heb gehoord dat weij meiden eigelijk de handen helemaal met henna moeten doe...maar de bruid mag wel versieren zei is op dat moment speciaal..en maakt zich mooi vorr haar huwelijksnacht /...begrijp je ik heb dit gehoord w=van een geleerde vrouw
mirtje
MariamaMslma
27-06-2003, 23:23
Origineel gepost door miriammetje
nou lieverd alle dingen die goed voor ons zijn mag (ids hellal) alle dingen die slecht voor ons zijn harram of iets tudssen harram en hellal....wij moslims weten meestal wat mag en we doen zelfs dingen waarvan we denkeen dat het mag maar het mag niet....daarom is het belangrijker om te schrijvemnn wat j eniet mag...want wat wel mag weet je al...en wat niet mag kan je mee stoppen begrijp je lieverd...
beslemma mir
Dat is waar...erg belangrijk, maar ik snap wel dat op deze manier de Islam helemaal niet leuk lijkt voor de nog wat dwalendere moslims onder ons. Zo trekt het niet echt aan.
Als je alleen maar hoort, dit mag niet dat mag niet, dan denk je: ja daaag wat een gezeur.
Om in te zien dat alles van de Islam positief is en alle regels in de Islam alleen maar ten goede komen voor de moslims is nog een beetje te ver gegrepen voor sommige.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.