Bekijk originele versie : Wie heeft zijn kleding aangepast nadat ie getrouwd is???
Shereen23
28-06-2006, 14:58
Voordat ik getrouwd was droeg ik gewoon wat ik leuk vond, rokjes, truitjes, lage heupbroeken waar je een gedeelte van me rug zag (ALLAH smehna). Mijn man vond het toen geen probleem.
Alleen sinds ik getrouwd ben let hij heel erg op mijn kleding, ik krijg constant commentaar van je truitje is te strak je broek is te laag, draag iets wat over je bil komt enz enz.
Hebben jullie dit ook???
:kus:
chahidaatje
28-06-2006, 15:01
Ik heb mijn kledingstijl zelf veranderd maar dat was eigenlijk meer omdat ik ook hoofddoek ging dragen...
Ik deed het eigenlijk uit mijzelf....
Maar ik zie het wel bij mijn zusje en die is nog maar net getrouwd:hihi:, haar man die kan ook nog wel eens zeiken van, je moet dit anders doen, en is die truitje een beetje kort iedereen kan zo je bips zien...
Maar die draagt nu ook een hoofddoek, dus die koopt nu net als mij tuniekjes en van die jurkjes enz omdat die lang zijn , dus over je bips heen....
Nee ik heb geen man nodig die tegen mij moet zeggen Hamdoelilah.
Ghatar_tangawia
28-06-2006, 15:04
Ik was voor mijn huwelijk al hijaabdragende, dus mijn kledingstijl is nog exact hetzelfde..ik hoor mijn man niet klagen!
Shereen23
28-06-2006, 15:04
Ja ikke, maar dat was eigenlijk meer omdat ik ook hoofddoek ging dragen...
Ik deed het eigenlijk uit mijzelf....
Maar ik zie het wel bij mijn zusje en die is nog maar net getrouwd:hihi:, haar man die kan ook nog wel eens zeiken van, je moet dit anders doen, en is die truitje een beetje kort iedereen kan zo je bips zien...
Maar die draagt nu ook een hoofddoek, dus die koopt nu net als mij tuniekjes en van die jurkjes enz omdat die lang zijn , dus over je bips heen....
Ik zie het ook in mijn omgeving bij mn nichten zodra ze getrouwd zijn begint die man te zeuren over kleding terwijl die voor het trouwen er nog niks van zegt.
Ik draag zelf al lange kleding die niet te strak zit.
Dus mijn man hoeft daar straks niet over te klagen.
En wat betreft hoofddoek zou hij niks zeggen.....dat moet toch echt vanuit jezelf komen niet omdat je man het wilt....je doet het voor Allah (swt)
chahidaatje
28-06-2006, 15:10
Ik zie het ook in mijn omgeving bij mn nichten zodra ze getrouwd zijn begint die man te zeuren over kleding terwijl die voor het trouwen er nog niks van zegt.
De man heeft eerst alles effe checken he en naar die tijd, moet alles voor hem blijven dus niet geshowd worden voor andere mannen, denk ik dat die mannen dan denken ofzo.....:D
Shereen23
28-06-2006, 15:11
Zustertje 20, zoals je weet dragen niet alle meiden/vrouwen in Nederland en Marokko een hoofddoek en dragen ze niet allemaal kleding die zich aan de islamitische voorschriften houd (helaas behoor ik ook tot een van hen) dus tuurlijk weten we dat we kleding moeten dragen die ook islamistisch is alleen, hebben we ons nog niet aangepast hieraan. ( is inshallah wel de bedoeling).
chemicha
28-06-2006, 15:17
nee bij mij was het niet nodig was van huis uit al opgevoed met rokjes oke maar dan op knie lengte en wat rug, bips, buik, borsten betreft moest dit bedekt.
Nadat ik getrouwd was begon ik beter op mezelf te letten en begon toen ook met hoofddoek en elhamdoulilah gaat het nu nog steeds goed.
Meid probeer een tussen weg in zijn wensen als je eigen wensen te vinden.
Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is iets te veranderen als je een bepaalde leefpatroon gewend was/bent.
Achteraf zal je spijt krijgen als jullie nu hierover ruzie over gaan lopen maken.
Er zijn belangrijkere zaken op deze wereld dan kleding - hoop dat jullie er samen uit kunnen komen incha'allah.
chahidaatje
28-06-2006, 15:17
Ik snap niet dat je een man nodig hebt die je zegt wat je moet dragen, islam is heel duidelijk wat betreft kledingregels en dat zou voor iedereen al voldoende moeten zijn om je kleding aan te passen, of je nu getrouwd bent of niet.
