Bekijk originele versie : Miskraam
Guadaloupe
09-06-2003, 21:20
Onlangs heeft er iemand in mijn omgeving een miskraam gehad. Pijnlijke gebeurtenis zowel voor de ouders als voor de familieleden.
Stel nou, je bent getrouwd en jij wil dolgraag kinderen (t was altijd al je droom geweest) maar je komt erachter dat je partner geen kinderen kan krijgen. Je partner stelt dan voor dat hij/zij jou gelukkig wilt zien en geeft je 'toestemming' te scheiden.
Zou jij dat doen? zou je van je partner scheiden enkel omdat diegene geen kids kan krijgen?
Of zal je toch bij je partner blijven en je neerleggen bij het feit dat je geen kids zal hebben?
de mogelijkheid om een kind te adopteren is natuurlijk mogelijk :D
Persoonlijk zal ik blijven bij mijn partner en zeker inshaAllah kind adopteren, maar dat wil ik zoiezo of ik nou kids kan krijgen of niet :) INshaAllah
mocro_souhaila
09-06-2003, 21:21
hmm adopteren..ik zou ckerrr niet gaan scheiden om die reden
Guadaloupe
09-06-2003, 21:23
Origineel gepost door mocro_souhaila
hmm adopteren..ik zou ckerrr niet gaan scheiden om die reden
Maar wat als je nou zo graag een eigen kindje wil hebben en je man vindt het ok...dat je van hem scheidt en met een ander trouwt (niet wetend of hij wel vruchtbaar is) het is jouw droomwens...een eigen lief klein mormeltje
Origineel gepost door Guadaloupe
Onlangs heeft er iemand in mijn omgeving een miskraam gehad. Pijnlijke gebeurtenis zowel voor de ouders als voor de familieleden.
Reden voor miskraam was dat zij verschillende bloedgroepen hebben en het embryo afgestoten werd.
Stel nou, je bent getrouwd en jij wil dolgraag kinderen (t was altijd al je droom geweest) maar je komt erachter dat je partner geen kinderen kan krijgen. Je partner stelt dan voor dat hij/zij jou gelukkig wilt zien en geeft je 'toestemming' te scheiden.
Zou jij dat doen? zou je van je partner scheiden enkel omdat diegene geen kids kan krijgen?
Of zal je toch bij je partner blijven en je neerleggen bij het feit dat je geen kids zal hebben?
de mogelijkheid om een kind te adopteren is natuurlijk mogelijk :D
Persoonlijk zal ik blijven bij mijn partner en zeker inshaAllah kind adopteren, maar dat wil ik zoiezo of ik nou kids kan krijgen of niet :) INshaAllah
Hell no.... Ik trouw met haar uit liefde en niet omdat ze wel of niet kinderen kan krijgen... Zoals je zegt, er zijn genoeg kids in de wereld die geen ouders hebben, en het is halal om een kind te adopteren.. Als ik me niet vergis wordt het zelfs aangeraden... Trouwens je kunt laten onderzoeken of je wel of geen kinderen kan krijgen, dus diegene die zegt dat hij zal scheiden raad ik aan om onderzoek te doen voor je gaat trouwen. Kun je je de moeite van een huwelijk ook besparen... Overigens het feit dat een echtpaar geen kinderen kan krijgen hoeft niet alleen bij de vrouw te liggen. Het probleem kan net zo goed bij de man liggen...
Maar wat als je nou zo graag een eigen kindje wil hebben en je man vindt het ok...dat je van hem scheidt en met een ander trouwt (niet wetend of hij wel vruchtbaar is) het is jouw droomwens...een eigen lief klein mormeltje
Zoals ik hierboven zei: dan moet je maar van tevoren een test laten doen...
