Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : begravenis

sielieboy
28-06-2006, 11:48

Staat er iets in de koran over het al dan niet mogen bijwonen van begrafenissen van christenen en moslims?

nadorgirl_11
28-06-2006, 12:30
Yes, Het is niet toegestaan een begravenis voor een vrouw bij te wonen en het is ook niet toegestaan om graven van niet-moslims te bezoeken. Het is voor vrouwen afgeraden om graven te bezoeken van moslims, maar niet afgekeurd... Ik heb thuis de bewijzen voor je. Als ik thuis zal ik Insha'allah de fatawa's en de daliel voor je erbij halen. Mixie Ik ben laatst naar een begravenis geweest van een collega van mij...ik had gehoord dat je wel naar een begravenis van een niet moslim mag gaan...maar nu weet ik het niet meer

marwa10
28-06-2006, 12:45
Ik ben laatst naar een begravenis geweest van een collega van mij...ik had gehoord dat je wel naar een begravenis van een niet moslim mag gaan...maar nu weet ik het niet meer je mag naar een begravenis van geen moslim gaan . dat weet ik 100% zeker . sommige mensen die roepen maar wat :jammer:

nadorgirl_11
28-06-2006, 12:47
je mag naar een begravenis van geen moslim gaan . dat weet ik 100% zeker . sommige mensen die roepen maar wat :jammer: Jah want ik dacht ook dat ik 100% zeker wist dat het mocht, maar als je hier sommige dingen lees dan ga je twijfelen....tenminste ikke :o

marwa10
28-06-2006, 12:49

Yes, Het is niet toegestaan een begravenis voor een vrouw bij te wonen en het is ook niet toegestaan om graven van niet-moslims te bezoeken. Het is voor vrouwen afgeraden om graven te bezoeken van moslims, maar niet afgekeurd... Ik heb thuis de bewijzen voor je. Als ik thuis zal ik Insha'allah de fatawa's en de daliel voor je erbij halen. Mixie hoe kom je daar nou weer bij :moe: je mag niet graven opzoeken als je niet schoon bent ( ongesteld met andere woorden ). ik heb een vraagje aan je kan jij koran lezen :confused: als je dat niet kan ga dan leren lezen :moe: :jammer:

DaanA
28-06-2006, 13:28
Staat er iets in de koran over het al dan niet mogen bijwonen van begrafenissen van christenen en moslims?Bedenk je wat belangrijker is: vriendschap (ook als iemand overleden is) of een of ander regeltje waar geleerden het ook niet over eens zijn.