Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : opvoeden van kinderen

Pagina's : [1] 2 3 4 5

maryam_maroc
05-07-2006, 21:12

salaam alaykoem wa rahmatoe allah, wat ik jammer genoeg heel vaak tegenkom is dat moeders hun frustraties gecreeerd door het kind, afreageren op hun kind. bijv. als het kind stout is geweest krijgt het klappen of een woedeaanval doordat de moeder gaat schelden of iets dergelijks. of een moeder die het kind de grond in boort door het kind duidelijk te maken hoe dom het wel niet is wil ff zeggen: dit werkt zoooooooo averechts!! zou het kind bang moeten worden voor zijn ouders? de islam hierover naar mijn mening: het kind moet vooral niet bang zijn voor de ouder. het kind moet vooral benaderd worden met salaam, liefde, genegenheid en bescherming kunnen vinden. en bovenal: KENNIS! daaronder valt ook maatschappelijke kennis, brede ontwikkeling etc.. veel praten met het kind wat jij: kun je een kind dingen leren door middel van klappen/ een tik?

moslimmagirl
05-07-2006, 21:17
ik geef mijn kids nooit klappen of een tik.....bij mij als ze iets stouts hebben gedaan dan moeten ze naar hun kamer en daar moeten ze dan nadenken wat ze hebben gedaan.....en als ze de kamer uitkomen moeten ze eerst sorry zeggen en uit leg waarom ze straf hebben gekregen.....met elkaar praten.....en dan knuffelen.....dan is het weer goed......zo lief als ze tegen mij zeggen mama ik hou van je dan smelt ik helemaal.....

Rzinia
05-07-2006, 21:17
nee, ik kijk veel naar supernanny en moet zeggen het helpt wel :D mijn zoontje is te klein om in de hoek te zitten, maar als ik buk hem recht in zijn gezicht aankijk en boos " nee" of "mag niet" zeg dan helpt het. soms moet ik het 10 keer herhalen en raakt mijn geduld op en haar ik hem er weg. hij word boos gaat huilen, maar ik negeer hem. ik merk dat hij dan zelf snel rustig word en verder braaf gaat spelen of me gaat omhelzen en lief doen. nee ik denk niet dat slaan helpt

moslimmagirl
05-07-2006, 21:24
ik kijk ook naar suppernanny maar zei komt echt met goede tips hoe je ze moet belonnen..zoals vandaag mijn dochter van 6 was echt stout geweest ik heb haar naar haar kamer gestuurd....en iedere keer kwam ze mama mag ik asjeblieft nog een kans ik doe het niet meer.....maar ze moest in haar kamer blijven....en zo ging het een half uur zij komt eruit ik stuur haar terug...tot ze in slaap is gevallen....toen ze wakker werd...zei ze mama mag ik nog een kans maar ze mocht niet naar buiten maar ze mocht wel tv kijken..

noona
05-07-2006, 21:30

de methode van regelmaat en geen overmatige suikers heeft bij mijn kinderen goed geholpen. echter nu zijn ze al ruim 3 jaar en worden steeds drukker, ook brutaler. het moeilijkste van opvoeden is, is dat je de manier telkens moet aanpassen en het moment waarop dat moet gebeuren weet je niet van te voren. ik moet helaas bekennen dat ik ze wel af en toe een tik heb gegeven, wanneer ze voor de 20e keer de knopjes van het gasfornuis opendraaiden of wanneer het zindelijkheid worden tot grote ergernis maar niet wilde gebeuren. uiteindelijk heb ik er altijd spijt van want zoals je zegt, het werkt averechts. en nu kunnen ze nog bang van me worden maar als ze 15 zijn zijn ze echt niet meer bang voor een lel van mij.

oem_mujahid2
05-07-2006, 21:36
Een tikje op de vingers kan geen kwaad vind ik ,echte klappen of harde tikken daar ben ik op tegen.

Noraaattje
05-07-2006, 21:38
Ik was vandaag aan het werk.... En er was een klant met een stout kind...Het kind begin te schreeuwen en krijsen op de grond te liggen en mamma mamma roepen..Die moeder zei ROt Op :maf: Een nederlandse vrouw vroeg aan haar waarom ze haar kind zo behandelde..Ze werd BOOS ze zei je moet je niet bemoeien met mijn zaken domme **** enzo...Zo onvolwasse...De nederlandse vrouw liep gewoon weg...De Turkse/Irakeese vrouw tilde haar kind ruw op en scheeuwde dat i stil moet zijn...het Kind begin weer te schreeuwen 'MAMA MAMA'....Ze verliet uiteindelijk de winkel...

Rzinia
05-07-2006, 21:38
de methode van regelmaat en geen overmatige suikers heeft bij mijn kinderen goed geholpen. echter nu zijn ze al ruim 3 jaar en worden steeds drukker, ook brutaler. het moeilijkste van opvoeden is, is dat je de manier telkens moet aanpassen en het moment waarop dat moet gebeuren weet je niet van te voren. ik moet helaas bekennen dat ik ze wel af en toe een tik heb gegeven, wanneer ze voor de 20e keer de knopjes van het gasfornuis opendraaiden of wanneer het zindelijkheid worden tot grote ergernis maar niet wilde gebeuren. uiteindelijk heb ik er altijd spijt van want zoals je zegt, het werkt averechts. en nu kunnen ze nog bang van me worden maar als ze 15 zijn zijn ze echt niet meer bang voor een lel van mij. nou nou slaan omdat ze niet zindelijk worden is wel heel gemeen. het is bewezen dat als kinderen er niet aan toe zijn of eng vinden dat het gewoon niet lukt. ook moeten ze nog wennen aan het rare gevoel in hun buik. ze moeten er aan wennen dat als iets leuk is (spelletje of tv) dat ze het wel moeten onderbreken voor de wc. slaan helpt dan niet je maakt het alleen erger. ps ik begrijp wel dat je kind een tik soms kunt geven, kinderen kunnen je tot het uiterste drijven

Marisah
05-07-2006, 21:39
Tja... toevallig dat je erover begint. Ik ben tegen slaan, maar vandaag heb ik 'm een tik gegeven tegen zijn bovenarm. Ik heb 'm wel eens eerder een tik gegeven op zijn hand of been... en inderdaad het zijn de frustraties van de ouder en het werkt ook voor geen meter. Dus ik ben ertegen, maar heb het wel een paar x gedaan. Vroeger kon ik niet bedenken dat je je kind een tik gaf, maar nu hij in de peuterpubertijd is, wow. Soms word ik echt helemaal GEK! Vandaag was weer zo'n dag vanaf de ochtend begon het al, alles, echt alles was nee/huilen/gillen/schreeuwen... Zullen we spelen? Janken... ja/nee/wil wel/niet/hij wel/ik niet... Ik d8 dat ik overdreef, maar ik ging met mijn moeder en Omar dus ff naar buiten en die zei ook, ik weet niet wat ie heeft maar hij doet echt niet normaal hoor... sterkte wenste ze me nog wel, maar jah... op zo'n dag duurt de dag lang, en manlief was er ook niet... Anyways... ik ben nog steeds tegen slaan en ik voel me vreselijk schuldig als ik het dus wel gedaan heb (echt op 1 hand te tellen en alleen een tik), maar af en toe kan ik mijzelf niet beheersen en weglopen of mijzelf opsluiten op de wc. Dan ben ik het gewoon ZAT. Terwijl ik zelf echt nog nooit een tik heb gehad, echt geen. Maar goed, in normale omstandigheden werkt de supernanny methode heel goed en staat ie weinig in de gang (vandaag wel 20x ofzo).

