Bekijk originele versie : Voor al je vragen m.b.t. de Islam...
Marokkaasjuuuh
12-06-2003, 00:07
Salaam aleikoum allemaal,
Ik weet niet of iemand al eerder zo'n topic geopend heeft, maar het idee is dat je hier terecht kan met je vraag in de hoop dat deze beantwoord kan worden door een van ons. Aarzel niet om je vraag te stellen...zelfs al denk je dat vast niemand er een antwoord op heeft, je vraag kan mensen i.e.g. wel aan het denken zetten..!!!!!
Mijn eerste vraag is;
We weten allemaal dat je bij het verrichten van de 'woudou' al je lichaamsdelen 3 keer moet wassen. Nu is mijn vraag; is 3 keer nou het minimum, of is het gewoon 3 keer en niet minder en ook niet vaker?m.a.w. mag het vaker als 3 keer? Ik stel deze vraag omdat ik soms mijn handen 3 keer was maar niet het idee dat ze helemaal schoon zijn.
Bovendien heb ik ook gehoord dat je het geslachtdeel wel vaker mag wassen, is dat zo, of moet deze ook slechts 3 keer???
Ik hoop dat iemand hier antwoorden op heeft...
Origineel gepost door Marokkaasjuuuh
Salaam aleikoum allemaal,
Ik weet niet of iemand al eerder zo'n topic geopend heeft, maar het idee is dat je hier terecht kan met je vraag in de hoop dat deze beantwoord kan worden door een van ons. Aarzel niet om je vraag te stellen...zelfs al denk je dat vast niemand er een antwoord op heeft, je vraag kan mensen i.e.g. wel aan het denken zetten..!!!!!
Mijn eerste vraag is;
We weten allemaal dat je bij het verrichten van de 'woudou' al je lichaamsdelen 3 keer moet wassen. Nu is mijn vraag; is 3 keer nou het minimum, of is het gewoon 3 keer en niet minder en ook niet vaker?m.a.w. mag het vaker als 3 keer? Ik stel deze vraag omdat ik soms mijn handen 3 keer was maar niet het idee dat ze helemaal schoon zijn.
Bovendien heb ik ook gehoord dat je het geslachtdeel wel vaker mag wassen, is dat zo, of moet deze ook slechts 3 keer???
Ik hoop dat iemand hier antwoorden op heeft...
onder je onderbroek moet jij gewoon wassen na het toileteren.
dus tot dat schoon is.
als jij ergens op platteland bent waar jij geen water kunt vinden dan moet jij je vegen met 3 stenen of 5 of 7 oneven getal ( er is een hadith die zegt dat men liever water gebruikt)
dit onderdeel behoort niet tot woedo.
woedo begint met 3keer handen wassen.
jij kan beter gewoon 3 keer alle onderdelen wassen. behalve hoofd
dat is soenna. dus niet niet meer en niet minder. er zijn geleerden die zeggen dat meer of minder mag wel.
de meerdeheid zegt 3 keer.
als je handen vies zijn dan kan jij eerst je handen met zeep te wassen daarna beginnen met woedo.
wassalam
als jij een windje laat dan hoef jij niet onder je onderbroek te wassen
SchoneSlaapster
28-06-2003, 15:36
Moet je voor elk gebed de woedoe verrichten?
selaam
ja ik wil een vraag stellen maar ik weet niet waar je dat moet intypen hier op reactie of elder op de pagina ik kan het niet vinden
selaam
ikwou weten wat dit persies betekent.. nadat je hebt gelooft ben je nu ongelovig geworden veronschuldig je maar niet..
.. let op veronschuldig je maar niet
Marokkaasjuuuh
28-06-2003, 16:42
Origineel gepost door SchoneSlaapster
Moet je voor elk gebed de woedoe verrichten?
Als je nog woudou hebt hoef je niet niet per se voor het volgende gebed woudoe te verrichten...
dus stel; je hebt voor salaat Doh'r woudou gedaan, en tussen Doh'r en 3asr heb je niet geslapen en/of ben je niet naar de wc geweest of iets anders onreins gedaan, dan kun je nog met de woudou die je voor Doh'r verricht hebt, ook 3asr bidden...
Ik hoop dat dit een beetje duidelijk geformuleerd is..
groetjes
Marokkaasjuuuh
28-06-2003, 16:44
Origineel gepost door etoadou
onder je onderbroek moet jij gewoon wassen na het toileteren.
dus tot dat schoon is.
als jij ergens op platteland bent waar jij geen water kunt vinden dan moet jij je vegen met 3 stenen of 5 of 7 oneven getal ( er is een hadith die zegt dat men liever water gebruikt)
Is dit echt zo?? :confused:
ok mijn vraag k heb al een topic geopend maar krijg weinig reacties :: HOE vericht k smeek gebeden of dank gebeden??? please wil iemand mij helpen???
alvast bedankt :zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.