Bekijk originele versie : salaat en vakantie...
chemicha
10-07-2006, 13:36
Hoi dames,
Een vraagje: hoe doen jullie het onderweg met de salaat? Heb nooit gebeden onderweg weet is erg maar wij (toen we klein waren) mochten we het altijd inhalen als we aan waren gekomen.
Nu ga ik weer met de auto en wil mijn salaat gewoon doen.
Heb wel van de steen gehoord maar vraag me af hoe de dames hun intieme plekken reinigen. Normaliter doe je dit toch met water en zeep (ik doe het met lactacyd) maar met zo'n steen kan je toch moeilijk je intieme plek doen :confused:
Ohja hoe weet je welke richting je moet bidden heb wel zo'n plastic ding waar graden staan en nummers per stad maar twijfel of dit goed is voor onderweg. Voor thuis is het een uitstekend geval.
Sorry klink erg dom maar wil het goed doen.
moslimmagirl
10-07-2006, 13:39
je moet taymoen (als ik het goed zeg een steen en dan kan je gewoon in de auto zittend bidden) heb het onlang gehoord bij een lezing en toen hadden ze het erover...gier insha allah...
chemicha
10-07-2006, 13:42
vind het niet erg om buiten te bidden maar hoe zit het met de reiniging van je intieme plekken dat is iets wat ik niet snap. Die steen is goed voor handen, voeten etc. maar je intieme plek moet toch ook gereinigd worden :confused:
Zelf gebruik ik vochtige toiletdoekjes maar ben benieuwd of dit genoeg is voor de woedoe.
Die moet je gewoon reinigen met water en als je hebt gedrukt met water en zeep
je moet taymoen (als ik het goed zeg een steen en dan kan je gewoon in de auto zittend bidden) heb het onlang gehoord bij een lezing en toen hadden ze het erover...gier insha allah...
Zuster wil je dit ook melden in deze topic Insha Allah.:o
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1025098
bunty_aur_bably
10-07-2006, 13:55
gewoon neem een flesje water mee naar het toilet was je intieme plek een schoone sting en je kan je gebed verrichten.
Je moet water gebruiken alleen als je geen water hebt dan mag je taymoem gebruiken.
Onderweg stoppen en dan naar de wc gaan vul een fles of een ghoraf met water ga de wc in en was je intieme delen.. en je kan dan de woedoe gewoon verrichten met water..
Je moet gewoon staand bidden als je dat kan..als je daartoe in staat bent.. ik denk van well tenzij je iets mankeert.. wa allahoe l3em
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1002977
Lees de link die ik heb geplaats zou ik zeggen daar staat alles uitgelegd hoe en wat.
moslimmagirl
10-07-2006, 14:09
Je moet water gebruiken alleen als je geen water hebt dan mag je taymoem gebruiken.
Onderweg stoppen en dan naar de wc gaan vul een fles of een ghoraf met water ga de wc in en was je intieme delen.. en je kan dan de woedoe gewoon verrichten met water..
Je moet gewoon staand bidden als je dat kan..als je daartoe in staat bent.. ik denk van well tenzij je iets mankeert.. wa allahoe l3em
bij die lezing hebben ze gezegd een getrouwd vrouw mag niet in het openbaar bidden dat is niet toegestaan daarom mag je in de auto zittend bidden....gier insha allah
chemicha
10-07-2006, 14:12
Die moet je gewoon reinigen met water en als je hebt gedrukt met water en zeep
Dit is wat ik altijd doe maar hoe doe je dit onderweg :confused: ik zie mezelf al vogelen in zo'n toilethok (hij is zo krap) bij het station- dit kan toch niet ten eerste omgeving is niet rein en ja dan ziet het toilet hok er niet meer uit als ik klaar ben :hihi:
chemicha
10-07-2006, 14:14
gewoon neem een flesje water mee naar het toilet was je intieme plek een schoone sting en je kan je gebed verrichten.
Is een tip dank je - maar dan is het toilet 1 puinhoop met het gespetter van water...sorry ben erg lastig maar wil weten hoe de dames het doen en wat het beste is.
PS: kan het niet aan mijn ma vragen want die gaat altijd met de vliegtuig en verder heb ik geen zussen bij wie ik terecht kan :(
chemicha
10-07-2006, 14:16
Klopt dit dacht ik dus ook - had ergens gelezen dat zittend bidden en taymoem alleen mogen als er geen water is en je niet instaat bent te staan voor een paar minuten.
Oke dank u wel voor uw tip - moge Allah SWT iedereen belonen voor zijn lieve reacties..Choekran bezef!!
bunty_aur_bably
10-07-2006, 14:23
Is een tip dank je - maar dan is het toilet 1 puinhoop met het gespetter van water...sorry ben erg lastig maar wil weten hoe de dames het doen en wat het beste is.
PS: kan het niet aan mijn ma vragen want die gaat altijd met de vliegtuig en verder heb ik geen zussen bij wie ik terecht kan :(
Ik doe het gewoon zo.....en helemaal geen spetter of spat;)
chemicha
10-07-2006, 14:25
Ik doe het gewoon zo.....en helemaal geen spetter of spat;)
dikke :kus: choekran schat ga het incha'allah uitproberen!
bunty_aur_bably
10-07-2006, 14:28
dikke :kus: choekran schat ga het incha'allah uitproberen!
gewoon een kleine water flesje:goedzo:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.