Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Zelfvertrouwen, wat is dat?

younesel18
12-06-2003, 22:09

Als je zelfvertrouwen hebt ben je zo: :goedzo: toch? Als je arrogant bent, ben je zo: :ego: toch? Maar als je zelfvertrouwen hebt, ben je arrogant. Wat is dan het verschil? Ik begrijp het niet echt..

younesel18
12-06-2003, 22:12
Ik ben niet stoned hoor!! Die smile betekent stoned...Nou dat ben ik echt niet!!! Ik ben al de hele dag zenuwachtig en nu ook dus jah.

SaMiax
12-06-2003, 22:14
iekke bien :stoned: http://www.opkikkertje.nl/smilies/diversen/wiet.gif

miriammetje
12-06-2003, 22:23
salaam alikoe... ik heb geen zelfvertrouwen ik ben het kwijt en het voelt niet goed om zo onzeker te zin....maar inshalalh komt het wel goed....ik den zelf dat arogantie te maken heeft ook met mooi zijn en vooral jezelf mooi vinde....zelfvertrouwe is denk ik weten wat je doet en waar j emee bezig bent...ofzzoiets.... beselma mir

Sfenza
12-06-2003, 22:48

Te veel zelfvertrouwen heeft als gevolg arrogantie

peacefull
12-06-2003, 23:12
Het is een hele tekst maar best wel interessant: ik vind niet dat arrogantie wat te maken heeft met zelfvertrouwen. Wat is zelfvertrouwen? Het is dus vertrouwen in jezelf hebben. Heb je dat niet, dan zit er ergens iets niet goed. Hoe een gebrek aan zelfvertrouwen ontstaat is niet moeilijk te begrijpen. Ik spreek je maar rechtstreeks aan, want de meeste mensen hebben er last van. Als iemand het niet met je eens is, of kritiek op je levert, krijg je een vervelend gevoel van binnen. Dit komt doordat je zelfvertrouwen wordt aangetast. In feite komt het dus door toedoen van de ander. Hoe vaker je zoiets ervaart, des te sterker dit wordt. Op den duur kan het je vertrouwen in jezelf doen afnemen. Voel je erkenning of heb je prettige aandacht, dan ga je je prettiger voelen. Dit komt doordat je zelfvertrouwen stijgt. Dat je een gebrek aan zelfvertrouwen hebt komt dus in feite door anderen. De invloed komt van buitenaf en jij verwerkt dit op een bepaalde manier. Hoe groter de invloeden, des te groter de innerlijke onzekerheid. De eerste inwerkingen zijn meestal al heel vroeg begonnen. Het is niet prettig om te horen, maar in feite komt het door je ouders. Als een kind te veel kritiek krijgt of onvoldoende serieus genomen wordt, moet het kind op den duur wel aan zichzelf gaan twijfelen. Dit is een natuurwet. Ieder kind is onzeker te maken en ieder kind kan men met zelfvertrouwen laten opgroeien. Het ligt helemaal aan de benadering. Op den duur gaat men namelijk geloof hechten aan de met te weinig waardering hebbende omgang. Iedereen die te lang met te weinig respect behandeld wordt, gaat aan zichzelf twijfelen. Wees je zelf, en geloof in je zelf, daar ga je echt veel mee bereiken!

dawudd
13-06-2003, 02:22
Het is een hele tekst maar best wel interessant: ik vind niet dat arrogantie wat te maken heeft met zelfvertrouwen. Wat is zelfvertrouwen? Het is dus vertrouwen in jezelf hebben. Heb je dat niet, dan zit er ergens iets niet goed. Hoe een gebrek aan zelfvertrouwen ontstaat is niet moeilijk te begrijpen. Ik spreek je maar rechtstreeks aan, want de meeste mensen hebben er last van. Als iemand het niet met je eens is, of kritiek op je levert, krijg je een vervelend gevoel van binnen. Dit komt doordat je zelfvertrouwen wordt aangetast. In feite komt het dus door toedoen van de ander. Hoe vaker je zoiets ervaart, des te sterker dit wordt. Op den duur kan het je vertrouwen in jezelf doen afnemen. Voel je erkenning of heb je prettige aandacht, dan ga je je prettiger voelen. Dit komt doordat je zelfvertrouwen stijgt. zelf, en geloof in je zelf, daar ga je echt veel mee bereiken! eens :goedzo:

Brownsugar
13-06-2003, 02:26
Ik denk dat als je zelfvertrouwen hebt, je kwaliteiten kent en weet wat je daarmee kunt bereiken. Je voelt je niet beter dan iemand, wat weer wel een van de kenmerken is van arrogantie

chamalgirl
13-06-2003, 02:41
van teveel zelfvertrouwen komt arrogantie

Lady_moi
13-06-2003, 07:30
ik heb echt geen zelfvertrouwen ben die heel lang geleden verloren maar doen alsof je er hebt is ook wel tof hoor :D

Classy.Lady
13-06-2003, 07:36
Origineel gepost door lady_moi ik heb echt geen zelfvertrouwen ben die heel lang geleden verloren maar doen alsof je er hebt is ook wel tof hoor :D :hihi: