Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Uitheemse giftige spinnen rukken op

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

Einherjer
10-07-2006, 15:45

DELFT - De extreem giftige en zelfs dodelijke Australische roodrugspin en de Amerikaanse zwarte weduwe duiken steeds vaker op in Nederland. Volgens Walter Getreuer, directeur van reptielendierentuin en -opvangcentrum Serpo in Delft, zullen de beide gevreesde spinnen over niet al te lange tijd tot de inheemse dieren van ons land behoren. De levensgevaarlijke spinnen zijn zwart van kleur en niet groter dan 1,5 cm. De roodrugspin is herkenbaar aan een rode streep op het lijf, de zwarte weduwe aan een rode diabolo op de rug. http://www.telegraaf.nl/binnenland/46159861/Uitheemse_giftige_spinnen_rukken_op.html http://img132.imageshack.us/img132/461/spin29xk.gif Door alle strenge milieueisen, worden er steeds mildere bestrijdingsmiddelen gebruikt bij geïmporteerde goederen uit verre landen. Daardoor overleven steeds meer spinnen en andere dieren die met partijen planten of tuinmeubelen hier terechtkomen. Bovendien kunnen deze spinnen zich in ons klimaat in leven houden en zelfs voortplanten", aldus Getreuer. Vanaf dat moment gaat de verspreiding vrij vlot. "De jongen van de roodrugspin en de verwante zwarte weduwe laten zich op dunne spinragdraden door de wind verplaatsen. Zo kunnen zij tot 250 kilometer van hun geboortestek terechtkomen. " Serpo krijgt per jaar tientallen exotische spinnen binnen die in en rond het huis gevangen worden. Daaronder zitten steeds vaker zwarte weduwen en roodrugspinnen. "Wij hebben getest of die spinnen zich in ons klimaat kunnen voortplanten. En dat lukt. We kregen in een niet verwarmd terrarium van één bevruchte zwarte weduwe maar liefst veertien cocons. Uit elke cocon komen tussen de 100 en 400 jonge spinnetjes." De zwarte weduwe en de roodrugspin zijn extreem giftig. De beet is zeer pijnlijk en geeft een ziektebeeld dat lijkt op die van een acute blindedarmontsteking. Volgens Serpo is het slachtoffer van een spinnenbeet door verstarring van onder andere de gelaatsspieren niet in staat te vertellen wat er gebeurd is. Getreuer: "Als zo'n spin je bijt, moet je direct 112 bellen. Doe je dat niet, dan kan de beet dodelijk zijn. Ongeveer 1 procent van de slachtoffers overlijdt dan. Overigens neemt de giftigheid van deze spinnen wel af naarmate ze in kouder gebied leven." Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu heeft geen cijfers over gifspinnen in ons land. " We weten eigenlijk heel weinig over giftige spinnen, omdat ze hier van nature niet voorkomen."

Einherjer
10-07-2006, 15:53
http://schoolweb.argo.be/bs/boom/park/zwwedmooi.gif

GodSent
10-07-2006, 15:57
Overigens neemt de giftigheid van deze spinnen wel af naarmate ze in kouder gebied leven." Maar het wordt warmer :hadj:

Einherjer
10-07-2006, 15:58
Maar het wordt warmer :hadj: Mjoah..dat nemen we voor lief.;) Verder hopen op strenge winters dan maar. :D

DaanA
10-07-2006, 16:00

Kan Verdonk die niet uitzetten, dan?

GucciGirl
10-07-2006, 16:08
wow wat the fak ik had laatst de buurman een spin bij mijn raam laten verwijderen, en die was echt zo dik lijf en vrij korte pootjes, lijkt verdomd veel op die rode rug spin die geplaatst is :maf: kreeg rillingen :D

GodSent
10-07-2006, 16:11
Mjoah..dat nemen we voor lief.;) Verder hopen op strenge winters dan maar. :D Ik zie de krokodillen van Aplat steed vaker voor me..... Wel gunstig voor de Adamse onderwereld, gewoon een paar spinnen in iemands nek, de gracht in en de rest is alligator history.....

GodSent
10-07-2006, 16:12
wow wat the fak ik had laatst de buurman een spin bij mijn raam laten verwijderen, en die was echt zo dik lijf en vrij korte pootjes, lijkt verdomd veel op die rode rug spin die geplaatst is :maf: kreeg rillingen :D Ben jij dat op die avatar?

GucciGirl
10-07-2006, 16:16
Ben jij dat op die avatar?Ga je me vertellen dat ik een hijaab moet dragen :moe:

GodSent
10-07-2006, 16:19
Ga je me vertellen dat ik een hijaab moet dragen :moe: Alsjeblieft niet nee :hihi:

GucciGirl
10-07-2006, 16:19
Alsjeblieft niet nee :hihi:Gelukkig. :goedzo:

MooiRood
10-07-2006, 16:54
Moet je mij toch eens vertellen welke groente en fruit wij dan uit Australie krijgen. Ben benieuwd... er wonen op dat hele werelddeel net zoveel mensen als in Nederland omdat het voor een groot deel onbruikbare woestijn is. Transportkosten zijn verder extreem hoog.

GucciGirl
10-07-2006, 17:04
Offtopic: Bedankt voor de puntjes, maar als je je naam erbij zet, kan ik wat teruggeven. :) En GodSent :goedzo:

GucciGirl
10-07-2006, 17:20
moet je trots op zijn, op die groene puntjes, kijken of allah (swt) ook die groene puntjes geeft! :goedzo:Ik denk dat Allah (swt) wel belangrijke dingen te doen heeft dan zich om groene puntjes te bekommeren. :moe:

GucciGirl
10-07-2006, 17:23

toont aan dat je een geboren blondje bent!!! ben je uberhaupt wel een moslima? (we kenne marokkaanse joden,dus)...Waar bemoei jij je eigenlijk mee?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6