Bekijk originele versie : Jenny Goeree: Allah is een aanhanger van de satan"
Goeree: ‘Allah is een aanhanger van de Satan’
door JELLE BOONSTRA
12 JULI 2006 - ZWOLLE/APELDOORN - Vijf jaar was het stil rond de Zwolse evangeliste Jenny Goeree (68). Na veel commotie en gerechtelijke vervolgingen na haar uitspraken over de joden(‘die zelf verantwoordelijk zijn voor Auschwitz’) en homoseksuelen (‘die elkaars lichaam onteren’), komt ze op internet-site ditmaal met een controversiële mening over Allah.
Is Allah dezelfde God als de God van het Christendom, is de vraag die ze opwerpt op www.jennygoeree.com. ‘Het antwoord is kort. Néé. Er is maar één God, zijn naam is Jezus Christus. Alle andere goden zijn geen goden, het zijn boze geesten, aanhangers van satan. Satan is de antigod’, schrijft ze. ‘Hij is de moordenaar en leugenaar. Zijn doel is de mensheid ten gronde te richten. Hij biedt de mens vele mogelijkheden die naar de hel leiden. Het maakt hem niets uit of je via Boeddha, Allah of valse voorstelling van de God van de christenen naar de hel gaat, als je er maar terechtkomt’.
Meent ze dat werkelijk? Dat Allah dus gelijkstaat met een boze geest? ‘O zeker’, zegt ze in Zwolle-Zuid, waar ze liefdevol op een 3-jarige kleindochter past. ‘Zo staat het in de Bijbel, dat mag best hardop gezegd worden.’
Voorzitter Aykan Tonca van het Contactorgaan Moslim & Overheid uit Apeldoorn beoordeelt het gedachtengoed uit Zwolle als ‘volstrekt belachelijk’. ‘Dit slaat werkelijk nergens op’. Natuurlijk, er is vrijheid van meningsuiting - ‘maar dit is wel een heel bekrompen manier om het thema te benaderen. Ongepast om te denken dat alles buiten de christelijke God gelijkstaat met de verdoemenis en hel’. Hij taxeert dat de meeste moslims de schouders zullen ophalen over Goerees opvattingen. ‘Ik denk dat je dit soort gedachten nog het meeste recht doet door er zo weinig mogelijk aandacht aan te besteden’.
Inmiddels zint Jenny Goeree erop, om haar artikel prominenter op de site te plaatsen, zodat het met Google gemakkelijker te vinden valt.
Haar site is ondergebracht in Amerika, omdat Europese providers niet meer met haar willen werken, nadat ze in 2001, ondanks een verbod van de rechter, toch haar artikel over de joden en Auschwitz had geplaatst.
http://www.destentor.nl/binnenlandstn/article493824.ece
dutchbirdy
12-07-2006, 11:23
Jenny Goeree? Die loopt al jaren mediamiek te blaten. Waarom zou je er aandacht aan besteden?
Ze is geen autoriteit noch vertegenwoordigt ze een groep mensen.
Waarom is er zoiezo aandacht voor dit soort typjes?
Merkt de Eifeltoren er wat van wanneer een hondje één van zijn peilers bepiest?
Heeft ze er 5 jaar lang over gedaan om dat te bedenken?? wat een topprestatie van haar.
Jenny Goeree? Die loopt al jaren mediamiek te blaten. Waarom zou je er aandacht aan besteden?
Weet je nog welk een rel ze veroorzaakte met haar beledigingen aan het adres van joden?
:D
dutchbirdy
12-07-2006, 12:22
Weet je nog welk een rel ze veroorzaakte met haar beledigingen aan het adres van joden?
Jawel - toen ze dat deed was het in NL ongehoord om zulke racistische taal uit te slaan. De media-aandacht was vooral gericht op haar racisme.
Maar nu het helaas weer "bon ton" is om joden en islamieten over een generaliserende kam te scheren zou dat wat deze dame opboert eigenlijk net zoveel media-aandacht moeten krijgen als de gemiddelde posting van een M.NLer.
In de marge met haar!
