Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ik word gepest door mijn chef

Pagina's : [1] 2 3

Soussia_Souss
06-07-2006, 10:53

Voor mijn contracteinde wilde mijn chef me weghebben. Door de directeur is mijn contract pas verlengd met nog een jaar. Ik zit er nu 2 jaar en ga met september mijn 3e jaar in De chef heeft in mijn werk excuses zitten zoeken om me weg te hebben en dat is hem niet gelukt, ik heb me wel over de kop gewerkt Om alles goed te doen, maar ik ben nu moe. Nu let hij al weken op hoe laat ik binnenkom. Soms kom ik door het verkeer of drukte bij tankstation net 3 minuten of 8 minuten later. Daarover schrijft hij me dan e-mails en hij zegt het ook iedere keer dat ik weer te laat ben. De keren dat ik vroeger kom vallen hem dan zogenaamd niet op. Ik let er wel op dat ik dan die minuten langer doorwerk. Tegen andere collega's die 3 minuten of meer later komen zegt hij niets. Om hem zo min mogelijk kans te geven ben ik een tijdje veel vroeger gekomen, maar dat helpt niet, want ik mag niet vroeger weg ivm de telefoon. Dan zit ik 's ochtends 20 min. vroeger op kantoor, soms 30 min in mijn eigen tijd te werken. Hierdoor ben ik erg onveilig gaan rijden. Ik fixeer op de klok in mijn auto en hyperventileer zowat om het verkeer door te komen en rijd te vaak veel te hard. Op een weg van 70 km/h rijd ik 95 of 100. Vaak genoeg switch ik van baan of doe inhaalacties en prop me tussen auto's, vanmorgen weer en dat maakt me daarna bang als ik weer besef hoe ik heb gereden en dat het een keer flink slecht kan aflopen en heb ik mijn leven, gezondheid, schoonheid voor die baan en die vent op het spel gezet. Ik bid iedere keer in mijn hoofd en vraag Allah om hulp en bescherming. Het lukt me niet zo snel iets beters te vinden en ik ga bijna naar marokko, sollicteren lukt deze maand dus niet. Het geld heb ik nu wel nodig. Afgelopen vrijdag om 17h00 vlak voor het weekeind stond hij opeens naast mijn bureau en schreeuwde dat hij mijn gezicht niet meer wilde zien en dat ik bij de directeur mijn ontslag moest indienen en moest oprotten aan het eind v.d. maand. En dat hij op maandag weer zal opletten hoe laat ik binnenkom. Hij maakte ook een beweging met zijn hand alsof hij me in mijn gezicht aan het slaan was, maar hij raakte me niet. Er waren geen getuigen, veel waren al aan hun weekeinde begonnen. Andere afdelingen zijn wel tevreden met mijn werk, maar dat helpt niet. Gisteren heb ik alles aan de directeur verteld maar ik moest het verhaal 3 keer vertellen om te kijken of ik mijn chef niet vals beschuldigde en iets verzon. Bij de 3e keer kreeg ik het er nauwelijks uit omdat ik helemaal zat te huilen en ik ben er zo doorheen. Hij is daarna bij de directeur geroepen en ik weet niet wat er besproken was. Nu moet ik afwachten wat er gebeurt maar ik ben er doorheen en heb vannacht veel gedroomd over het werk en mijn keel en ogen zijn nu helemaal dik.

bonbon
06-07-2006, 11:08
Meisje tis heel vervelend voor je kan daarover geen advies geven. Wat ik zou doen is beginnen met solliciteren want voor zo'n klootzak zou je toch niet eens willen werken.

Shaimaa
06-07-2006, 11:12
Zoek gewoon terwijl ander werk, je gaat het toch niet lang kunnen volhouden

B_A_Z
06-07-2006, 12:41
Hebben jullie op het werk geen vertrouwenspersoon aan wie jij je verhaal kwijt kunt.

zoekertje75
06-07-2006, 13:05

wat voor contract heb je? heb je seriues het gevoel dat het iets te maken heeft met afkomst? heb je het idee dat je het er zelf nagemaakt heb door voortdurend slecht te werken of te laat te komen..?eerlijk zeggen aub het is ronduit schandalig dat jouw chef zo doet zeker dat hij jouw zo''n beetje loopt te dreigen en te schreeuwen, heb je een opname knop op je telefoon de volgende keer gewoon indrukken als ie weer zo schreeuwt Tot wanneer is je contract geldig je mag maar twee keer een verlenging hebben en dan moeten ze je of wegsturen of een vaste aanstelling geven vertel nog eens wat meer wat jou aandeel is of je ooit een officiele waarschuwing hebt gehad wegens wangedrag?? of te laat komen er zijn verschillende manieren om hier iets aan te doen je kan met de directuer gaan praten dat dit geen doen is en een gesprek aan vagen met je supervisor (de lastige ) en de directeur om de problemen op te lossen En je moet je absoluut niet laten intimideren om je ontslag te nemen want dan verspeel je al je rechten (ww enzo) pm of doe t hier on-topic sucses je kan je ziek melden en van te voren dit aangeven bij de arbo misschien kan ik je een beetje helpen heb namelijk zelfs zoiets meegemaakt en heb zover laten komen tot een rechtszaak en die heb ik gewonnen