Marisah
05-07-2006, 21:43
Een tikje op de vingers kan geen kwaad vind ik ,echte klappen of harde tikken daar ben ik op tegen. Maar mag je kind jou dan ook een tikje geven? Ik bedoel dat vind ik het nare van slaan/tik etc. De ouder mag het wel toepassen, maar als hun kind dan een ander gaat slaan of tikken dan vinden ze het vreemd en vragen ze hoe dat nou toch kan? Omar corrigeert ons nu ook al, dan zegt ie nee, mak nie met een vingertje. Mijn man spuugde een keer in een bosje en toen zei hij papa, mak nie puguh, mak nie! Omdat hij natuurlijk ook niet mag spugen. Maar stel je tikt hem om zoiets dan zou hij zijn vader dus ook een tik gaan geven... maar dat is dan weer niet de bedoeling.... Ach.. ik ben vaag, sorry, hoop dat je 'm vat?

noona
06-07-2006, 09:17
nou nou slaan omdat ze niet zindelijk worden is wel heel gemeen. het is bewezen dat als kinderen er niet aan toe zijn of eng vinden dat het gewoon niet lukt. ook moeten ze nog wennen aan het rare gevoel in hun buik. ze moeten er aan wennen dat als iets leuk is (spelletje of tv) dat ze het wel moeten onderbreken voor de wc. slaan helpt dan niet je maakt het alleen erger. ps ik begrijp wel dat je kind een tik soms kunt geven, kinderen kunnen je tot het uiterste drijven Ja gemeen, vond ik ook, maar ze zijn al ruim 3 jaar. Dus verwachtte toch dat ze het iets meer begrijpen dan wanneer ze 2 waren. Dat je na 2-3 dagen toch wel IETS geleerd hebt. Maar ze waren eigenwijs hoor. Heb er achteraf ook flink mee in de rats gezeten. Ik weet heel goed dat wanneer ik ze in de hoek zet dat ik beter tot ze door dring. Alhamdoellilah zijn ze al zindelijk nu en pak de problemen zeker anders aan en de periode van de tik was van korte duur. Structureel slaan zou funest zijn voor je kind. En inderdaad ze KUNNEN je tot het uiterste drijven. Mijn complimenten aan de vrouwen met 4-5 kinderen.

maryam_maroc
06-07-2006, 10:25
klopt dit: je hoeft een kind niet altijd te corrigeren wanneer hij/zij stout is. ik zie bijvoorbeeld dat mijn zus ook heel vaak kan lachen wanneer één van haar 6 kinderen (jawel ze heb r 6 en de 7de komt ongetwijfeld met de wil van allah nog een keer uitgerold) waar was ik o jah, wanneer haar kinderen iets stouts doen kan ze er ook gewoon om lachen. dan is het ook zo over wanneer ze spelenderwijs het kind corrigeert. maar het gevaar is hierbij dat je het kind niets leert.. of klopt dit niet? en moet je je kind wel bij alles wat het doet iets leren? ik vind dat veel moeders te weinig nadenken over warmte in het gezin. het kind lekker knuffelen als het aan de ovenknoppen zit en op schoot uitleggen dat het gevaarlijk is. met eventueel een voorbeeld met lucifers. met de woorden: mama houdt te veel van jou om je pijn zien te lijden. kijk dit is vuur schatje van me me.. kusje op de wang, en is gevaarlijk.. het doet pijn.. wil je het aanraken? doet pijn hoor? dat een kind stout is vind ik een profijtvol signaal dat het waard is om over na te denken. je zou het kunnen verhelpen door veel uitstapjes te maken. bijv. voor niets met de trein reizen een boekje mee over treinen en van alles en nog wat uitleggen. naar de dierentuin met een boek of vijver..enz enz koken met zijn tweetjes, koekjes maken te veel om op te noemen. je moet zin hebben om moeder te zijn, je moet jezelf elke dag motiveren... je zelf leren altijd door ogen van liefde naar je kind te kijken. het kind niet zien als 'stout' misschien ben jij voorheen wel stout geweest waardoor het kind zulk gedrag vertoont.. :gniffel: (voorheen het kind op een verkeerde manier opgevoed totdat het dingen gewend raakte en daar nu de dupe van is?) (ik ben iemand zonder ervaring en bomvol met vooroordelen.. verlos me) toch?? of ben ik para

noona
06-07-2006, 10:31
Gezien mijn ervaring zie ik het als een fantasie dat je met een knuffel je kind van 1 duidelijk kunt maken dat draaien aan de gasknoppen pijn zou kunnen veroorzaken. Ik wou dat het was zoals je zei maar helaas. Het grijpen naar de hete theepot bijvoorbeeld. Elke keer zat ik in de stress als het dienblad op tafel kwam met allerlei doemscenario’s in mijn hoofd. Uiteindelijk was de enige oplossing ze, onder toezicht, de theepot aan te laten raken. De behoefte was dan ook gelijk over. Ik kon daarna borden, messen van alles op tafel zetten maar niemand die ernaar omkijkt.

