Bekijk originele versie : Geboortefeest tips,adviezen en ideeen, hier plaatsen aub!!
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
powerfull
09-07-2006, 14:04
Moeders, meiden,
Voor de maand dec wil ik een geboortefeest organiseren!
Hebben jullie ideeen, vermaak, het is de bedoeling dat het geboortefeest (sabah) alleen voor vrouwen wordt gehouden.
Ik wil iets bijzonders organiseren.
Een zaal heb ik op het oog, maar de aankleding nog niet.
Denk maar aan de kleur blauw/roze of zo, maar waar haal je zo iets.
Dus aub kom met ideeen, ik zal jullie dankbaar zijn.
Jullie ervaringen mag ook. In ieder geval iets aparts. Kom bv ook met sites of zo.
Groeten,
Khaltoum
Sousia87
09-07-2006, 14:53
Ik heb pas ook een geboortefeest gehouden. Ik heb de zaal versierd met blauwe en witte balonnen. Ik heb dozen ingepakt met cadeuapapier van winney the pooh ook in het blauw. Wel grote dozen gebruiken en deze in de zaal neerzetten. Mooie geboortesuikers en voor kinderen snoep in blauwe bekers. Ga je een dj doen of iets anders.
maryam_maroc
09-07-2006, 15:56
maak alsjeblieft een afspraak met iedereen die gaat helpen -vooral de dames- dat ze ff een glimlachje op hun gezichten toveren en pas mogen schreeuwen wanneer er geen gasten bij zijn.
laat ze er 'relaxed' uit zien :gniffel:
qa soms...
powerfull
09-07-2006, 16:17
Ik heb pas ook een geboortefeest gehouden. Ik heb de zaal versierd met blauwe en witte balonnen. Ik heb dozen ingepakt met cadeuapapier van winney the pooh ook in het blauw. Wel grote dozen gebruiken en deze in de zaal neerzetten. Mooie geboortesuikers en voor kinderen snoep in blauwe bekers. Ga je een dj doen of iets anders.
ik heb nog niets geregeld, wil juist hele leuke ideen.
hoe heb je het met de maaltijd gedaan etc. etc.
alles wil ik weten:nerd:
powerfull
09-07-2006, 16:18
maak alsjeblieft een afspraak met iedereen die gaat helpen -vooral de dames- dat ze ff een glimlachje op hun gezichten toveren en pas mogen schreeuwen wanneer er geen gasten bij zijn.
laat ze er 'relaxed' uit zien :gniffel:
qa soms...
:rolleyes: snap je niet
maryam_maroc
09-07-2006, 18:06
heb je nooit zo'n hectisch geboortefeest meegemaakt? ik dacht dat dit bij alle marokkanen wel bekend in de oren zou klinken
zo'n fatima, weet je wel, met tel in de hand: WA WAAR IS MO!! ROEP MO WAAR BLIJFT DE KIP!! roept ze dan tussen alle gasten, kickt ze allemaal weg met een vet rood en boos hoofd. enz enz enz
mimi_tangaouia
09-07-2006, 20:20
IK heb ook laatst mijn geboortefeest gehouden.
Ik heb bij de makro tafelkleden gehaald met bij behorende tafellopers in het fuschia van het dikke servetpapier. Daarover heen had ik plastic zodat het er netjes uitzag.
Ik moet er wel bij zeggen dat ze duur zijn maar als je het op mijn manier doet dan kan je ze een paar keer gebruiken.
Vraag de genodigde om geen kinderen mee te nemen en geloof mij het was echt super relaxt.
Huur dj apparatuur ipv een dj het scheeltje echt bakken met geld
tuinboon
09-07-2006, 20:41
ik heb nog ergens een checklist een keer hier geplaatst weet niet of je die nog kan vinden,
Ik doe in november en mijn ideeen tot zover zijn;
goedkope buurtzaal, zelf decoratie, gewoon kaasdoek kopen en dat rose of lichtblauw verven, ik schaf glazen en bestek tweedehands aan via rommelmarkten, nu al mee bezig, ik schaf tweedehands discolampen en bellenblaasmachine aan, zelf bedankjes maken, zelf koekjes maken,
menu, vooraf salade, bestilla, gevulde lmsemen en daarna couscous met lam, toe fruit en/of ijs, daarna, zelfgemaakte kwarktaarten met op elke taart een grote letter dat samen de naam vormt, gekluerde servetten, heb meters gekleurde vlaggetjes en kerstlichtjes ter versiering, huur voor buiten de zaal zo'n enomre opblaasbare ooievaar,een kookster die alles dag vantevoren kookt en twee dames in de keuken voor opwarmen, serveren en opruimen tussendoor ga ik huren, door veel zelf te doen wil ik genoeg geld overhouden voor een dj en als het even kan ook nog een dakka, als het van de zaal mag
nou verder ben ik nog niet, ik vind dat van die dozen echt heel leuk, simpel en decoratief meer van dat soort ideeen aub
powerfull
09-07-2006, 20:46
IK heb ook laatst mijn geboortefeest gehouden.
Ik heb bij de makro tafelkleden gehaald met bij behorende tafellopers in het fuschia van het dikke servetpapier. Daarover heen had ik plastic zodat het er netjes uitzag.
Ik moet er wel bij zeggen dat ze duur zijn maar als je het op mijn manier doet dan kan je ze een paar keer gebruiken.
Vraag de genodigde om geen kinderen mee te nemen en geloof mij het was echt super relaxt.
Huur dj apparatuur ipv een dj het scheeltje echt bakken met geld
Lieverd,
Bedankt voor je reactie en advies
De makro, ik geloof dat je er niet zo mag winkelen toch?