Soussia_Souss
06-07-2006, 13:19
Salam aleykoum, Dank jullie wel voor jullie reacties. Zoekertje75: Nee ik heb geen waarschuwing gehad en geen wangedrag vertoont. Ik werk samen met Key Accountmanagers die leveringscontracten aan bedrijven verkopen voor het leveren van chemicalieën. Ze hebben ieder jaar positief advies over mijn functioneren gegeven. Deze mails heb ik allemaal bewaard. Wanneer ik een bedankje krijg van een klant dan bewaar ik dat ook. Omdat het team lang niet compleet was heb ik 4 maanden het werk van een andere plek erbij genomen. Er is een reorganisatie op komst omdat een deel (polymeren) verkocht zal worden. Hierdoor zal onze afdeling ookkleiner worden. Sinds ik mijn verlenging heb gekregen (op aandringen van Sales bij de directeur , ze hebben me verteld dat ze dat voor me zouden doen) is het mijn chef duidelijk dat ik niet tot degenen behoor die weggaan. Zijn eigen plaats is onzeker omdat er misschien minder leidinggevend personeel nodig zou zijn. Liefst liep ik ook weg maar ik kan het me financieel niet veroorloven om weg te lopen en inderdaad mijn rechten te verspelen. Je weet nooit hoe lang het duurt om een andere baan te krijgen. Het kan 2 maanden of 4 maanden zijn. Ik heb inderdaad sinds kort mijn cv op monsterboard en totaljobs geplaatst. Mijn zus trouwt a.s. maand en dan ben ik alleen met een alleenstaande moeder en een zusje en broertje van 15 en 17. Het zou moeilijk worden als ik geen inkomsten heb en ook geen uitkering mag krijgen. Ik krijg hier nu 1750 euro netto per maand zonder vakantiegeld en eindejaarsuitkering. Hij heeft me nooit direct een racistische opmerking gemaakt, maar indirect voel ik wel dat hij ht respect gewoon niet heeft.

AmatRahmaan
06-07-2006, 13:29
Salaamoe alaikoem kan je niet zo een apparaatje meenemen naar je werk om hem op te nemen!! Als bewijs en zeg dan gewoon dat je het gebruikt hebt omdat je je niet veilig voelt met hem om je heen. Wa Allahu A3lem

zoekertje75
06-07-2006, 13:36
Salam aleykoum, Dank jullie wel voor jullie reacties. Zoekertje75: Nee ik heb geen waarschuwing gehad en geen wangedrag vertoont. Ik werk samen met Key Accountmanagers die leveringscontracten aan bedrijven verkopen voor het leveren van chemicalieën. Ze hebben ieder jaar positief advies over mijn functioneren gegeven. Deze mails heb ik allemaal bewaard. Wanneer ik een bedankje krijg van een klant dan bewaar ik dat ook. Omdat het team lang niet compleet was heb ik 4 maanden het werk van een andere plek erbij genomen. Er is een reorganisatie op komst omdat een deel (polymeren) verkocht zal worden. Hierdoor zal onze afdeling ookkleiner worden. Sinds ik mijn verlenging heb gekregen (op aandringen van Sales bij de directeur , ze hebben me verteld dat ze dat voor me zouden doen) is het mijn chef duidelijk dat ik niet tot degenen behoor die weggaan. Zijn eigen plaats is onzeker omdat er misschien minder leidinggevend personeel nodig zou zijn. Liefst liep ik ook weg maar ik kan het me financieel niet veroorloven om weg te lopen en inderdaad mijn rechten te verspelen. Je weet nooit hoe lang het duurt om een andere baan te krijgen. Het kan 2 maanden of 4 maanden zijn. Ik heb inderdaad sinds kort mijn cv op monsterboard en totaljobs geplaatst. Mijn zus trouwt a.s. maand en dan ben ik alleen met een alleenstaande moeder en een zusje en broertje van 15 en 17. Het zou moeilijk worden als ik geen inkomsten heb en ook geen uitkering mag krijgen. Ik krijg hier nu 1750 euro netto per maand zonder vakantiegeld en eindejaarsuitkering. Hij heeft me nooit direct een racistische opmerking gemaakt, maar indirect voel ik wel dat hij ht respect gewoon niet heeft. tot hoelang loopt je contract nog ? altijd moelijk als ze gaan reorganiseren:( Je kan zoals ik zei de ziektwet ingaan heb je alle recht toe wegens arbeidsconflicten ondertussen solliciteren en een gesprek aangaan met je chef waarom hij ou zo behandeld hij heeft het recht niet meid laat je niet gek maken, je voelt je niet welkom zo..

