Bekijk originele versie : Twee op 1 dag??
Kunnen jullie mij misschien helpen! Een vriendin van me heeft vorige week nejma in adam gebeld (negeffa) en op de trouwdatum van mn vriendin was er al iemand, maar ze zeiden dat ze twee per avond konden doen! Hebben jullie hier ervaring mee, want mn vriendin is bang dat t dan n beetje afgeraffeld zal gaan worden!!
Sabra1976
11-06-2003, 21:34
Hoi,
Nou ik zal het je afraden, hoe kunnen ze dat nu beloven twee op een avond????? Je bruiloft is jouw GROTE DAG en dan ben jij even de belangrijkste. Een negaffa moet echt bij het feest aanwezig zijn. Ze heeft alle tijd nodig om je op te maken, aankleden en te begeleiden. Het is tenslotte haar werk. En laat je niet afschuiven met ik heb een goede assistente die je ook kan aankleden bla bla.
En je kent marokanen die gaan het echt afraffelen zoals je zelf al zei. Als ze eenmaal de garantie hebben dat ze geld gaan verdienen, dan is het over met de vriendelijkheid en goede werk, echt waar, dus pas op.
Veel succes verder met het organiseren van de bruiloft
Origineel gepost door souhie
Kunnen jullie mij misschien helpen! Een vriendin van me heeft vorige week nejma in adam gebeld (negeffa) en op de trouwdatum van mn vriendin was er al iemand, maar ze zeiden dat ze twee per avond konden doen! Hebben jullie hier ervaring mee, want mn vriendin is bang dat t dan n beetje afgeraffeld zal gaan worden!!
Misschien heeft ze iemand anders in dienst? Ik denk dat je het beste aan haar kan vragen hoe ze dat gaat doen.. Als ze zegt dat ze zelf allebei de bruiloften doet dan weet je dat je iemand anders moet gaan zoeken..
Schat maak je geen zorgen, het kan wel. Nejma heeft 2 neggafa's (haar dochter en schoondochter), mijn zusje is afgelopen maand getrouwd en had ook Nejma(haar schoondochter) terwijl haar dochter ook een bruiloft had in Den haag. ik moet je eerlijk zeggen, ze heeft het echt goed gedaan, alleen moet je echt de jurken als eerst kiezen, anders heb je een probleem als de andere bruid dezelfde jurken heeft gekozen, zij heeft nu denk ik 3 hele mooie jurken (wit, bordeaux en blauw), die had mijn zusje ook, ik zou zeggen wees snel.
Groet,
Chadiaa
mimi_tangaouia
12-06-2003, 14:12
ik heb nejma zelf een paar weken terug gezien op een bruiloft en ik kan je nu al zeggen dat je haar beter af kan gaan bellen
want echt waar het was een groot zooitje
ten eerste de jurken waren niks
de bruid kwam binnen terwijl sommige tafels nog niet afgeruimd waren erg slordig de ***** wilde snel naar huis blijkbaar
make-up was niks
echt een afrader!!!
mimi_tangaouia
12-06-2003, 14:20
o ja en nejma wilde ook zelf zema alles regelen zij besloot wanneer de mensen mochten eten alsof het haar bruiloft was
en ze is echt duur
mimi, wat is duur? Wat vraagt ze dan?
Weet je trouwens of t de dochter of schoondochter was?
Hi Souhie,
Je kan beter de schoondochter vragen, die is echt goed, haar dochter is nog maar 18 en heeft weinig ervaring. Ze vraagt 150 euro per lebsa en de bruidjurk vanaf 250 euro en Hennakleding 60 euro.
Salamu 3lykoum,
ik zal dit AFraden.
heb zelf gewerkt bij een negefa die nejma zelf kent.
en toen iemand vertelde dat najma weleens 2 tegelijk doet.. doen was zelfs die negefa in schock en zei
je moe tje op 1 bruid concentreren niet heen en weer...want ze heeft niet 2 mensen in dienst volgens mij ze gaat zelf heen en weer
en u never know..
maar dat is aan jou natuurlijk
ma3a salama
ik denk dat je het verkeert begrepen hebt, ze wereken nameljk met meerdere nagaffa`s dus sturen ze iemand hier en de andere daar snapie..
DAT WORDT HELEMAAL GEEN AF RAFFELEN
MISSCHIEN WERKEN DIE TWEE NEGAFFA'S SAMEN ONDER DE NAAM "NEJMA" (ik weet dat er een zo heet)
WAT WORD ER WEER FLINK POSITIEF GESPROKEN OVER EEN ANDER :rolleyes:
Nejma werkt inderdaad met haar schoondochter maar ik ben bij haar geweest die schoondochter doet het erbij ze werkt zelf op kantoor en ze heeft een kind, organistatie is in mijn ogen 0,0 ze komt te laat en ze is helemaal niet zo ervaren ik heb helemaal geen goed woord voor hun ze zijn ronduit schandalig en ze doen het alleen maar voor het geld. Ze zijn heel opdringerig met andere woorden ja je moet nu je beslissing maken ander kunnen we die dag niet vrij houden. En je moet gelijk een aanbetaling doen. Dus als je ze toch overweeg denk heel goed na, anders zit je in eens vast.
Beste Souhie,
Ik heb gemerkt dat mensen hier heel snel zijn met hun oordeel. Maar om terug te komen op je vraag.
Zoals sommige mensen al hadden vermeld, Nejma is de naam van zeg maar de grote baas, oftewel de
haja Nejma. Dit is tevens de naam van de winkel in Amsterdam.
Onder de naam Nejma werken twee negaffat, namelijk de schoondochter en de dochter van Nejma.
Op die manier kunnen zij inderdaad twee bruiden op 1 dag hebben.
Het nadeel hiervan is inderdaad dat je als eerste bruid ook de eerste keus hebt uit de verschillende
jurken en anders moet je het doen met wat er overblijft. Verder hebben ze meerdere setjes van stoelen
enz.
Ik heb ze zelf ook op mijn bruiloft gehad. Je moet weten dat ik daarvoor wat onderzoek had gedaan
en uiteindelijk bleek Nejma toch redelijk goedkoop invergelijking met andere negaffat.
Verder waren ze bij mij uiteindelijk met z'n drieen (Nejma, schoondochter en dochter) gekomen en ik
had dan ook alle aandacht. Mijn haar had de schoondochter echt mooi opgestoken gewoon geen
woorden voor. Verder was de make-up ook erg mooi aangebracht door de dochter, alleen bleek later
op de foto's dat de foudation niet helemaal bij mijn huidskleur paste, dat was dus wel jammer maar in
de zaal is het toen niemand opgevallen.
Ik vond ze erg vriendelijk en professioneel en ik heb het ook erg naar me zin gehad met hun. Ze
hebben trouwens allebei een opleiding gevolgd voor visagie en haarstylen.
Wat ik alleen inderdaad op te merken had, is het feit dat de haja inderdaad er op staat dat je gelijk een
aanbetaling doet. Op zich wel logisch maar aan de andere kant is het wel een beetje op vervelende
manier hoe het gebracht wordt. EN verder was ze ook erg streng over het feit dat je drie jurken van
haar moet afnemen en niet minder.
Maar verder had ik van iedereen complimenten gekregen dus ik heb er totaal geen spijt van dat ik
destijds voor hun heb gekozen.
Ik zou wie zo adviseren om eerst rond te kijken voordat je een beslissing neemt. Vergelijk de prijzen
en kwaliteit en maak dan je keuze.
Veel succes gewenst.
groetjes
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.