Bekijk originele versie : Kindermishandeling....?
lailaatje20
13-06-2002, 19:03
Asalaam ailekoum,
Hoe staan jullie tegenover kindermishandeling? Is het nodig om je kinderen te slaan of ben je later van plan om dit te gaan doen tijdens de opvoeding van je kind? Of ben je van plan om je kinderen nooit aan te raken? Wat zijn de ergste straffen die je ooit hebt gehad?
Kinderen moet je rustig, geduldig en met discipline normen en waarden bijbrengen. Natuurlijk verdient een kind soms wel een tikje, maar je moet je kind niet af gaan ranselen. Praat met je kind en probeer er achter te komen want de aanleiding ervan is dat het kind de dingen doet die hij/zij doet. Als je een kind om het minste en geringste of misschien wel helemaal zonder aanleiding gaat slaan, bijvoorbeeld om je eigen frustraties af te reageren, zal het kind het verschil tussen goed en kwaad verliezen...en dan ben je nog verder van huis!
lailaatje20
13-06-2002, 19:12
Voor alle duidelijkheid mensen, ik ben absoluut niet van plan om mijn kinderen ooit te slaan: Zie je het je al voor je: een Psycholoog die zijn kinderen slaat? Maar buiten dat zou ik het nooit over mijn hart verkrijgen om een klein mensje te slaan. Ik ben gek op kinderen en ze verdienen het allerbeste. En als ze vervelend zijn dan krijgen ze een taakstraf. Dat is veel effectiever dan een pakslaag!
Origineel gepost door lailaatje20
Asalaam ailekoum,
Hoe staan jullie tegenover kindermishandeling? Is het nodig om je kinderen te slaan of ben je later van plan om dit te gaan doen tijdens de opvoeding van je kind? Of ben je van plan om je kinderen nooit aan te raken? Wat zijn de ergste straffen die je ooit hebt gehad?
Heb jij het meegemaakt dat je werd mishandeld door je ouders?
lailaatje20
13-06-2002, 19:19
Vanaf mijn geboorte tot mijn 15de levensjaar ben ik zo af en toe goed geslagen. Zo'n drie keer per jaar, schat ik. Dat ging er best wel ruig aan toe: de marokkaanse manier, met de pantoffel of een stok. Ik ontvang nu al 5 jaar geen klappen. En het klinkt gek maar ik vergeef het mijn ouders, vooral omdat ze nu inzien dat het niets geholpen heeft en dat je je kinderen op een andere manier kan straffen, dan dat zij gewend waren te doen.
Tja, die bezemstokken kunnen hard aankomen..........
Origineel gepost door Pebbles
Tja, die bezemstokken kunnen hard aankomen..........
Wat dacht je van een riem dat komt pas heel hard aan :D
Origineel gepost door Stille
Wat dacht je van een riem dat komt pas heel hard aan :D
zekers en die koekepan, die bezorgt je grote bulten. En al die mensen maar denken dat ik die muts draag omdat ik het koud heb..... :zweep:
zekers en die koekepan, die bezorgt je grote bulten. En al die mensen maar denken dat ik die muts draag omdat ik het koud heb..... :zweep:
Met een leren schoen of met de blote vuist dat doet ook veel pijn als je daarmee word geslagen.Moet er niet aan denken aan die tijd, ben er nu harder van geworden.
moidiana
13-06-2002, 20:09
pebbles dat meen je toch niet echt?
ik vind het best kunnen als een kind is een tikje op zn vingers krijgt.
maar echt in elkaar slaan... nee dat nooit!
salaam agalaycome allemaal!!
ik ben het hier ook niet over eens!!oke een kind mag best een keer een tikje ontvangen,dat ze weten dat het menens is, maar niet in elkaar geslagen worden omdat een van de ouders een slecht humeur heeft of wat dan ook.Ik ben nu 17 en tuurlijk heb ik ook een paar tikken gehad en ik had toen ook zoiets van ik haat ze waarom doen ze zo!!maar nu is dat niet meer ik heb respect voor ze,en heb ze ook vergeven omdat ik zie dat ze van me houden en me steunen ik bedoel kijk maar wat wij ze dagenlijks aan doen!!(ze maken eten voor ons ze maken het huis schoon etc)!!ik heb wel zoiets van praat met je kindderen want daar leren ze abbagda wat van!!
ik denk ook dat iedereen een eigen mening heeft hierover.dus voor alle duidelijkheid ik zeg niet dat het zo zit!!
laygowen zoebida
Origineel gepost door Stille
Met een leren schoen of met de blote vuist dat doet ook veel pijn als je daarmee word geslagen.Moet er niet aan denken aan die tijd, ben er nu harder van geworden.
Hard! tja, hard word je er zeker van, zo hard als een baksteen. :hammer:
Ach tja, gelukkig zijn we nog wel in staat om een beetje liefde te ontvangen............... :sjans:
Ach tja, gelukkig zijn we nog wel in staat om een beetje liefde te ontvangen............... :sjans:
In het begin voel je heel hard pijn door die slaag maar op den duur ben je er aan gewend aan die pijn en het is alsof je geen pijn meer voelt.
Wil jij mij een beetje liefde geven want ik kom liefde tekort vandaag :D
Origineel gepost door moidiana
pebbles dat meen je toch niet echt?
ik vind het best kunnen als een kind is een tikje op zn vingers krijgt.
maar echt in elkaar slaan... nee dat nooit!
Zucht...na een paar goede tikken::auw2:
Maar eenmaal na je pubertijd: :stoer:
Dan in je 20tiger jaren: :stomp:
En om het af te maken: :auw:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.