Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Amerikaan aangeklaagd voor moord op Irakees meisje

flexyman
04-07-2006, 12:44

Amerikaan aangeklaagd voor moord op Irakees meisje Uitgegeven op maandag 03 juli 2006 om 20:00:17 (Novum/AP) - Een Amerikaanse oud-militair die tot voor kort in Irak diende, is maandag in de Verenigde Staten aangeklaagd wegens verkrachting van een Iraaks meisje en de moord op haar en drie familieleden. De 21-jarige verdachte, Steven Green, werd vrijdag in Marion in de staat North Carolina opgepakt. Vier leden van de eenheid waar ook Green deel van uitmaakte, hebben hun wapens moeten inleveren. Ze worden op een Amerikaanse basis bij Mahmoudiya vastgehouden op verdenking van betrokkenheid bij hetzelfde feit. Volgens de aanklacht, gebaseerd op interviews met drie leden van Greens peloton, besloten Green en drie van zijn collega's op 12 maart in Mahmoudiya een meisje te verkrachten. Volgens de Washington Post gaat het om de 15-jarige Abeer Qassim Hamza. Volgens de getuigen nam Green drie mensen mee naar een slaapkamer om ze daar dood te schieten. Vervolgens verkrachtten Green en een andere militair het meisje, dat Green daarna twee- of driemaal door het hoofd schoot. De familie van Nabeer heeft inmiddels, in het kader van het Amerikaanse onderzoek naar de zaak, toestemming gegeven om het lijk van het meisje op te graven. Alle verdachten behoren volgens een anonieme zegsman binnen het leger tot dezelfde eenheid waartoe ook de twee Amerikanen behoorden die vorige maand ten zuiden van Bagdad werden ontvoerd, gemarteld en vermoord. Schuldgevoelens die deze gebeurtenis los heeft gemaakt, zouden aanleiding zijn geweest voor sommige militairen om uit de school te klappen over de verkrachtingszaak. Volgens de aanklacht kwam de zaak rond 20 juni aan het licht tijdens een gesprek over gevechtsstress. Indien Green schuldig wordt bevonden aan moord, kan hij ter dood worden veroordeeld. Hij werd voor de zaak bekend werd uit het leger ontslagen wegens een persoonlijkheidsstoornis, aldus de aanklacht. http://www.nieuws.nl/250738/Amerikaan_aangeklaagd_voor_moord_op_Irakees_meisje

flexyman
04-07-2006, 12:48
:kwaad: Ik hoop dat er veel Amerikanen sneuvelen in Irak vooral deze verkrachters & moordenaars die onder de kopje van terrorismebestrijding misdaden tegen de menselijkheid mogen begaan.....vaak wordt het nog in de doofpot gestopt ook...de vrijheid die de Amerikanen in Irak hebben gebracht verschilt niet veel van de vrijheid die Saddam hun gaf...maar de sitautie was wel eens stukken beter volgens internationale organisaties zoals Human Right en Rode Kruis

Aboe_mundhir
04-07-2006, 12:55
rahimalah abu mus'ab

samira_321
04-07-2006, 13:01
een meisje vermoorden dan pas ben je een echte stoere soldaat en mag je trots op jezelf zijn :(

MocrO_NisSj
04-07-2006, 14:45

flexyman weet jij toevallig wat voor straf hij gekregen heeft?

