Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Huis kopen

Pagina's : [1] 2 3

Diek
12-07-2006, 10:15

hallo allen, Wie heeft er ervaring met een woning kopen hier in Nederland. Hoe heb je dat ervaren en wat komt er zoal bij kijken? Ik ben benieuwd. Informeer mij a.u.b. Menoes:maf:

miss_fatoes
12-07-2006, 13:14
Bismillah, riba betalen en ontvangen is verboden in de islam. Je betaalt de komende jaren alleen rente, dus de woning is dan nog steeds niet van jou, pas na 20/30 jaar. En weet dan je in die periode niet de hadj mag verrichten. En allah weet het beter.

Diek
12-07-2006, 13:37
ik heb gevraagd om ervaringen niet om veroordelingen. Ik weet zelf wel wat kan of niet en als het goed is ga jij niet boeten voor mijn daden, maar bedankt. Menoes

Maghrabian_1
14-07-2006, 21:21
Wat wil je weten, er zijn zo veel dingen..... pm me maar.

chipy
14-07-2006, 23:09

hallo allen, Wie heeft er ervaring met een woning kopen hier in Nederland. Hoe heb je dat ervaren en wat komt er zoal bij kijken? Ik ben benieuwd. Informeer mij a.u.b. Menoes:maf: kijk op www.funda.nl daar staan alle huizen markt van nederland. ik had eerst ook zo een site waar je kunt kijken hoe vaak hoe huis verkocht is en wat de winst daar van was in al die jaren maar ik zal er nog voor kijken. bij de hypotheek moet je goed kijken naar de rente precentage en de goed koopste rente goed op leten want je tekent voor aantal jaren

Marmita_man
15-07-2006, 19:30
hallo allen, Wie heeft er ervaring met een woning kopen hier in Nederland. Hoe heb je dat ervaren en wat komt er zoal bij kijken? Ik ben benieuwd. Informeer mij a.u.b. Menoes:maf: ik heb zelf ook een huisje gekocht maar heb hulp gehad van een adviseur inmiddels een goede vriendin van me ik (zie haar meer als een grote zus van me ) als ik mag weten waar je een huis wilt kopen dan kan ik je haar nummer geven

Bada_Bing
15-07-2006, 21:30
Ik ben hypotheekadviseur...als je wat wilt weten dan help ik je graag...

miss___sara
15-07-2006, 21:50
Bismillah, riba betalen en ontvangen is verboden in de islam. Je betaalt de komende jaren alleen rente, dus de woning is dan nog steeds niet van jou, pas na 20/30 jaar. En weet dan je in die periode niet de hadj mag verrichten. En allah weet het beter. ik heb gehoord dat er binnenkort een organisatie (Islamitisch) met banken (vragen me niet welke) gaat overleggen over de problemen bij moslims (m.b.t. riba). tot die tijd kun je niet halal een huis kopen.

rja
15-07-2006, 22:44
ik heb gehoord dat er binnenkort een organisatie (Islamitisch) met banken (vragen me niet welke) gaat overleggen over de problemen bij moslims (m.b.t. riba). tot die tijd kun je niet halal een huis kopen. Dat rente gedoe, vindt ik zeer hypocriet. Je woont wel in een huurhuis waar zeer waarschijnlijk een hypotheek op zit, dus via je huur betaal mee aan deze rente. De gehele Nederlandse economie draait op rente, alles wat je koopt, wat je krijgt zit een vergoeding in voor rente, als je uitkering krijgt of als je werkt dat is mede mogelijk door rente. Bijna alle investeringen die worden gedaan in Nederland, zijn op basis van rente. Als je aan rente wilt ontsnappen, moet je eigelijk uit Nederland vertrekken.

rja
16-07-2006, 21:16
wat voor onzin kraam je uit je betaalt helemaal geen rente bij een huurhuis dat is alleen voor koophuize en leningen. en de banken en degene die leningen verstrekken zijn de enige die eraan verdienen. EN JA RENTE (RIBA) IS HARAM OF JE HET HYPOCRIET VIND OF NIET. dus wat wil je ertegen doen, tegen de wetten gaan van allah ? Op je huurhuis zit een hypotheek, dus via je huur betaal je mee aan de rente van deze hypotheek. Zonder hypotheken zouder er geen huizen - ook huurhuizen - of bedrijfspanden worden gebouwd in Nederland. Via de belastingen betaal je mee aan de staatsschuld en de schulden van de rest van de overheden, als je een uitkering krijgt, heb je kans dat deze met geleend geld is gefinanceerd. Bijna alle bedrijven werken met geleend geld. Dus dat je rente geen betaald is onzin, op iedere produkt of dienst die je in Nederland koopt, zit een vergoeding voor rente. Dus dat je niks met rente te maken hebt, is gewoon onzin, dat kan niet als in Nederland woont. Dus je steekt gewoon je kop in het zand.

