Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Vaderlands-Liefde

Pagina's : [1] 2

LZN
10-06-2003, 21:29

Vind jij je land geweldig en beter dan andere landen ? Vergelijk je alles met je eigen land ? Denk jij dat de politiek van je eigen land, de beste vorm van politiek is ? Hou je van de wet van je vaderland ? Ben jij een echte Nationalist ?.

K_Prone
10-06-2003, 21:38
Dat hangt er vanaf, Ben ik trots op mijn afkomst dan zeg ik hard JA. Het is wie ik ben. De islam heeft mij geleerd om mijn afkomst niet te verloochenen. Maar qua economie en politiek vergelijk ik marokko nooit met een ander land. Maar eerlijk gezegd het land marokko is prachtig, met mooie bergen een groot woestijn. en voor mij s'mooiste stranden, maar ik zou graag dat er eens voor die mensen wat zou veranderen. Ik zou dus graag een andere regering willen zien. Ons volk dat al jaren leid onder slechte omstandigheden. Ik zou graag willen dat het beter voor hen word. Insjallah met de hulp van Allah swt kan dat gebeuren eerder niet. ;)

Nabila20
10-06-2003, 21:59
Origineel gepost door Yahya Vind jij je land geweldig en beter dan andere landen ? Vergelijk je alles met je eigen land ? Denk jij dat de politiek van je eigen land, de beste vorm van politiek is ? Hou je van de wet van je vaderland ? Ben jij een echte Nationalist ? Assalamoe alaikoem, Ik ben absuluut géén nationalist. Dit kan volgens mij ook nooit goed zijn, maar dat even terzijde... Tuuriljk heb ik een bepaalde band met Marokko.. krijg ik kriebels als ik terug denk aan de mensen, de natuur etc... Ik denk dat iedereen wel 'liefde' koestert voor zijn/haar vaderland... Walaikoem salaam

an3sdej
10-06-2003, 22:55
Sinds de aanslagen in NY, en de uitspraken van el moumni ben ik wat meer nationalistisch gaan denken, en ben ik me meer bewust geworden van de mooie verworvenheden van dit landje. En Misant, Marokko is toch niet jouw vaderland, ben jij niet geboren in Nederland?

K_Prone
10-06-2003, 23:02

Origineel gepost door an3sdej Sinds de aanslagen in NY, en de uitspraken van el moumni ben ik wat meer nationalistisch gaan denken, en ben ik me meer bewust geworden van de mooie verworvenheden van dit landje. En Misant, Marokko is toch niet jouw vaderland, ben jij niet geboren in Nederland? Nee, ik ben in marokko geboren. Mijn ouders zijn nog best jong. ;) En weet je ik vind het best tof dat mijn geboortestreek gewoon in mijn paspoort staat;)

tahrant
10-06-2003, 23:07
(Bericht #) Dat hangt er vanaf, Ben ik trots op mijn afkomst dan zeg ik hard JA. Het is wie ik ben. De islam heeft mij geleerd om mijn afkomst niet te verloochenen. Maar qua economie en politiek vergelijk ik marokko nooit met een ander land. Maar eerlijk gezegd het land marokko is prachtig, met mooie bergen een groot woestijn. en voor mij s'mooiste stranden, maar ik zou graag dat er eens voor die mensen wat zou veranderen. Ik zou dus graag een andere regering willen zien. Ons volk dat al jaren leid onder slechte omstandigheden. Ik zou graag willen dat het beter voor hen word. Insjallah met de hulp van Allah swt kan dat gebeuren eerder niet. ik ben het helemaal met je eens

hhtWillem
11-06-2003, 10:23
Origineel gepost door misantazaghin Dat hangt er vanaf, Ben ik trots op mijn afkomst dan zeg ik hard JA. Het is wie ik ben. De islam heeft mij geleerd om mijn afkomst niet te verloochenen. Maar qua economie en politiek vergelijk ik marokko nooit met een ander land. Maar eerlijk gezegd het land marokko is prachtig, met mooie bergen een groot woestijn. en voor mij s'mooiste stranden, maar ik zou graag dat er eens voor die mensen wat zou veranderen. Ik zou dus graag een andere regering willen zien. Ons volk dat al jaren leid onder slechte omstandigheden. Ik zou graag willen dat het beter voor hen word. Insjallah met de hulp van Allah swt kan dat gebeuren eerder niet. ;) Als je wil dat het er beter wordt zou je er eigenlijk toch zelf iets aan moeten doen denk ik. Ik snap wel dat jij alleen dat niet kunt maar alleen op Allah wachten zal de boel niet echt veranderen denk ik. Niet dat ik jou mening niet respecteer en je geloof, maar, ( ik ben geen moslim) ik denk dat allah toch meer verwacht dan alleen op hem wachten. Hier is het ook geen koek en ei, maar WAT er is hebben de mensen zelf gedaan, jij ik en vele anderen voor en met ons. Waarom zou dat niet in beweging kunnen komen in Marokko? Met voldoende steun, echte wil en doorzettingsvermogen kan veel. denk ik.