IK HEB AL eens eerder voor mezelf opgemerkt dat e nederlandse vrouw weinig te vinden is in discussies.
nu opent er eentje (weer) haar mond en begrijp ik dat het toch maar beter is dat ze haar mond had kunnen houden.
Khanoussi
12-07-2006, 12:28
Néé. Er is maar één God, zijn naam is Jezus Christus.
Was dat niet de zoon van god ?
samira_321
12-07-2006, 12:28
IK HEB AL eens eerder voor mezelf opgemerkt dat e nederlandse vrouw weinig te vinden is in discussies.
nu opent er eentje (weer) haar mond en begrijp ik dat het toch maar beter is dat ze haar mond had kunnen houden.
precies ze had haar mond beter kunnen houden want dit is echt een van de domste uitspraken die ik ooit heb gehoord
Je heb soms bijzonder rare mensen op de wereld rondlopen.
Sebiet beweert die Goeree dat de smurfen een soort satanische sekte is.
Er is maar een God en dat is Jezus? En dat staat in de Bijbel? Volgens mij heeft ze het zelfs nooit gelezen.
dutchbirdy
12-07-2006, 12:32
Nee hoor noontje - maar mevrouw Goeree vertegenwoordigt niemand - vroeger zouden de mensen in het dorp, met een vergoeielijkende glimlach, hebben gezegd:"Ach, het is mevrouw Goeree - die is een beetje in de weer en in de war met god en de duivel" Tegenwoordig wordt ze gepresenteerd alsof het om het exponent van een stroming gaat.
Ik neem ook met interesse kennis van de religieuze oprispingen van mijn kaasboerin maar ik zou enigszins verwonderd zijn wanneer zij daarmee in de landelijke dagbladen zou verschijnen.
Als die hondjes dat maar vaak genoeg doen zakt die peiler uiteindelijk wel in elkaar .:)
Juffie Goeree is niet goed bij het hoofd.
Zowel Joden, moslims als christenen kennen maar een God (wel een verarming vind ik maar vooruit...)
Dus moet dat logischerwijs dezelfde zijn.
Verder dacht ik dat jezus christus die vriendelijke jongeman was rond het jaar nul die aan de bakermat van het christendom stond.
Ook weer fout kennelijk.
Maar ja Zondagschool is alweer zo lang geleden....
Als er 4 waren konden ze klaverjassen!
die vrouw wil alleen maar aand8, ze is zielig en alleen dat is haar probleem
Nee hoor noontje - maar mevrouw Goeree vertegenwoordigt niemand - vroeger zouden de mensen in het dorp, met een vergoeielijkende glimlach, hebben gezegd:"Ach, het is mevrouw Goeree - die is een beetje in de weer en in de war met god en de duivel" Tegenwoordig wordt ze gepresenteerd alsof het om het exponent van een stroming gaat.
Ik neem ook met interesse kennis van de religieuze oprispingen van mijn kaasboerin maar ik zou enigszins verwonderd zijn wanneer zij daarmee in de landelijke dagbladen zou verschijnen.
Niets aan toe te voegen, bereid je echter voor op de verwondering
Dit statement heb ik nog niet eerder gehoord/gelezen. Wat mij wel opvalt is dat Jodenhaat nog steeds in de hoek van de domme kaalkoppen zit ( en bij Gretta), en daar altijd heeft gezeten, terwijl moslims iets anders door intellectueel links Nederland worden bekeken dan een aantal jaren geleden.
Samenvattend denk ik dat je (veel) beter Jood in nederland kan zijn dan Moslim....
sorry hoor maar Gretta Duisenberg is geen antisemiet, ik heb de uitzending van het zwarte schaap gezien. en zij wil aand8 voor de problemen die de palastijnen hebben.
nu is de verdeling niet eerlijk. stenen tegen tanks. en ze bezetten land plaatsen een muur. laten zwangere vrouwen niet door met de ambulance.
er is geen evenwicht. het is daar verschrikkelijk en als een vrouw zoals gretta die heel emotioneel is en daardoor haar hart laat spreken met uitspraken komt. dan ben je meteen een antisemiet.
ik heb diepe bewondering voor haar.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.