Bekijk originele versie : dringende vraag
hoi ik ben een nederlands meisje en ik ben heel erg geintresseerd in de islam. op het moment ben ik heel erg aan t lezen in boeken over de islam. ik wil al een verschrikkelijk lange tijd moslim worden maar mijn probleem is: IK KEN GEEN WOORD ARABISCH!!!!!!!!!!!!!
ik wou vragen of iemand misschien plekken weet waar je arabische les kan volgen.
IK WIL T ZO GRAAG, WANT ZONDER DAT KOM IK EIGENLIJK NERGENS...........
WEET IEMAND PLEKKEN (IN EN ROND ROTTERDAM) WAAR IK ARABISCHE LESSEN KAN NEMEN? EN HOE DUUS DAT IS EN ZO EN OP WAT VOOR DAGEN EN TIJDEN EN EVENTUEEL TELEFOONNUMMERS...........
alvast verschrikkelijk bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!
dikke kus Liset :)
:zwaai:
DUUS moet DUUR wezen.....sorry, maar dat snapte je zeker al?????
Origineel gepost door liset
hoi ik ben een nederlands meisje en ik ben heel erg geintresseerd in de islam. op het moment ben ik heel erg aan t lezen in boeken over de islam. ik wil al een verschrikkelijk lange tijd moslim worden maar mijn probleem is: IK KEN GEEN WOORD ARABISCH!!!!!!!!!!!!!
ik wou vragen of iemand misschien plekken weet waar je arabische les kan volgen.
IK WIL T ZO GRAAG, WANT ZONDER DAT KOM IK EIGENLIJK NERGENS...........
WEET IEMAND PLEKKEN (IN EN ROND ROTTERDAM) WAAR IK ARABISCHE LESSEN KAN NEMEN? EN HOE DUUS DAT IS EN ZO EN OP WAT VOOR DAGEN EN TIJDEN EN EVENTUEEL TELEFOONNUMMERS...........
alvast verschrikkelijk bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!
dikke kus Liset :) :zwaai:
Lieve Liset
Macha Allah zeg dat je moslim wil worden :goedzo: Ik kan je niet helpen aan adressen in Rotterdam, maar om moslim te worden hoef je niet meteen arabisch te spreken. Dit kun je met de tijd wel leren Incha Allah.
Als je geloofd in onderstaand rijtje dan ben je al een moslim en kan je de Shahada uitspreken:
1. De eenheid van god
2. De profeten
3. De boeken
4. De engelen
5. De dag des oordeels
6. De voorbeschikking
Als je de geloofsbelijdenis hebt uitgesproken, kan je je daarna richten op zaken als het gebed en andere zaken. De Islaam is ook niet in 1 dag gekomen, en je kan alles stap voor stap doen. Het gaat om de intensie die je in je hart hebt.
Lieve meid ik hoop dat ik je spoedig als mijn nieuwe zuster mag verwelkomen Incha Allah. Ik hoop dat Allah je kennis mag schenken en jou mag leiden op Zijn weg Incha Allah Amien!
Veel liefs Samira
Ps misschien kan je eens vragen bij jou in Rotterdam in de moskee als daar arabisch wordt gegeven. Als je wilt kan ik je wel in contact brengen met een zuster in Rotterdam.
hai, heeeeeel erg bedankt voor je reactie!
Misschien een heel erg stomme vraag in jouw ogen, maar; wat word er precies bedoeld met de boeken? en de voorbeschikking?
en over je aanbod: IK ZOU DAT HEEEEEL GRAAG WILLEN ALS HET KAN......
en ik heb nog een vraagje, want zoals je nu dus weet ben ik echt niet goed in al die arabische termen: wat bedoel je precies met de geloofsbelijdenis uitspreken, en wat is Shahada?
Misschien vind je me nu heel dom, maar ik vraag zoveel mogelijk want ik wil ALLES weten................
ik hoop je snel te spreken!
Liefs Liset
Heel veel suc6 meid .....:goedzo:
Misschien een heel erg stomme vraag in jouw ogen, maar; wat word er precies bedoeld met de boeken? en de voorbeschikking?
en ik heb nog een vraagje, want zoals je nu dus weet ben ik echt niet goed in al die arabische termen: wat bedoel je precies met de geloofsbelijdenis uitspreken, en wat is Shahada?