K_Prone
11-06-2003, 11:58
Origineel gepost door hhtWillem Als je wil dat het er beter wordt zou je er eigenlijk toch zelf iets aan moeten doen denk ik. Ik snap wel dat jij alleen dat niet kunt maar alleen op Allah wachten zal de boel niet echt veranderen denk ik. Niet dat ik jou mening niet respecteer en je geloof, maar, ( ik ben geen moslim) ik denk dat allah toch meer verwacht dan alleen op hem wachten. Hier is het ook geen koek en ei, maar WAT er is hebben de mensen zelf gedaan, jij ik en vele anderen voor en met ons. Waarom zou dat niet in beweging kunnen komen in Marokko? Met voldoende steun, echte wil en doorzettingsvermogen kan veel. denk ik. Geloof mij willem als je wat wil doen voor je thuisland, iets oprichten daar noem maar iets je gaat ten onder. Weet je waardoor, door de corruptie. Ik zou graag wat willen doen, het enigste wat ik kan doen als ik een onafhankelijk inkomen heb om mijn familie daar financieel te steunen want die zullen toch nooit wat van mij stelen. Ik geloof in Allah en Allah zal diegene helpen die in hem geloven zo heeft Hij mij ook geholpen. Jah inderdaad de mensen hebben hier er voor gewerkt iedereen, van autochtoon tot chinees die hier vroeg waren gekomen. In marokko ligt dat effe iets anders, als je al geen hulp krijgt dan schiet het niets op. Nederland heeft ook hulp gekregen denk daarbij aan de marshallhulp. Dat heeft marokko niet. Marokko heeft al grote staatschulden merendeels moeten aan de VS worden afgelost. Hoe wil men dat gaan doen. Ten derde zit er met een regering die helemaal geen verandering wil zien. Dus je kan niks doen. Er kan pas wat gebeuren wanneer er een nieuwe regering komt en de koning geen overmacht heeft in het land. Elke tegenstand tegen de koning word neergeslagen geloof mij er zijn vele doden gevallen. Ik weet dat alles zo zijn prijs heeft, maar mensen zitten ook met kinderen en vrouwen thuis. In marokko, tsja in marokko zal er niks veranderen zelfs niet met doorzettingsvermogen en eigen wil. Geloof mij marokko blijft marokko.;)

arabchrstn
11-06-2003, 14:23
'Liefde voor je vaderland' Het is allemaal zo dubbel. Aan de ene kant: Natuurlijk. Van foto's en video's word ik nog steeds warm als ik de natuur van Iran zie. Dan voel ik de warmte, de mensen. Maar ik kan er niet heen...en dat is de andere kant. Mijn ouders staan geregistreerd bij de overheid als staatsgevaarlijk, en ik waarschijnlijk ook. Ik verafschuw dus het politieke systeem, de minimalisering van de individuele vrijheid, het zogenaamd 'islamitisch extremisme': de achterlijkheid van het overheidsapparaat... Op de meeste fronten zijn de mensen vrij actief te zijn, behalve binnen de politiek. Daar danst men nog steeds naar de ****** van dooie ayatollahs... Ik zou er wel heel graag heen willen, maar niet willen wonen. Dat geldt denk ik ook voor de meeste Marokkanen...

arabchrstn
11-06-2003, 14:24
zeg operator couscous: het woord pijp'en heeft veel meer betekenissen dan dat ene hoor... ;)

K_Prone
11-06-2003, 14:48
Origineel gepost door arabchrstn Maar ik kan er niet heen...en dat is de andere kant. Mijn ouders staan geregistreerd bij de overheid als staatsgevaarlijk, en ik waarschijnlijk ook. Ik verafschuw dus het politieke systeem, de minimalisering van de individuele vrijheid, het zogenaamd 'islamitisch extremisme': de achterlijkheid van het overheidsapparaat... Op de meeste fronten zijn de mensen vrij actief te zijn, behalve binnen de politiek. Daar danst men nog steeds naar de ****** van dooie ayatollahs... Ik zou er wel heel graag heen willen, maar niet willen wonen. Dat geldt denk ik ook voor de meeste Marokkanen... Mag ik je vragen zijn alle gevluchte iranezen staatsgevaarlijk, want ik heb iraneze vrienden heel wat ze zijn weliswaar van moslimse afkomst maar gaan nog wel terug. Althans de kinderen de ouders niet meer. Dit is effe wat ik wou weten. Maar marokko, daar kan heel wat veranderen het zou een waardig tegenstander kunnen zijn ten opzichte van spanje, en wij kunnen er nog elk jaar heen in vergelijking met jou;)