AmatRahmaan
06-07-2006, 13:53
tot hoelang loopt je contract nog ? altijd moelijk als ze gaan reorganiseren:( Je kan zoals ik zei de ziektwet ingaan heb je alle recht toe wegens arbeidsconflicten ondertussen solliciteren en een gesprek aangaan met je chef waarom hij ou zo behandeld hij heeft het recht niet meid laat je niet gek maken, je voelt je niet welkom zo.. Zullen we met een groep mocro meiden langsgaan :D en hem volledig insmeren met Henna :hihi: Ik geloof best dat je het ontzettend moeilijk hebt maar je moet sterk zijn en doorzetten insha Allah is hij snel de ZWAKSTE SCHAKEL NA DIE REORGANISATIE :hadj: Ik zal zeker dua voor je doen insha Allah

Soussia_Souss
06-07-2006, 14:00
Zoekertje75: ik wil niet direct ziekmelden en de ziektewet in omdat een volgend bedrijf referenties van dit bedrijf zal willen en als je in de ziektewet zit is het moeilijk solliciteren. Amatrahmaan: waar kun je dat soort apparaatjes halen? Mijn telefoon zie ik heeft alleen voice opname van 30 seconden

AmatRahmaan
06-07-2006, 14:18
Zoekertje75: ik wil niet direct ziekmelden en de ziektewet in omdat een volgend bedrijf referenties van dit bedrijf zal willen en als je in de ziektewet zit is het moeilijk solliciteren. Amatrahmaan: waar kun je dat soort apparaatjes halen? Mijn telefoon zie ik heeft alleen voice opname van 30 seconden http://www.dixons.nl/De_online_winkel/Categorie/xp/shop/audio/memorecorders/default.aspx bij de dixons ga anders langs en laat je goed informeren.. Je kan vragen kan je deze apparaten ook bij een vergadering gebruiken .. Alleen om te kijken als iemand aan de andere kant van de vergadertafel staat dat de stem van die persoon er ook op komt te staan. En vraag waar zou je zo een apparaatje moeten neerleggen om het beste geluidskwaliteit te krijgen. Wat misschien ook een optie is een webcam op je pc en hem opnemen als hij bezig is met zijn rare praktijken .. Misschien is dit een mogelijkheid maar ik zou niet weten hoe je dit zou moeten realiseren. je hebt van die webcams die je als camera kan gebruiken dus zonder aangesloten te zijn kan je stem en beeld geluid opnemen. Maar laat je goed informeren voordat je schie miskoop doet

zoekertje75
06-07-2006, 14:34
Zoekertje75: ik wil niet direct ziekmelden en de ziektewet in omdat een volgend bedrijf referenties van dit bedrijf zal willen en als je in de ziektewet zit is het moeilijk solliciteren. dat is niet helemaal waar want als ze bv een referentie vragen mogen ze NIET vertellen dat je in de ziektewet hebt gezeten het is ook de laatste oplossing Ik ga voor opnemen en een gesprek met hem en je directeur en opname bandje natuurlijk

zoekertje75
06-07-2006, 14:35
Zullen we met een groep mocro meiden langsgaan :D en hem volledig insmeren met Henna :hihi: Ik geloof best dat je het ontzettend moeilijk hebt maar je moet sterk zijn en doorzetten insha Allah is hij snel de ZWAKSTE SCHAKEL NA DIE REORGANISATIE :hadj: Ik zal zeker dua voor je doen insha Allah mag ik als nederlandse gintergreerde marokkaan ook mee?? :hihi: lijkt me leuk henna feessie JoulieJoelie

verpleegster25
06-07-2006, 14:37
ik snap niet dat jij dit pikt oegtie je werkt daar voor vast??? volgens mij ruikt hij dat je te kwetsbaar bent wat zeggen je andere collega,s??????

Nadiene
06-07-2006, 15:13

tfoeee wat een klootzak. Yallah ik trommel wat mocro's bijmekaar oe nwuriew le moe!!!

Pagina's : [1] 2 3