Misschien vind je me nu heel dom, maar ik vraag zoveel mogelijk want ik wil ALLES weten................
Liefs Liset
Bedenk dat er geen stomme vragen bestaan.. iets wat jij niet weet en een ander wel wil niet zeggen dat het stom is... Ik vind het het perfect dat je je verdiept in de islam... Ik raad je aan om de site van al-islaam.com te bezoeken. Hier hebben ze een speciaal plekje voor het bekeren tot de islam, waarin vragen van bezoekers staan.. klik hier (http://www.al-islaam.com/al-islaam/cyberimam/bekeren/index.html)... Verder kun je gaan naar islam.pagina.nl
Veel succes... :goedzo:
s_soumaya18
11-06-2003, 23:26
HE MEID WAT GOED VAN JE ZEG!! MACHA ALLAH
IK KOM UIT ROTTERDAM EN GA OOK NAAR ISLAMITISCHE LESSEN EN ZE ZIJN GRATISSSS.. ALS JE MEE WILT DAN HOOR IK HET WEL VAN JE, IS WEL ALLEEN VOOR DAMESSS!!
WAAR IN ROTTERDAM WOON JE?
KUSJESSSS NADIAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Liefs Liset
Lieve Liset
Zoals Achie al zei er bestaan geen domme vragen als het om Islaam gaat. Vergeet dat nooit lieffie! ;) Moslims onder elkaar lachen elkaar nooit uit, we zijn allemaal gelijk en we streven allemaal naar hetzelfde doel!
Ik plaats even een artikeltje waar alles heel duidelijk beschreven staat:
Om je volledig over te geven aan de Islam zijn er 6 bassiselementen waarin je moet geloven:
1. De eenheid van god
2. De profeten
3. De boeken
4. De engelen
5. De dag des oordeels
6. De voorbeschikking
1. De eenheid van Allah
Er is geen god dan Allah.
In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
1. Zeg: Allah is de enige.
2. Allah is zichzelf genoeg, Eeuwig.
3. Hij verwekte niet, noch werd hij verwekt
4. En niemand is hem in enig opzicht gelijk.
(Surat Al Iglaas)
Zoals bovenstaand vers uit de Koran aangeeft is Allah de enige in zijn soort.
Er is geen god dan Allah, niemand is hem in enig opzicht gelijk.
Hij verwekte niet noch werd hij verwekt: Allah is er nu, was er altijd al en zal er altijd zijn.
Hieruit blijkt ook dat hij geen kinderen kan verwekken, dit zijn menselijke eigenschappen.
Wanneer Allah wil dat er iets is zegt hij 'WEES' en er is.
Geloof begint met de sjahadah (getuigenis).
"Ashadoe ella Ilaha Illa Allah, wa ashadoe enna Mohammeden 'abdoehoe wa rasoeloeh".
Er is geen god dan Allah en Mohamed is zijn dienaar en profeet.
2. De profeten
Geloof in alle Profeten.
De Islam vereist geloof in alle profeten zonder onderscheidt, van Adam tot Mohamed (vrede zij met het allen)
We beschouwen alle profeten als hemelse leraren, die kwamen om de mensheid te bekeren en te leiden naar God.
In sommige religies wordt het schelden op profeten van andere religies ook wel eens als een vorm van vroomheid beschouwd , maar als een moslim ook maar het minste onrespect zou tonen aan het adres van grondleggers van het Judaïsme of het Christendom, zal dat gaan ten kostte van zijn eigen overtuiging.
Een moslim moet na het bezigen van een naam van een profeet , het doen volgen met de lofuiting; "Aleihi-assalam" ofwel "Vrede zij met hem" (vzmh)
Zoals we geloven in alle profeten, geloven we ook dat alle religies van uit de Waarheid ontsprongen zijn.
Maar door de tijd heen zijn ze vermengd met menselijke uitvindingen en verzinsels.
Bovendien waren de meeste van deze leerstellingen plaats en tijdgebonden, waaraan later universele waarden werden toegevoegd.
Wij geloven dat de Koran al deze en aanvullende leerstellingen bevat die permanent en universele waarden bezitten en die bedoeld zijn voor alle naties.
3. De boeken
Geloof in alle boeken.
Geloof in alle openbaringen van God: waaronder de Torah aan Mozes, de Psalmen aan David, het Evangelie aan Jezus, die oorspronkelijk door God zijn geopenbaard en die allen destijds zuivere bronnen van leiding waren voor de mensen van die tijd.
