Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Tips voor een leuke vrijgezellenfeestje voor de bruid

Kusje
12-06-2003, 12:35

Ok, het is in onze kringen niet gebruikelijk om de bruid door haar vriendinnen te laten verrassen op een leuke dag/avond maar toch deponeer ik hier mijn vraag: Wat zijn leuke ideeen voor een vrijgezellenfeestje voor de bruid? Wat zou JIJ leuk vinden om te krijgen of te doen?

missysous
12-06-2003, 14:07
ik had vorige week een vrijgezellen feest van een vriendin in amsetrdam in het mariott hotel kan je deelnemen aan Big secret Dat is echt heel leuk. het is een spel van ongev 8 personen iedereen heeft een eigen personage. iedereen krijgt een kaart waar een geheim op staat. het spel gaat zo dat jullie aan de hand van het roddelen erachter moeten komen wie wat voor geheim heeft. Het is echt een aanrader als je meer wil weten moeten je even inform in het mariothotel op de stadhouderskade. en trouwens tijdens het spelen is er een buffet dus je speelt en eet tegelijkertijd. dan hebben jullie dat ook gehad. groetjes

souhie
12-06-2003, 14:11
Wat ook leuk is om van de henna-avond een soort vrijgezellenfeestje te maken. nodig al je vriendinnen en nichtjes uit, maak er een leuke avond van met muziek, nodig een henna-vrouwtje uit die voor iedereen die wil henna zet, lekker eten (niet te ingewikkeld en te veel) met de bruid als middelpunt die ook haar henna laat zetten. N paar oudere dames die wat liederen zingen uit "grootmoederstijd" erbij kan ook heel sfeerverhogend zijn!!

Atlas_Gebergte
12-06-2003, 16:33
Sallaam, Sokran Souhie zo doen wij het ook meestal in onze plaats echt heel gezellig en leuk joh. Insha Allah ga ik dat ook dit jaar doen. Wa Sallaam Alikoum

bruidje
13-06-2003, 11:12

Bij ons is de henna avond eigenlijk een soort vrijgezellenfeest, maar in mijn omgeving wordt het eigenlijk steeds vaker allebei gedaan. Bij henna is het gewoon op de traditionele manier, lekker thuismet fam, vriendinnen en muziek en het bruidje krijgt henna op. Dat vier ik dus in Marokko en lijkt me geweldig heel sfeervol en traditioneel. Vrijgezellenfeest ga je vaak wat ondernemen of wordt een een soort suprisefeestje voor je georganiseerd, dat doen dus je vriendinnen of zussen. Je kunt naar de Hammam, kuuroord of iets actiefs doen, wat je maar wilt. Als je hier in Nederland trouwt is het bijv heel leuk om met je vriendinnen op je vrijgezellenfeest je bruidstaart te maken, dat kan bij sommige banketbakkerijen onder begeleiding van een goede bakker. Of je maakt vast het bruidsboeket en corsages en autoversiering bij een bloemist, leuk en nuttig. Genoeg leuke ideeen om iets te organiseren, ik trouw zelf in Marokko anders zou ik het leuk vinden zo een taart te maken of mijn boeket. Ach alles is leuk wanneer mensen de moeite hebben genomen iets voor je te organiseren, en het is ook een soort afscheid van je oude leventje met je vriendinnen :huil:

mourie
13-06-2003, 23:45
mohameddddddd, was dit een leuke avond/dag ???? Alleen maar l''Hamam geweest ?

cheima
14-06-2003, 10:06
Wij gaan met de lady's naar een Hammam :)

Kusje
20-06-2003, 13:59
Bedankt voor jullie tips! Ik had op wat originelere ideeen gehoopt maar hier kan ik zeker wat mee!

tafersitti
11-09-2003, 21:55
mijn nichtje is onlangs getrouwd en we wilden ook eens iets origineels en vooral leuks doen! Haar geschenkje zal sowieso veel geld zijn maar we wilden haar het weekend voor haar huwelijk eens goed doen lachen. Wij hebben allen afgesproken iets heel leuks, goedkoop te gaan halen maar dat ze zeker zal nodig hebben thuis! Dus de ene heeft iets samengesteld met afwasmiddel, sponzen, afdroogdoeken enz en dan met een kaartje met een typ en zij moest dan raden wat er in zit, de ander heeft een dweil, aftrekker en een emmer gekocht, de ander een pannelap en alles bijhorend, de ander een naaigerief setje, condooms, allemaal kleine dingen die ze zeker niet zal hebben gekocht maar zeker zal nodig hebben, het was niet duur uiteraard want ze kreeg later nog een ander cadeau, maar het ging om de sfeer, om het moment, we hebben gelachen, ze moest dus bij elk pakje raden wat er in zat, dus een grappig versje enz. Elke keer dat ze het huishouden doet zal ze aan ons denken en dat moment dat we samen waren en ons kreupel hebben gelachen, en dat is heel mooi, ze wist er niets van dus het was zeker een grote verassing!! Ik hoop dat dit origineel genoeg is voor jou... alvast succes ermee en laat ons weten wat het is geworden, misschien idee voor mij als mijn ander nichtje trouwt, hoe origineler hoe beter want wij kunnen dit geen twee keer doen spijtig genoeg..