magrabiah
11-06-2003, 18:57
Ik wil even weer mijn ervaring met jullie allen delen. Ik heb het lang genoeg voor me gehouden. Op een zomerdag in Marokko, Tanger ging ik samen met mijn nichten naar de masjdied in Tanger. Hoe de masjdied heet weet ik niet maar het is in de buurt bij casabarata, het wordt daar ook wel kantra genoemd. Die vrijdag was het enorm druk en stikbenauwd in de moskee. Zoveel vrouwen waren daar. En zoveel mschAllah zusters. Ik hoorde van een vrouw dat daar elke dag een maschAllah jong meisje bad, er ging geen dag voorbij dat zij niet aanwezig was. Met zij edoel ik een oprechte zuster. Zoals ik hoorde en kon meemaken was ze een zuster die niet aan schijnheilige praktijken deed. Ik heb vele verhalen over haar gehoord van mijn nichten. Ik nam een voorbeeld aan haar. Die dag dat ik daar samen met mijn nichten was, was een dag dat ik nooit zal vergeten. Die dag gebeurde iets wonderbaarlijks. Na de ghoetba gingen we met zijn allen in rechte rijen staan. De oprechtige zuster bad 3 rijen voor mij. Toen we klaar waren met het gebed, stonden alle vrouwen op. Een bleef in een sjoedoed houding zitten. Haar zus die naast haar bad wachtte geduldig tot dat zij omhoog zou komen. Na een tijdje kwam ze maar niet omhoog. Ze raakte haar aan en ze kreeg geen reactie. Haar zus schrok ervan dat zij geen reactie gaf en begon d'r zorgen te maken.Ineens begon ze te huilen en te huilen. De imam van die moskee werd er bij gehaald en zei dat het meisje is overleden. De imam smeekte terplekke Allah swt om ook zo'n mooie dood te krijgen. Ik wist niet wat ik zag. Nog nooit hebben mijn ogen zoiets maschAllah wonderbaarlijks gezien. De zuster die zo maschAllah was, overleed tijdens het gebed. Ze overleed in de soedjoed. Ze had geen ziekte, helemaal niets. Voor zover mijn nichten wisten mankeerde ze helemaal niets. Ze had de dood gekregen die ik zo graag zou willen krijgen. Tijdens het gebed overlijden. Een mooiere dood kan ik me niet voorstellen. Zoals ik eerder heb vermeld heb ik veel over het meisje gehoord. IK zag haar echt als een oprechte moslima en door de dood die zij kreeg werd het gevoel dat ik over had positiever. Moge Allah haar rijkelijk belonen met het paradijs inschallah. Moge Allah haar goede daden accepteren inschAllah. Dit verhaal heb ik via e-mail gekregen. Ik vind het een prachtig verhaal en wil t met jullie delen!! Ik hoop dat jullie dit meisje jullie aan t denk zet en haar als voorbeeld gaan nemen!! Moge Allah(swt) onze slechte daden insAllah vergeven en mijn Broeders en Zusters insAllah tot het Rechte Pad leiden insAllah Amien.