Bekijk originele versie : Moslimleraars Ontslagen Voor Hoofddoek
MOSLIMLERAARS ONTSLAGEN VOOR HOOFDDOEK
Twee moslimleerkrachten uit het
Brussels gemeenschapsonderwijs zijn
ontslagen omdat ze een hoofddoek
droegen. Dat schrijft De Standaard.
Volgens het reglement van de scholen-
groep mogen leerlingen en leraars geen
opvallende religieuze symbolen dragen.
De twee leraars van de basisscholen in
Etterbeek en Sint-Pieters-Woluwe hadden
dat reglement in september vorig jaar
aanvaard, maar droegen rond nieuwjaar
plots een hoofddoek. Volgens de
directie kan dat alleen in de islamles.
De leraars negeerden de waarschuwingen
en zijn daarom ontslagen. De raad van
beroep doet eind juli een uitspraak.
http://tt.vrt.be/tt_een.php?p=152&g=on&s=0&r=0&x=1
9. Berouw (At-Taubah)
28. O, gij die gelooft, de afgodendienaren zijn voorzeker onrein. Zij zullen daarom na (verloop van) dit jaar de heilige Moskee niet naderen. En als gij armoede vreest, zal Allah u als Hij wil, uit Zijn overvloed verrijken. Voorzeker, Allah is Alwetend, Alwijs.
Ya Moesa, met 5 woorden heb Ik daarmee jou de Tawraat verzegeld. Als je daarmee werkt zal de kennis jou volledig baten, en zo niet zal niks daarvan jou iets baten.
Het eerste: Wees zeker van de onderhoud die jou toebehoort zolang mijn schatten vol zijn, en mijn schatten blijven eeuwig vol, en uitgeput zullen ze nooit geraken.
Het tweede: Vrees geen machthebber zolang mijn macht heerst, en mijn macht heerst altijd en zal nooit verdwijnen.
Het derde: Geef de strijd tegen de shajtan nooit op zolang je ziel nog in je lichaam zit, want hij zal zijn strijd tegen jou nooit opgeven.
Het vierde: Kijk niet naar het gebrek van een ander zolang in jou een gebrek zit, en een persoon zal nooit vrij zijn van gebreken.
Het vijfde: Waan jezelf niet veilig voor mijn voornemens totdat je jezelf in het paradijs ziet, en Adam is hem overkomen in het paradijs wat hem is overkomen, dus waan jezelf nooit veilig voor mijn voornemens.
anjali26
12-07-2006, 15:59
9. Berouw (At-Taubah)
28. O, gij die gelooft, de afgodendienaren zijn voorzeker onrein. Zij zullen daarom na (verloop van) dit jaar de heilige Moskee niet naderen. En als gij armoede vreest, zal Allah u als Hij wil, uit Zijn overvloed verrijken. Voorzeker, Allah is Alwetend, Alwijs.
Ya Moesa, met 5 woorden heb Ik daarmee jou de Tawraat verzegeld. Als je daarmee werkt zal de kennis jou volledig baten, en zo niet zal niks daarvan jou iets baten.
Het eerste: Wees zeker van de onderhoud die jou toebehoort zolang mijn schatten vol zijn, en mijn schatten blijven eeuwig vol, en uitgeput zullen ze nooit geraken.
Het tweede: Vrees geen machthebber zolang mijn macht heerst, en mijn macht heerst altijd en zal nooit verdwijnen.
Het derde: Geef de strijd tegen de shajtan nooit op zolang je ziel nog in je lichaam zit, want hij zal zijn strijd tegen jou nooit opgeven.
Het vierde: Kijk niet naar het gebrek van een ander zolang in jou een gebrek zit, en een persoon zal nooit vrij zijn van gebreken.
Het vijfde: Waan jezelf niet veilig voor mijn voornemens totdat je jezelf in het paradijs ziet, en Adam is hem overkomen in het paradijs wat hem is overkomen, dus waan jezelf nooit veilig voor mijn voornemens.
:goedzo:
De twee leraars van de basisscholen in
Etterbeek en Sint-Pieters-Woluwe hadden
dat reglement in september vorig jaar
aanvaard, maar droegen rond nieuwjaar
plots een hoofddoek. Volgens de
directie kan dat alleen in de islamles.
De leraars negeerden de waarschuwingen
en zijn daarom ontslagen. De raad van
beroep doet eind juli een uitspraak.
Hadden ze zich maar aan de afspraak moeten houden........... :hadj:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.