Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Lezen!

Ajourino
12-06-2002, 15:42

He hallo allemaal, :zwaai: Ik hier op de site hele mooie verhalen gelezen, jammer dat je ze niet in een keer kan uitlezen! Nu is mijn vraag aan jullie: Weten jullie leuken boeken om te lezen? Ik heb net het boek van Malika Oufkir gelezen echt heel mooi! Ik vind lezen heel leuk, je kan er je tijd mee volmaken in de busm, trein of net voor het slapen gaan of niet? Ik hoop dat jullie mooie boeken voor me weten! Alvast bedankt! Veel liefs Ajourino :zwaai:

Habibanta3k
12-06-2002, 15:55
Peace from the Player... Ik ken tal van titels maar ik weet niet of jij ze goed vindt... Lees eens: I'laam al-Muwaqqi'in, Talbis Iblis of de werken van Suyuuti; verder adviseer ik je de boeken van Ibn Taymiyyah, Ibn Rajab al-Hanbali en op het gebied van Usul is al-Amidi uitsstekend. Ben je meer een westerling/maghrabi lees dan al-Shatibi in plaats van al-Amidi, of al-Qarafi en 'Izz ibn Abd al-Salam. Ibn Hazm is uniek en een echte literaire criticus! Met name zijn apologetiek doet het goed; trouwens hij heeft ook een klassieke Usul werk geschreven.. overal verkrijgbaar! Ben je meer een Sufi dan moet je de Risalah van al-Qushayri hebben. Anders zijn de werken van Ibn al-'Arabi wel voldoende. Ghazaali's Ihya blijft een bestseller! oh ja..vergeet niet dat veel boekjes gratis verkrijgbaar zijn zoals Sihhat Usul Ahl al-Madinah en een heleboel anderen... Peace again... from the Player for Life!

Ajourino
12-06-2002, 16:06
Hoi Habibanta, Leuk dat je hebt gereageerd! Maar ik denk niet, dat ik naar zulke boeken op zoek ben! Meer naar boeken die een verhaal hebben net zoals de verhalen hier op internet. Alvast bedankt Liefs Ajourino

lalatetouania
12-06-2002, 16:26
salaam Ik heb een paar boeken voor je: Idil een meisje, Brieven van Souad, De zoektocht van Fouada, Sultana, Sultana's dochters en weswes, maroc .nl De gevangene van Malika Oufkir is zeker een goed boek, het geeft je ook een zeer negatieve beeld van onze marokkaans koningshuis besalaam

Ajourino
12-06-2002, 16:34

Hoi Lalatetouania, Bedankt voor je reactie, ik ga zeker kijken of ik die boeken kan vinden! Het boek van Malika is zeker mooi! Ik heb ook veel van mij moeder te horen gekregen wat niet in het boek staat! Wat is jou mening over het boek? Groetjes Ajourino

lalatetouania
14-06-2002, 15:56
Salaam ik vindt het heel erg wat ij heeft meegamaakt enzo maar ik het wel jammer dat haar zusje de islam in de christendom heeft verandert omdat '' allag hun niet eerder heeft laten ontsnappen'' echt belachlijk vind ik en ik weet niet of ik haar verhaal nu moet geloven als ze het over de koningshuis heeft Besalaam

_MizzUndaZtood_
14-06-2002, 17:22
Amel, Amel en Faisal, Sanae, een doel voor ogen deze boeken zijn geschreven door Zohra Zarouali en zijn echt hele mooie verhalen, het zijn zulk soort verhalen als hier op internet, waar je om vroeg ;)

Kifaya
14-06-2002, 19:01
Ik ben nu op bladzijde 31 van El Weswes, het boek van Najoua Bijjir, jeetje wat een chaotisch boek is dat beslama

Selmaatje
15-06-2002, 03:29
Origineel gepost door lalatetouania salaam Ik heb een paar boeken voor je: Idil een meisje, Brieven van Souad, De zoektocht van Fouada, Sultana, Sultana's dochters en weswes, maroc .nl De gevangene van Malika Oufkir is zeker een goed boek, het geeft je ook een zeer negatieve beeld van onze marokkaans koningshuis besalaam Wajewwwwwwwww Idil , een meisje.....Echt moet je lezen, echt erg en zieligg...Weet je hoe ik heb gejankkkkttt, het is nog echt gebeurd ook.. Ciaaaokes :zwaai: