Bekijk originele versie : Nederland heeft de properste zwemwater van Europa !
PROFICIAT !
06/06 Nederland heeft schoonste zwemwater van Europa
Nederland heeft het schoonste zwemwater van alle lidstaten van de Europese Unie. Dat staat in een donderdag gepresenteerd EU-onderzoek.
Er is geen reden voor al te veel optimisme over het Europese zwemwater. Voor het eerst in tien jaar daalde de kwaliteit ervan in 2002 in vergelijking met het jaar ervoor. Op een aantal plaatsen is het water zo smerig dat zwemmen gezondheidsrisico's met zich meebrengt, aldus het onderzoek.
Nederland en Griekenland zijn de grote uitblinkers op zwemwatergebied. Alle proeven die in Nederlandse rivieren en aan de kust werden genomen leverden een voldoende op, wat Nederland een score van 100 procent opleverde. Bijna hetzelfde gold voor Griekenland, al kreeg het zwemwater daar in een klein aantal gevallen een onvoldoende.
Van alle onderzochte zwemgebieden binnen de EU voldeed 95,8 procent van de stranden en 91,1 procent van de rivieren en binnenwateren aan de kwaliteitsnormen. In 2001 waren die cijfers respectievelijk 97 en 93 procent.
De populaire 'zwembestemmingen' Spanje, Italiƫ, Griekenland en Portugal scoren allemaal boven de 96 procent. In Frankrijk is het zwemwater het smerigst. Een op de acht Franse stranden heeft vervuild zwemwater. Van de Franse binnenwateren voldoet ruim 10 procent niet aan de kwaliteitsnormen van de EU.
Op internet: www.europa.eu.int/water/water-bathing/report.html
Origineel gepost door bent_alhalaal
and?
ik zwem niet, is haraam hihi .... en vrouwenzwemmen is me te veel moeite ....
Ok, maar is toch mooi als het water goed proper gehouden wordt..is ook zalig om langs het strand te wandelen..
Goed zo Nedeland..Belgie moet nu volgen
....ik zwem niet, is haraam hihi......
Je weet niet wat je mist :-)
.....ik zwem niet tussen halfnaakte kaaskoppen
ik spring nog liever in de sloot.......
Zoals in die smerige Ganges???
Origineel gepost door an3sdej
Zoals in die smerige Ganges???
zat ik net ook aan te denken.... smerigggg gewoon
dat er mensen zijn die er in kunnen..gatver
een van de smerigste rivieren in de wereld. petje af als je daar trots op bent
nou punjabi.. ik wens je veel zwemplezier in die gorre Ganges
bouklawi
10-06-2003, 05:31
heb vroeger wel eens rondgezworven in india in die buurt. varenasi, rishikesh etc.
het gras wat daar groeit wordt hier in de coffeeshops verkocht. in benares zelf in het in staatswinkels te koop.
begrijp nu wel je enthousiasme over india. en je warrige (oversekste) taal.
mensen hier van alle gezindten zijn niet blij met jou. wist je dat?
hhtWillem
10-06-2003, 08:07
Origineel gepost door PUNJABI
ik zwem niet tussen halfnaakte kaaskoppen
ik spring nog liever in de sloot
Gelukkig, vandaar dat ons water ook zo schoon is.
Als jij hier gaat zwemmen staan we gelijk onderaan de lijst.
hhtWillem
10-06-2003, 08:08
Origineel gepost door PUNJABI
ja dan zwem ik liever in de ganges in t noorden waar de rivier ontspringt..helder zuiver vers bergwater..daar waar t gras groen is..
beter dan ronddobberen tussen een stel varkens
Dit verklaart waarom de Ganges daarna zo smerig is.
:cool:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.