Wanneer dan wel.
En wat ben je kwijt geraakt aan 1 tafel een plastik +servet?
Wat zijn de kosten van dj apparatuur ongeveer.
heb je nog verder bijzonders gedaan qua maaltijd of leuke bedankjes!!
Hoe en waar heb je ze vandaan.
tarieven is voor mij ook belangrijk, wat was jij kwijt in totaal en voor hoeveel mensen
dames,
kom met nog meer ideeen.
mother_to_be
09-07-2006, 20:46
mijn feestje.. wat 20 man... heel klein en gezellig, muziek.. de ladies zijn helemaal uit hun dak gegaan.. menu was.. vispastilla, vlees en ijsstam met slagroom...
op het eind een taart met zijn naam erop en voor de kids allemaal feestzakjes met lekkers erin!!! het was heel geslaagd..
ik had nietzoveel zin in een groot feest.. heb het dus lekker klein gehouden.. alleenvoor naaste familieleden, dus zussen enzo....
powerfull
09-07-2006, 20:47
mijn feestje.. wat 20 man... heel klein en gezellig, muziek.. de ladies zijn helemaal uit hun dak gegaan.. menu was.. vispastilla, vlees en ijsstam met slagroom...
op het eind een taart met zijn naam erop en voor de kids allemaal feestzakjes met lekkers erin!!! het was heel geslaagd..
ik had nietzoveel zin in een groot feest.. heb het dus lekker klein gehouden.. alleenvoor naaste familieleden, dus zussen enzo....
vind ik ook wel gezellig kleine feest.
het menu heb je die zelf gemaakt of besteld??
powerfull
09-07-2006, 20:51
ik heb nog ergens een checklist een keer hier geplaatst weet niet of je die nog kan vinden,
Ik doe in november en mijn ideeen tot zover zijn;
goedkope buurtzaal, zelf decoratie, gewoon kaasdoek kopen en dat rose of lichtblauw verven, ik schaf glazen en bestek tweedehands aan via rommelmarkten, nu al mee bezig, ik schaf tweedehands discolampen en bellenblaasmachine aan, zelf bedankjes maken, zelf koekjes maken,
menu, vooraf salade, bestilla, gevulde lmsemen en daarna couscous met lam, toe fruit en/of ijs, daarna, zelfgemaakte kwarktaarten met op elke taart een grote letter dat samen de naam vormt, gekluerde servetten, heb meters gekleurde vlaggetjes en kerstlichtjes ter versiering, huur voor buiten de zaal zo'n enomre opblaasbare ooievaar,een kookster die alles dag vantevoren kookt en twee dames in de keuken voor opwarmen, serveren en opruimen tussendoor ga ik huren, door veel zelf te doen wil ik genoeg geld overhouden voor een dj en als het even kan ook nog een dakka, als het van de zaal mag
nou verder ben ik nog niet, ik vind dat van die dozen echt heel leuk, simpel en decoratief meer van dat soort ideeen aub
krijg je niet verschillende glazen voor je visite, staat het niet raar.
en hoe maak je de bedanktjes
mother_to_be
09-07-2006, 20:58
vind ik ook wel gezellig kleine feest.
het menu heb je die zelf gemaakt of besteld??
was van plan om te bestelle, maar vanwege de ziekte van mijn schoonma moest ik het op zondag doen.. dus toen kon het niet..mijn zussen, schoonzussen en mams hebben alles gedaan...
maar je kan zoveel dingen doen..maar uiteindelijk slaagt een feestje door de sfeer en gezelligheid..
tuinboon
09-07-2006, 21:00
Nou ik zorg voor kleine verschillen door gewoon alleen longdrinkglazenglazen te kopen en een soort waterkan die je heel veel ziet bijv, en bestek gewoon zo simpel mogelijk als je dan alles een beetje door elkaar zet en qua decoratie toch wat lijn in de tafelaankleding brengt tafelkleed, servetten, wat decoratie van de xenos,,,, valt het niet zo op, ik koop op zwarte markt gewoon van die plastic marokkaanse borden, je weet wel dat campingachtige materiaal, nu is er nog maar een probleem hoe kom ik aan 150 theeglazen.......
bedankjes> heb nog geen inspiratie maar in het ergste geval ingepakte snoejes in tule , ik ben nog een beetje zoekende, iets wat met de naam te maken heeft of het sterrenbeeld bijv. of eens tukje tekst over geboorte uit de koran mooi ingepakt met wat snoep, ehm , een chocoladeletter met de eerste letter van de naam, een stukje steen wat bij het sterrenbeeld hoort of iets in de kleur van het sterrenbeeld of bloemenzaadjes, of bloembollen als teken van nieuw leven. etc. etc.
tuinboon
09-07-2006, 21:03
en idd sfeer is niet te koop , ik vind het gewoon heel leuk om iets te organiseren, volgens mij kun je door het strak te organiseren veel bijdragen aan de sfeer dat je zelf niet continu in de weer bent maar ook rustig met je gasten kunt eten en iedereen wat aandacht geven.Dat is idd heel veel waard, meer dan een bijzonder bedankje of wat ook.Ik spreek daarom ook met mijn familie af dat zij de tafels langs gaan om naast de begroeting even te vragen of alles naar wens is en of ze genoeg drinken eten enzo hebben en of ze misschien bepaalde muziek willen horen. tsja voor de rest moeten mensen het ook zelf doen natuurlijk, als ze alleen gaan zitten chagrijnen dan kan ik op mijn kop gaan staan maar ja.
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.