Peej
04-07-2006, 15:22
Amerikaan aangeklaagd voor moord op Irakees meisje Uitgegeven op maandag 03 juli 2006 om 20:00:17 (Novum/AP) - Een Amerikaanse oud-militair die tot voor kort in Irak diende, is maandag in de Verenigde Staten aangeklaagd wegens verkrachting van een Iraaks meisje en de moord op haar en drie familieleden. De 21-jarige verdachte, Steven Green, werd vrijdag in Marion in de staat North Carolina opgepakt. Vier leden van de eenheid waar ook Green deel van uitmaakte, hebben hun wapens moeten inleveren. Ze worden op een Amerikaanse basis bij Mahmoudiya vastgehouden op verdenking van betrokkenheid bij hetzelfde feit. Volgens de aanklacht, gebaseerd op interviews met drie leden van Greens peloton, besloten Green en drie van zijn collega's op 12 maart in Mahmoudiya een meisje te verkrachten. Volgens de Washington Post gaat het om de 15-jarige Abeer Qassim Hamza. Volgens de getuigen nam Green drie mensen mee naar een slaapkamer om ze daar dood te schieten. Vervolgens verkrachtten Green en een andere militair het meisje, dat Green daarna twee- of driemaal door het hoofd schoot. De familie van Nabeer heeft inmiddels, in het kader van het Amerikaanse onderzoek naar de zaak, toestemming gegeven om het lijk van het meisje op te graven. Alle verdachten behoren volgens een anonieme zegsman binnen het leger tot dezelfde eenheid waartoe ook de twee Amerikanen behoorden die vorige maand ten zuiden van Bagdad werden ontvoerd, gemarteld en vermoord. Schuldgevoelens die deze gebeurtenis los heeft gemaakt, zouden aanleiding zijn geweest voor sommige militairen om uit de school te klappen over de verkrachtingszaak. Volgens de aanklacht kwam de zaak rond 20 juni aan het licht tijdens een gesprek over gevechtsstress. Indien Green schuldig wordt bevonden aan moord, kan hij ter dood worden veroordeeld. Hij werd voor de zaak bekend werd uit het leger ontslagen wegens een persoonlijkheidsstoornis, aldus de aanklacht. http://www.nieuws.nl/250738/Amerikaan_aangeklaagd_voor_moord_op_Irakees_meisje Waarom de boze smilie bij je bericht? Natuurlijk is er alle reden om woedend te zijn over het gedrag van deze Amerikaanse moordenaar. Dat ben ik ook. Maar het is toch goed nieuws dat dit soort schoften wel worden opgepakt en mogelijk de doodstraf kunnen krijgen.

flexyman
04-07-2006, 17:17
flexyman weet jij toevallig wat voor straf hij gekregen heeft? nee, hij is nog niet gestraft maar hij zal er wel af komen met een lichte straf..zie de vele rechtzaken die al zijn geweest tegen Amerikaanse soldaten

flexyman
04-07-2006, 17:23
Waarom de boze smilie bij je bericht? Natuurlijk is er alle reden om woedend te zijn over het gedrag van deze Amerikaanse moordenaar. Dat ben ik ook. Maar het is toch goed nieuws dat dit soort schoften wel worden opgepakt en mogelijk de doodstraf kunnen krijgen. Dat ik boos ben tegen alle wreedheden die men begaat tegen zijn medemens is niet meer dan menselijk. Maar we weten beide dat de er sprake is van een verschil van rechtspraak. Indien het Amerikaanse soldaten betreft die misdaden tegen een burgerbevolking begaan is gebleken dat ze er met lichte straffen van af komen een voorbeeld hiervoor is Abu Graib. Dit is nog een topje van het ijsberg veel misdaden halen de media niet eens en het gevolg is dat veel zaken in de doofpot worden gestopt. Maar vaak worden mensen die vermoord & mishandeld onder de kopje van terorrismebestrijding. Dus de doodstraf zal niet worden toegepast wellicht een verlaging in de rang en een lichte straf van hooguit een paar jaar let maar op mijn woorden.......

bariolover
16-07-2006, 22:25
Dat ik boos ben tegen alle wreedheden die men begaat tegen zijn medemens is niet meer dan menselijk. Maar we weten beide dat de er sprake is van een verschil van rechtspraak. Indien het Amerikaanse soldaten betreft die misdaden tegen een burgerbevolking begaan is gebleken dat ze er met lichte straffen van af komen een voorbeeld hiervoor is Abu Graib. Dit is nog een topje van het ijsberg veel misdaden halen de media niet eens en het gevolg is dat veel zaken in de doofpot worden gestopt. Maar vaak worden mensen die vermoord & mishandeld onder de kopje van terorrismebestrijding. Dus de doodstraf zal niet worden toegepast wellicht een verlaging in de rang en een lichte straf van hooguit een paar jaar let maar op mijn woorden....... Alles wat amerikanen en joden (israliers) is democratisch en goed. en de tegenreactie van de burgers van een oorlogsland zijn allemaal terroristen geloof je dat zelf. duss ze moeten gewoon toelaten dat hun vrouwen verkracht worden en gedood worden en ze moeten zich af laten maken zodat ze geen terroristen genoemd worden. dat is dus democratie voor de westerse wereld nou lang levende de martelaars zou ik maar zeggen. roei die kutvolk uit zal ik maar zeggen

MocrO_NisSj
19-07-2006, 21:04
Ik haat Amerikanen het meest egoistische volk dat er bestaat maar se sulle tog allemaal branden ne de hel Allah(swt) is rechtvaardig!