arabchrstn
11-06-2003, 20:18
Origineel gepost door misantazaghin Mag ik je vragen zijn alle gevluchte iranezen staatsgevaarlijk, want ik heb iraneze vrienden heel wat ze zijn weliswaar van moslimse afkomst maar gaan nog wel terug. Althans de kinderen de ouders niet meer. Dit is effe wat ik wou weten. Maar marokko, daar kan heel wat veranderen het zou een waardig tegenstander kunnen zijn ten opzichte van spanje, en wij kunnen er nog elk jaar heen in vergelijking met jou;) De 'Iranezen' kunnen om diverse redenen gevlucht zijn, maar de meeste zijn gevlucht in de jaren '80. Na de islamitische revolutie in '79. Niet iedereen die gevlucht is, is verbannen. Mijn ouders zijn verbannen, nadat ze gevlucht zijn. De organisatie waar mijn vader voor werkte was nauw verwant met de toenmalige premier Shapour Bakhtiar, die later is vermoord door de geheime dienst. Het verschil zit dus tussen puur 'gevlucht zijn' en 'verbannen zijn'. Diegene die alleen gevlucht zijn kunnen vooral op dit moment, onder de wat minder strenge Khatamy weer terug. De verbannenen zijn echter definitief paria's geworden. Dat ik christen ben heeft er niets mee te maken. Mijn ouders zijn, weliswaar liberaal, moslim...

AlSawt
11-06-2003, 22:27
Origineel gepost door an3sdej Sinds de aanslagen in NY, en de uitspraken van el moumni ben ik wat meer nationalistisch gaan denken, en ben ik me meer bewust geworden van de mooie verworvenheden van dit landje. Wat hebben de aanslagen van 11Sept te maken met jou chauvenisme? Of denk je in hokjes.

AlSawt
11-06-2003, 22:35
Origineel gepost door arabchrstn De 'Iranezen' kunnen om diverse redenen gevlucht zijn, maar de meeste zijn gevlucht in de jaren '80. Na de islamitische revolutie in '79. Niet iedereen die gevlucht is, is verbannen. Mijn ouders zijn verbannen, nadat ze gevlucht zijn. De organisatie waar mijn vader voor werkte was nauw verwant met de toenmalige premier Shapour Bakhtiar, die later is vermoord door de geheime dienst. Het verschil zit dus tussen puur 'gevlucht zijn' en 'verbannen zijn'. Diegene die alleen gevlucht zijn kunnen vooral op dit moment, onder de wat minder strenge Khatamy weer terug. De verbannenen zijn echter definitief paria's geworden. Dat ik christen ben heeft er niets mee te maken. Mijn ouders zijn, weliswaar liberaal, moslim... Arabchrstn, dat je een christen en Iranier bent is jou voorrecht. Maar alleen snap ik niet waarom jezelf Arabchrstn noemt? Voorts, valt het me op dat de meeste Iraniers die gevlucht zijn, vaak de islamitische revolutie en de theologie als de oorzaak van de dictatuur beschouwen. Terwijl Iran onder de Sjah een absolute dictatuur was en een van de grootste schenders van de mensenrechten(erger dan het huidige Iran) van het regio was.

miss_Halima89
12-06-2003, 14:47

Ik ben echt jaloers op die mensen die in marokko zijn geboren!!!! ik ben hier in modern ziekenhuis geboren en nederlandse dokters hebben me moeder geholpen om te bevallen.... Zouden jullie dan niet willen dat dat door eeen marokaan gedaan zou worden? lijkt me veel beter , niet dat ik er niet door kan slapen ofzo, maar ik zelf zou dolgraag terug keren naar Marokko, maar dan wel met de familie , en alle vrienden , en geliefden! het leven in Nederland is veel beter natuurlijk, maar als ik in marokko ben , dan voel ik me echt sterk als ik de lucht in adem (ook al is dat niet zo fris :giechel: )ik krijg dan allemaal kriebeltjes in me buik ! dus ik vind mijn geboorte land veel beter dan Nederland , maar als we het dan over de politiek gaan hebben dan ben ik stil , want in marokko is het echt anders.... kijk je naar het noorden van marokko dan is daar alles mooi , maar ga je naar het zuiden dan is het daar wat minder , het lijken wel krottewijken...... -X- Halima

Pagina's : [1] 2