Ben ik het niet helemaal mee eens, wat er zijn ook genoeg moslima die zijn bekeerd , en die leren het dan weer van hun man hoe ze zich moeten kleden enz....
Tenminste ik ben zelf ned/maroc, maar ben ned opgegroeid, ik heb nooit van huis af aan meegekregen dingen over de islam...
Ik ging uit enz...
Toen ik mijn man leerde kennen toen pas heb ik pas mijn vaderbloed leren kennen, dus de islam...
En hij heeft mij wel heel veel geleerd over de islam, maar ik moet wel zeggen toen ik besloot hoofddoek te dragen , ik me automatische ook anders ging kleden, dus als het ware krijg je het op 1 of andere manier het soms toch van je man!!!!....
dynamitegirl
28-06-2006, 15:24
He meid hier wil ik ook wel op ingaan, wat j kleinding aanpassen als je pas gaat trouwen, zoiets vind ik schijnheilliggggggggggggggggggg!!!!!
Zehma ik ben getrouwd en nu mag ik de heillige gaan uithangen ekaa shiennaaaaj e shaab miekeshaa3
Ke rem3ag kier wagt a3 ie shed.
Als je een echte moslime bent dan doe je je best voordat je getrouwd bent en niet daarna pas, ewa ja misschien is je lan ook de reden van verandering en om je op het goede pad te laten komen,
Ik praat hier maar een beetje onzin hihihihih
dynamitegirl
28-06-2006, 15:25
nee bij mij was het niet nodig was van huis uit al opgevoed met rokjes oke maar dan op knie lengte en wat rug, bips, buik, borsten betreft moest dit bedekt.
Nadat ik getrouwd was begon ik beter op mezelf te letten en begon toen ook met hoofddoek en elhamdoulilah gaat het nu nog steeds goed.
Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is iets te veranderen als je een bepaalde leefpatroon gewend was/bent.
Achteraf zal je spijt krijgen als jullie nu hierover ruzie over gaan lopen maken.
Er zijn belangrijkere zaken op deze wereld dan kleding - hoop dat jullie er samen uit kunnen komen incha'allah.
Hire kan ik me helemaal bij aansluiten :goedzo:
Shereen23
28-06-2006, 15:31
hey hbiba,
Ik maak er niet echt ruzie over want ik weet dat ik nu getrouwd ben en het dus niet meer hoort dat je met korte rokjes naar je schoonouders gaat enzo (dat is iets wat ik trouwens nooit heb gedaan hoor, wel respect natuurlijk) alleen is het moelijk om helemaal alles extra lang en extra wijd te gaan dragen.
Als hij weer commentaar heeft dan zeg ik van oke ik trek wel iets anders aan.
Heb geen zin om daar ruzie over te maken.:ego:
Voordat ik getrouwd was droeg ik gewoon wat ik leuk vond, rokjes, truitjes, lage heupbroeken waar je een gedeelte van me rug zag (ALLAH smehna). Mijn man vond het toen geen probleem.
Alleen sinds ik getrouwd ben let hij heel erg op mijn kleding, ik krijg constant commentaar van je truitje is te strak je broek is te laag, draag iets wat over je bil komt enz enz.
Hebben jullie dit ook???
:kus:
Ik denk dat het bijna bij iedereen zo is. Ik ken heel veel meiden die getrouwd zijn en meteen hoofddoek gingen dragen en lange kleding.
Ik zelf draag geen hoofddoek en nu ik getrouwd ben zie ik ook geen reden om hem te dragen. Zodra ik hem wil dragen doe ik het voor mezelf en voor mijn geloof inschallah. Tuurlijk wil mijn man dat ik hem draag, welke man wil dat nou niet en dat zijn vrouw lange kleding draagt.
maar ja mannen zullen altijd blijven zeuren...........:jammer:
Shereen23
28-06-2006, 15:32
He meid hier wil ik ook wel op ingaan, wat j kleinding aanpassen als je pas gaat trouwen, zoiets vind ik schijnheilliggggggggggggggggggg!!!!!
Zehma ik ben getrouwd en nu mag ik de heillige gaan uithangen ekaa shiennaaaaj e shaab miekeshaa3
Ke rem3ag kier wagt a3 ie shed.
Als je een echte moslime bent dan doe je je best voordat je getrouwd bent en niet daarna pas, ewa ja misschien is je lan ook de reden van verandering en om je op het goede pad te laten komen,
Ik praat hier maar een beetje onzin hihihihih
he meid ik spreek geen berbers kan je het vertalen???:hihi: :hihi:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.