Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : De doden krijgen de daden van de levenden te zien (386-388)

chicamaroquia
10-06-2003, 20:20

386. Anas heeft overgeleverd dat de Heilige Profeet (vzmh) gezegd heeft, dat je daden aan je verwanten en buren worden getoond. Als je daden goed zijn, zijn ze blij. Als ze niet goed zijn zeggen ze allen: “O Allah, laat hem niet sterven voordat U hem leiding heeft gegeven zoals U ons geleid heeft.” 387. Hakiem Tirmidhi heeft overgeleverd in ‘Nawadiroel Oesoel’ dat de heilige profeet gezegd heeft dat de daden van de dienaren op maandag en donderdag aan Allah (swt) worden getoond; op vrijdag aan profeten en ouders. Zij zijn allen blij met goede daden en hun gezichten lichten op. Maar o mensen, vreest Allah (swt) en stel de doden niet teleur en doe niets kwaads, dat hen bedroefd. 388. Abi Asied heeft overgeleverd dat er een man bij de Heilige Profeet (vzmh) kwam en zei: “Mijn ouders zijn overleden, is er een manier waarop ik hen nog van dienst kan zijn?” Hij antwoordde: “Ja er zijn 4 manieren waarop je nog iets goeds voor hen kan doen: 1 Bid voor hen 2 Volg hun advies en gehoorzaam hun bevelen 3 Respecteer hun vrienden 4 Wees goed en vriendelijk voor hun naaste verwanten.” bron: De dood, het graf en wat erna gebeurt door J. Suyuti Ben je hiervan geschrokken, realiseer dan dat Allah (swt) ook alles ziet en dat Hij veel belangrijker is... :(

naisha
10-06-2003, 20:35
Dat boek heb ik gelezen ja , je gaat daarna nadenken over het leven enz.

chicamaroquia
10-06-2003, 20:36
:verdriet: Het is inderdaad een boek om over na te denken! :(

miriammetje
10-06-2003, 20:41
mashallah goed zo meid!!!

StylesGirl
10-06-2003, 20:46

Ja ik vond het ook een leerzame boek, waar je over alles gaat nadenken....

Guadaloupe
10-06-2003, 22:35
K ga altijd op donderdag naar graf van mn vader..Allahyra7moe :( laatste keer dat k er was was drie jaar geleden...kon zn graf met moeite vinden..t eerste wat k dit jaar ga doen inshaAllah is naar zn graf.

xberbersroosjex
10-06-2003, 22:45
dat boek is echt zeer leerzaam