Deze boeken zijn echter niet meer intact en niet meer in gebruik.
Hun fundamentele waarheden echter , zijn terug te vinden in de Heilige Koran.
De Heilige Koran is het geschrift voor de gehele mensheid.
Dit woord van God is geopenbaard in de Arabische taal aan de Heilige profeet Mohamed (vzmh) 1400 jaren geleden en is geheel behouden gebleven zonder enig wijziging.
Er zijn talloze moslims die het hele boek letterlijk uit het hoofd kennen.
De leerstelling is gebalanceerd, flexibel en universeel en er zijn vele vertalingen van.
Het bevat alle morele en spirituele vereisten voor de ontwikkeling van de mensheid.
4. De engelen
Geloof in de engelen.
Allah heeft de engelen geschapen uit puur licht.
Engelen zijn Gods dienaren, die in opdracht van Hem taken uitvoeren
5. De dag des oordeels
Geloof in het hiernamaals.
Volgens de Islam is er leven na de dood.
De Hel is een plaats waar de menselijke ziel wordt gestraft. De Hemel is het verkrijgen van een eeuwig leven van volledige blijheid en geluk door verbondenheid met God en door het ontwikkelen van de spirituele kwaliteiten en eindeloze positieve capaciteiten die een mens bezit.
6. De Voorbeschikking
Moslims geloven in de Goddelijke voorbeschikking (Al-Qadr), goed of slecht, die Allah voor al Zijn schepselen volgens Zijn allesomvattende kennis heeft voorbestemd.
Allah heeft alles geschapen in perfecte verhoudingen en Hij is de absolute Beheerser en Regeerder.
Wanneer je het geloof goed gebaseerd hebt op al deze elementen, dan heb je de Islam geaccepteerd.
En door het geloof te verklaren (Sjahadah), onderwerp je je aan de Islam en word je een herboren moslim waarmee je de poorten van genade en vergiffenis voor jezelf opent.
Pas goed op jezelf Incha Allah, en check je privemail even.
Liefs, Samira je zuster in de Islaam Incha Allah
maroc_thugangel
12-06-2003, 20:06
koran is er ook in het nederlands dus Arabisch is niet zo een belangrijke punt hoor!
s_soumaya18
12-06-2003, 20:21
juist ja, jij gelijk hebben marocc angell jij heel echt gelijk hebbem
Origineel gepost door maroc_thugangel
koran is er ook in het nederlands dus Arabisch is niet zo een belangrijke punt hoor!
Alhamdoulilah dat de Koran in zoveel talen is vertaald (verklaart) Maar de vertalingen zijn niet exact gelijk als de arabische Koran. De arabische taal is zo rijk en uitgebreid dat sommige dingen gewoon niet vertaald kunnen worden. In de vertalingen hebben ze de woorden gebruikt die het meeste overeen kwamen. Dus het is altijd beter als je wel arabisch leert.
Wa Salaam Samira
he bedankt voor jullie reacties, maar de koran heb ik al in t nederlands, maar al ken ik de arabische taal dan gaat het allemaal wat makkelijker.............
hoi liset
ik vind het top dat je voor de islam kiest,en wens je daarbij heel veel succes. AMEN
maar ik zou op www.anajaat.com kijken als ik jou was. je zult n hoop leren en heel veel over de islam te weten komen.
ik wens je heel veel succes en laat het ff weten of het gelukt is.
assalaam oe alaikom
He ik ben ook nederlands en ben moslim geworden!!!!Maar ik kan ook geen arabisch heb wel cursus thuis en zo.Mijn man helpt mij gelukkig met leren en ik kan nu wel al bidden en zo en doe erg mijn best om het allemaal goed te doen. groetjes sausanna
ISMAHAN22
18-06-2003, 10:47
HOI LISET HET LIJKT ME OOK HET BESTE OM EFFE TOCH ARABISCH TE LEREN MAAR JE HEBT OOK BOEKEN IN HET NEDERLANDS....!!!! ALS JE ARABISCH WILT LEREN SCHRIJVEN EN LEZEN DAN WIL IK JE GRAAG HELPEN MEISJE JE KAN GEWOON BIJ MIJ THUIS KOMEN OF AFSPREKEN DAN LEER IK HET JE WEL....!!!!! MAIL ME MAAR XXXXXJES
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.