maryam_maroc
06-07-2006, 10:34
Gezien mijn ervaring zie ik het als een fantasie dat je met een knuffel je kind van 1 duidelijk kunt maken dat draaien aan de gasknoppen pijn zou kunnen veroorzaken. Ik wou dat het was zoals je zei maar helaas. Het grijpen naar de hete theepot bijvoorbeeld. Elke keer zat ik in de stress als het dienblad op tafel kwam met allerlei doemscenario’s in mijn hoofd. Uiteindelijk was de enige oplossing ze, onder toezicht, de theepot aan te laten raken. De behoefte was dan ook gelijk over. Ik kon daarna borden, messen van alles op tafel zetten maar niemand die ernaar omkijkt. ik denk dat we op één lijn zitten het komt overeen met: het kind op schoot zetten lucifer erbij en het kind het vuur laten aanraken, maar er komt liefde bij kijken. kusjes en knuffels. ik denk dat het kind je later meer gaat respecteren, meer liefde voor je zal hebben en een warm thuis zal herinneren. ik vind de nederlandse manier van opvoeden vaak koud.

tatouania_025
06-07-2006, 10:37

klopt dit: je hoeft een kind niet altijd te corrigeren wanneer hij/zij stout is. ik zie bijvoorbeeld dat mijn zus ook heel vaak kan lachen wanneer één van haar 6 kinderen (jawel ze heb r 6 en de 7de komt ongetwijfeld met de wil van allah nog een keer uitgerold) waar was ik o jah, wanneer haar kinderen iets stouts doen kan ze er ook gewoon om lachen. dan is het ook zo over wanneer ze spelenderwijs het kind corrigeert. maar het gevaar is hierbij dat je het kind niets leert.. of klopt dit niet? en moet je je kind wel bij alles wat het doet iets leren? ik vind dat veel moeders te weinig nadenken over warmte in het gezin. het kind lekker knuffelen als het aan de ovenknoppen zit en op schoot uitleggen dat het gevaarlijk is. met eventueel een voorbeeld met lucifers. met de woorden: mama houdt te veel van jou om je pijn zien te lijden. kijk dit is vuur schatje van me me.. kusje op de wang, en is gevaarlijk.. het doet pijn.. wil je het aanraken? doet pijn hoor? dat een kind stout is vind ik een profijtvol signaal dat het waard is om over na te denken. je zou het kunnen verhelpen door veel uitstapjes te maken. bijv. voor niets met de trein reizen een boekje mee over treinen en van alles en nog wat uitleggen. naar de dierentuin met een boek of vijver..enz enz koken met zijn tweetjes, koekjes maken te veel om op te noemen. je moet zin hebben om moeder te zijn, je moet jezelf elke dag motiveren... je zelf leren altijd door ogen van liefde naar je kind te kijken. het kind niet zien als 'stout' misschien ben jij voorheen wel stout geweest waardoor het kind zulk gedrag vertoont.. :gniffel: (voorheen het kind op een verkeerde manier opgevoed totdat het dingen gewend raakte en daar nu de dupe van is?) (ik ben iemand zonder ervaring en bomvol met vooroordelen.. verlos me) toch?? of ben ik para Volgens mij nemen ze je dan niet meer serieus, ik denk eerder dat je ze op een strenge manier moeten laten horen dat het niet mag en als het tot ze doorgedrongen is dan op een lieve manier zeggen dat je niet wil dat ze pijn lijden omdat je van ze houdt enz.

Pagina's : [1] 2 3 4 5