Bekijk originele versie : Kan iemand mij dit uitleggen
Wat mij opvalt als ik een marokaans stelletje zie lopen en dan voornamelijk de stelletjes die dezelfde leeftijd hebben als onze ouders
dan valt mij op dat de man altijd 10 meter vooruit loopt en de vrouw erachter met grote stappen dat ze haar man bij kan houden
waarom lopen ze gewoon niet naast elkaar
mijn ouders doen dat wel
kan iemand mij dat uitleggen dat valt mij iedere keer op als ik ze zie lopen
alvaste bedankt
dat valt mij ook vaak op.....
ik denk dat de man een beter conditie heeft dan de vrouw....
omdat de man vaak buiten loopt dan de vrouw.
groet :)
J maar dat is toch zielig voor de vrouw
komt die arme vrouw een keer buiten dan kan ze ook niet eens een keer (romantisch) naast haar man op straat lopen
dan lijkt het net of hij voor haar weg loopt en niet met haar gezien wil worden
Origineel gepost door Busje_207
dat valt mij ook vaak op.....
ik denk dat de man een beter conditie heeft dan de vrouw....
omdat de man vaak buiten loopt dan de vrouw.
groet :)
Dit slaat nergens op, meeste ouderen mannen doen dat omdat zij vinden dat de vrouw achter de man hoort te lopen en niet voor of naast, gelukkig is mijn vader niet zo, maar zo zijn sommige.
lalatetouania
13-06-2002, 11:35
Salaam
Dat verschijnsel is mijn ook opgevallen, ik denk dat te maken heeft met onze marokkaanse cultuur, de mannen willen denk ik niet dat ze gezien worden met hun vrouwen.
Jongen wat vinden jullie hier eigenlijk van?
Besalaam
igzeneej
13-06-2002, 11:37
haha Jah nu je het zegt !!! ...Maar ik zou het niet weten ???
Vraag het ze zou ik zeggen !!!
soussiasaida
13-06-2002, 11:42
Vrouwen hebben kortere beentjes en kunnen meestal de tempo van hun man niet inhalen:hihi:
Nee effe serieus, ik zie mijn ouders ook niet echt hand in hand lopen maar achter elkaar al helemaal niet. Mijn pa loopt altijd naast mijn ma, maar tja dat ze achter elkaar lopen dat heb ik al zo vaak gezien dat het voor mij alweer niet meer opvalt.
Zit in het oude generatie's bloed denk ik.
igzeneej
13-06-2002, 11:44
Het gaat om schaamte !!! ...Marokanen zijn daar best streng in !!!
Hanaetje
14-06-2002, 23:42
Salam,
SLOOM??? wahaha ...de dag dat ze dat bij mij zeggen vloeken engeltjes en vliegen biggetjesss...Jongens kunnen mij op straat nog niet eens aanspreken omdat ik té snel voor hun stap...pffff en dan zeg jij meisjes SLOOM?? laat me niet lachen hé :-))...
En dat van koppels niet naast elkaar lopen ??...Waar wonen jullie in Timboektoe of zo..??...Al de koppels die ik zie, lopen braafjes naast elkaar hand in hand en kijken héél verliefd naar elkaar soooo sweeeeet :-))...
Thallaa en beslama
Hanaeeeeeeee
Sarahsalima
14-06-2002, 23:45
het is niet zo dat de man niet naast zijn vrouw wilt gezien worden,
MAAR de vrouw wilt niet naast haar man gezien worden hihihihiii
ze wilt nog versierd worden, dus loopt ze extra langzaam totdat het lijkt alsof ze niet bij mekaar horen. :D :D
nou ik heb het nagevraagd aan me moeder.
En zij weet zelf ook niet waar dat vandaan komt.
Het is waarschijnlijk een gewoonte van de mannen.Als een man in de auto rijd dan gaat zijn vrouw b.v ook gewoon achterin zitten terwijl er gewoon een plaats voorin nog is.
Maar mijn moeder zei ook dat mannen dan meestal ook sneller lopen.Waardoor die vrouwen dan achterblijven.Mannen lopen snel met een opgeheven hoofd met trots.
Maar ik vraag me ook af waar het vandaan komt.Het moet wel een reden zijn.Ik denk mischien zelf een soort respect voor de man ofzo.Maar het kan zijn dat ik fout zit.Dan maar wat research doen in Marokko dit jaar.
Ciao Baby ;)
Trouwens dat de vrouw achter de man loopt dat is een gewoonte van de eerste generatie.En vrouwen en mannen die nu wel onderhand heel oud zijn !
Dat zie je denk ik niet heel erg gauw gebeuren bij pas getrouwde stellen van nu.
Ciao Baby ;)
Ismahane82
15-06-2002, 00:32
hjgakjhdsfljasfdklajsfdpjdskljdspfk;lk;'llllllllll llllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll llllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll lllllllllllllllllllll test
ik denk dat het een dierlijke trekje is van de mannen ..zehma ze staan boven de vrouw vandaar dat ze het te min vinden om naast haar te lopen ......ik vind het ontzettend dom en het is een vorm van minachting en respectloosheid voor je vrouw , een echte vent doet zoiets niet !!
Origineel gepost door remii
ik denk dat het een dierlijke trekje is van de mannen ..zehma ze staan boven de vrouw vandaar dat ze het te min vinden om naast haar te lopen ......ik vind het ontzettend dom en het is een vorm van minachting en respectloosheid voor je vrouw , een echte vent doet zoiets niet !!
Ja maar weet je dat het ook zo kan zijn.DAt het vroeger dus gebeurde dat mannen voor hun vrouwen liepen en dat deden zodat ze zich hoger voelde dan de vrouw.Maar dat het nu gewoon zo een gewoonte is geworden is dat de mannen geneens meer weten waar die gewoonte vandaan kwam.
ciao Baby ;)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.