Guadaloupe
09-06-2003, 21:32
Origineel gepost door achie25
Hell no.... Ik trouw met haar uit liefde en niet omdat ze wel of niet kinderen kan krijgen... Zoals je zegt, er zijn genoeg kids in de wereld die geen ouders hebben, en het is halal om een kind te adopteren.. Als ik me niet vergis wordt het zelfs aangeraden... Trouwens je kunt laten onderzoeken of je wel of geen kinderen kan krijgen, dus diegene die zegt dat hij zal scheiden raad ik aan om onderzoek te doen voor je gaat trouwen. Kun je je de moeite van een huwelijk ook besparen... Overigens het feit dat een echtpaar geen kinderen kan krijgen hoeft niet alleen bij de vrouw te liggen. Het probleem kan net zo goed bij de man liggen...
wat voor test is dat dan?
en ja natuurlijk, het kan ook aan de man liggen
Maar een man hoeft denk k dan nie per se te scheiden, polygamie is toegestaan in de Islam :)
Guadaloupe
09-06-2003, 21:33
Origineel gepost door Juffrouw_Miepie
Ja ik zou ook bij hem blijven, ik ga echt niet scheiden om zo'n reden!
blijf bij hem en we zullen dan een kindje adopteren, en hebben we toch nog zo'n klein mormeltje :maf2:
zo hoort het ook meid :goedzo:
lijkt me behoorlijk kwetsend als je diegene verlaat...
wat voor test is dat dan?
en ja natuurlijk, het kan ook aan de man liggen
Maar een man hoeft denk k dan nie per se te scheiden, polygamie is toegestaan in de Islam :)
Ja polygamie is toegestaan in de islam maar niet in nederland. En je moet eerst voor de nederlandse wet trouwen voor je voor de marokkaanse mag trouwen, dus moet je eerst scheiden wil je weer hertrouwen...
Ik weet niet hoe die tests precies in hun werk gaan, maar daar kan de huisarts je alles over vertellen.. Ze kunnen in ieder geval testen of je wel of niet vruchtbaar bent...
En voor dat anderen het zeggen: Ik weet dat je alleen maar wel of geen kinderen krijgt als Allah het wil. Maar veel dingen kun je ook testen. Allah heeft niet voor niks doktoren geschapen...
Guadaloupe
09-06-2003, 21:39
Origineel gepost door Juffrouw_Miepie
ja lijkt mij ook heel kwetsend, maar wie heeft dit probleem nou? :maf2:
niemand die k ken, maar door die miskraam ben k wel aan het denken gezet. kinderen krijgen is niet vanzelfsprekend...algheir inshaAllah
piraatje
09-06-2003, 21:42
nogmaals je trouwt uit liefde en niet om het feit dat je vruchtbaar bent.
Guadaloupe
09-06-2003, 22:04
Origineel gepost door piraatje
nogmaals je trouwt uit liefde en niet om het feit dat je vruchtbaar bent.
ja? k dacht juist dat we moesten trouwen om Ummah te vergroten en niet omdat je van diegene houdt? (k ben t ermee eens dat er zonder liefde voor elkaar er ook geen relatie kan zijn)
Het is de bedoeling dat we omwille van Allah SWT met elkaar trouwen, wat we ook doen, we doen het allemaal voor Hem.
Maar wat je ziet, is dat mensen snel met elkaar gaan trouwen, wat weer eindigt op een scheiding alleen omdat ze zsm met elkaar naar bed willen. Het halaliseren van hun relatie.
Das mijn theorie over de scheidingen van tegenwoordig :)
maroc_ladysiham
10-06-2003, 10:53
ik zou zeker niet gaan scheiden
genoeg arme weesjes overal te wereld die dromen om een moeder en vader te hebben
Bleu_Sky
10-06-2003, 11:31
Hmmm een vriendinnetje van mij had ook een miskraam, maar heeft inmiddels een gezonde zoon!!!
Je kunt ook denken aan donorsperma (in het geval dat het aan de man ligt) of aan een donoreicel (als het aan de vrouw ligt). In beide gevallen is de vrouw zwanger en ervaart ze het ook zo!
Verder kun je aan adoptie denken!
Ik zelf weet dat mijn partner mij gaat verlaten als hij geen kinderen bij mij kan krijgen (als het aan mij ligt). Als het aan hem ligt zal hij mij ook de mogelijkheid geven om hem te verlaten, maar ik zal hem niet verlaten. We hebben wel afgesproken dat als het zo ver komt dat we elkaar de mogelijkheid geven om elkaar los te laten!
Of het echt gebeurd, ik hoop het niet!
:( :(
Partner verlaten?Nee dat nooit.
Wat ik wel ooit heb gehoord is dat mensen denken dat het vaak aan de vrouw ligt. Dit is niet waar.
Mannen zijn hier meer de oorzaak van onvruchtbaarheid.
:(
Dan geen kinderen maar in iedre geval niet scheiden en ook geen kind adopteren ;)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.