LZN
13-06-2003, 15:09
Nu zit ik dus ergens mee. Ik ben doodsbenauwd voor asielzoekers en mensen van bijvoorbeeld Turkse afkomst die weinig Nederlands spreken of Marokkaanse mensen En dan vooral de mannen. Dit komt omdat een tijdje geleden een asielzoekerscentrum stond langs de route naar school. Op een gegeven moment kwam daar een enorme groep mensen aan die in dat centrum gingen. Wij fietsten er elke dag langs op weg naar school en zij liepen er vaak langs om bijvoorbeeld boodschappen te gaan doen. Op een gegeven moment was er een meisje dat ik kende aangehouden door 2 mannen. Die maakte met handen en voeten duidelijk dat ze "vrienden wilden worden" en wilden per se haar telefoonnummer en adres hebben. Zij wild het niet en is gaan gillen en is toen geholpen door wat andere scholieren. Ze heben aangifte gedaan en er is geloof ik een waarschuwing geweest in dat centrum. Een paar weken later begon het weer. Nu niet 1 keer, maar bij bijna elk langsfietsend meisje riepen ze wel wat. Ook hielden ze mensen aan in groepjes en wilden dan een nummer. Als je dat niet gaf werden ze agressief en gingen ze dreigen. Ik ben zelf ook een keer aangehouden maar gelukkig kwam mijn toenmalige vriendje er net aan fietsen en zijn beste vriend en die zijn heel boos geworden. Aangezien het toen maar 2 waren gingen ze ervandoor omdat wij met 3 waren denk ik... Sindsdoen ben ik heel erg bang voor ze. Er wordt op het station regelmatig in gebrekkig Nederlands om de tijd of de weg gevraagd en velen willen een praatje beginnen. Nu zullen de meesten het goed bedoelen, maar ik ben zo bang voor ze! Meestal zeg ik niets terug omdat ik bang ben er niet meer vanaf te komen. Ik heb namelijk 1 keer teruggepraat en toen bleef die jongen de hele tijd praten en wilde bijna mee naar mijn huis gaan!!! Ik ben ook erg bang voor buitenlandse mensen en dan vooral de jongeren, die in groepen op straat hangen. Ik loop gerust 3 straten om, om er niet langs te hoeven. Ook heb ik alleen maar Nederlandse vrienden. Alleen nu voel ik me een racist. als ik het aan iemand vertel zeggen ze dat ik niet zo moet zeuren en dat ik een racist ben. Als ik zeg dat ik vind dat buitenlanders ten minste een cursus Nederlands zouden kunnen doen, word ik afgekat en weer racist genoemd. Maar ik voel me in sommige plaatsen een toerist, omdat niemand er Nederlands spreekt Alleen ik wil dus helemaal niet racistisch zijn! Andere huidskleuren maken mij niets uit. Alleen het gedrag dat ik tot nu toe mee heb gemaakt, daar ben ik bang voor. En er valt heel erg moeilijk af te komen zo. Ik weet alleen niet wat ik nu moet doen. Als ik voor mijn mening uitkom ben ik een racist, maar als ik dat niet doe ben ik een doosbenauwd meisje. Wat moet ik nu doen!?.