rja
16-07-2006, 22:37
Op je huurhuis zit een hypotheek, dus via je huur betaal je mee aan de rente van deze hypotheek= je kakelt als kip zonder kop. huurhuizen zijn van de regering. en er komt helemaal geen rente bij een huurhuis Er zit gewoon een hypotheek op je huurhuis betaald door je woningstichting, de regering bezit al heel lang geen woningen meer. Zonder hypotheken zouder er geen huizen - ook huurhuizen - of bedrijfspanden worden gebouwd in Nederland.= nou dat kan echt wel zonder rente, kijk maar naar je papa hoe hij zn huis heeft gebouwd in marokko ook zonder rente. Laat hij dat maar eens in Nederland proberen, de grond is onbetaalbaar, daarnaast zijn zeer strenge bouweisen en bouwvergunningen, daar moet je jaren voor studeren voordat je dit snapt en gewoon een stukje grond en zelf een huisje bouwen zit er niet in Nederland. iedereen is verplicht belasting te betalen en belasting is geen rente dus ik snap niet waarom je het uberhaupt zegt. De Nederlandse staat heeft honderden miljarden schuld, dus via je belastingen betaal je mee aan de rente van deze schuld. De rest van de overheden heeft ook grote schulden. en ja je hebt helemaal niks met rente te maken zolang je zelf niet naar de bank of een ander instantie gaat om geld te lenen en om het daarna af te betalen met rente. dus steek je kop maar zelf in het zand en als het je niet lukt dan help ik je wel een handje Bijna elk bedrijf en organisatie werkt met geleend geld. Dus in de kostprijs voor iedere dienst of produkt, zit een stukje rente, dus je betaald mee. Als je werkt, vraag maar of het bedrijf schuld heeft ? Bijna zeker dat zo is, een hypotheek is er bijna altijd. Je ontkent de werkelijkheid , zonder rente, ligt de economie van Nederland op z'n gat, met grote werkloosheid, zonder uitkeringen natuurlijk, omdat we geen geld mogen lenen om die uitkeringen te betalen en niemand geld uitleent zonder een vergoeding. Bijvoorbeeld Marokko en Iran hebben schulden, daarover betalen ze rente.

rja
16-07-2006, 23:00
je bent echt aan het ijlen he rja dit topic gaat over een huis kopen ik snap niet waarom je aan het prate over bedrijven en regeringen en blablablabla en zonder rente ligt alles op zn gat. ja tuurlijk heb je gelijk bijna elke bedrijf organisatie sluit hypotheek af maar daar gaat deze topic toch niet over :D en ja zolang je zelf geen lening neemt of hypotheek hoef je geen rente te betalen en overigens ook mag je geen rente consumeren Dat je niks met rente te maken is niet waar. Je huurhuis is gebouwd met geleend geld, elke gebouw in Nederland is gefinanceerd met geleend geld, dus ook de scholen bijvoorbeeld, , er worden uitkeringen betaald met geleend geld, omdat de overheid niet genoeg geld heeft, sterker nog we hebben nog steeds een begrotings te kort, dus de schuldenberg wordt nog steeds groter. Bijna elk bedrijf werkt met geleend geld. Dus bij ieder produkt of dienst wat je koopt, betaal je mee aan rente op leningen. In Nederland kun je niet ontsnappen aan rente, dat is onmogelijk.

rja
17-07-2006, 00:07
wa neri open een eigen topic met dat je niet zonder rente kan leven in nl ofzo :moe: Zonder rente staat de economie van Nederland stil. Je betaald mee aan rente als je in Nederland woont, of je wilt of niet.

souhailanna
17-07-2006, 00:12
ik heb gevraagd om ervaringen niet om veroordelingen. Ik weet zelf wel wat kan of niet en als het goed is ga jij niet boeten voor mijn daden, maar bedankt. Menoes tfoe hla kammara, wil zehma op de dag des oordeels zich kunnen beroepen op "ik wist t niet moenkar en nakier! ik wist t echt niet! ga je huis kopen en koop er gelijk 3, amma verwacht niet dat we je hier beter kunnen helpen dan een hollander die zijn kantoor speciaal voor aasgieren als jou heeft geopend

rja
17-07-2006, 00:25

tfoe hla kammara, wil zehma op de dag des oordeels zich kunnen beroepen op "ik wist t niet moenkar en nakier! ik wist t echt niet! ga je huis kopen en koop er gelijk 3, amma verwacht niet dat we je hier beter kunnen helpen dan een hollander die zijn kantoor speciaal voor aasgieren als jou heeft geopend Als je geld leent, verwacht je een vergoeding, ik heb net m'n laatste lening afgelost dit jaar, een rente betaald van 7 procent, lijkt me niet onredelijk, als je hypotheek hebt, betaal je veel minder zo'n vier procent. Om een huis te kopen zonder een hypotheek in Nederland, is onmogelijk, niemand spaart een paar ton in euro's bij elkaar, op de Islamitische manier betaal ook een vergoeding voor het geld, anders kun je bijna geen gebouw meer bouwen. Zelfs in Marokko kun je hypotheken krijgen volgens mij.

Pagina's : [1] 2 3